Nieuw hier

29-03-2011 23:57 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ben op viva.nl gekomen omdat ik meerdere serieuse problemen heb en ik heb niemand waarmee ik hierover kan praten.

Even een korte introductie. Ik ben een man van bouwjaar 1967, ik noem mezelf hier NEPASX (frans voor niet en x staat voor gemiddeld) wat in houdt dat ik mezelf niet een gemiddelde man vind.

Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik van mijn vrouw houd, maar hevig verliefd ben op een ander, waarom moet het leven zo moeilijk zijn en mag je niet van meerdere vrouwen houden? Deze verliefdheid duurt nu al 2 jaar en wordt alleen maar sterker. Mijn vrouw kent deze vrouw ook goed en gaat ook erg graag met haar om, als familie zeg maar, zo een goede band! Nu heb ik mijn verliefdheid nog steeds voor me kunnen houden, maar mijn hele ziel en zaligheid schreeuwt dat ik mijn gevoel moet volgen. Als ik dit ga doen, weet ik zeker dat ik mijn vrouw verlies. En het is alles behalve zeker dat mijn verliefdheid beantwoord wordt. Behalve mijn vrouw te verliezen, zal ik ook ons huis en bestaan (eigen zaak) verliezen, we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. En we hebben niet genoeg middelen om dit te voorkomen, dus alles verkopen en dan delen. Een groot risico met een kleine kans dat de nieuwe liefde wordt beantwoordt.

En ik wil mijn huidige vrouw eigenlijk helemaal niet kwijt,ze is mooi en lief en erg sociaal, maar ik heb veel meer gevoelens en hartstocht voor mijn nieuwe liefde. Misschien is het logisch dat als je 19 jaar samen bent, de verliefdheid over gaat in houden van, het is een cliché, maar ik geloof zeker dat dit waar is. Dit houdt niet in dat ik niet van mijn nieuwe liefde houd, integendeel. Ik geloof zelfs dat ik nog nooit zoveel van iemand gehouden heb als mijn nieuwe liefde. Het is een erg lastige situatie.

Hierbovenop komt nog dat mijn nieuwe liefde in het land van mijn dromen woont, dus mocht de liefde beantwoord worden, komen er 2 dromen uit! Ik zal dan wel moeten emigreren, maar dat is geen probleem voor mij, dat heb ik al 2 keer gedaan. Dus nog een keertje, daar zie ik geen probleem in.

Zo, er is nog véél meer te vertellen, maar dit ben ik maar vast kwijt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en tips.

Groetjes van de niet doorsnee man: NEPASX.
quote:nepasx schreef op 30 maart 2011 @ 03:27:

weet je wat, ik zie nu net mijn lief op facebook! :-))))))))

Ff chatten :-))))))))))))))

Deze man is 43! Serieus, wát een loser!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Vreemde aanpak hoor, die midlife crisis belachelijk maken en tegelijk net doen alsof je TO een serieuze waarschuwing geeft dat hij in zn midlife zit. Het lijkt mij niet de meest efficiente hulp, iemand die problemen heeft er van overtuigen dat ie geen probleem heeft maar gewoon belachelijk is. Overigens net alsof lachen om een midlife helpt. Maak er een ander probleem van. Nee joh van liefdesverdriet ga je niet dood, het doet alleen pijn maar ik vind het zooo grappig om je machteloos te zien huilen, haha. Later lach jij er ook om, waarom nu nog niet?

Je schrijft meerdere serieuze problemen te hebben, de eerste die mij opvalt is dat je jezelf ziet als niet gemiddeld. Heb je reden om te denken dat alle andere mensen zichzelf zien als gewoon ‘gemiddeld’?

Volgende, je houdt van je vrouw, bent verliefd op een ander en vraagt je af waarom dat niet zou mogen. Niemand anders dan je vrouw kan natuurlijk weten of jij van haar niet van meerdere vrouwen zou mogen houden, van mij mag je dat wel maar of je daar iets aan hebt? Je schrijft dat je je verliefdheid nog steeds voor je hebt kunnen houden, al 2 jaar. Wie heeft jou gevraagd die verliefdheid voor je te houden, je vrouw weet het niet, zij ook niet, voor wie lever jij deze grootse prestatie? Gewoon 1 naam noemen.

Je voorstelling over stoppen met alles en gokken op de nieuwe liefde, je noemt het een kleine kans. Zie je het misschien als een avontuurlijke gok? Hoe groot is de kans dat je vrouw jouw platonische verliefde gevoelens zou kunnen accepteren. Groter of kleiner? En als zij er bij te overwegen krijgt dat jij zo radeloos bent om er desnoods je huidige bestaan voor op te geven? Die info natuurlijk niet als verkapt dreigement maar om haar deelgenoot van jou dilemma te maken.

Jij baseert je nu op jouw eigen oude principes dat houden-van exclusief dient te zijn en daar geen compromis in te vinden is. Jij persoonlijk bent het bewijs dat je daar anders over kan gaan denken. Onderschat jij je vrouw niet dat ze misschien wel zou willen meewerken? Als je zin hebt kan je eens wat andere topics lezen vanaf de andere kant geschreven, die vrouwen zijn bereid tot erg veel om door te kunnen gaan. Bij jullie is er nog niks gebeurd en als sex niet je doel is wat zet je er dan mee op het spel?

Als je nu niet in het land van je dromen woont is je kaarten inzetten op de kleine kans dat zij je liefde beantwoord een grote gok. Wat weerhoudt je om los van haar naar dat zelfde land te emigreren? Wat maakt dat land het trouwens tot jouw lievelingsland, hoelang is het dat al?

Kan iemand me uitleggen wat je kan met een advies als ‘jezelf een schop onder je kont geven’? Als hij het zou kunnen deed ie het vast wel. Niet iedereen kan dat, in ieder geval niet altijd.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
dit zal wel meteen zijn eerste en laatste post zijn!

maar goed, wat verwacht je dan als je zoiets neerzet op dit forum. Ze laten niks van je over nepasx !!
@not me: lang verhaal, wat wil je TO/forummers nu precies mee geven? Is me niet helemaal duidelijk.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ow dus je wilt horen: dit herken ik. Nou daar komt ie dan... hey dit herken ik... Maar dan als vrouw van... Dit is zo een klassiek gevalletje van midlifecrisis, het gras is groener, ze begrijpt me, we kunnen zo fijn praten samen blablabla (kots kots kots), maar ik hou ook zoooo van mijn vrouw, wat moet ik nou????

Wat je moet? Volwassen worden!!! Stoppen met je vrouw emotioneel bedriegen en over die verliefd heen stappen!!!! Als je dat echt zou willen dan kan dat. Maar blijkbaar wil je dat helemaal niet. Stop dan met je vrouw, wees een vent, en behandel je vrouw met respect en biecht alles op... Misschien lig je dan net als mijn man over een jaar ook te janken in je bed dat je een ontzettende lul bent geweest en dat je god op je blote knieën bedankt dat je er niet uitgezet bent!
Wie wind zaait zal storm oogsten
Ow god, k stel voor dat we hier geen enkele energie meer aan verspillen
Nou, ik heb toch nog wel een vraagje:

Wat maakt jou zo anders, zo niet-gemiddeld, zo bijzonder?
quote:meds schreef op 30 maart 2011 @ 00:37:

Heul slecht bouwjaarNietes! (Er zit er ieder jaar heus wel een 'apart' exemplaar bij.. dat dan weer wel...)
Goeienavond allemaal,

ik ben er weer, de laatste reactie was wel treffend: niet doorsnee kan ik wellicht beter vertalen als apart.:-)

Nog bedankt overigens voor alle reacties, al zijn er enkelen bij die ik op de zenuwen werk.

Ik ben mun hele leven als een aparte geweest, een soort "einzelganger". Is niet altijd makkelijk, maar over de hele tijd genomen, ben ik blij dat ik een aparte ben.

Ik heb veel nagedacht de laatste tijd, genoten van waar ik nu woon en ik besef me heel goed dat ik het absoluut niet slecht heb, integendeel, als een god in frankrijk leef ik, maar dan ergens anders :-)

En met denken ga ik gewoon nog even door, misschien kom ik op het gouden idee, waarmee iedereen gelukkig is, dan laat ik het natuurlijk weten hierzo.
Volgende, je houdt van je vrouw, bent verliefd op een ander en vraagt je af waarom dat niet zou mogen. Niemand anders dan je vrouw kan natuurlijk weten of jij van haar niet van meerdere vrouwen zou mogen houden, van mij mag je dat wel maar of je daar iets aan hebt? Je schrijft dat je je verliefdheid nog steeds voor je hebt kunnen houden, al 2 jaar. Wie heeft jou gevraagd die verliefdheid voor je te houden, je vrouw weet het niet, zij ook niet, voor wie lever jij deze grootse prestatie? Gewoon 1 naam noemen.

ik heb een soortgelijk geval eerder meegemaakt, op een gegeven moment zijn we écht gaan ptaten, mijn vrouw en ik, dat was een hele verademing om dit soort situaties bespreekbaar te maken en te houden, alleen de reactie van mijn vrouw was niet wat ik gehoopt had. Eindeloze ruzies helaas. Ik heb het gevoel dat ik niet voor mijn gevoelens mag uitkomen, maar zij wel, Ik probeer dat te accepteren wat zij voelt, maar wederzijds is er geen begrip, jammer. Dit is dus ook de reden dat ik het tot nu toe verzwegen heb, omdat ik vrij zeker ben betreft haar reactie. Ik moet wel open zijn, maar mag geen gevoelens hebben voor iemand anders, maar gevoelens heb ik iig niet in de hand.

Als je nu niet in het land van je dromen woont is je kaarten inzetten op de kleine kans dat zij je liefde beantwoord een grote gok. Wat weerhoudt je om los van haar naar dat zelfde land te emigreren? Wat maakt dat land het trouwens tot jouw lievelingsland, hoelang is het dat al?

Alles duidt erop dat ik/wij sowieso daarheen gaan zodra het mogelijk is, dit speelt al 14 jaar, dus dat is ook geen opvlieging.
Ow god, k stel voor dat we hier geen enkele energie meer aan verspillen

Ennuh Meds, je hoeft niet te reageren, dat weer je of niet? Ik geloof sowieso niet dat wij ooit op 1 lijn komen, dus bespaar je de frustraties en sla deze topic lekker over, of ben je wellicht toch zeer geïnteresseerd?
Kan iemand me helpen met de smilies hier?

Ik zoek er eentje die zichzelf kei-hard voor z'n kop slaat....
Ik vind dat je je naar je leeftijd moet gedragen en vooral beter kunt gaan focussen op wat je nu precies wilt. Wijze woorden van mijn oudere veertiger:

Als je zelf geen keuzes maakt, krijg je wat je niet wilt!
Ik zeg 2 dingen.

1: Welkom op 't forum!

2: Volg je hart.
Heb je er al eens met je volle verstand over nagedacht? Wat nou al zou je het je vrouw vertellen? wat nou al zou je naar die ander gaan? Wordt je dan gelukkig? Denk je dat het dan anders wordt dan het nu is? Je bent nu in de situatie dat je elke dag nog bij je vrouw ben. Maar hoe zal het zijn als je haar nooit meer zal zien? Zal je het dan nog leuk vinden? Je hebt wel 19 jaar met haar samen gewoond. Samen lief en leed gedeeld. Denk er eerst eens goed over na. Geniet van de momenten die je samen hebt! Ook al lijkt het niet altijd even leuk.

Ik weet hoe je je voelt, maar gooi niet al het mooie weg wat je nu hebt
Geen reactie meer van TO?
Verrassing: TO is er weer, er is veel gebeurd het laatste half jaar.

Eén van mijn andere problemen is/was dat mijn vrouw, inmiddels ex-vrouw, een drank probleem heeft. Ik heb haar altijd ondersteund, met liefde! Maar de laatste jaren heeft ze, onder meer door gezondheidsproblemen, haar eigen leven en toekomst kapot gezopen. Erover praten was helaas onmogelijk. En als je dan vaak, echt vaak ruzies hebt met een bezopen vrouw, dan eens, dan knapt er iets. Dat iets is de onvoorwaardelijke liefde die ik voor haar heb gevoeld, maar in mijn ogen zwaar misbruikt is. Waarom? Omdat Janlul, dat ben ik, er altijd voor haar ben geweest, 19 jaar! Van die 19 jaar is ze ruw geschat 18 jaar ziek geweest, kan ook 18,5 jaar zijn. Dit is nooit een probleem voor mij geweest, speelde zeker in het begin ook geen enkele rol in onze relatie. Maar als die gezondheids-problemen op een gegeven moment moedwillig worden gestimuleerd, onder andere door alcoholmisbruik en het niet willen meewerken aan therapieën etc., dan houdt het een keer op! Ik heb het nooit zo willen zien, wat wil je zien als je zielsveel van iemand houdt, dit dus niet! Maar nu is ze weg en langzaam gaan mij de ogen open en blik ik terug op een vreselijke tijd. Nu zie ik het zo dat ze misbruik heeft gemaakt van mijn liefde, en mijn liefde was groot! Altijd en overal voor haar klaar staan. Maar goed, tis uit, over, basta! En het is goed zo. Hoogste tijd om mijn 2e helft van mijn leven beter in te richten

Maar jullie lezen het goed, het is inmiddels mijn exvrouw en ze heeft zélf het huis verlaten na de zoveelste ruzie, Het huis waar ze zich zó thuisvoelde, jaja. Zonder enig greintje verantwoordelijk heeft ze huis en haard achter gelaten. Ook zonder enig bericht, geen briefje, smsje, telefoontje, gewoon niks! Die verantwoordelijkheid draag ik, zoals altijd! Werk, onderhoud, huisdieren (dat zijn onze kinderen),

Bijna alle ruzies waren onder invloed van alcohol. Het is goed zo. Ik ging er in ieder geval wel aan onderdoor. Ik neem aan dat onder de lezers hier ook helaas mensen zitten die met een alcoholverslaafde te maken hebben/gehad. Het voelt zo goed om haar "kwijt" te zijn, niet zozeer "haar", maar vooral haar problemen.

Haar drankprobleem heeft mij een anders mens gemaakt, van een vrolijke jongeman naar een gesloten depressief iemand.

We zitten nu in de fase van verdelen, is geen gemakkelijke fase, maar ik denk ik heb wel voor hetere vuren gestaan. En daarbij komt dat ik niet zo materialistisch ingesteld ben. Die fase (motorrijden/cabrio en dat soort onzin) heb ik gelukkig al gehad en heb nu andere waardes in het leven. Die waardes zijn onder andere een goede stabiele vriendenkring, mensen die voor je gaan, maakt niet uit in welke situatie je zit. Ik heb de afgelopen maanden gelukkig ervaren dat het met die vrienden meer als goed zit. Gelijk vanaf de 1e dag kwam er hulp en aandacht en ondersteuning van alle kanten, tot op de dag van vandaag. Van mensen waarvan je het absoluut niet verwacht. Ja ik heb een zeer groot sociaal leven. Een andere waarde is de liefde van mijn leven, ik heb altijd gedacht dat mijn liefde voor mijn ex de liefde van mijn leven was, maar niets is minder waar! De liefde die ik nu ken, staat in geen verhouding met de liefde die ik mijn ex gegeven heb, dat was in vergelijk peanuts!

Dat we geen kinderen hebben, maakt de situatie alleen maar aangenamer. Hierover later meer.

Het goede nieuws van al deze ellende is dat ik de liefde verklaard heb aan mijn "nieuwe liefde" in het land van mijn dromen. Zij was natuurlijk erg surpised, want zij kent mij niet anders als met mijn exvrouw. Maar ze heeft mijn liefde nog niet beantwoord, maar ook niet tegen gesproken. In december ga ik haar weer bezoeken en hoop haar te kunnen overtuigen what real love is. We communiceren in het Engels (dus niet Frankrijk), omdat ik haar taal nauwelijks spreek en zij de mijne net zo weinig, maar gelukkig spreek ik 4 talen vloeiend.

Tot die tijd zijn we helaas afhankelijk van internet en telefoon, we hebben dagelijks contact en langzaam begint het ook bij haar door te dringen dat het menens is met mij.

Het wordt een spannende winter voor mij,er worden knopen doorgehakt die bepalend worden voor de rest van mijn leven.

Zo, dit moest mij even van het hart, ik denk dat de meesten van jullie mij allang weer vergeten waren, en dan zo in 1 keer komt die gast, eendagsvlieger, weer opdagen.

Ook zal er hier wel weer het nodige commentaar worden gegeven, vooral door mensen die een bord voor de kop hebben en niet lezen wat er geschreven wordt, hiermee bedoel ik de steeds weerkerende opmerkingen, verwijten van een geile oude man, die voor een jonger bruidje gaat, aan deze mensen heb ik geen boodschap meer, leer eerst maar eens lezen! Maar ik volg nu mijn hart, niet meer mijn verstand!

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen :-)

Ik wens jullie allemaal de liefde die mij nu overkomt!

Groeten van Nepasx.
@Nepasx

Ik vind je maar een rare snijboon.

Laat ik het daar maar bij laten.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Oh, nou, waarvan akte. Gefeliciteerd dan maar.
Eh... TO je schrijft eerst:

"En ik wil mijn huidige vrouw eigenlijk helemaal niet kwijt,ze is mooi en lief en erg sociaal"

Nu is ze ineens al jaren alcoholist?

Uit ervaring (minstens zo lang als die van jou) weet ik dat een alcoholist ALLES behalve sociaal is.

Wat wil je nou eigenlijk met je laatste post? Een schouderklopje komen halen hier?

Nou jongen goed gedaan hoor.

( maar ik geloof er inmiddels geen ruk meer van)

De groeten en veel plezier in Gambia.
eindelijk een heppie end.
PS; ik heb inderdaad het geluk gehad en heb de liefde van mijn leven gevonden. Nadat ik gescheiden was.

En ik ben met hem ge-emigreerd.

(vandaar mijn 'late' reactie: andere tijdzone) En ik ben idd nog nooit zo gelukkig geweest maar in elk geval is mijn geluk niet gebouwd op de puinhopen van een vergane liefde.

Dat liefhebbert toch een stuk lekkerder hoor....
He Meds, jij was toch al naar bed? Kon je niet slapen? Zat je zo in de war over onze TO nietx?
sinds wanneer was ik naar bed?
Sorry Meds... Haal denk ik een aantal forummers doorelkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven