Omgaan met meningsverschil binnen relatie

19-02-2010 14:52 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve lezers,

Ik heb sinds kort een vriendin en alles is nog erg teder tussen ons.

In het verleden ben ik altijd heel makkelijk geweest als het op ruzies neer kwam. Maar nu ben ik zo onder de indruk van haar dat ik alles op alles wil doen om het goed te houden tussen ons.

Ze is zelf erg makkelijk in relaties maar wilt altijd een andere verklaren hebben dan "Sorry" als ik iets doe zonder opzet.

Ik heb het idee dat zij het idee begint te krijgen dat ik haar niet serieus neem. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie me hiermee kunnen helpen. Houd aub wel rekening mee dat ik zelf niet echt de slimste ben als het op relaties neerkomt.
Fijn voor je, maar je gaat op nergens inhoudelijk op in.
Ja, dat vind ik echt.
Ik begrijp er ook niks meer van.

Ben ik héél erg bot als ik me nu afvraag of je wel echt 23 bent, met al die taalfouten en zo?
Haar hogere, met deze schrijfstijl, en uitdrukkingen? Een etage hoger zeker
quote:mamzelle schreef op 19 februari 2010 @ 15:48:

Praat met elkaar... en niet alleen 'sorry' zeggen... maar echt praten!

Haar hogere, met deze schrijfstijl, en uitdrukkingen? Een etage hoger zeker Ik dacht al bij mezelf *gewoon voor 1 keertje niks zeggen*. Dank je hartelijk!
Ja, dat vind ik echt.
.
.
Je klinkt bang. Zij is ouder dan jij en jij kijkt tegen haar op omdat ze slimmer lijkt op het gebied van mensen en relaties en mondigheid. Het lijkt een lot uit de loterij. Maar diep binnenin je komt iets in opstand en je wil toch minstens gelijkwaardig zijn.

Ik twijfel eraan of een arrogante vrouw, een vrouw met een ego die zich verheven voelt echt leuk is om mee te leven. Respect OK, maar echt tegen iemand opkijken omdat ze je onder de tafel lult? Dat komt waarschijnlijk ook uit een minderwaardigheidscomplex, hoor. Alleen verhult ze dat beter.

Nee, ik zou toch voor een gelijkwaardiger relatie gaan. Dit lijkt me een problemen tante met een meerderwaardigheidswaan.

Hoop dat ik het goed geraden heb.
Het blijft vooral gissen wat je nu precies bedoelt. Doordat je nogal vaag blijft over de aanleiding en inhoud van jullie "botsingen krijg je vooral giswerk van onze kant.

Als je echt serieuze adviezen wilt krijgen lijkt het me handig als je met een concreet voorbeeld komt.
quote:Groll schreef op 19 februari 2010 @ 19:27:

Je klinkt bang. Zij is ouder dan jij en jij kijkt tegen haar op omdat ze slimmer lijkt op het gebied van mensen en relaties en mondigheid. Het lijkt een lot uit de loterij. Maar diep binnenin je komt iets in opstand en je wil toch minstens gelijkwaardig zijn.

Ik twijfel eraan of een arrogante vrouw, een vrouw met een ego die zich verheven voelt echt leuk is om mee te leven. Respect OK, maar echt tegen iemand opkijken omdat ze je onder de tafel lult? Dat komt waarschijnlijk ook uit een minderwaardigheidscomplex, hoor. Alleen verhult ze dat beter.

Nee, ik zou toch voor een gelijkwaardiger relatie gaan. Dit lijkt me een problemen tante met een meerderwaardigheidswaan.

Hoop dat ik het goed geraden heb.Kan me met alle goede wil niet voorstellen dat je dit uit die paar postings hebt weten te halen....
Ja, dat vind ik echt.
Groll, ik heb nav jouw bericht alle postings hier nogmaals gelezen want ik dacht, ik heb vast een paar posts gemist van TO maar nee hoor...

Wat is je geheim? Een grote glazen bol????
Nee raden, dat zegt Groll zelf Zo kan ik het ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven