Niet trouwen, maar...
woensdag 21 mei 2008 om 14:19
Ik weet niet of ik op de juiste pijler zit, voor mijn vraag. Indien niet, dan hoor ik het wel hé?
Volgend jaar zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen. Voor mij eigenlijk de ideale moment om te trouwen, was het niet dat Vriend echt niet wil trouwen. Absoluut nooit niet...
Vriend vindt het echter wel leuk om dan een groot feest te geven voor familie en vrienden ( ik hoor jullie denken "dan kan je evengoed trouwen", maar goed, dat wil hij dus pertinent niet).
Maar nu weet ik niet goed hoe dit aan te pakken. Want ik wil dan wel meer dan de standaarddrink in de buurtkroeg.
Iemand die dit ook gedaan heeft en nog goede ideeën voor me heeft?
Volgend jaar zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen. Voor mij eigenlijk de ideale moment om te trouwen, was het niet dat Vriend echt niet wil trouwen. Absoluut nooit niet...
Vriend vindt het echter wel leuk om dan een groot feest te geven voor familie en vrienden ( ik hoor jullie denken "dan kan je evengoed trouwen", maar goed, dat wil hij dus pertinent niet).
Maar nu weet ik niet goed hoe dit aan te pakken. Want ik wil dan wel meer dan de standaarddrink in de buurtkroeg.
Iemand die dit ook gedaan heeft en nog goede ideeën voor me heeft?
woensdag 21 mei 2008 om 14:27
woensdag 21 mei 2008 om 14:40
omdat ik toen ik afstudeerde voorlopig niet van plan was te gaan trouwen (had niet eens een liefde maar dat terzijde) heb ik voor mijn afstuderen een gala gegeven. Ok, het is niet hetzelfde als een huwelijk maar bijna iedereen was in galajurk en pak, ik had zelf de catering gedaan maar dat kan je uitbesteden, wel een DJ en het was echt een topfeestje!
woensdag 21 mei 2008 om 15:10

woensdag 21 mei 2008 om 15:19
Vrienden van ons hebben dat ook eens gedaan. Uitnodiging gestuurd met daarop dat zij op datum X 10 jaar samen zijn en dat zij daarom een feest wilden geven. Leuke lokatie en dj gehuurd en wij hebben een erg leuke avond gehad.
Dresscode kan je altijd op een uitnodiging zetten. En dat kan ook in je eigen woorden, bijvoorbeeld dresscode: feestelijk
Veel plezier!
Dresscode kan je altijd op een uitnodiging zetten. En dat kan ook in je eigen woorden, bijvoorbeeld dresscode: feestelijk
Veel plezier!

woensdag 21 mei 2008 om 15:28
quote:[message=1410011,noline]Ikbenelfje schreef op 21 mei Dresscode kan je altijd op een uitnodiging zetten. En dat kan ook in je eigen woorden, bijvoorbeeld dresscode: feestelijkKan ook, en als je zeker weet dat alle genodigden weten wat je bedoelt werkt dat. Maar als je daar niet zo zeker van bent is het vaak handig gebruik te maken van termen die iedereen kent of kan opzoeken.

woensdag 21 mei 2008 om 15:46
He, toch een hoop mensen die er de humor wel van inzien. Gelukkig.
Rider, algoed dat smaken verschillen hé!
Eigenlijk wil ik dus gewoon het liefste trouwen. Maar ja, daarvoor moet je met 2 zijn en ik ga de discussie met vriend niet langer aan. Hij wil niet, nou, klaar dan ( we wonen wel wettelijk samen en hebben een zoontje van 1, dus het is geen bindingsangst).
Vriend zou nu een grote BBQ willen houden. Maar ik weet niet goed of ik dit wel feestelijk genoeg vind.
Ideeën om een BBQ erg "chic" te maken?
Rider, algoed dat smaken verschillen hé!
Eigenlijk wil ik dus gewoon het liefste trouwen. Maar ja, daarvoor moet je met 2 zijn en ik ga de discussie met vriend niet langer aan. Hij wil niet, nou, klaar dan ( we wonen wel wettelijk samen en hebben een zoontje van 1, dus het is geen bindingsangst).
Vriend zou nu een grote BBQ willen houden. Maar ik weet niet goed of ik dit wel feestelijk genoeg vind.
Ideeën om een BBQ erg "chic" te maken?
woensdag 21 mei 2008 om 15:53

woensdag 21 mei 2008 om 15:55
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:46:
Rider, algoed dat smaken verschillen hé! Wat ik eigenlijk bedoelde te illustreren: wat "wij" hier vinden is toch minder belangrijk dan je eigen inschatting van je vriendenkring.quote:Ideeën om een BBQ erg "chic" te maken?huur een cateraar in en geef aan wat je wensen zijn. Kan héééééél chic
Rider, algoed dat smaken verschillen hé! Wat ik eigenlijk bedoelde te illustreren: wat "wij" hier vinden is toch minder belangrijk dan je eigen inschatting van je vriendenkring.quote:Ideeën om een BBQ erg "chic" te maken?huur een cateraar in en geef aan wat je wensen zijn. Kan héééééél chic
woensdag 21 mei 2008 om 15:57
Eigenlijk zie ik dit feest dus als mijn vervangend huwelijk. Ik wil voor de rest van mijn leven bij Vriend blijven en zal dus ook nooit trouwen. Dus wil ik dat dit feest dan een soort "surrogaat trouw" is.
Maar hoe breng ik dat dus over aan onze vrienden en familie? Dat zij niet denken dat het "zomaar" een feestje is (we zijn nl nogal van de feestjes, doen er regelmatig eentje. Maar dit moet dus chiccer)
(snappen jullie het nog? Ik kan zelf nog amper volgen)
Maar hoe breng ik dat dus over aan onze vrienden en familie? Dat zij niet denken dat het "zomaar" een feestje is (we zijn nl nogal van de feestjes, doen er regelmatig eentje. Maar dit moet dus chiccer)
(snappen jullie het nog? Ik kan zelf nog amper volgen)
woensdag 21 mei 2008 om 15:59
ik vind zo'n kaart wel leuk hoor hahah, wij trouwen.. niet maar willen wel graag ons 10 jarig samenzijn met jullie vieren.
als je tijdens je bbq alles in het wit doet qua decoratie, het is aan het einde van de dag wel allemaal vies en niet stijlvol meer maar dan is het toch niet meer nodig.
mooie wijnglazen en alles net een tikkie bijzondenderder
zorg dan wel dat je kaarten ook al in die stijl zijn, en maak mensen duidelijk dat dit voor jullie a big deal is en dat ze in het net moeten komen maar daar las ik hier boven al goede ideeën voor.
ik zou wel even de ouders en opa's en oma's een gesprek hebben over de kaart.
als je tijdens je bbq alles in het wit doet qua decoratie, het is aan het einde van de dag wel allemaal vies en niet stijlvol meer maar dan is het toch niet meer nodig.
mooie wijnglazen en alles net een tikkie bijzondenderder

zorg dan wel dat je kaarten ook al in die stijl zijn, en maak mensen duidelijk dat dit voor jullie a big deal is en dat ze in het net moeten komen maar daar las ik hier boven al goede ideeën voor.
ik zou wel even de ouders en opa's en oma's een gesprek hebben over de kaart.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
woensdag 21 mei 2008 om 15:59
[quote]rider schreef op 21 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Wat ik eigenlijk bedoelde te illustreren: wat "wij" hier vinden is toch minder belangrijk dan je eigen inschatting van je vriendenkring.
Ja, daar heb je uiteraard absoluut gelijk in. Ik vermoed eigenlijk dat mijn vriendenkring het nog wel amusant zou vinden. Ze weten nl ook wel hoe graag ik zou trouwen en hoe hard Vriend niet wilt.
[...]
Wat ik eigenlijk bedoelde te illustreren: wat "wij" hier vinden is toch minder belangrijk dan je eigen inschatting van je vriendenkring.
Ja, daar heb je uiteraard absoluut gelijk in. Ik vermoed eigenlijk dat mijn vriendenkring het nog wel amusant zou vinden. Ze weten nl ook wel hoe graag ik zou trouwen en hoe hard Vriend niet wilt.
woensdag 21 mei 2008 om 16:02
quote:Vrouwtje83 schreef op 21 mei 2008 @ 15:53:
[...]
ligt er maar net aan hoe je de kaart vormgeeft denk ik....
een bbq kan je chique maken door een mooie locatie te kiezen en wat exclusievere gerechten lijkt me.....ja dat denk ik ook, een mooie groene lokatie, die je precies zo kan aankleden als je zelf wil.
[...]
ligt er maar net aan hoe je de kaart vormgeeft denk ik....
een bbq kan je chique maken door een mooie locatie te kiezen en wat exclusievere gerechten lijkt me.....ja dat denk ik ook, een mooie groene lokatie, die je precies zo kan aankleden als je zelf wil.
woensdag 21 mei 2008 om 16:03
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 16:01:
[...]
Mies, kan je me ook vertellen waarom? Want daar had ik eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht.straks schrikken ze zicht een ongeluk! gaat ze dan wel trouwen... of de grap komt niet over, nou ik zou een hok vol herrie hebben, ik heb natuurlijk geen idee hoe jou fam is maar mijn oma zou op de ic liggen.
[...]
Mies, kan je me ook vertellen waarom? Want daar had ik eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht.straks schrikken ze zicht een ongeluk! gaat ze dan wel trouwen... of de grap komt niet over, nou ik zou een hok vol herrie hebben, ik heb natuurlijk geen idee hoe jou fam is maar mijn oma zou op de ic liggen.