nieuwe kans?
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:22
Hallo allemaal
Even in het kort wat voorafging;
Februari dit jaar is mijn lat-relatie (na bijna 7 jaar) gestrand vanuit zijn kant; het ging al een jaar moeizaam omdat ik totaal in de knoop zat door omstandigheden en dit zijn weerslag had op mijn gedrag wat ik niet meer kon stoppen. Ik trok aan hem en stootte af , zocht bevestiging en was niet makkelijk om mee om te gaan, zelf had ik er ook erg veel last van , maar heb hier nooit over verteld. In de loop naar het einde van de relatie voelde ik dat ik hulp hierbij nodig had om de oorzaak hiervan te vinden en patronen te doorbreken.
Tot groot verdriet van beiden te laat; inmiddels te veel beschadigd.
inmiddels ben ik in therapie en krijg ik inzichten
We hebben een enkel mailtje gestuurd naar elkaar waar steeds veel emotie uitsprak
2 maanden geleden heeft hij middels appen weer contact gezocht . Dagelijks is er nu contact
2 keer hebben wij elkaar inmiddels weer ontmoet, wat heel gezellig was maar waarbij ik toch om duidelijkheid vraag en hij zich onder druk gezet voelt
Heel graag zou ik weer verder willen gaan , mijn gevoel voor hem is nooit weggeweest.
Hij geeft aan bang te zijn door wat er destijds is gebeurd en wil kijken of er een mogelijkheid is om een nieuwe start te maken
Soort van onderzoeken...waarbij hij trouwens behoorlijk afstand houdt.
Deze situatie is zo moeilijk, ik voel me nu getest en heb het gevoel een examen te moeten afleggen
Bovendien wil ik veel sneller en moet uitkijken niet te pushen
Aan de andere kant is het helemaal niet gezegd dat we nog verder gaan en dan begint het verwerken weer van voren af aan. Nu sta ik op het punt om te zeggen dat ik dit niet meer aankan, het verwart me en maakt me opnieuw onzeker, maar dan is de deur dus echt dichtgegooid door mij.
ik weet het echt niet meer....zijn er mensen met herkenbare situaties?
Dit klinkt as een puberverhaal...maar we zijn in de 50.....
Even in het kort wat voorafging;
Februari dit jaar is mijn lat-relatie (na bijna 7 jaar) gestrand vanuit zijn kant; het ging al een jaar moeizaam omdat ik totaal in de knoop zat door omstandigheden en dit zijn weerslag had op mijn gedrag wat ik niet meer kon stoppen. Ik trok aan hem en stootte af , zocht bevestiging en was niet makkelijk om mee om te gaan, zelf had ik er ook erg veel last van , maar heb hier nooit over verteld. In de loop naar het einde van de relatie voelde ik dat ik hulp hierbij nodig had om de oorzaak hiervan te vinden en patronen te doorbreken.
Tot groot verdriet van beiden te laat; inmiddels te veel beschadigd.
inmiddels ben ik in therapie en krijg ik inzichten
We hebben een enkel mailtje gestuurd naar elkaar waar steeds veel emotie uitsprak
2 maanden geleden heeft hij middels appen weer contact gezocht . Dagelijks is er nu contact
2 keer hebben wij elkaar inmiddels weer ontmoet, wat heel gezellig was maar waarbij ik toch om duidelijkheid vraag en hij zich onder druk gezet voelt
Heel graag zou ik weer verder willen gaan , mijn gevoel voor hem is nooit weggeweest.
Hij geeft aan bang te zijn door wat er destijds is gebeurd en wil kijken of er een mogelijkheid is om een nieuwe start te maken
Soort van onderzoeken...waarbij hij trouwens behoorlijk afstand houdt.
Deze situatie is zo moeilijk, ik voel me nu getest en heb het gevoel een examen te moeten afleggen
Bovendien wil ik veel sneller en moet uitkijken niet te pushen
Aan de andere kant is het helemaal niet gezegd dat we nog verder gaan en dan begint het verwerken weer van voren af aan. Nu sta ik op het punt om te zeggen dat ik dit niet meer aankan, het verwart me en maakt me opnieuw onzeker, maar dan is de deur dus echt dichtgegooid door mij.
ik weet het echt niet meer....zijn er mensen met herkenbare situaties?
Dit klinkt as een puberverhaal...maar we zijn in de 50.....
zondag 15 oktober 2017 om 21:57
Nee, ik voel me juist niet veilig deze periode!
Ik beëindig ook geen relatie, die was er ook niet meer, maar wel deze situatie die mijn gevoel van zelfwaarde geen goed doet
Ik vraag me ook niet af waarom hij niet reageert, had niet anders verwacht. inderdaad had ik gehoopt dat hij zonder twijfel voor mij zou gaan maar die hoop kreeg ik 2 maanden geleden toen hij contact opnam en vervloog steeds meer de afgelopen weken.
Ik beëindig ook geen relatie, die was er ook niet meer, maar wel deze situatie die mijn gevoel van zelfwaarde geen goed doet
Ik vraag me ook niet af waarom hij niet reageert, had niet anders verwacht. inderdaad had ik gehoopt dat hij zonder twijfel voor mij zou gaan maar die hoop kreeg ik 2 maanden geleden toen hij contact opnam en vervloog steeds meer de afgelopen weken.
maandag 16 oktober 2017 om 09:49
Ik snap dat je zoveel meer verlangt.
Je krijgt de antwoorden niet.
Hij is dan aan het afstoten waar jij zo onzeker van wordt.
Niet de wachtkamer in gaan door zijn angstige getwijfel.
Waar hij het op gooit.
Doen veel wederhelften dat niet als het uit gaat?
Opeens zijn ze bang, leeg, met zichzelf in de knoop...
Of is het gewoon omdat de gevoelens anders zijn of weg zijn?
Negeren. Ook zoiets vernederend.
Rot trek.
Hij is niet van porselein, antwoorden kan hij wel maar wil hij niet.
Jij wordt er steeds meer onzeker van en je bent zeker meer waard.
Ik zou niet meer aan hem gaan trekken.
Niks meer vragen.
Als een man van je houdt komt hij heus wel.
Een man die liefde voelt houd je niet aan het lijntje.
Je krijgt de antwoorden niet.
Hij is dan aan het afstoten waar jij zo onzeker van wordt.
Niet de wachtkamer in gaan door zijn angstige getwijfel.
Waar hij het op gooit.
Doen veel wederhelften dat niet als het uit gaat?
Opeens zijn ze bang, leeg, met zichzelf in de knoop...
Of is het gewoon omdat de gevoelens anders zijn of weg zijn?
Negeren. Ook zoiets vernederend.
Rot trek.
Hij is niet van porselein, antwoorden kan hij wel maar wil hij niet.
Jij wordt er steeds meer onzeker van en je bent zeker meer waard.
Ik zou niet meer aan hem gaan trekken.
Niks meer vragen.
Als een man van je houdt komt hij heus wel.
Een man die liefde voelt houd je niet aan het lijntje.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 16-10-2017 10:46
0.35% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 16 oktober 2017 om 09:59
maandag 16 oktober 2017 om 10:25
Jij hebt 7 jaar lang voor drama gezorgd in de relatie die uiteindelijk dat niet heeft overleeft. En nu er na therapie voorzichtig weer toenadering is wil jij persé garanties en hij dan? Krijgt hij ook garanties dat jij niet opnieuw begint met aantrekken en afstoten? Neem de tijd en accepteer dat jij HEM ook beschadigd hebt.