Nieuw hier, maar wel een vraag

vrijdag 8 januari 2021 om 11:58
Ik heb een vraag, weet niet goed of ik het goed zie, aan alles zitten meerdere kanten.
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke

vrijdag 8 januari 2021 om 13:09
Ik vind het nog al een opgave om voor je dochter en zijn dementie jezelf weg te cijferen...
Dit heb je al 1x gedaan in een relatie toch? Verdien je het niet om ook gelukkig te zijn.
Is apart wonen en een vorm van LATrelatie onderhouden niet een veel veiligere keuze voor jezelf en je dochter?
Je mag gerust voor jezelf kiezen.
Dit heb je al 1x gedaan in een relatie toch? Verdien je het niet om ook gelukkig te zijn.
Is apart wonen en een vorm van LATrelatie onderhouden niet een veel veiligere keuze voor jezelf en je dochter?
Je mag gerust voor jezelf kiezen.
♡

vrijdag 8 januari 2021 om 13:17
Zelfs als dat zo is, waarom in godesnaam?TijdvoorTaart schreef: ↑08-01-2021 13:16Ja, schoonvader is dement en TO vermoedt partner nu ook. Daarom pikt ze wangedrag en verkrachting (wat dat is seks onder dwang, laten we het beestje bij de naam noemen)

vrijdag 8 januari 2021 om 13:20
Maakt geen bal uit of het beginnende dementie is. Hij dementeert maar mooi alleen dan.
Maar goed, meestal zoekt een TO een oorzaak, die heeft ze nu gevonden. Zou me niets verbazen als het gewoon een klootzak is zonder dementie.
Maar goed, meestal zoekt een TO een oorzaak, die heeft ze nu gevonden. Zou me niets verbazen als het gewoon een klootzak is zonder dementie.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:22
0.44% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 8 januari 2021 om 13:21

Je zegt niet weg te willen, omdat je kind beschadigd is door partner nr1, haar vader. Maar stel je eens voor dat ze merkt dat jij in een relatie met misbruik blijft voor haar. Wat denk je dat dat met je kind doet? Hoe ongelooflijk schadelijk denk je dat dat is? En hoe groot haar schuldgevoel? En hoe genormaliseerd het beeld dat je in een slechte relatie blijft omwille van je kinderen? Wil je dat zij later in een kutrelatie zit, omdat dat het enige voorbeeld is wat ze heeft meegekregen?
inderdaad, of je iemand het etiket "dement" geeft of Narcist" of "kloothommel", feit blijft, dat je bij hem weg moetdoornroosje9 schreef: ↑08-01-2021 13:20Maakt geen bal uit of het beginnende dementie is. Hij dementeert maar mooi alleen dan.
Maar goed, meestal zoekt een TO een oorzaak, die heeft ze nu gevonden. Zou me niets verbazen als het gewoon een klootzak is zonder dementei.

vrijdag 8 januari 2021 om 13:22
Geen idee
vrijdag 8 januari 2021 om 13:26