Nieuw hier, maar wel een vraag

08-01-2021 11:58 62 berichten
Ik heb een vraag, weet niet goed of ik het goed zie, aan alles zitten meerdere kanten.
Ik heb sinds 12 jaar een 2e relatie, gescheiden en vast van plan nooit meer aan een vent te beginnen kwam ik toch hem tegen.
Tot voor een paar jaar was alles heerlijk en goed, tuurlijk de af en toe kleine bonjes en het niet eens zijn, maar verder...
Maar een jaar of 3 geleden werd zijn vader dement en veranderde hij. Vergat dingen, ruzie en dan gewoon ontkennen wat hij gezegd had. mij vergelijken met zijn ex. Maar vooral boos, heel boos worden als ik hem op iets wees wat hij gezegd had of vergeten, beloftes die hij ontkende. En mij verwijten dat ik hem achter zijn vodden zat.
Sex veranderde ook, was altijd een tikje kinky en spannend, nu kwam er dwang en mijn nee daar ging hij dwars over heen. Gewoon zeggen dat ik dat wel wilde. Hardhandiger dan prettig was.
Weg kan ik niet, ik heb nog een kind thuis wat heel erg is beschadigd door haar vader die haar niet wilde, en dol op mijn 2e partner. Nu weggaan zal haar zover terug zetten dat het gewoon niet mag.
Ik ben behoorlijk mishandeld door mijn eerste man, en nu bij de 2e nog net niet. Wel belt hij sexlijnen en voert gesprekken over heel harde sex.
Zelf denk ik, en dat is geen excuus zoeken, dat hij beginnende dementie heeft, of iets in dat kwadrant. Net als dat hij altijd gelijk heeft, bij alles zelfs al toon ik aan dat het niet zo is, bv zijn tshirt zit binnenstebuiten, dat is niet waar, en een paar tellen alter krijg ik gelijk maar doet hij of hij het zelf gemerkt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is 54 en ik 59.
Ik droom van de tijd dat mijn dochter op zichzelf woont, en ik wel weg kan. En soms hoop ik niet meer wakker te worden, zit zo verkrampt in mezelf opgesloten. En dan reageer ik ook naar hem absoluut spastisch en raar. Therapie wil hij niet, dokter ook niet.
Herkent iemand dit?
Dank jullie wel voor het minimaal lezen
Jolleke
Alle reacties Link kopieren
Jolleke ben je er nog? Wat vind je van de reacties?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mumper schreef:
08-01-2021 15:54
Sekslijnen, kom daar nog maar es om
Ik dacht eigenlijk dat die niet meer bestonden :hihi:
Die belde wij vroeger altijd vanaf school daar hing zo telefoon net als in een telefooncel, met een bepaalde code in te toetsen kon je gratis bellen. Wat een lol hebben we gehad toendertijd :-D
Jolleke, ik kan me voorstellen dat je nogal overdonderd bent door deze reacties. Ik denk, je OP lezend, dat je zocht naar tips om met de situatie om te gaan en je wordt nu om je oren geslingerd met meldingen dat je zsm weg moet en dat je dit jezelf niet aan moet laten doen.

Mijn advies? Steek je kop niet in het zand en lees alles wat hier gezegd is, hoe confronterend ook. Wacht desnoods tot morgen; een nieuwe dag, een nieuwe blik, maar sluit je ogen er niet voor!
cijfer jezelf niet weg jij maar ook je kind is niet gebaat bij deze situatie, Ga kijken wat er mogelijk is en maak dan een keuze maar waar je nu mee dealt is geen optie. Sterkte :rose:
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus ik weet ook niet of dit al langs is gekomen.
Verder wil ik er ook niet te veel op in gaan i.v.m. verbod op geven van medisch advies. Ik ben n.l. geen dokter.
Maar vanuit mijn werk herken ik wel wat zaken.
Ik zie dit gedrag vaker bij parkinson patiënten. Dementie achtige symptomen en zeer sexueel gericht. Hier ook extreem in.
De meeste mensen kennen parkinson van het trillend bewegen, maar dat is zeker niet altijd zo, vooral in het begin niet.
Verder komt de leeftijd er ook mee overeen.
Nogmaals, ik wil niemand iets aanpraten, maar wellicht eens een gesprekje met je huisarts?
Veel sterkte.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
09-01-2021 21:09
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus ik weet ook niet of dit al langs is gekomen.
Verder wil ik er ook niet te veel op in gaan i.v.m. verbod op geven van medisch advies. Ik ben n.l. geen dokter.
Maar vanuit mijn werk herken ik wel wat zaken.
Ik zie dit gedrag vaker bij parkinson patiënten. Dementie achtige symptomen en zeer sexueel gericht. Hier ook extreem in.
De meeste mensen kennen parkinson van het trillend bewegen, maar dat is zeker niet altijd zo, vooral in het begin niet.
Verder komt de leeftijd er ook mee overeen.
Nogmaals, ik wil niemand iets aanpraten, maar wellicht eens een gesprekje met je huisarts?
Veel sterkte.
Frontotemperoale dementie kan ook nog. Sowieso langs de huisarts ermee om dit soort oorzaken uit te sluiten.
Die man is 9 jaar een goede partner geweest, toont nu inderdaad symptomen die op frontotemporale dementie kunnen wijzen (jonge leeftijd, gedragsverandering, norm vervaging) en dan moet ze hem maar dumpen?!?
Ik weet niet wat ik hier lees.

To maakt niet uit wat hij wil, schakel een dokter in en vertel hem alles wat er aan de hand is.
Attraverso schreef:
10-01-2021 07:12
Die man is 9 jaar een goede partner geweest, toont nu inderdaad symptomen die op frontotemporale dementie kunnen wijzen (jonge leeftijd, gedragsverandering, norm vervaging) en dan moet ze hem maar dumpen?!?
Ik weet niet wat ik hier lees.

To maakt niet uit wat hij wil, schakel een dokter in en vertel hem alles wat er aan de hand is.
Ze wordt verkracht in haar eigen huis. Natuurlijk moet ze daar weg. Als blijkt dat hij inderdaad iets heeft waardoor hij zichzelf niet is kan ze altijd nog beslissen of ze terug wil wanneer het onder controle is, of helpen op afstand, maar eerst moet ze zichzelf -en haar dochter- in veiligheid brengen.

Wat je leert bij alle cursussen en opleidingen die gaan om mensen helpen, van verzorgende tot militair tot stewardess, is eigen veiligheid eerst. Je kunt niemand helpen als je zelf ten onder gaat
Als ze naar de dokter gaat zullen ze beide geholpen worden.
Ik heb nooit tijdens mijn opleiding geleerd dat je je levensgezel die tekenen vertoont van ernstig ziek zijn zomaar moet dumpen.
Daar moet dringend hulp ingeschakeld worden.
Attraverso schreef:
10-01-2021 07:37
Ik heb nooit tijdens mijn opleiding geleerd dat je je levensgezel die tekenen vertoont van ernstig ziek zijn zomaar moet dumpen.
Maar het slachtoffer mag echt gerust weg, als ze weg wil
Attraverso schreef:
10-01-2021 07:37
Oké. Dus als je man je ineens begint te slaan of seksueel te mishandelen neem je dat maar voor lief zolang je niet weet wat er is? Man moet eerst naar de huisarts, na doorverwijzing komt hij op een wachtlijst, zodra er plek is (wat in deze tijd God weet hoe lang kan duren) volgen er verschillende onderzoeken die gespreid plaatsvinden, dan wacht je op de uitslag. Mogelijk is het iets wat medicatie behoeft en dan moet je dus zoeken welke medicatie het beste werkt.

Dat is een lange tijd in een onveilige situatie. Dus waarom niet eerst voor jezelf zorgen en maken dat je veilig bent? Dan kun je dat proces nog steeds met hem ingaan
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 08:03
0.26% gewijzigd
Poe, wat een heftig verhaal to. Zoals ik het lees kan het inderdaad zomaar zijn dat er een ziekte speelt. Ik vind dumpen die gast, dan ook wel erg kort door de bocht... Maar dat er direct hulp nodig is, lijkt me duidelijk. Maandag direct huisarts bellen en aandrongen op een lange afspraak. Laat die alarmbellen maar rinkelen daar, want dit gaat natuurlijk echt niet goed zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven