nieuwe kans?

13-10-2017 21:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal
Even in het kort wat voorafging;
Februari dit jaar is mijn lat-relatie (na bijna 7 jaar) gestrand vanuit zijn kant; het ging al een jaar moeizaam omdat ik totaal in de knoop zat door omstandigheden en dit zijn weerslag had op mijn gedrag wat ik niet meer kon stoppen. Ik trok aan hem en stootte af , zocht bevestiging en was niet makkelijk om mee om te gaan, zelf had ik er ook erg veel last van , maar heb hier nooit over verteld. In de loop naar het einde van de relatie voelde ik dat ik hulp hierbij nodig had om de oorzaak hiervan te vinden en patronen te doorbreken.
Tot groot verdriet van beiden te laat; inmiddels te veel beschadigd.
inmiddels ben ik in therapie en krijg ik inzichten
We hebben een enkel mailtje gestuurd naar elkaar waar steeds veel emotie uitsprak

2 maanden geleden heeft hij middels appen weer contact gezocht . Dagelijks is er nu contact
2 keer hebben wij elkaar inmiddels weer ontmoet, wat heel gezellig was maar waarbij ik toch om duidelijkheid vraag en hij zich onder druk gezet voelt
Heel graag zou ik weer verder willen gaan , mijn gevoel voor hem is nooit weggeweest.
Hij geeft aan bang te zijn door wat er destijds is gebeurd en wil kijken of er een mogelijkheid is om een nieuwe start te maken
Soort van onderzoeken...waarbij hij trouwens behoorlijk afstand houdt.
Deze situatie is zo moeilijk, ik voel me nu getest en heb het gevoel een examen te moeten afleggen
Bovendien wil ik veel sneller en moet uitkijken niet te pushen
Aan de andere kant is het helemaal niet gezegd dat we nog verder gaan en dan begint het verwerken weer van voren af aan. Nu sta ik op het punt om te zeggen dat ik dit niet meer aankan, het verwart me en maakt me opnieuw onzeker, maar dan is de deur dus echt dichtgegooid door mij.
ik weet het echt niet meer....zijn er mensen met herkenbare situaties?
Dit klinkt as een puberverhaal...maar we zijn in de 50.....
merle123 schreef:
13-10-2017 21:22
Hallo allemaal
Even in het kort wat voorafging;
Februari dit jaar is mijn lat-relatie (na bijna 7 jaar) gestrand vanuit zijn kant; het ging al een jaar moeizaam omdat ik totaal in de knoop zat door omstandigheden en dit zijn weerslag had op mijn gedrag wat ik niet meer kon stoppen. Ik trok aan hem en stootte af , zocht bevestiging en was niet makkelijk om mee om te gaan, zelf had ik er ook erg veel last van , maar heb hier nooit over verteld. In de loop naar het einde van de relatie voelde ik dat ik hulp hierbij nodig had om de oorzaak hiervan te vinden en patronen te doorbreken.
Tot groot verdriet van beiden te laat; inmiddels te veel beschadigd.
inmiddels ben ik in therapie en krijg ik inzichten inzichten hebben gekregen wil nog niet zeggen dat er in de praktijk ook daadwerkelijk iets veranderd is..
We hebben een enkel mailtje gestuurd naar elkaar waar steeds veel emotie uitsprak

2 maanden geleden heeft hij middels appen weer contact gezocht . Dagelijks is er nu contact
2 keer hebben wij elkaar inmiddels weer ontmoet, wat heel gezellig was maar waarbij ik toch om duidelijkheid vraag en hij zich onder druk gezet voelt
Heel graag zou ik weer verder willen gaan , mijn gevoel voor hem is nooit weggeweest.
Hij geeft aan bang te zijn door wat er destijds is gebeurd en wil kijken of er een mogelijkheid is om een nieuwe start te maken
Soort van onderzoeken...waarbij hij trouwens behoorlijk afstand houdt.
Deze situatie is zo moeilijk, ik voel me nu getest en heb het gevoel een examen te moeten afleggen hij wil zien of het nu inderdaad anders gaat dan voorheen, dus logisch. verstandig van hem.
Bovendien wil ik veel sneller en moet uitkijken niet te pushen
Aan de andere kant is het helemaal niet gezegd dat we nog verder gaan en dan begint het verwerken weer van voren af aan. hoezo begint het verwerken dan weer van voren af aan? Je hebt nu een paar weekjes contact gehad. Nu sta ik op het punt om te zeggen dat ik dit niet meer aankan, het verwart me en maakt me opnieuw onzeker, maar dan is de deur dus echt dichtgegooid door mij. je kunt dit niet aan? Je staat dus nog steeds niet in voor jezelf? Dan zou ik je aanraden er niet meer aan te beginnen. Je bent duidelijk niet klaar voor een volwassen relatie. Ondanks jouw leeftijd.
ik weet het echt niet meer....zijn er mensen met herkenbare situaties?
Dit klinkt as een puberverhaal...maar we zijn in de 50.....
dus hij laat je inde steek als je in de knoop zit met jezelf? laat lekker gaan
Ik zou lekker dat examen met hem bij het vuilnis zetten. Werk verder aan jezelf voor jezelf en je komt vanzelf vast wel een leuk iemand waar je geen examens voor hoeft af te leggen.
Als je echt nog een kans wil met hem dan zul je het nu heel rustig aan moeten doen en jouw eigen gevoel (haast) opzij zetten. Als je dit kan is er een kans, als je dat niet kan dan is het contact volledig verbreken de beste optie. Dan kun je aan het verwerken beginnen.
Dit gaat niet werken. Hij is te voorzichtig geworden. En jij wil te snel. Grote kans dat jij in dezelfde valkuilen valt als weleer.
Als een man zich onder druk gezet voelt dan zou ik stoppen met jezelf opdringen. Al is het misschien niet zo en krijg jij te weinig aandacht, hij voelt het zo.
Het is niet in balans.
Kijk wat de echte balans voor een relatie hoort te zijn.
Het moet voor jou ook leuk zijn, het gaat tenslotte ook om jou.
En niet steeds afgewezen worden.
Geef niet ál je liefde aan de geadresseerde. Dat maak jezelf aan.
Geef het aan jezelf en je familie.
Laat hem. :bye:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dank jullie wel voor de reacties,
Ik heb niet het idee dat ik mij opdring,hij is steeds degene die contact opneemt , ik ben bewust bezig met het leiden van mijn eigen leven , maar ik merk dat het me weer meer gaat bezighouden en mijn stemming beïnvloedt.
Ook begrijp ik zijn manier van handelen wel, het voorzichtige en de tijd nemen, neemt niet weg dat het een moeilijke situatie is en ik snel de neiging heb te vragen naar duidelijkheid, waardoor het weer pusherig overkomt. Dus dat van die valkuilen snap ik....en realiseer ik me ook
Dank je wel Inky voor je heldere taal...
@Merle123,

En als je nu eens jezelf afvraagt waarom hij afstand creëert. Begrijp je zijn angst? Wat zou jij doen in zijn rol/positie in jullie relatie? Wat zouden zijn pijnpunten kunnen zijn? Je kunt het hem natuurlijk ook gewoon vragen om inzichten te verkrijgen over jullie relatie en de kans op een "samen" in de toekomst.

Je zegt dat je nu inzichten hebt verworven over jezelf. Maar zoals inky12345 al stelt, die inzichten maken nog niet het tot een gegeven dat je dat inzicht al eigen hebt gemaakt in de weg naar persoonlijke groei.
Ik was wel een beetje hard nu ik dit zelf terug lees. Heeft ws te maken met herkenbaarheid en mijn eigen ervaringen ;-)
Merle je klinkt als een lieve vrouw. Met bepaalde valkuilen. En die hebben we allemaal.
Deze man triggert jouw valkuilen. Doet hij ws ook niet bewust en opzettelijk, hij heeft weer zijn eigen valkuilen ;-)
Maar ik ben bang dat dit niet de juiste match voor jou is.. Jullie halen niet het beste in elkaar naar boven.
:hug:
Heel hard maar ik denk dat jullie nooit een echte volwaardige relatie hebben gehad.
Jij was voor de leuke dingen en de seks en daarna ging hij weer naar zijn eigen huis / ging jij weer weg.

Als je een goede relatie hebt dan ben je er voor elkaar in moeilijke tijden.
Hij had daar geen zin in. Jij bleef toch aan hem trekken maar wist waarschijnlijk ergens ook wel dat dit niet oké is. Vandaar dat afstoten op momenten dat je iets zekerder van hem was. Waarop hij weer aangaf daar geen zin in te hebben en was je bang hem kwijt te raken en ging je weer aantrekken. etc.

Nu ben jij in therapie geweest en heeft hij contact met je opgenomen omdat hij dacht dat hij op de oude voet verder kon gaan alleen voor de leuk. Maar jij bent veranderd. Hij heeft minder grip op je en dat voelt hij.
Dus neemt hij contact op. Maar hij wil nog steeds alleen de leuke dingen.

Dat maakt jou onzeker en dus is de kans groot dat je in je oude valkuil gaat vallen van aantrekken en afstoten. En daar is hij bang voor want zo vindt hij jou niet leuk. Hij wil een vrouw zonder gedoe.
Maar dat houdt wel in dat hij er nooit echt voor jou zal zijn.

Dus kappen met die man en op zoek naar een man die er ook voor jou wil zijn als je het moeilijk hebt en je niet alleen heeft voor de fun.
Best veel aannames Sugarmiss, de relatie voelde wel als een volwaardige.
Maar goed, ik sta nu op het punt om hem te zeggen dat ik niet getest hoef te worden en dat hij zijn twijfels en angsten bij zich zelf moet houden. Ik word daar inderdaad onzeker van en kan niet mezelf zijn in het contact wat we nu hebben.
Mijn spontaniteit is weg
Wanneer hij er uit is voor zichzelf mag hij het laten weten...
Inderdaad best veel aannames maar toch denk ik dat ik er niet ver naast zit.
merle123 schreef:
14-10-2017 12:52
Best veel aannames Sugarmiss, de relatie voelde wel als een volwaardige.
Maar goed, ik sta nu op het punt om hem te zeggen dat ik niet getest hoef te worden en dat hij zijn twijfels en angsten bij zich zelf moet houden. Ik word daar inderdaad onzeker van en kan niet mezelf zijn in het contact wat we nu hebben.
Mijn spontaniteit is weg
Wanneer hij er uit is voor zichzelf mag hij het laten weten...
Ja mooi tóch, wanneer hij er uit is voor zichzelf mag hij het laten weten.
Als je dan nog geen ander hebt. :idee:
Ben je gelijk uit die wachtkamer.
Moet je er natuurlijk ook niet meer in gaan zitten hoor.
Even kan maar dan er gelijk weer uit. :winkie:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Krijgt hij alle tijd om te twijfelen, mooier kan hij het niet hebben.
Jij gaat ondertussen daten.
Haha.
Volgens mij is hij er 7 jaar voor jou geweest, dus ik snap de reacties niet zo goed die er op neerkomen dat hij een flierefluiter is die alleen de lusten wil en niet de lasten. Je schrijft immers zelf dat je hem het laatste jaar flink hebt aangetrokken en afgestoten. Volkomen logisch dus dat hij voorzichtig en afwachtend is.
Klopt allemaal kerol, Het is zeker niet iemand die alleen de lusten wil en niet de lasten.
Maar ook al is er voorzichtigheid en veel tijd nodig etc, dan nog is er geen garantie , die is er nooit.
Mijn gevoel gaat zo enorm op en neer nu, het ene moment denk ik dit contact te stoppen omdat ik niet op een wachtbankje wil zitten en hij voor 100 procent voor me moet gaan zonder zijn twijfel, aan de andere kant is dit wellicht een kans die we krijgen, maar dan moet ik me aanpassen aan zijn bewegingen...
Hij houdt behoorlijk afstand zeg je.
In afstandelijkheid als hij bij jou is?
Zien jullie elkaar dit weekend of volgend weekend?
2 keer gezien in hoeveel tijd?
In de laatste maand hebben we elkaar 2 keer gezien, hij houdt afstand in de communicatie, zegt bang te zijn verwachtingen te scheppen omdat hij er zelf nog niet uit is. Ook was er letterlijk afstand toen we bij elkaar waren, wel warme begroeting en een soort van spanning.
Misschien te begrijpen dat het niet een ongedwongen situatie is , waarbij ik mezelf kan zijn.
Volgend weekend hebben we afgesproken,
Als je niet jezelf kunt zijn, lijkt me dat geen goed teken.
Heb je steeds het gevoel dat je op eieren moet lopen ?
Jezelf kunnen zijn is heel belangrijk in een relatie.
We hebben nu geen relatie, ik heb nu het gevoel getest te worden en loop inderdaad op eieren, ik wil mijn gevoelens laten zien maar moet me inhouden want ben bang voor afwijzing . Ik ervaar het als voegen naar hoe en wat hij wil, omdat hij degene is die langzaam gaat.
Tijdens onze relatie kon ik wel mezelf zijn.
Ik snap ook niet helemaal dat hij weg wordt gezet als flierefluiter. Dat lees ik hier ook niet uit. Moet een man dan meteen 1000% zeker weten dat hij door het vuur voor iemand wil gaan, helemaal als hij zich al gebrand heeft?

Ik begrijp zijn voorzichtigheid ook, maar ik snap TO ook wel.

Misschien moet jij het ook per moment gaan zien en de uitkomst iets losser proberen te laten.
Heb je het naar je zin met hem als je wat leuks doet? Of loop je dan ook op eieren? Of is dat op eieren lopen vooral tussen de ontmoetingen door? Dat je op je handen moet zitten om niet te bellen/appen etc?
Behandeld hij je dan leuk? Of merk je dan ook heel erg dat hij wil dat jij je anders gedraagt door bijv. afkeurende blikken, her en der een opmerking, of afstandelijk gedrag nadat jij toenadering hebt gezocht? Benadrukt hij regelmatig dat het hem te snel gaat, of zit dit in jouw hoofd vooral na die eerste opmerking hierover en gaat vooral door jouw gemaal in je hoofd het contact moeizaam?

Als jullie omgang gewoonweg niet prettig is dan zal ik voor jezelf wel een grens stellen. Ik zal hem geen ultimatum geven, want dat lijkt me zinloos, maar dan zal ik wel voor mezelf bedenken; ik wil toch wel dat het binnen nu en een maand niet meer moeizaam verloopt anders werkt dit gewoon niet voor mij op dit moment.

Als je tot de realisatie komt dat dit zich vooral in jouw hoofd afspeelt, dat de omgang met hem eigenlijk wel heel prettig verloopt, maar dat jij je van binnen op zit te vreten, dan zou ik het hier met jouw therapeut over hebben en misschien kan je je nerveusiteit en angst wat temperen en kan dat je helpen.
In dit laatste geval denk ik dat je dit dan in andere relaties ook vaak tegen gaat komen.
merle123 schreef:
14-10-2017 18:50
In de laatste maand hebben we elkaar 2 keer gezien, hij houdt afstand in de communicatie, zegt bang te zijn verwachtingen te scheppen omdat hij er zelf nog niet uit is. Ook was er letterlijk afstand toen we bij elkaar waren, wel warme begroeting en een soort van spanning.
Misschien te begrijpen dat het niet een ongedwongen situatie is , waarbij ik mezelf kan zijn.
Volgend weekend hebben we afgesproken,
Dus het is geen relatie meer?
Dan zou ik het ook niet meer zo gaan zien.
Dit weekend gaan jullie apart jullie eigen weg en zien elkaar niet. Komt dat van jou of van hem af? Heel weinig eigenlijk ook voor een relatie. Ik hoop dat je ook nog leuke dingen hebt gedaan. :lol:
Een man die zo bang is, hoort gewoon misschien niet bij jou.
Tussen de ontmoetingen door (waren er maar 2) werd ik onrustig en verlang ik naar zoveel meer
Het contact (telefonisch en app) is heel neutraal, wanneer er emoties en de situatie worden besproken is dat steeds iets wat van mij uitkomt. Hij laat dan twijfel en angst blijken, zegt ook dat het geen ja en geen nee is als we het over de toekomst hebben qua relatie.
Voor mij is twijfel een nee en ik kan niks met zijn angst en twijfel.
Gister heb ik hem dat laten weten via app, (na een telefonisch gesprek de avond ervoor) dat hij daar zelf uit moet komen , ik ben goed zoals ik ben met mijn "gebreken" die er bij horen.
Meer kan ik niet ...
Heb geen reactie gekregen, terwijl we al 2 maanden elke dag wel app contact hadden
En het spel van afstoten en aantrekken is weer volop begonnen.

Na 2 maanden dagelijks app contact voelde jij je veilig genoeg om hem af te stoten.

Waarbij je natuurlijk helemaal gelijk hebt dat je goed genoeg bent zoals je bent. Je hebt ook helemaal gelijk dat je wil weten waar je aan toe bent.

Maar jij hebt dat appje niet gestuurd om de relatie te beëindigen. Jij wilde dat hij zonder twijfel voor je ging.

En nu vraag je je af waarom hij niet gereageerd heeft. Want dat hij niet meer reageert was niet de bedoeling.

Het zal mij benieuwen hoe lang je je kan bedwingen voor je weer een bericht stuurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven