Omgaan met verslaving partner

19-11-2019 12:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik hoop dat iemand mij tips kan geven hoe ik hiermee om kan gaan.

Ik heb drie maanden geleden de relatie met mijn partner beëindigd omdat hij verslaafd is aan drugs en dit niet meer vol te houden was. Ik hou nog steeds van hem en vind het vreselijk om hem zo te zien afglijden. Maar ik kan hem niet meer helpen. Het enige wat hij wil is geld en daardoor is hij niet meer zichzelf. Hij manipuleert en liegt en hij is niet meer de man die ik van vroeger ken. Het doet me pijn om te zien dat hij op het punt staat alles kwijt te raken, huis, baan, alles. Ik weet verstandelijk ook wel dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is maar ik heb er zoveel pijn van. Hoe ga ik hiermee om. Ik weet dat ik wat harder moet zijn maar hoe? Heeft iemand hier ervaring mee, vooral hoe je het geestelijk van je af zet?
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat als je bij hem zou blijven, je hem niet zou kunnen redden maar hij jou mee de afgrond in zou trekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat hij wil is geld en daardoor is hij niet meer zichzelf. Hij manipuleert en liegt en hij is niet meer de man die ik van vroeger ken.

Print dit uit en plak het op je koelkast en alle andere plekken waar je vaak komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon niet.
Praten met vriendinnen, met familie, met de praktijkondersteuner, een therapeut. Accepteer dat je je zo rot mag voelen, dat dat ok is. je geeft om iemand waar het slecht mee gaat en je kan niks anders dan toe kijken. Das echt heel naar.

En blijf de verantwoordelijkheid bij hem leggen. Verbreek het contact.
Alle reacties Link kopieren
Je helpt hem alleen door hem niet te helpen. Pas bij hit, rock, bottom gaat een verslaafde (hopelijk) zelf hulp zoeken. Het beste is echt volledig afstand te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Praat met iemand. Mijn jongste zusje is verslaafd en eerst was ik er heel nuchter onder. Niet mijn probleem, ik help waar ik kan en we zien wel. Werk in de verslavingszorg dus dacht komt goed. Maar heb het zwaar onderschat. Het is pijnlijk om te zien hoe iemand zichzelf de vernieling in kan werken. Denk goed na over je grenzen en hou je daaraan. Geld geven is geen hulp, hoe tegenstrijdig dat ook voelt.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
19-11-2019 12:49
Praat met iemand. Mijn jongste zusje is verslaafd en eerst was ik er heel nuchter onder. Niet mijn probleem, ik help waar ik kan en we zien wel. Werk in de verslavingszorg dus dacht komt goed. Maar heb het zwaar onderschat. Het is pijnlijk om te zien hoe iemand zichzelf de vernieling in kan werken. Denk goed na over je grenzen en hou je daaraan. Geld geven is geen hulp, hoe tegenstrijdig dat ook voelt.
Ik geef geen geld meer, maar nu hij dat beseft is hij woest. Ik ben bang voor zijn acties. Ik heb al melding bij politie gedaan. Ben de stress zo zat, wat een ramp met hem
Alle reacties Link kopieren
Krukje306 schreef:
19-11-2019 12:57
Ik geef geen geld meer, maar nu hij dat beseft is hij woest. Ik ben bang voor zijn acties. Ik heb al melding bij politie gedaan. Ben de stress zo zat, wat een ramp met hem
Jij staat tussen hem en zijn drugs, omdat je hem geen geld meer geeft.
Hij probeert op alle mogelijke manieren om aan zijn verslaving toe te geven. Als het nodig is om jou te intimideren om zo zijn zin te krijgen, dan moet dan maar. Alles voor de verslaving.

Alles wissen, verwijderen, blokkeren. Nieuwe sloten op de deur, nieuw telefoonnummer.

En echt, je kunt hem niet helpen. Want het enige waarover hij nadenkt is hoe hij aan zijn nieuwe partij drugs kan komen. Verder dan dat reikt zijn wereld niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Bij de verslavingszorg heb je avonden.
Daar komen partners van verslaafden bij elkaar.
Je kan mee praten maar ook alleen luisteren.
Misschien heb je daar wat aan.

Succes!
Je kunt hem alleen helpen door keihard tegen hem te zijn.
Vaak zie je (logisch hoor) dat familie en vrienden de verslaafde persoon maar het hand boven het hoofd blijven houden, hierdoor zien ze niet de noodzaak om af te kicken en vaak gaan omstanders er ook aan onder door omdat ze over hun eigen grenzen gaan en steeds weer teleurgesteld worden.
Een verslaving is heel sterk en vaak komt daar liegen, bedriegen en misschien zelfs stelen bij kijken.
Natuurlijk is het ook erg sneu, want de persoon is erg ziek.
Er is alleen succes als de knop omgaat en iemand 100 procent gemotiveerd is om af te kicken, dat zou ik aan hulpverleners over laten die geen relationele band met hem hebben.
Goh, je hebt het dus in augustus uit gemaakt?
Toen had je volgens eigen schrijven een man met asperger maar die is dus ook drugsverslaafd geworden?
En je vorige vriend had een hersenbeschadiging en adhd....

Het is me wat.
Ik heb zelf bijna 4 jaar een relatie gehad met een drank drugs en gokverslaafde.
In de tijd dat ik met hem ging ging hij naar een kliniek. Langzaam maar zeker sloop alles er weer in. Continu liegen zodat ik er maar niet achter kwam als hij een terugval had. Hij gebruikte ook door de spanningen die wij hadden. Ja tuurlijk :frusty:

Enige wat ik kan zeggen is dat je hem los moet laten. Is heel moeilijk maar je gaat er zelf aan onderdoor. En dat heb ik ondervonden. Ben helemaal leeggezogen en op. Moet mezelf weer helemaal hervinden.
Ze zijn ook zo goed in manipuleren dat je op gegeven moment gaat geloven dat alles je schuld is.
Je kan hem niet helpen, want dat heb ik ook zo vaak geprobeerd, tevergeefs helaas.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt eigenlijk een driehoeksrelatie.
Jij, je vriend en de verslaafde.

Goed dat je geen geld meer geeft, dat helpt hem nml niet.
En jij hebt er veel stress van.
Hij is boos omdat hij niet krijgt wat hij wil.
Hij raakt in paniek omdat hij geen drugs kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig! Er zijn hulp groepen voor partners van verslaafden, misschien iets om naar toe te gaan.

:hug:
Het is haar ex.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
19-11-2019 13:55
Goh, je hebt het dus in augustus uit gemaakt?
Toen had je volgens eigen schrijven een man met asperger maar die is dus ook drugsverslaafd geworden?
En je vorige vriend had een hersenbeschadiging en adhd....

Het is me wat.
Het is dezelfde persoon, als je goed kijkt zie je dat dat topic van 2018 was. Zijn ADHD is ook grotendeels de oorzaak van de verslaving. Omdat hij het moeilijk vind om in de maatschappij mee te komen. Daar is het mee begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
19-11-2019 14:01
Ik heb zelf bijna 4 jaar een relatie gehad met een drank drugs en gokverslaafde.
In de tijd dat ik met hem ging ging hij naar een kliniek. Langzaam maar zeker sloop alles er weer in. Continu liegen zodat ik er maar niet achter kwam als hij een terugval had. Hij gebruikte ook door de spanningen die wij hadden. Ja tuurlijk :frusty:

Enige wat ik kan zeggen is dat je hem los moet laten. Is heel moeilijk maar je gaat er zelf aan onderdoor. En dat heb ik ondervonden. Ben helemaal leeggezogen en op. Moet mezelf weer helemaal hervinden.
Ze zijn ook zo goed in manipuleren dat je op gegeven moment gaat geloven dat alles je schuld is.
Je kan hem niet helpen, want dat heb ik ook zo vaak geprobeerd, tevergeefs helaas.
Oja dat liegen en manipuleren, dat heb ik zo vaak niet door gehad. Zo ontzettend goed was hij daarin! En hij zei inderdaad ook heel vaak dat hij gebruikte door de spanningen in de relatie, terwijl juist dat gebruiken voor spanningen zorgde. En ik was zo naïef, ongelooflijk!
Zijn familie inlichten zodat die misschien stappen kunnen zetten zoals verplichte opname?
Of op zijn minst op de hoogte zijn.

Maar dus geen geld meer en hem overal blokkeren en vooral niet binnen laten.
Alle reacties Link kopieren
Al-anon?
Lotgenotencontact kan erg helpende zijn.
Het is haar ex.

Bel zijn moeder/zus/broer/vader en laat het hen verder regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk het is: loslaten! Voordat hij jou in zijn ellende meetrekt. Verwijder zijn telefoonnummer, blokkeer hem, vernieuw je sloten.

Een verslaafde zal altijd alleen aan zichzelf denken.

Sterkte, Ik weet het, bovenstaande klinkt makkelijk gezegd, maar geloof me, het is beter zo.
Carpe Diem!
Krukje306 schreef:
19-11-2019 18:09
Het is dezelfde persoon, als je goed kijkt zie je dat dat topic van 2018 was. Zijn ADHD is ook grotendeels de oorzaak van de verslaving. Omdat hij het moeilijk vind om in de maatschappij mee te komen. Daar is het mee begonnen.

Ooooh dus hij heeft en adhd en asperger en hersenbeschadiging?

Poeh.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2019 18:17
Het is haar ex.

Bel zijn moeder/zus/broer/vader en laat het hen verder regelen.
Inderdaad, de familie heeft al contact met mij gezocht omdat ook zij lastig gevallen worden. Ik heb gezegd dat ik afstand heb genomen. Ik weet ook dat dat het beste is. Ik heb alleen vaak zulke zwakke momenten dat ik het zo vreselijk voor hem vind. Terwijl ik tegelijkertijd een enorme woede voel voor hem. Maar het heeft tijd nodig om te verwerken.
Jezelf liever zien dan hem. Jij bent belangrijker dan hem. En nooit meer in zijn praatjes trappen, alles is fake, vals,..... Geloof me, heb ‘t ook meegemaakt, hoe innemend hij ook kan zijn, geloof hem niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven