Nieuw hier, maar wel een vraag

vrijdag 8 januari 2021 om 11:58
Ik heb een vraag, weet niet goed of ik het goed zie, aan alles zitten meerdere kanten.
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke
vrijdag 8 januari 2021 om 13:34
En nu houdt hij zich alleen nog met jou bezig, en straks gaat hij voor jouw dochter...
In een onveilige situatie blijven enkel om je kind, is gewoon dom en je stelt je kind ook bloot aan deze onveiligheid.
In een onveilige situatie blijven enkel om je kind, is gewoon dom en je stelt je kind ook bloot aan deze onveiligheid.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 8 januari 2021 om 14:02
Het is haar papa niet eens. Voor de rest wel heel erg eens met je post. Natuurlijk moet ze weg.Tadderak30 schreef: ↑08-01-2021 13:26Ook dat ja.
Sowieso 'ik ben mama heel dankbaar dat ze zich jarenlang heeft laten verkrachten, zodat ik bij papa kon blijven wonen.' Echt hier maak je niemand blij mee. Ga weg bij dat figuur.

vrijdag 8 januari 2021 om 14:16
en verzin iets geloofwaardigswolkewitje schreef: ↑08-01-2021 13:31Een tip (omdat je nieuw bent hier): de volgende keer dat je een topic opent, geef je topic dan een relevante titel. Zoiets als: “partner wordt steeds gekker, dementie?”.

vrijdag 8 januari 2021 om 14:44
Tijger32 schreef: ↑08-01-2021 14:06Dementie is niet besmettelijk ofzo
nee, maar wel erfelijk. Alhoewelin dit geval niet heel waarschijnlijk gezien zijn vader het op oudere leeftijd kreeg.
waarom denk je aan dementie als zijn vader dat heeft? Van dementie word je toch geen hufter.
Dat kan wel. Nare gedragsverandering kan een symptoom zijn.
Je beschadigt je dochter nog veel meer als je bij hem blijft.
Desondanks denk ik dat TO's vent gewoon een dikke vette eikel is waar ze snel bij weg moet.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:19
Je moet wél weggaan en daarmee voorkomen dat je dochter opnieuw beschadigd wordt. Ik lees in je posting dat je zelf ook weet dat dit alleen maar erger wordt in de loop der tijd. Als je nog heel veel van hem zou houden en zijn gedragsverandering wordt inderdaad veroorzaakt door dementie, kan ik me voorstellen dat het wel moeilijk is om hem 'in de steek te laten', of dat je dat zo zou kunnen voelen. Maar je schrijft dat je graag weg zou willen en het alleen niet doet vanwege je dochter. Dus echt voor jezelf kiezen hoor, want het gaat alleen maar verder uit de hand lopen. Dat wil niet direct ook zeggen dat je dochter hem nooit meer zou kunnen zien, als hun contact wel goed is kan ze hem toch blijven bezoeken? Of denk je dat je min of meer zou moeten onderduiken, dat het echt al zo erg is?
Hoe dan ook, veel sterkte en wijsheid, maar echt, gaan hoor...
Hoe dan ook, veel sterkte en wijsheid, maar echt, gaan hoor...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:20
Niet besmettelijk, maar wellicht wel een erfelijke component. En mensen kunnen zeker wel hufters worden door dementie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:28
TO, wat ik hier lees over sex hebben onder dwang is niet ok. Het lijkt eerder een verkrachting. En zijn vader had toch dementie en niet hij? Heeft hij misschien een gedragsstoornis? Ik denk niet dat je bij zo,n man wilt blijven die je zo respectloos behandelt. Omwille van je kind blijf je bij hem?
Misschien een idee om toch met een vertrouwenspersoon te gaan praten.
Dit ga je niet trekken totdat je kind de huis uitgaat.
Misschien een idee om toch met een vertrouwenspersoon te gaan praten.
Dit ga je niet trekken totdat je kind de huis uitgaat.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:40
Oh moet meteen denken aan een oud maar langlopend topic over een ex die ook steeds (sexueel) gewelddadiger werd en uiteindelijk helemaal ontspoorde dat TO in het ziekenhuis kwam en haar stalkte?
Iemand die zo over je grenzen heen gaat is monsterlijk. Dementie kan rare dingen doen maar is geen excuus omdat te moeten accepteren jij moet dan het verstand zijn en weggaan zo snel mogelijk. Belangrijke documenten, waardevolle en sentimentele spullen ergens anders onderbrengen en dan vertrekken of als het jouw huis is moet het anders maar belangrijkste is weg uit deze situatie voor de lichamelijke en mentale gezondheid van zowel jouw als dochter.
Dat voor je dochter blijven is geen goede afweging (zou je haar ook adviseren in zo een situatie te blijven? Denk nee dus waarom jij wel?), beschadigd haar een stuk meer als hij jouw wat aandoet en stel dan ontdekt ze dat je gebleven bent voor haar... dat zou onterecht maar toch mogelijk een enorm schuldgevoel kunnen veroorzaken. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar als ze vragen heeft kan je vast zelf inschatten of en wat beste te antwoorden.
Kies voor je dochter en jezelf
Iemand die zo over je grenzen heen gaat is monsterlijk. Dementie kan rare dingen doen maar is geen excuus omdat te moeten accepteren jij moet dan het verstand zijn en weggaan zo snel mogelijk. Belangrijke documenten, waardevolle en sentimentele spullen ergens anders onderbrengen en dan vertrekken of als het jouw huis is moet het anders maar belangrijkste is weg uit deze situatie voor de lichamelijke en mentale gezondheid van zowel jouw als dochter.
Dat voor je dochter blijven is geen goede afweging (zou je haar ook adviseren in zo een situatie te blijven? Denk nee dus waarom jij wel?), beschadigd haar een stuk meer als hij jouw wat aandoet en stel dan ontdekt ze dat je gebleven bent voor haar... dat zou onterecht maar toch mogelijk een enorm schuldgevoel kunnen veroorzaken. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar als ze vragen heeft kan je vast zelf inschatten of en wat beste te antwoorden.
Kies voor je dochter en jezelf
lillian_ wijzigde dit bericht op 08-01-2021 15:42
Reden: foutjes
Reden: foutjes
3.87% gewijzigd
vrijdag 8 januari 2021 om 18:55
nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen.....to, wat versta jij dan onder mishandeling? Seks tegen je zin heet bij mij thuis een aanranding of verkrachting, maar jij vindt het normaal?
Heb je al eens hulp voor jezelf gezocht? Ik zou een afspraak maken bij de huisarts en in afwachting van verdere hulp wat gesprekken aan gaan met de POH. Veel sterkte TO.
Heb je al eens hulp voor jezelf gezocht? Ik zou een afspraak maken bij de huisarts en in afwachting van verdere hulp wat gesprekken aan gaan met de POH. Veel sterkte TO.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 8 januari 2021 om 19:12
Ja, inderdaad wel erfelijk. Maar op je 54e toch niet erg waarschijnlijk? En gedragsverandering kan ook zeker, maar tm verkrachting aan toe? In ieder geval geen fijne, veilige leefomgeving voor dochter. Daarom denk ik dat blijven voor dochter schadelijker is dan weggaan.

vrijdag 8 januari 2021 om 19:26
Erg zorgelijk gedrag TO voor jou en jouw dochter, jullie hebben al genoeg narigheid meegemaakt.
TO is dit gedrag echt 3 jaar geleden ontstaan? Of reageerde hij altijd al boos op bepaalde dingen? Heeft hij geen last van een midlifecrisis?
En dat boos worden van hem zou dat niet komen omdat hij bang is voor de toekomst en dementie? Zeker nu hij zelf dingen vergeet en boos wordt.. Klinkt eigenlijk als erge onzekerheid dat hij zich zo afreageert, en dat de met de kinky en harde seks meer is om zijn ego op te poetsen. Triest is het.
Hoe en waarom maakt ook eigenlijk niet uit, een feit is dat je daar weg moet voor jezelf en zeker voor je dochter!!
TO is dit gedrag echt 3 jaar geleden ontstaan? Of reageerde hij altijd al boos op bepaalde dingen? Heeft hij geen last van een midlifecrisis?
En dat boos worden van hem zou dat niet komen omdat hij bang is voor de toekomst en dementie? Zeker nu hij zelf dingen vergeet en boos wordt.. Klinkt eigenlijk als erge onzekerheid dat hij zich zo afreageert, en dat de met de kinky en harde seks meer is om zijn ego op te poetsen. Triest is het.
Hoe en waarom maakt ook eigenlijk niet uit, een feit is dat je daar weg moet voor jezelf en zeker voor je dochter!!