nieuwe relatie
zondag 4 augustus 2019 om 22:31
IIk heb sinds tien mnd een nieuwe relatie. We hebben het hardstikke fijn samen. Ik heb 2 kinderen, hij heeft er drie. Mijn break-up is redelijk soepeltjes verlopen, hem is veel pijn gedaan en een rot scheiding achter de rug. Mijn kinderen vinden het super leuk dat mama een nieuwe vriend heeft , zijn oudste 2 ( al uit huis ) vinden het ook super leuk, maar dan komt de jongste ( M....bijna 16 ). M heeft geen problemen met mij, maar heeft na de scheiding papa 3jaar voor zichzelf gehad ( weinig contact met moeder ) en vind het lastig dat papa niet meer 100% van hem alleen is. Mn vriend geeft ook toe dat ie M verwend heeft in die 3jaar en dat M hem om zijn vinger gewonden heeft.
We hebben de relatie echt heel rustig opgebouwd. Minstens een half jaar zagen we elkaar alleen om het weekend. We wilde niks overhaasten en de kinderen de tijd geven om aan het idee te wennen. Nu vinden mijn kids het, zoals gezegd, super leuk.... maar M .... M heeft het er "moeilijk" mee. Hij vindt het niet leuk als papa bij mij wil overnachten ( bang alleen thuis (( bijna 16 !! )) en dit beperkt ons dus in het elkaar vaker zien. Hij vindt het wel prima als ik daar thuis ben.
Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt ? Ik lees graag tips
We hebben de relatie echt heel rustig opgebouwd. Minstens een half jaar zagen we elkaar alleen om het weekend. We wilde niks overhaasten en de kinderen de tijd geven om aan het idee te wennen. Nu vinden mijn kids het, zoals gezegd, super leuk.... maar M .... M heeft het er "moeilijk" mee. Hij vindt het niet leuk als papa bij mij wil overnachten ( bang alleen thuis (( bijna 16 !! )) en dit beperkt ons dus in het elkaar vaker zien. Hij vindt het wel prima als ik daar thuis ben.
Is er iemand die dit bekend in de oren klinkt ? Ik lees graag tips
zondag 4 augustus 2019 om 23:09
Dan is vader daar toch echt zelf bij en laat hij dat toch ook toe.vivasas1980 schreef: ↑04-08-2019 23:04Ik vind dat als je bijna 16 bent ( hij is volgende week jarig ) alleen thuis kunt zijn. Maar daarin ben ik duidelijk in de minderheid. Ik krijg het gevoel dat hij zijn vader bespeelt. Dat blijkt uit meerdere dingen
Zegt dus ook iets over je nieuwe vriend.
.
Al zou ik die jongen nog een paar extra maanden geven om te wennen / ouder te worden.
Veel kans dat ie het over een half jaar of een jaar wel ziet zitten om alleen thuis te blijven.
Of de voordelen ervan gaat inzien
(Vrienden uitnodigen, feestjes bouwen, geen vader die kijkt om hoe laat hij in bed ligt, ...)
zondag 4 augustus 2019 om 23:10
Maar daar is toch elk kind verschillend in? Zou jij het als ouder over je hart kunnen verkrijgen om in de nacht weg te blijven terwijl jouw kind aangeeft bang te zijn?vivasas1980 schreef: ↑04-08-2019 23:04Ik vind dat als je bijna 16 bent ( hij is volgende week jarig ) alleen thuis kunt zijn. Maar daarin ben ik duidelijk in de minderheid. Ik krijg het gevoel dat hij zijn vader bespeelt. Dat blijkt uit meerdere dingen
Ik denk dat het niet iets manipulatief is want voor de rest doet M niet moeilijk tegen jou. Dus het zal ook niets met jou te maken hebben.
zondag 4 augustus 2019 om 23:10
Natuurlijk "bespeelt" hij zijn vader.vivasas1980 schreef: ↑04-08-2019 23:04Ik vind dat als je bijna 16 bent ( hij is volgende week jarig ) alleen thuis kunt zijn. Maar daarin ben ik duidelijk in de minderheid. Ik krijg het gevoel dat hij zijn vader bespeelt. Dat blijkt uit meerdere dingen
Daar is het een puber voor.
zondag 4 augustus 2019 om 23:15
zondag 4 augustus 2019 om 23:24
Ze kunnen elkaar vaker zien maar alleen niet per se bij to thuis blijven slapen.
To:
Ik zie het probleem niet zo. Zeker gezien M jou wel accepteert. Wees blij dat dit je ergste probleem is met je samengesteld gezin.
maandag 5 augustus 2019 om 07:42
Hiermee ben ik het eens. Ik was ook wel eens alleen thuis op me 15e. Denk ook wel op me 13e al. En ja Ik was ook bang voor geesten toenessychan schreef: ↑04-08-2019 23:06Jemig, wat een overdreven reacties dat iemand van 15 niet ‘s nachts alleen thuis kan zijn. Wat zijn dat voor mietjes? Een beetje op jezelf kunnen zijn en voor jezelf zorgen op de leeftijd vind ik heel normaal.
Verder snap ik M wel dat hij niet zit te wachten op een nieuwe relatie van zijn vader. Het moment dat je besluit een kind te nemen, hoort je kind op de 1e plaats te staan. En niet een nieuwe lover.
Nou zijn jongens vaak minder volwassen dan meisjes op de leeftijd van 15/16. Het lijkt me niet meer dan logisch dat jullie je daar aan aanpassen gexien hij aangeeft niet alleen thuis te willen zijn.
maandag 5 augustus 2019 om 08:43
Och, ja. Zo'n jongen van 15 een mietje noemen. Vet stoer. Spoor je dan wel helemaal?
Je kan er alles van vinden en vroeger was alles beter... NOT.
Maar het mag niet he? Mocht er wat gebeuren dan is pa de klos.
Daarnaast is het natuurlijk van de pot gerukt dat TO haar geluk voor die ene nacht belangrijker vind dan het gevoel en veiligheid van zijn kind, Ik hoop dat ze dit ook zo gaat uitspreken naar die vader en zijn schelletje van de ogen vallen.
Je kan er alles van vinden en vroeger was alles beter... NOT.
Maar het mag niet he? Mocht er wat gebeuren dan is pa de klos.
Daarnaast is het natuurlijk van de pot gerukt dat TO haar geluk voor die ene nacht belangrijker vind dan het gevoel en veiligheid van zijn kind, Ik hoop dat ze dit ook zo gaat uitspreken naar die vader en zijn schelletje van de ogen vallen.
maandag 5 augustus 2019 om 09:17
Mijn vriend heeft ook een kind van die leeftijd. En die blijft ook niet s nachts alleen thuis. En die heeft ook geen zin om naar mij toe te komen s avonds. Wat me logisch lijkt. We plannen gewoon er om heen. Soms ben ik daar als ik mijn kids niet heb en soms is ie een uurtje bij mij na het werk of s avonds een uurtje.
Ik vind hier niks verwends aan. Een kind van 15 is nog steeds een kind en je kind heeft prioriteit toch? Dan nog maar even 1 of 2 jaar zo doorgaan. Over 2 jaar is alles anders. Voor nu gewoon genieten van om het weekend en af en toe een gestolen uurtje toch?
Woont jouw vriend zijn zoon bij zijn vader? Gaat ie nooit naar zijn moeder?
Ik vind hier niks verwends aan. Een kind van 15 is nog steeds een kind en je kind heeft prioriteit toch? Dan nog maar even 1 of 2 jaar zo doorgaan. Over 2 jaar is alles anders. Voor nu gewoon genieten van om het weekend en af en toe een gestolen uurtje toch?
Woont jouw vriend zijn zoon bij zijn vader? Gaat ie nooit naar zijn moeder?