Niet trouwen, maar...

21-05-2008 14:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik op de juiste pijler zit, voor mijn vraag. Indien niet, dan hoor ik het wel hé?

Volgend jaar zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen. Voor mij eigenlijk de ideale moment om te trouwen, was het niet dat Vriend echt niet wil trouwen. Absoluut nooit niet...

Vriend vindt het echter wel leuk om dan een groot feest te geven voor familie en vrienden ( ik hoor jullie denken "dan kan je evengoed trouwen", maar goed, dat wil hij dus pertinent niet).

Maar nu weet ik niet goed hoe dit aan te pakken. Want ik wil dan wel meer dan de standaarddrink in de buurtkroeg.

Iemand die dit ook gedaan heeft en nog goede ideeën voor me heeft?
Green eyes, wat hebben jullie dan uiteindelijk gedaan? Heeft er iemand toegegeven? En hoe ben je dan tot die beslissing gekomen?
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:29:

Vriend wil een uitnodiging met op de voorkant "Wij trouwen..." en dan op de achterkant "...NIET"

Zouden jullie daar de humor van inzien?

Ja absoluut.....met zo'n kaart kun je rekenen op een hoge opkomst aan (nieuwsgierige) gasten.

P.S.: Jullie zetten toch alsjeblieft niet zo'n k*t envelopje op de kaart he...achter " cadeautip"
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:GreenEyes schreef op 21 mei 2008 @ 17:47:

Ja, dat kan ik. Maar ik denk (correct me if I'm wrong ;) ) dat Evidenza en Rider bedoelen dat jullie het erover eens moeten zijn dat dit een trouwfeest zonder trouwen is. Anders word je teleurgesteld omdat jullie verschillende verwachtingen hebben van Welke richting ook, jullie moeten voldoende van elkaar weten, en aanvoelen, wat jullie verwachtingen zijn van dit feest. Of voor veel kleenex zorgen.
Ja, Rider, daar heb je inderdaad wel een punt hoor. Vriend en ik moeten echt even rond de tafel gaan zitten en even bespreken hoe we het zien. En dan proberen om met elkaar overeen te komen.

Ik zal waarschijnlijk mijn verwachtingen een beetje moeten bijstellen, want een echt trouwfeest is natuurlijk een beetje dom, als je niet trouwt.

Ik vind het idee van zo'n witte bbq echt wel leuk eigenlijk. We zouden het feest ook in de zomer doen, dus dan kan dat mooi.

Eerst wat hapjes, wat champagne en dan een bbq, met veel groentjes en brood enzo. En eindigen met een dessertbuffet ofzo...

En nee, ik doe geen envelopje op de uitnodiging. Ik geef een feest om te vieren dat vriend en ik 10 jaar samen zijn, niet omdat ik geld wil krijgen...
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:29:

Vriend wil een uitnodiging met op de voorkant "Wij trouwen..." en dan op de achterkant "...NIET"

Zouden jullie daar de humor van inzien?

Kan JIJ hier de humor van inzien? Dit is namelijk niet wat jij wilt.... je schrijft dat vriend deze tekst wil, maar wat wil jij (voor tekst)?

Misschien gewoon 'wij willen altijd bij elkaar blijven, en ook al trouwen we niet officieel we willen dit toch met jullie vieren'
quote:Mies85 schreef op 21 mei 2008 @ 16:35:

rouwkaart gaat mij een tikkie ver, kennisen van mij hebben dat als geboortekaart gedaan! hoe ziek zeg! dat vond ik dus echt geen humor hebben.Wat hadden ze er dan op gezet, Mies?? Sorry voor de offtopic maar ik werd hier dus even heel nieuwsgierig van. Een rouwkaart bij de geboorte van je kindje...
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 21:00:

Green eyes, wat hebben jullie dan uiteindelijk gedaan? Heeft er iemand toegegeven? En hoe ben je dan tot die beslissing gekomen?

Tja, wij gaan volgende maand trouwen... Toegeven is een groot woord maar voor hem (hij is niet Nederlands) is het heel belangrijk. Iets met respect en verantwoordelijkheid enzo Hij is van plan tot in de eeuwigheid voor me te zorgen. Wel schattig maar niet echt nodig. Weet hij ook wel.

Het grote verschil is, denk ik, dat het voor mij absoluut niet hoefde maar ik heb ook geen grote aversie tegen trouwen. Verder willen we graag kinderen dus het is ook praktisch: is meteen al het juridische geregeld. Ik heb wel aangegeven dat de trouwerij dan op "mijn" manier moest. Het wordt dus geen Sissy-trouwerij maar gewoon gezellig met vrienden en familie een feestje vieren. Familie en vrienden waren trouwens wel errug verbaasd dat ik ging trouwen!

Waarom wil je vriend eigenlijk echt niet trouwen? Heeft hij daar slechte ervaringen mee? Want praktisch gezien verandert er natuurlijk niet zoveel... Succes in ieder geval! En als dat papiertje het enige is waarover hij moeilijk doet, kan ik me slechtere partners voorstellen
Vriend ziet er gewoon de meerwaarde niet van in. Hij vindt het compleet onnodig, aangezien we al wettelijk samenwonen en een zoontje hebben. En dan wilt hij niet al die riompslomp en het vele gelduitgeverij voor iets dat hij onnodig vindt. Tja...

Maar goed, het is zoals je zegt hoor, als dat het enige is waar hij moeilijk over doet

Kwikzilver, ik kan er op zich de humor wel van inzien. En ik kan me levendig voorstellen dat onze vrienden het hilarisch gaan vinden. Dus als het echt niet anders kan, dan kan ik me hier echt wel bij neerleggen hoor.
Je komt over als iemand die het geen probleem vindt iets van je eigen wensen in te leveren om je partner tegemoet te komen. Ik denk dat in een goede relatie dit ook erg belangrijk is, ik doe het zelf namelijk ook. Maar ik hoop dat je behalve dingen inlevert, ook dingen terugkrijgt (moet natuurlijk twee kanten op werken!). Voorlopig lees ik dat het niet trouwen wordt (wil hij niet) en dat het kaartje een bepaald uiterlijk krijgt (vindt hij leuk, jij legt je erbij neer). Dus, ga lekker nadenken over wat JIJ wilt (doe je natuurlijk al door hier op het forum met je topic).

Tja, wat meerwaarde betreft: ik zie ook geen meerwaarde maar ook geen bezwaar dus voor mij iets waarin ik mijn partner tegemoet kon komen. Jammer dat hij het anders ziet....

En de kosten: als je er toch een groot feest van maakt (je niet-trouw feest/10-jaar bij elkaar) dan zijn die paar honderd euro voor de ambtenaar ook de grootste kosten niet...
Green Eyes, ik vind het inderdaad niet erg om sommige dingen in te leveren als dat mijn Vriend gelukkig maakt. Want hé, hij gelukkig, ik ook gelukkig, toch?

En het is heus wel zo dat hij me ook héél vaak tegemoet komt hoor. We doen heus niet alleen de dingen die hij wilt.

En hij heeft ook al wel te kennen gegeven dat hij echt wel begrijpt dat ik van dit feest een wannabe wedding wil maken. Dus dat komt wel goed, denk ik dan.

Nu alleen dus nog uitknobbelen hoe ik het helemaal wil hebben!
Nou, das goed om te horen en mooi dat hij iig begrijpt dat je het een beetje speciaal wilt maken! Helaas heb je qua ideeen niet veel aan mij, ben daar niet zo goed in. Maar ik weet zeker dat er hier voldoende mensen zijn die geweldige party ingevingen zullen hebbeen.

Veel plezier met plannen!
Wat dacht je van een baliehuwelijk. Kost niet zo veel, maar dan is alles wel in 1 keer geregeld. En ik heb altijd begrepen dat een samenleefcontract niet hetzelfde is wanneer je alles voor jullie kind(eren) goed wilt regelen. Hoe zit het dan met een testament en voogdij als een van jullie wat overkomt?

Hoe raar het ook klinkt, in Nederland regel je het nog altijd het goedkoopst door te gaan trouwen. En dat kan ook gewoon met zijn 2-en + getuigen als je trouwen met sissi-feest te duur vindt.

Trouwens, een huwelijk kan je zo duur maken als je wilt. Dus je kan nog steeds je bbq geven na je trouwen.
Elfje, maar dat is net het probleem, Vriend wil gewoon niet trouwen. Punt. Maakt hem niet uit wat het kost, hij wil het gewoon niet. Dus tja, dan houdt het op hoor.

Toch bedankt om mee te denken... Was vriend maar zo vindingrijk als jullie allemaal :-)
Tja, dan houdt het inderdaad op. Ik probeerde de praktische meerwaarde te laten zien. Niet de 'romantische' kant (kiezen voor elkaar enzo), want dat hebben jullie inderdaad al lang gedaan.

Fijn feest alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven