Old story

10-07-2011 13:19 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal geregistreerd om enkele reacties te horen omtrent mijn "probleem". Als jullie de goedheid hebben van eens heel even van jullie tijd te willen spenderen hieraan tenminste.

Allereerst, ik weet dat dit een site/forum waar hoofdzakelijk vrouwen op komen, (rond hangen) Net daarom heb ik me hier geregistreerd. En dan nog op een Nederlandse site, omdat ik weet dat Nederlandse vrouwen, of Nederlanders in het algemeen mondiger zijn dan Belgen. (dat is het net)

Als ik hier niets te zoeken heb, en jullie vrouwen vinden dat ik hier niet thuis hoor, "shoot" dan maar hoor. En gelijk deactiveer ik mijn account en stoor jullie niet meer.

ik ben op deze site gevallen in zoektocht naar "antwoorden", en heb al enkele Topics gelezen zoals ""Hadden ze de sms maar nooit uitgevonden"" en ""Hoelang wachten op een sms na eerste date"" en dergelijke. En aan de hand van de reacties van de vrouwen, dit was de push voor me te registreren. Ergens wil ik dit niet zo directe antwoorden, zo van "boem, hier is je antwoord" maar heb er wel behoefte aan denk ik.

Voor ik mijn verhaaltje post, wacht ik even de reacties af tot dusver om te zien of dit kan.

Dank op voorhand.
Aranea, van mij? Nee hoor, was geen foutje.

TO, ik heb een vraag aan jou: waarom wil je graag met iemand op date die zegt niks voor je te voelen? -Oprechte vraag-
quote:galadriel schreef op 10 juli 2011 @ 14:02:

Je jeugdliefde staat weer open voor een relatie, misschien wel met jou, maar voordat er gedate kan worden staan er een hoop beren op de weg?

Snap het eigenlijk nog niet.

Er staat niemand in de weg, alleen ik aan mezelf mss..

Ze is zéér zéér verlegen ook, en komt niet buiten, tenzij voor haar klein af te zetten aan de school, vervolgens te gaan werken, klein ophalen, even naar haar ouders en weer naar huis, voor niet meet buiten te komen, tenzij heel soms naar concert of dergelijke.
Je schrijft een beetje verward, ik kan het niet helemaal volgen.

Zij heeft gezegd dat ze niets voor je voelt, ze weet niet wat ze kan verwachten en ze is bloednerveus? Maar ze gaat toch iets met je drinken en jij vraagt je af waarom?

Geen idee. Ga gewoon naar je afspraakje met haar en maak er een gezellige tijd van. Meer kun je niet doen.
quote:Primabella schreef op 10 juli 2011 @ 14:09:

TO, ik heb een vraag aan jou: waarom wil je graag met iemand op date die zegt niks voor je te voelen? -Oprechte vraag-

Omdat ik het graag zou horen indien het zo is en dan kan ik eindelijk door met alles. Na jaren in een rondje draaien.

En ik hier mee al jàren rondloop en graag rust zou hebben.
quote:general_k schreef op 10 juli 2011 @ 13:53:

Dank,

Ja, omslachtig.. dit heb ik nog gehoord. Zal mijn best doen.

Al kan ik dit niet echt formuleren als in 1 vraag zijnde.

Héél héél kort samengevat verhaal van 10+ jaar

De vrouw van mijn leven, waarmee ik binnen 8 dagen op "date" mee ga. Eindelijk na enkele jaren toezien op , ze net voor mijn neus weggeplukt zien, getrouwd, kind, en weer gescheiden al enkele jaren. Nu staat ze er stilletjes weer voor open, volgens een nicht van me, tevens een boezemvriendin van haar.

Alleen voel ik het al komen dat het niet naar een 2de "date" zal gaan, waarom? aan de kleine dingetjes van een 2 maand geleden t.e.m nu. 2 maand geleden want dan heb ik haar het eerst direct gebeld en gevraagd of ze is wou afspreken om iets te gaan drinken.

Met bonzend hart in de keel..

2 x de afspraak al afgezegd, 1 keer werk-gerelateerd en 1 x privé.

Wel komt ze direct met nieuwe datum af, daar niet van.

Klein detail, ze was buurmeisje sinds we klein waren. Ik ken ze dus al héél lang, en toch niet eigelijk. Bewust voor gekozen om niet teveel vriendschap op te bouwen al die jaren met dit in het achterhoofd.

Vraag? Waarom ga je met iemand op "date", (raar woord) als je (haar eigen woorden) niets voor hem voelt momenteel, als ze niet weet wat ze mag verwachten en bloednerveus is ervoor?

Terwijl ze 100%, neen 200% weet dat het niet is om over het weer enz. te spreken.

Onderbuikgevoel zegt veel, leert me eigen ervaring me.

Dit was echt het kortste dat ik kon doen. Reacties zeer welkom.Ik snap niet helemaal wat het probleem is geloof ik. Waarom kun je niet gewoon op die date gaan, proberen een leuke avond te hebben. Als het dan gezellig was en zij vond dat ook dat plan je date 2. Waarom ga je nu al invullen dat zij wellicht niet op een 2e date wil gaan?
Dit is een klein stukje mail van me nicht naar mij toe van vorige week, daags na dat zij gaan eten zijn;

Copy/Paste;

""Wat is er allemaal gezegd geweest vorige maandag? Ik ga gewoon eerlijk zijn want dan weet je wat je mag verwachten en wat niet.

Ze zei dat ze eigenlijk wel wat zenuwachtig was voor jullie avondje weg want dat ze niet goed wist wat ze moest verwachten.

Ze heeft u dan ook al lang niet meer gezien (alé langer dan 5minuten dan) en weet dus ook wel dat het niet is voor over koetjes en kalfjes te spreken he.

Momenteel zijn er geen gevoelens van haar kant uit maar ze zei wel dat het eens tijd werd dat ze terug eens buiten kwam en voor dingen moet openstaan""
TO, weet je nicht dat jij haar mail op een openbaar forum copy past?

Verder, wat verwacht je nou van die date? Je oud-buurmeisje is niet verliefd maar staat wel open voor een date en ze is een beetje zenuwachtig. Prima toch. Daar is het toch een eerste date voor?
[quote verwijderd]

Joh, dat klinkt toch positief! Niet zo negatief denken. Neem haar mee naar een concert, dan hoef je niet de hele tijd te kletsen (naar gespreksonderwerpen te zoeken) en voelt ze zich wat misschien wat sneller op haar gemak. En bovendien maak je zo indruk als attente man

Veel plezier op je date!
quote:Primabella schreef op 10 juli 2011 @ 14:09:

Nee Primabella, ik had een reactie op jouw post gemaakt. Maar toen ik hem had verzonden zag ik dat het probleem er ineens wél stond. Vandaar dat ik het gelijk weer heb veranderd. Ik bedoelde dus een foutje van mezelf.

Ik snap de verwarring.

TO, ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gaat werken zo. Als ik het verhaal tenmiste goed begrijp. Ik zou er niet te veel verwachtingen van hebben.
quote:borderwalk schreef op 10 juli 2011 @ 14:21:

TO, weet je nicht dat jij haar mail op een openbaar forum copy past?

Verder, wat verwacht je nou van die date? Je oud-buurmeisje is niet verliefd maar staat wel open voor een date en ze is een beetje zenuwachtig. Prima toch. Daar is het toch een eerste date voor?

Dat weet ze idd. het is ook maar een heel klein stukje.

Plots denk ik eraan dat de persoon in kwestie hier ook wel mss wel kan rondhangen.. dat zou minder zijn..

Idd, daar is eerste date voor.

Persoonlijk, zouden de rollen omgedraait zijn, en ik zeker weten dat ik niets voel voor de persoon. Dan zou ik er niet mee op date gaan maar duidelijk zijn van in het begin uit. Want dat merk je wel of hoor je wel als de 1ne dat vraagt, dat dit niet zomaar is voor is even bij te spreken na al die jaren.

Waar ik direct, met respect, zou passen en zeggen dat ik dit geen goed idee vind.
@ avedon, dankje!

@ Aranea, dit is het net, ik kan mijn verwachtingen niet bijstellen, hoezeer ik het wil.

Als ik dan in ander topics reacties lees in de trend van, " Date nr1, gaat niet, dan date nr2, dan date nr3, terug naar af, dan date nr4....

Jongen, jongens..

Zo werk dat nu echt niet bij me. Ik heb mijn tijd nodig voor stilletjes naar iemand toe te leven, en als ik dicht genoeg ben dan pas de stap te zetten/nek uit steken. Ook weet ik dat ik de zeer wss de enige op dit forum ben die zo denkt/doet.

Zeer wss zegt dit ook meer over me..

Daarom dat ik me hier ook even geregistreerd heb.
Verwacht je niet gewoon teveel van haar? Daten is samen onderzoeken of jullie elkaar leuk genoeg vinden om een relatie te beginnen. Dat weet je vantevoren dus niet, heel logisch dat zij zich zo opstelt.

Overweging: je kent haar nauwelijks, misschien valt ze jou wel enorm tegen tijdens jullie date.....
Dat is zeker ook een mogelijkheid. En verwacht ik mss wel teveel.

Ik ken haar nauwelijks, en toch weer wel eigelijk, samen nog gespeeld in de kindertijd, samen met haar broer.
Ik snap de link tussen hoelang wachten op een sms na een eerste date etc en jouw verhaal niet zo...

Je kan toch als je langzaam naar iemand toe wilt leven gewoon op een date gaan? Je moet ergens beginnen en dan komt miss date twee... Of niet...
To jij kan al jaren naar dit moment hebben toegeleefd, maar dat geldt waarschijnlijk niet voor je buurmeisje. Ik zou gewoon proberen er een leuke avond van te maken en niet te veel verwachtingen koesteren
Ze heeft gezegd dat het tijd wordt dat ze eens buiten komt en voor dingen open wil staan. Dat is toch voldoende voor een eerste date? Suggestie van samen naar een concert vind ik een goeie. Daarna nog wat drinken, je hebt het concert om over na te praten, dus maak er niet zo'n drukte van: gewoon gaan en een gezellige avond ervan maken. Daarna zie je wel verder.
quote:borderwalk schreef op 10 juli 2011 @ 14:15:

Ik snap niet helemaal wat het probleem is geloof ik. Waarom kun je niet gewoon op die date gaan, proberen een leuke avond te hebben. Als het dan gezellig was en zij vond dat ook dat plan je date 2. Waarom ga je nu al invullen dat zij wellicht niet op een 2e date wil gaan?

Ik ga er zeker naar toe! Hoho, dit laat ik zeker niet schieten.

EDIT; ivm herkenbaarheid.

quote:anonanas schreef op 10 juli 2011 @ 14:51:

Ze heeft gezegd dat het tijd wordt dat ze eens buiten komt en voor dingen open wil staan. Dat is toch voldoende voor een eerste date? Suggestie van samen naar een concert vind ik een goeie. Daarna nog wat drinken, je hebt het concert om over na te praten, dus maak er niet zo'n drukte van: gewoon gaan en een gezellige avond ervan maken. Daarna zie je wel verder.Thx anonanas!
quote:borderwalk schreef op 10 juli 2011 @ 14:48:

To jij kan al jaren naar dit moment hebben toegeleefd, maar dat geldt waarschijnlijk niet voor je buurmeisje. Ik zou gewoon proberen er een leuke avond van te maken en niet te veel verwachtingen koesterenIdd!, dat is het op de kop!
Trouwens, General, hoezo is het niet om over koetjes en kalfjes te spreken? Juist wel! Houd het luchtig en gezellig, zeker op zo'n eerste date.
quote:flowerpowergirl schreef op 10 juli 2011 @ 14:46:

Ik snap de link tussen hoelang wachten op een sms na een eerste date etc en jouw verhaal niet zo...

Je kan toch als je langzaam naar iemand toe wilt leven gewoon op een date gaan? Je moet ergens beginnen en dan komt miss date twee... Of niet...

Er is geen link tussen beiden. alleen op Belgische forums reageert men niet zo direct, wat ik mss wel wil nu op deze NL site. Het zijn net die snelle, en directe antwoorden in die topics die me wel bekooren.

En idd, men moet ergens beginnen, en natuurlijk ga ik op die date!

Anders doe ik mezelf iets aan, (grapje)
quote:avedon schreef op 10 juli 2011 @ 14:58:

Trouwens, General, hoezo is het niet om over koetjes en kalfjes te spreken? Juist wel! Houd het luchtig en gezellig, zeker op zo'n eerste date.

Ik denk wel dat ik tegen het einde van die date wel duidelijk moet zijn erover, zonder rechtuit te zijn. Want als het van haar agenda afhangt, zou de 2de wel eens even kunnen duren.. als er dan al een 2de komt

En met koetjes en kalfjes bedoelen we in Belgié hetzelfde als, bv over het weer en gewone dingen spreken, niet over het echt doel.
quote:general_k schreef op 10 juli 2011 @ 15:03:

[...]

En met koetjes en kalfjes bedoelen we in Belgié hetzelfde als, bv over het weer en gewone dingen spreken, niet over het echt doel.

Wij in Nederland ook, hoor

Spannend, allemaal! Laat je ons weten hoe het afloopt?
@Aranea, ik ben op mobiel dus ik kon niet zien of je ge-edit had, vandaar dat ik het even vroeg, maar duidelijk zo
quote:avedon schreef op 10 juli 2011 @ 15:09:

[...]

Wij in Nederland ook, hoor

Spannend, allemaal! Laat je ons weten hoe het afloopt?

Als jullie dat willen, zeker. De date zelf is wel pas de 18de, dus volgende week maandag.

"Dat is maar een week zeggen ze" maar gaat aanvoelen als 1 maand qua tijdsduur

Voorlopig zal ik maar stoppen met posten over mijn ding, teveel heeft geen zin. En al bij al toch reacties gehad waar ik is over na moet denken.

Bedankt allemaal!
quote:miss_sparkle schreef op 10 juli 2011 @ 13:34:

Pffff interessant gedoe.. en dan niet zeggen waar het over gaat. Wat wil je nou??

Je wilt eerst zien wat voor reacties je hier krijgt, voordat je je daadwerkelijke probleem post?

Had die dan in de laatste alinea gezet.

Volgens mij ben je gewoon iemand die zich verveelt op zondag en zich dan verkneukelt om alle reacties.

*en ik ben nu weer exit *

Op dit moet ik toch wel even reageren, Ik dacht echt dat hier alleen maar vrouwen, of zo goed als alleen maar vrouwen op dit forum zaten.

En ik wou idd eerst zien of dit kon ja, wat is daar zo fout mee?

En me vervelen op zondag, en me verkneukellen om reacties?

Ik ben nieuw hier dus wens hier niet op in te gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven