Nu ineens wel.....

20-08-2009 02:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lig in mijn bed en kan niet slapen. Woelend van een terugslag van verlangen naar mijn ex. Hij heeft een ander weet ik sinds een maand. En dat doet pijn, heel veel pijn. Het is al bijna een jaar uit na een relatie van 4,5 jaar. En ik dacht over hem heen te zijn. Totdat we iets te veel opgingen in onze vriendschap. (en nee exen zijn niet per direct vrienden) Na onze break up heb ik een relatie gehad van 2 maanden wat uit eindelijk natuurlijk nergens over ging maar wel goed om mijn hoofd op iets anders te richten.

In mijn relatie heb ik 4,5 jaar gevochten voor een jongen met altijd weer een probleem, depressie en noem maar op. Hij wou nooit dingen doen en als we iets deden was dat vanuit mijn geest. Het is vaak uit geweest, maar elke keer wou ik het weer proberen omdat ik het zonnetje in hem zag schijnen. Maar tevergeefs. Nu is het dus een jaar uit en de vriendschap kon ik niet meer aan. Dus heb ik het verbroken en hem verteld dat ik hem niet meer wou zien. Nu na 2 maanden krijg ik een mailtje dat hij verliefd is op een ander... en ik blijf mezelf pijnigen door op zijn site's te kijken en zie hoe GEWELDIG! hij het nu wel niet heeft. Festival hier en daar, feestjes, lol, hij heeft vrienden om zich heen... En hij is precies de jongen die ik altijd gewild heb en keihard voor gevochten heb!! En alles wat ik hem met heel veel liefde geleerd heb stopt hij nu in een ander...... Auw! ik heb pijn en verdriet!!! HELP ME! want ik word gek!! Al ben ik eigenlijk heel blij zonder hem, blijven die gedachte me kwellen... als iemand een goede tip heeft is het echt heeeel erg welkom!!!

X
Probeer je te focussen op de zin Ik ben eigenlijk heel blij zonder hem.

In mijn relatie heb ik 4,5 jaar gevochten voor een jongen met altijd weer een probleem, depressie en noem maar op.

Dat gaat nooit helemaal over. Lijkt mij verschikkelijk dat zou ik echt niet trekken. En misschien zijn de foto's niet wat het lijkt.

Weet niet of je een gezin wilt. Maar lijkt mij ook niet de meest ideale vader. Los van het feit dat het vaak erfelijk is.
Meid, ik snap dat het heel naar is dat je vriend nu wel die dingen doet die jij graag in jou relatie ook had gezien. Dit weet je alleen maar omdat je zijn sites blijft bezoeken. Waarom doe je dat? Daar kwets je jezelf alleen maar mee. Stop daar dus mee.

I
Stop idd met het bekijken van zulke sites, je blijft jezelf verdriet doen op die manier. Je zegt dat je eigenlijk heel blij bent zonder hem probeer je daar op te focussen. En wat mij weleens geholpen heeft is gewoon een simpel lijstje maken van de positieve en negatieve dingen en daar elke keer weer naar kijken als die pijn weer even naar boven komt en dan realiseer je je misschien dat de negatieve dingen teveel de overhand hadden. Neemt niet weg dat het wel bitter is, ik herken 't wel, ik heb een ex ook vaak geholpen met problemen, verdriet verwerken etc en het voelt alsof jij het voorwerk verricht en iemand anders ermee aan de haal gaat. Maar goed dat heb je destijds gedaan uit liefde, en misschien heb je 't hem ook te makkelijk gemaakt, jij was er altijd wel etc. Het heeft uiteindelijk geen zin om daar nu bij stil te blijven staan, dat weet je zelf ook wel natuurlijk, soms lopen dingen nou eenmaal anders dan dat je wilt.

Uiteindelijk gaat hij door met z'n leven, kan je hem ook niet kwalijk nemen maar wat iemand eerder aangaf, je kan je afvragen of al die foto's wel zijn wat ze lijken, misschien is het wel vluchtgedrag van hem uit. Maar daar moet jij niet meer bij stilstaan, hij is verder gegaan en dat moet jij ook doen.

Heel veel sterkte in ieder geval.
Op hyves sites zet je ook nooit foto's van de momenten dat je in bed ligt met huilogen en een kater toch? Daar staan alleen de allerleukste momenten op.

Als ik jouw stukje zo lees dan heb jij veel geinvesteerd in deze jongen en de relatie en daar weinig voor terug gekregen. Dat is inderdaad wel zuur, maar een relatie die zo ongelijkwaardig is, hou je gewoon niet vol, dat bleek. Lijkt mij dat jij net zijn moeder was en hij het kind, is niet lullig bedoeld hoor, maar dat gaat natuurlijk niet werken op de lange duur. Ik weet zelf ook hoe ongelijkwaardigheid als een sluipmoordenaar in je relatie kan werken.

Hij is gerust niet als een blad aan een boom veranderd hoor, ja, voor eventjes, als je verliefd bent is immers geen berg te hoog, maar natuurlijk niet structureel. Wees blij dat je geen relatie meer met hem hebt en dat ie nu aan een ander 'haar rokken gaat hangen', misschien trekt zij dat wel.
quote:In mijn relatie heb ik 4,5 jaar gevochten voor een jongen met altijd weer een probleem, depressie en noem maar op. Hij wou nooit dingen doen en als we iets deden was dat vanuit mijn geest.En daar zit nu die ander mee opgescheept moet je maar denken. Wees blij dat je er vanaf bent. Nu kun jij tenminste de dingen doen die hij niet met je wilde doen.
quote:elninjoo schreef op 20 augustus 2009 @ 07:38:

[...]

En daar zit nu die ander mee opgescheept moet je maar denken. Wees blij dat je er vanaf bent. Nu kun jij tenminste de dingen doen die hij niet met je wilde doen.
En waarschijnlijk waren jullie gewoon niet de match en wie weet is het dat met haar wel... zegt niets over jullie gevoelens en wat je er allemaal ingestoken hebt. Je zegt zelf al dat je eigenlijk blij bent zonder hem, dit is gewoon je ego die gekwetst wordt omdat hij al een ander heeft. En wat zou je dan willen, levenslange dankbaarheid voor al je inzet? Da's niet reeel toch?

Je hebt een slecht moment omdat je het nu weet (door zelfkastijding, maar heel begrijpelijk), maar je komt hier echt wel overheen hoor.
idd niet de ideale situatie om z'n veranderingen te evalueren. Zoiets gebeurt zoals al gezegd niet van de ene op de andere dag. Maar ik begrijp je helemaal, want ik zit een beetje in dezelfde situatie. Er waren dingen van mijn ex waar ik moeite mee had. Bv dat ik de ebige was die soms streng voor hem was, terwijl hij juist nog meer strengheid van mij wilde. Ik heb me op een gegeven moment uitgesproken en mede daardoor is hij wel begonnen met laten zien wat er beter ging, maar ik had niet meer de kracht langer af te wachten. Ik heb het uitgemaakt en zijn positieve ontwikkelingen gaan voort (al probeer ik voor ogen te houden dat een aantal dingen zo diep geworteld zitten bij hem dat het echt niet ineens helemaal verandert). En nu is er min of meer een ander en voel ik ongeveer hetzelfde als jij. Ik houd me wel verre van zijn hyve. Vind het al moeilijk genoeg dit te weten en dat ik nu weer alleen woon.
Jij hebt hem dat allemaal geleerd en daarom heb je er recht op? Hoezo heb jij hem die dingen geleerd. Volgens mij heeft iemand die uit een depressie komt daar zelf voor gevochten, maar goed.

Zet hem uit je hoofd en controleer hem niet meer. Daar doe je jezelf alleen maar pijn mee en je krijgt hem er niet mee terug. Hij is gelukkig nu. Met een ander. En jij bent van de ellende af die jullie hadden.
Voor mij is dit wel een beetje herkenbaar. Ik heb ook een ex die nooit van de bank afkwam en daarom ben ik ook van hem gescheiden. Hij is nu een stuk ondernemender. Maar ik hoef maar 10 minuten met hem door te brengen( heb nog contact vanwege kinderen samen) en ik weet weer helemaal waarom ik bij hem weggegaan ben. Ze mag hem hebben!
quote:turkwaas schreef op 20 augustus 2009 @ 10:12:

Voor mij is dit wel een beetje herkenbaar. Ik heb ook een ex die nooit van de bank afkwam en daarom ben ik ook van hem gescheiden. Hij is nu een stuk ondernemender. Maar ik hoef maar 10 minuten met hem door te brengen( heb nog contact vanwege kinderen samen) en ik weet weer helemaal waarom ik bij hem weggegaan ben. Ze mag hem hebben!Zooooo herkenbaar!
Waarom moest ie jou melden dat ie verliefd is?

Er was toch geen contact meer?
hyves lijkt me niet echt betrouwbaar hoe goed het echt met iemand gaat.

Na 7 jaar zonder een rooie cent, zonder ooit iets af te maken en daarnaast met veel stress in onze omgang met elkaar ging ik weg bij mijn ex. Ongeveer op dat moment kreeg hij een goede startlening voor zijn bedrijf en begon dat een beetje te lopen en allerlei andere dingen veranderden ook, had ik heel verbitterd over kunnen zijn. Maar: 3 minuten praten en we zitten elkaar alweer in de haren. Onze interactie is niet veranderd en de onrust van een relatie met hem wil ik nooit meer terug.

Mensen hebben vaak een bepaald effect op elkaar, een bepaalde interactie, dat verandert niet terwijl bepaalde omstandigheden soms wel veranderen. Deze nieuwe vriendin heeft een ander effect op hem en jij bent vrij om iets heel moois van je leven te maken, met mensen om je heen die het beste in je naar boven halen. Ga ervoor!
Sommige mensen halen het slechtste in elkaar naar boven en anderen het beste. Als het na vier jaar proberen niet is gelukt tussen jullie dan gáát het dus ook in de toekomst niet lukken. Tijd dus om je eigen leven op orde te krijgen en te zorgen dat je volgende relatie een gelijkwaardige relatie wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven