Nieuwe vriend

26-03-2018 14:49 67 berichten
Hallo, ik lees normaal mee op dit forum maar nu zit ik met onderstaande situatie en ik kan wel tips gebruiken.

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend, ik vind hem helemaal geweldig.
Hij is niet het type waar ik normaal op val, hij is wat ruiger/alternatiever dan de mannen waar ik normaal op val.
Langer haar, vintage verhemden, dr martens, tattoos, speelt in een band etc. Een beetje zon festivaltype zegmaar. Ik vind dat superleuk trouwens, hij is heel makkelijk in omgang en vriendelijk tegen iedereen. Ik zie veel dingen die ik bij eerdere vriendjes niet had.

Nu mijn probleem, ik kom uit een omgeving waarbij dat niet de norm is. Merkkleding, altijd zo net mogelijk gekleed etc. (mijn nieuwe vriend noemt ze 'tutjes'). Hij zegt hier trouwens geen probleem mee te hebben, 'ieder zn meug' zegt hij dan. Ik schaam me niet voor hem ofzo, maar ik kreeg in het begin wel nogal wat verbaasde reacties van vriendinnen. (Echt? Zo'n type? Wat vinden je ouders daarvan? Ik zou zelf nooit zon type daten.) dat soort opmerkingen. Nu dacht ik, als ze zien hoe hij is draaien ze wel bij. Dat is ook gebeurd tot op zekere hoogte, maar ze blijven het vreemd vinden.

Laatst maakte ze een opmerking tegen mn vriend over salaris, dat hij 'niet goed voor mij zou kunnen zorgen'.
Ik zou 'een hogere levensstandaard hebben'.
Hij heeft trouwens een prima baan, volgens mij gewoomln modaal inkomen, leuk appartement enz. Ik baalde vreselijk van mn vriendinnen en schaamde me ook.

Mijn vriend wuift het trouwens allemaal weg, haalt zn schouders op en trekt zich er niks van aan. 'Als ik me daar wat van aantrek is het einde zoek', zegt hij dan. Heeft hij ook gelijk in, maar ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Ik ken mn vriendinnen bijna mn hele leven en het valt me vies van ze tegen dat ze zich niet over hun eerste indruk kunnen zetten (waar dus niks van klopt).

Ik heb het er verder niet uitgebreid met hem over gehad, maar ik zit hier wel erg mee...
Het kan ook best spannend zijn om te daten met iemand die heel anders is dan je vaste vriendengroep. Ook al veroordeel je je vriendinnen , toch zal het voor jou zelf ook wennen zijn.

Laat dat je niet weerhouden. Geef je vriendinnen tijd om te merken hoe leuk jouw vriend is en hoe fijn jullie het hebben. En geef jezelf tijd om een beetje uit je comfort zone te komen.

Het heeft allemaal twee kanten. Kakkers kijken neer op mensen die er niet bij horen. Andere mensen vinden dat krampachtig vasthouden aan "ons seurt mensen" weer sneu, zeker die behoefte om merkkleding te moeten dragen om te laten zien dat je erbij hoort.

Er is ook gewoon een tussenweg. Je hoeft je vriendinnen niet op te geven maar je ook niet te schamen voor je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang hij jou op de juiste manier behandeld, zit het goed. Zo te horen kunnen je vriendinnen behoorlijk wat leren van deze ‘type’ man (vriendelijkheid). Brutaal hoor..
Susan schreef:
27-03-2018 09:53
Dat zij dat vinden is nog tot daaraan toe. Dat ze dat tegen jou zeggen vind ik al minder - wat moet jij met hun mening, jij hebt een relatie met die man, zij niet, en je bent prima in staat om voor jezelf te denken. Dat ze opmerkingen tegen hem maken vind ik ronduit belachelijk. Ik zou zeker zeggen dat ze hun opmerkingen bij zich moeten houden. Als je tegen de nieuwe partner van je vriendin zegt dat hij niet goed voor haar kan zorgen omdat zij een hogere levensstandaard heeft ben je in mijn ogen een schaamteloze stookster, een snob met oogkleppen op of een beetje van allebei.
Ja, dat is gewoon ronduit asociaal. Waarschijnlijk hebben ze maar weinig van de wereld gezien en maakt het ze oncomfortable dat TO nu met iemand date die niet bij hun beperkte leventje hoort.

Misschien een tijdje afstand nemen tot de meisjes ook opgegroeid zijn?
Je hebt dus oppervlakkige vriendinnen. Je zou wat van je vriend kunnen leren.
Ik heb net even gebeld met mijn beste vriendin (uit dezelfde groep). Ze was het helemaal met me eens dat de rest bekrompen bezig is, maar wilde er ook niet teveel tegenin gaan. Zij schaamde zich ook een beetje voor de rest en vond hem wel een hele toffe kerel, was fijn om te horen dat zij wel achter me staat en ziet hoe leuk hij is.

Ik twijfel of ik dit hele verhaal met mijn vriend moet delen, ik zit er wel een beetje mee. Maar hij kan er natuurlijk helemaal niks mee, het lijkt hem niet veel uit te maken, dus misschien beter voor mezelf houden?
anoniem_644af0626bab9 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 22:44
6.94% gewijzigd
Nirakkam schreef:
27-03-2018 19:49
Het kan ook best spannend zijn om te daten met iemand die heel anders is dan je vaste vriendengroep. Ook al veroordeel je je vriendinnen , toch zal het voor jou zelf ook wennen zijn.

Laat dat je niet weerhouden. Geef je vriendinnen tijd om te merken hoe leuk jouw vriend is en hoe fijn jullie het hebben. En geef jezelf tijd om een beetje uit je comfort zone te komen.

Het heeft allemaal twee kanten. Kakkers kijken neer op mensen die er niet bij horen. Andere mensen vinden dat krampachtig vasthouden aan "ons seurt mensen" weer sneu, zeker die behoefte om merkkleding te moeten dragen om te laten zien dat je erbij hoort.

Er is ook gewoon een tussenweg. Je hoeft je vriendinnen niet op te geven maar je ook niet te schamen voor je vriend.
Het is voor mij inderdaad ook allemaal nieuw en een beetje spannend, ik moest (moet) er ook zeker aan wennen. Hij is ook nog maar twee keer mee geweest naar mijn dorp, misschien hebben mijn vriendinnen net als ik wat tijd nodig om aan het idee te wennen. Aan de andere kant is het voor mijn vriend natuurlijk ook onwennig als hij bij mij in het dorp is.

Mijn ouders vinden hem wel leuk trouwens. Laatste keer dat hij er was ging de oldtimer stuk, mijn vader stond klaar om de ANWB te bellen, vriend: wacht maar effe...ja hoor, in 5 minuten had hij hem weer aan de praat :-D
Ik zou het tegen je vriend ook weer niet verborgen houden. Maar het ook niet heel groot maken, ook voor jezelf. Gewoon niet zijn types, zeg maar. Ik snap echter wel heel goed dat je dit heel vervelend vindt. Van je vriendinnen mag je wel iets meer enthousiasme verwachten. En 'voor jou zorgen???'. Oei, dat zegt wel wat over hen. Je vriend klinkt veel en veel leuker dan je vriendinnen!
Beter een half motto....
Je kan het best bespreken met je vriend, maar maak er geen apart onderwerp van. Dan maak je het zwaarder dan het is. Je zou een keer kunnen laten vallen dat je vriendin X hebt gesproken en dat zij de andere meiden ook bekrompen vindt.

Tegelijkertijd kan je hem ook best zeggen dat je er ook aan moe(s)t wennen, maar dat je verder kijkt dan je neus lang is. In tegenstelling tot je vriendinnen. Ik vermoed dat hij dat echt wel kan hebben en het makkelijk van zich af kan zetten.

Echt, alles beter dan het Gooische "ik-kijk-neer-op-de-rest-van-Nederland" arrogante gedoe.

En van die oldtimer? Mooi voorbeeld! Wat zou hij doen als jouw auto stuk gaat? En wat zouden de toekomstige vriendjes van je vriendinnen doen? Juist ja, zeggen dat ze de ANWB moet bellen! Wie zorgt er dan voor de ander???
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Anoniem3103 schreef:
27-03-2018 22:31
.....was fijn om te horen dat zij wel achter me staat en ziet hoe leuk hij is.
Waarom is de mening van je vriendinnen zo belangrijk? Deze vriendinnen kunnen het maken om dit soort dingen te roepen, omdat zij de ruimte krijgen.
viva-amber schreef:
26-03-2018 15:28
Best handig je weet in ieder geval voor 80% zeker dat je vriendinnen er niet met je man vandoor gaan.
Wees er maar niet zo zeker van. Goed, er echt mee vandoor gaan niet, want ze kunnen er thuis niet mee aan komen. Maar die Gooise tutjes willen vast wel heel graag een keer seks met zo'n vrijgevochten man.
littleme2 schreef:
26-03-2018 19:40
Ik ben de vrouwlijke versie van jouw vriend(alternatieve stijl, docs en tattoo's /piercings) en dit wespennest komt mij maar al te bekend voor.
Mijn ex zijn vrienden/vriendinnen vertoonde ongeveer hetzelfde gedrag(richting en over mij).

Ik kan je vertellen dat het schouder ophalen op een gegeven moment zwaar vermoeiend gaat worden, continue niet goed genoeg/vreemd/raar bevonden worden vindt niemand leuk.

Je zegt dat je blij ben met je vriend, dat hij een leukerd is, geweldig en zeer gezellig en vriendelijk(tegen iedereen).
Het klinkt als een fijne relatie, laat andermans vooroordelen dat niet om zeep helpen.

Je hoeft niet constant voor hem op te komen, dat kan hij natuurlijk zelf ook, maar af en toe een 'als je niks leuks te zeggen hebt zeg dan niks ' kost natuurlijk niks.

Ik persoonlijk trok het na een aantal jaren niet meer en heb de relatie verbroken, ik ben niet iemands verbale boksbal.
Mijn ex kwam nooit voor mij op, dus klaar als een klontje, beste beslissing ooit.

Mochten ze weer een opmerking plaatsen die niet tof is gooi je er gewoon een 'maar neuken dat ie kan!' uit je knapzak.
;-D
Dat laatste is link, want die Gooise tutjes willen hem dan ook neuken en zo loyaal zijn ze dan ineens niet aan hun vriendin.

Wat ik wel denk, dit heeft alle kans van slagen zolang TO zich een klein beetje ontworsteld aan haar Gooise dorp.
Dus zolang ze samen in de stad gaan wonen en er verschillende vrienden op nahouden, komt het vast wel goed. Natuurlijk is er dan altijd haar kant, ze hoeft haar vriendinnen niet weg te doen, maar het is dan maar een klein deel van hun leven.
Grappig dat je zelf in zekere zin net zo krampachtig reageert als je vriendinnen. Zoveel zorgen over de oordelen van anderen. Je kan nog veel leren van je vriend
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Anoniem3103 schreef:
27-03-2018 22:43
Het is voor mij inderdaad ook allemaal nieuw en een beetje spannend, ik moest (moet) er ook zeker aan wennen. Hij is ook nog maar twee keer mee geweest naar mijn dorp, misschien hebben mijn vriendinnen net als ik wat tijd nodig om aan het idee te wennen. Aan de andere kant is het voor mijn vriend natuurlijk ook onwennig als hij bij mij in het dorp is.

Niet te veel invullen voor je vriend. Zo te lezen voelt hij zich best op zijn gemak zeker bij je ouders.

Het ongemak zit gewoon ook een béétje in jezelf. Je bent erg bezig wat iedereen er wel van vindt. Dus je kunt best vertellen tegen je vriend waar je mee zit maar veroordeel je vriendinnen niet te hard het is ook je eigen ongemak waar je mee zit dat pikt hij echt wél op.

Een beetje vrijkomen van het dorp en.loslaten :hug:
JollyRider schreef:
28-03-2018 10:06
Grappig dat je zelf in zekere zin net zo krampachtig reageert als je vriendinnen. Zoveel zorgen over de oordelen van anderen. Je kan nog veel leren van je vriend
Als TO niet degene met de alternatieve vriend was geweest, maar 1 van haar vriendinnen, dan had ze hetzelfde gereageerd als haar vriendinnen nu.

Zo gek is dat niet hoor. Het is gewoon een heel ander type dan ze gewend zijn. Dat geldt ook voor TO zelf; dikke kans dat deze relatie niet gaat slagen vanwege die verschillen.
Jullie hebben gelijk, ik moet me er ook niet teveel van aantrekken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je je halve leven met dezelfde vriendinnen optrekt. Wat jullie zeggen, ik kan wat dit betreft wat leren van mijn vriend. Misschien kan hij ook wat van mij leren, paardrijden ofzo :proud:
Anoniem3103 schreef:
28-03-2018 11:46
Jullie hebben gelijk, ik moet me er ook niet teveel van aantrekken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je je halve leven met dezelfde vriendinnen optrekt. Wat jullie zeggen, ik kan wat dit betreft wat leren van mijn vriend. Misschien kan hij ook wat van mij leren, paardrijden ofzo :proud:
:HA: komt wel goed dit!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dit is het begin van het einde qua vriendschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven