Nieuwe vriend

26-03-2018 14:49 67 berichten
Hallo, ik lees normaal mee op dit forum maar nu zit ik met onderstaande situatie en ik kan wel tips gebruiken.

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend, ik vind hem helemaal geweldig.
Hij is niet het type waar ik normaal op val, hij is wat ruiger/alternatiever dan de mannen waar ik normaal op val.
Langer haar, vintage verhemden, dr martens, tattoos, speelt in een band etc. Een beetje zon festivaltype zegmaar. Ik vind dat superleuk trouwens, hij is heel makkelijk in omgang en vriendelijk tegen iedereen. Ik zie veel dingen die ik bij eerdere vriendjes niet had.

Nu mijn probleem, ik kom uit een omgeving waarbij dat niet de norm is. Merkkleding, altijd zo net mogelijk gekleed etc. (mijn nieuwe vriend noemt ze 'tutjes'). Hij zegt hier trouwens geen probleem mee te hebben, 'ieder zn meug' zegt hij dan. Ik schaam me niet voor hem ofzo, maar ik kreeg in het begin wel nogal wat verbaasde reacties van vriendinnen. (Echt? Zo'n type? Wat vinden je ouders daarvan? Ik zou zelf nooit zon type daten.) dat soort opmerkingen. Nu dacht ik, als ze zien hoe hij is draaien ze wel bij. Dat is ook gebeurd tot op zekere hoogte, maar ze blijven het vreemd vinden.

Laatst maakte ze een opmerking tegen mn vriend over salaris, dat hij 'niet goed voor mij zou kunnen zorgen'.
Ik zou 'een hogere levensstandaard hebben'.
Hij heeft trouwens een prima baan, volgens mij gewoomln modaal inkomen, leuk appartement enz. Ik baalde vreselijk van mn vriendinnen en schaamde me ook.

Mijn vriend wuift het trouwens allemaal weg, haalt zn schouders op en trekt zich er niks van aan. 'Als ik me daar wat van aantrek is het einde zoek', zegt hij dan. Heeft hij ook gelijk in, maar ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Ik ken mn vriendinnen bijna mn hele leven en het valt me vies van ze tegen dat ze zich niet over hun eerste indruk kunnen zetten (waar dus niks van klopt).

Ik heb het er verder niet uitgebreid met hem over gehad, maar ik zit hier wel erg mee...
Ik zou het er ook niet uitgebreid met hem over hebben, volgens mij is het zeker niet zijn probleem. Het klinkt alsof je vriendinnen een probleem met hem hebben, en daar zou ik mij ook niks van aantrekken. Hooguit zeggen dat dat soort opmerkingen over een 'hogere levensstandaard hebben' nergens op slaan en dat je gelukkig met hem bent.
Wat een oppervlakkigheid.
Ik zou andere vriendinnen zoeken, die jou steunen ongeacht.
Klink alsof je uit een oppervlakkig milieu komt waar status voorop staat. Ik geloof er niet zo in dat het beeld wat ze van je vriend hebben gaat veranderen, dus hoeveel waarde hecht je aan hun mening?
Vraag me ook af uit welk tijdperk je vriendinnen stammen: 'hij kan niet voor je zorgen...'
Kom op zeg, vrouw met een beetje zelfrespect zoekt niet naar een man die voor haar kan zorgen, maar een man die haar leven verrijkt
Alle reacties Link kopieren
Wow ik geloof dat ik zo veel oppervlakkigheid binnen mijn vriendenkring echt heel slecht zou trekken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind de reactie van je vriendinnen ook een beetje oppervlakkig. Wat is belangrijker voor hen? Dat je een vriend hebt die financieel 'goed voor je kan zorgen', of dat je met iemand samen bent die lief voor je is, met wie je kunt lachen, die jou accepteert zoals je bent (en andersom), etc.?
Als jij je vriend helemaal geweldig vindt en hij laat zich niet leiden door het geneuzel van je vriendenkring, dan zou ik vooral geen problemen creëren die er niet zijn. Let it go, let if flow en geniet lekker van je vriend.
Pff lekkere "vriendinnen" heb jij. Het gaat er toch om dat je iemand gevonden hebt die je gelukkig maakt, zij hebben wel hele bijzondere normen en waarden. Wat zeg jij als ze zulke dingen aangeven? Wat doet het met je? Ben je nog wel blij met deze vrienden?
Wat heerlijk van je vriend dat hij gewoon kan leven zoals hij dit wil, en zich niet zoveel aantrekt van anderen. Leer daar van.

Even wennen. Maar als jullie verder goed bij elkaar passen, dan is het toch jullie keuze? Ik lees niets raars of illegaals. En je geeft aan dat je verder goed bij elkaar passen.

Verder, iedereen mag denken wat ze willen en een mening hebben. Je ouders willen toch gewoon dat je gelukkig bent?

Maar wat vind jij zelf van de tattoos, band spelen, lang haar? Of vind jij het stiekem ook niet kunnen in de echte grote mensenwereld?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom zeg je niet tegen je vriendinnen :"ik val niet op geld, status of dure auto's, maar op persoonlijkheid".

Hoe oud zijn die vriendinnen van je? 16?
Zijn het toevallig ook nog van die Gooische tutjes?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Wow, zoveel reacties al, dank jullie wel. Ik weet ergens wel dat jullie gelijk hebben...maar het is allemaal niet zo makkelijk. Ik ken mn vriendinnen al mn hele leven en er zijn ook periodes geweest dat ik veel aan ze heb gehad, ik zie ze ook meerdere keren per week en heb verder niet veel vrienden. In een keer stoppen met contact zou ik denk ik niet kunnen. De vrienden van mn vriend zijn trouwens superaardig en vragen me ook al mee met uitgaan enzo, maar ik voel me er niet zo lekker bij dat zo snel te doen omdat ik me niet wil opdringen.
Je hoeft je vriendinnen ook niet meteen te deleten. Jij mag toch een andere smaak hebben dan zij?

Nogmaals: hoe oud zijn je vriendinnen? En hoe oud ben jij?
Reden voor vraag is dat ik merkkleding en daar status aan ontlenen, nogal puberaal vind.
Zij hoeven er niet mee naar bed...het is jouw vriend niet die van je vriendinnen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-03-2018 15:29
2.47% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kom inderdaad uit het gooi, Ik ben 25 en dat is de gemiddelde leeftijd in mijn groep ook.

Voor de duidelijkheid, hij ziet er verder normaal en verzorgd uit, niet extreem met nektattoos ofzo. Maakt voor zn baan trouwens ook niet uit.

Maar als hij in mijn omgeving rondloopt valt hij wel op.
Ik zit ze wel in een ander licht gaan bekijken. Dat ze vooral hun eigen referentiekader op jou en je vriend plakken. En lekker uitgaan met mensen uit zijn vriendengroep.
Best handig je weet in ieder geval voor 80% zeker dat je vriendinnen er niet met je man vandoor gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anoniem3103 schreef:
26-03-2018 15:21
Wow, zoveel reacties al, dank jullie wel. Ik weet ergens wel dat jullie gelijk hebben...maar het is allemaal niet zo makkelijk. Ik ken mn vriendinnen al mn hele leven en er zijn ook periodes geweest dat ik veel aan ze heb gehad, ik zie ze ook meerdere keren per week en heb verder niet veel vrienden. In een keer stoppen met contact zou ik denk ik niet kunnen. De vrienden van mn vriend zijn trouwens superaardig en vragen me ook al mee met uitgaan enzo, maar ik voel me er niet zo lekker bij dat zo snel te doen omdat ik me niet wil opdringen.
Huh niemand zegt toch ook dat je je vriendinnen gelijk compleet moet afschrijven?
Maar als je elkaar zo door en door kent zou ik willen weten of ze nu echt zo oppervlakkig zijn als da ze nu doen voorkomen
Beetje vriendschap kan wel tegen een kritisch randje toch?

Of doen jullie alleen maar wijntjes en sushi samen?

Als vrienden van hem je meevragen met uitgaan, hoe kan dat dan opdringerig voor jou voelen?
Jij vraagt toch niet of je mee mag?
Zij vragen het je
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
viva-amber schreef:
26-03-2018 15:28
Best handig je weet in ieder geval voor 80% zeker dat je vriendinnen er niet met je man vandoor gaan.
Scheelt weer een paar topics...
Anoniem3103, er bestaat nog een hele wereld buiten dat reservaat!
Laat je vriendinnen lekker jagen op de bankdirecteur-in-spe om vervolgens altijd alleen thuis te zijn met de kinderen in de toekomst. Kunnen ze als hobby interieuradvies gaan geven. Net als alle andere vrouwen in het dorp.

Ondertussen heb jij je eigen leven, een vriend die er wel is en die je introduceert in een compleet nieuwe wereld.

En ja, ik ken beide werelden. Van Gooische wannabe-kakdames tot bikerskroegen. Die laatste is leuker. En ze bijten niet.
De toekomst zal het leren he!

Misschien denk je later ook gewoon met een glimlach terug aan deze bevlieging van je.
Jouw vriendinnen kunnen dus nog heel wat leren van jouw vriend en zijn vrienden! Iets verder kijken dan je neus lang is, dat werk. Niet dat conservatieve, veroordelende.

Het is aan jou om nu dus voor jou en jouw vriend in de bres te springen; je hoeft hem niet overdreven te verdedigen maar laat je vriendinnen weten dat jij gek op hem bent, benoem zijn mooie eigenschappen. Daarna zou ik er verder niet over in discussie gaan maar voornamelijk verbaal en non-verbaal uitstralen dat jij staat voor je nieuwe relatie.

Achterlijke en conservatieve opmerkingen over zijn salaris en jou moeten onderhouden zijn sowieso volslagen belachelijk en compleet uit de tijd. 'Ik verdien mijn eigen geld, daar heb ik hem niet voor nodig' en einde discussie.

En geef de kortzichtige, veroordelende dames een beetje tijd. Een goede vriendin gunt jou een fijne relatie en is blij voor je. De een is daar volwassener in dan de ander.
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 15:49
0.38% gewijzigd
Summerdance schreef:
26-03-2018 15:32
Huh niemand zegt toch ook dat je je vriendinnen gelijk compleet moet afschrijven?
Maar als je elkaar zo door en door kent zou ik willen weten of ze nu echt zo oppervlakkig zijn als da ze nu doen voorkomen
Beetje vriendschap kan wel tegen een kritisch randje toch?

Of doen jullie alleen maar wijntjes en sushi samen?

Als vrienden van hem je meevragen met uitgaan, hoe kan dat dan opdringerig voor jou voelen?
Jij vraagt toch niet of je mee mag?
Zij vragen het je

Heb je gelijk in, maar er spelen de laatste tijd meer dingen waardoor ik me afvraag of het me het allemaal nog wel waard is met deze vriendinnen. Ik had dit echt niet van ze verwacht, daarom schrok ik er ook zo van. Afschrijven is sowieso geen optie, ik kom deze mensen regelmatig tegen in het dagelijks leven.

Wat meer afstand nemen zou ik ook al moeilijk vinden, ik weet dat er dan achter mijn rug over gepraat word.
Doe wat je wil. Gekletst wordt er toch al.
1. Het is maar kleding. Dat kan uit. ( Hoeft natuurlijk niet. Alleen bij speciale gelegenheden * wink wink. *

2. Gaan al die snobs later voor jou zorgen? Vast niet. En ik neem aan dat jij ook prima voor jezelf kunt zorgen.

Hij is lief, leuk, gezellig en nuchter. Dat zou ik niet zomaar opgeven vanwege zijn kledingkeuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven