Nieuw hier, maar wel een vraag

08-01-2021 11:58 62 berichten
Ik heb een vraag, weet niet goed of ik het goed zie, aan alles zitten meerdere kanten.
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke
Erg naar om iemand te gaan vergelijken met je ex, klinkt erg respectloos.
En sexlijnen vind ik ook een flink rood alarm.

Ik heb zelf een opa gehad met dementie en ik kan je vertellen, het wordt alleen maar slechter.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je wel bij hem weg.
Als je sinds 12 jaar met deze man bent, is je kind oud genoeg om het uit te leggen.
Eventueel zoek je er hulp bij. Maar je blijft niet in een onveilige situatie

sterkte!
Ik vind het nog al een opgave om voor je dochter en zijn dementie jezelf weg te cijferen...

Dit heb je al 1x gedaan in een relatie toch? Verdien je het niet om ook gelukkig te zijn.

Is apart wonen en een vorm van LATrelatie onderhouden niet een veel veiligere keuze voor jezelf en je dochter?

Je mag gerust voor jezelf kiezen.
de vader van TO's vriend is toch dement? niet de vriend zelf?
lilalinda wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:11
0.83% gewijzigd
Ja dat was voor mij onduidelijk..
Hoezo denk je dat dwang tijdens seks oke is???

Genoeg oke om maar bij iemand te blijven?

Wat lees ik toch veel verdrietige dingen op deze pijler soms. :"-(
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:10
Dat lees ik ook zo.
WEGGAAN! Jeetje zeg, wat doe je jezelf aan.
Life is short. Eat dessert first.
Dus hij negeert jouw nee, en verkracht je dus, maar je wordt niet mishandeld?
Je krampt in elkaar, wilt niet meer leven. Lees je eigen bericht eens terug maar doe nu alsof het je beste vriendin is die over haar relatie vertelt. Wat zou je dan zeggen?
lilalinda schreef:
Ja, schoonvader is dement en TO vermoedt partner nu ook. Daarom pikt ze wangedrag en verkrachting (wat dat is seks onder dwang, laten we het beestje bij de naam noemen)
Staat eerst de vader en later staat dat hij het heeft. Wel verwarrend ja
En idd je word gewoon verkracht. Wegwezen bij die man!
TijdvoorTaart schreef:
08-01-2021 13:16
Ja, schoonvader is dement en TO vermoedt partner nu ook. Daarom pikt ze wangedrag en verkrachting (wat dat is seks onder dwang, laten we het beestje bij de naam noemen)
Zelfs als dat zo is, waarom in godesnaam?
"dwars door jouw nee heengaan" is verkrachting.
Waarom denk je dat je niet weg kunt?
Volgens mij vermoedt TO dat haar vriend, net als zijn vader, aan (beginnende) dementie lijdt.
lilalinda schreef:
Zoals ik het lees denk to dat haar vriend beginnende dementie heeft.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Maakt geen bal uit of het beginnende dementie is. Hij dementeert maar mooi alleen dan.

Maar goed, meestal zoekt een TO een oorzaak, die heeft ze nu gevonden. Zou me niets verbazen als het gewoon een klootzak is zonder dementie.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:22
0.44% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Het is niet echt een argument om voor je dochter bij deze man te blijven als de kans best groot is dat het gedrag van deze meneer verergert en uiteindelijk zorgt voor een nieuw trauma bij je dochter.
tadderak30 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:21
0.75% gewijzigd
Je zegt niet weg te willen, omdat je kind beschadigd is door partner nr1, haar vader. Maar stel je eens voor dat ze merkt dat jij in een relatie met misbruik blijft voor haar. Wat denk je dat dat met je kind doet? Hoe ongelooflijk schadelijk denk je dat dat is? En hoe groot haar schuldgevoel? En hoe genormaliseerd het beeld dat je in een slechte relatie blijft omwille van je kinderen? Wil je dat zij later in een kutrelatie zit, omdat dat het enige voorbeeld is wat ze heeft meegekregen?
Hoe oud is je kind dan als je zelf 59 bent?
doornroosje9 schreef:
08-01-2021 13:20
Maakt geen bal uit of het beginnende dementie is. Hij dementeert maar mooi alleen dan.

Maar goed, meestal zoekt een TO een oorzaak, die heeft ze nu gevonden. Zou me niets verbazen als het gewoon een klootzak is zonder dementei.
inderdaad, of je iemand het etiket "dement" geeft of Narcist" of "kloothommel", feit blijft, dat je bij hem weg moet
Luci_Mster2 schreef:
08-01-2021 13:17
Zelfs als dat zo is, waarom in godesnaam?
Geen idee
Heb je jezelf al ingeschreven voor een woning ? Nu doen.
Niet geschoten is altijd mis
RikM schreef:
08-01-2021 13:21
Hoe oud is je kind dan als je zelf 59 bent?
Ook dat ja.
Sowieso 'ik ben mama heel dankbaar dat ze zich jarenlang heeft laten verkrachten, zodat ik bij papa kon blijven wonen.' Echt hier maak je niemand blij mee. Ga weg bij dat figuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven