Omgaan met emoties
dinsdag 30 september 2008 om 12:47
Hoi allemaal,
Ik heb al ruim 7 jaar een relatie met een hele lieve vriend. Het is echt een schat en ik wil hem ook zeker nooit meer kwijt. Maar, zoals iedere relatie, hebben wij ook zo onze nukken.......
Vriendlief vind het errug moeilijk om met emoties om te gaan. Nu hoor ik wel vaker dat vriendjes daar moeite mee hebben ( en nee ik zeg niet dat alle mannen daar moeite mee hebben ) en we hebben het hier ook over gehad. Hij doet erg zijn best en ik waardeer dat enorm! Maar soms zou ik hem wel eens achter het behang willen plakken wanneer ik met mijn emoties kom en hij er, eigenlijk, weinig mee kan....
Herkenbaar voor meerdere ??
X
Emoticon
Ik heb al ruim 7 jaar een relatie met een hele lieve vriend. Het is echt een schat en ik wil hem ook zeker nooit meer kwijt. Maar, zoals iedere relatie, hebben wij ook zo onze nukken.......
Vriendlief vind het errug moeilijk om met emoties om te gaan. Nu hoor ik wel vaker dat vriendjes daar moeite mee hebben ( en nee ik zeg niet dat alle mannen daar moeite mee hebben ) en we hebben het hier ook over gehad. Hij doet erg zijn best en ik waardeer dat enorm! Maar soms zou ik hem wel eens achter het behang willen plakken wanneer ik met mijn emoties kom en hij er, eigenlijk, weinig mee kan....
Herkenbaar voor meerdere ??
X
Emoticon
dinsdag 30 september 2008 om 15:09
Hihi, wat een herkenning allemaal.....ik moet helaas toegeven dat ik ook niet altijd 'serieus' inga op de emoties van mijn vriend. Onbedoeld misschien omdat ik het probleem niet zie.....oeps........Je drukt met met mijn neus op de feiten opperdepop..maaruh ben jij wel iemand die over zijn emoties wil praten?
X
X
dinsdag 30 september 2008 om 15:16
quote:[message=2037743,noline]Emoticon schreef op 30 maaruh ben jij wel iemand die over zijn emoties wil praten?Niet over 'kleine dingetjes', dat is de moeite niet waard. Maar soms wel ja, en dan gaat het (helaas) vaak zoals ik beschreef... Tegenwoordig zeg ik dan na een paar minuten "He, hallo, we hadden het over mij hoor..." en dan lukt het vaak wel...
dinsdag 30 september 2008 om 15:21
Misschien niet inderdaad......misschien lijken wij vrouwen toch meer op mannen dan dat we denken...of andersom....Enfin, je hebt dus in ieder geval een vriendin die inziet dat ze 'verkeerd' bezig is!
Nu ik nog, misschien ben ik de laatste tijd veel te veel met mezelf bezig (rondom depressie etc.) en zit mijn hoofd daar te vol mee.....
X
Nu ik nog, misschien ben ik de laatste tijd veel te veel met mezelf bezig (rondom depressie etc.) en zit mijn hoofd daar te vol mee.....
X

dinsdag 30 september 2008 om 21:31
quote:vlinnie1985 schreef op 30 september 2008 @ 12:56:
4 maanden geleden is mijn vader overleden.. uiteraard is mijn man heel erg begripvol..
maar als ik nu aan kom van Ik mis mijn vader zo.. dan krijg ik als antwoord "ja schat dat weet ik maar ik kan er weinig mee"...
dit vind ik absoluut niet normaal, zo'n reactie!
mijn man is compleet emotioneel geblokkeerd. je ziet hem gewoon dichtslaan als iets te dichtbij komt.
na 3 drie jaar ken ik hem nog steeds niet, maar als ik 4 maanden na de dood van mijn vader zou zeggen dat ik hem zo mis, zou ik op zijn minst een arm om me heen krijgen!
4 maanden geleden is mijn vader overleden.. uiteraard is mijn man heel erg begripvol..
maar als ik nu aan kom van Ik mis mijn vader zo.. dan krijg ik als antwoord "ja schat dat weet ik maar ik kan er weinig mee"...
dit vind ik absoluut niet normaal, zo'n reactie!
mijn man is compleet emotioneel geblokkeerd. je ziet hem gewoon dichtslaan als iets te dichtbij komt.
na 3 drie jaar ken ik hem nog steeds niet, maar als ik 4 maanden na de dood van mijn vader zou zeggen dat ik hem zo mis, zou ik op zijn minst een arm om me heen krijgen!
woensdag 1 oktober 2008 om 00:54
Ik denk dat oprechte interesse ervoor zorgt dat je wél naar die ander wil luisteren, dus haal de oprechte interesse terug.
Ik zit in een prille relatie, maar we gaan wel in op elkaars dingen. Zou dat niet zo zijn, dan was het snel exit prille relatie.
Communicatie is een belangrijk punt, en waar het niet lekker loopt kun/moet je daaraan werken. Dát is de tip die ik mee wil geven.
Daarnaast; zouden vrouwen niet alles moeten willen opblazen, en mannen niet alles moeten willen bagataliseren. Dan komt het vast nog wel goed
Ik zit in een prille relatie, maar we gaan wel in op elkaars dingen. Zou dat niet zo zijn, dan was het snel exit prille relatie.
Communicatie is een belangrijk punt, en waar het niet lekker loopt kun/moet je daaraan werken. Dát is de tip die ik mee wil geven.
Daarnaast; zouden vrouwen niet alles moeten willen opblazen, en mannen niet alles moeten willen bagataliseren. Dan komt het vast nog wel goed

woensdag 1 oktober 2008 om 10:04
@ Madhe --> inderdaad! Communicatie is een heel belangrijk punt voor een relatie. Omdat mijn vriend moeite had met het omgaan met emoties, merkte ik dat ik minder tegen hem ging vertellen. Met als resultaat dat er minder (niet geheel niet hoor) werd gecommuniceert.....we zijn dat nu bewust wel weer aan het doen en ik moet zeggen, dat lucht op!
X
emoticon
X
emoticon
woensdag 1 oktober 2008 om 14:21
Oh wat herkenbaar. Ik ben zeker geen huilebak en in een relatie van 10 jaar hooguit 5x gehuild. En al die keren vroeg mijn man:"Wat is er nou weer?".
Als ik een keer huil schrikt hij zich rot en komt er zo'n botte reactie. De laatste keer was ik het zat (mijn vader is ernstig ziek en dat brengt soms een traantje met zich mee) was ik die reactie zo zat en heb ik hem vriendelijk maar heel dringend verzocht om toch echt niet meer zo te reageren voortaan. Nu zwijgt hij wijselijk en dat is beter dan :"Wat is er nu dan weer?.
Als ik een keer huil schrikt hij zich rot en komt er zo'n botte reactie. De laatste keer was ik het zat (mijn vader is ernstig ziek en dat brengt soms een traantje met zich mee) was ik die reactie zo zat en heb ik hem vriendelijk maar heel dringend verzocht om toch echt niet meer zo te reageren voortaan. Nu zwijgt hij wijselijk en dat is beter dan :"Wat is er nu dan weer?.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.