Omgaan met ‘wat minder tolerante’ familieleden

18-09-2021 19:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een familiebezoekje waar mijn vermogen van ene oor in en andere uit weer danig op de proef is gesteld. Hoe gaan jullie om met familieleden die het niet hebben op asielzoekers, buitenlanders in het algemeen, Rutte en consorten, het koningshuis, etc. Die PVV stemmen en nog steeds treuren om hun grote held Pim, die vermoord werd ‘omdat hij zei waar het op stond’. We zaten nog buiten ook dus alle buren konden meegenieten van de tirade.
Hoe gaan jullie met zulke familieleden om? ‘Niet’ is helaas niet echt een optie. Ik kan er ook niet tegenop want alles wat ik er tegenin breng wat feitelijk juist is, wordt van tafel geveegd, niet geluisterd, etc. Dus dan probeer ik het gesprek maar weer op de plantjes en de hond te brengen, en stap na een uurtje op.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
20-09-2021 11:41
nou nee, dat lijkt mij vrij normaal eigenlijk, geen hekel hebben aan buitenlanders
Ik denk sarcasme.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2021 21:00
"Doe effe normaal, pa."
Zoiets ja. Ik had ook een vriend die als hij op straat wat tegenkwam dat hem niet zinde, daar luidkeels commentaar op ging geven. Bijvoorbeeld over een groepje hangjongeren die vuurwerk af staken. Dat gaf mij een onwijs onveilig gevoel, dus daar wel eens wat van gezegd. Oa dat ik het niet fijn vond, want je kreeg ook altijd een grote bek terug en dat het mij een onveilig gevoel gaf. Vond hij overdreven. Prima, maar dan ga ik liever alleen lopen.

En als het over racisme, dicriminatie, groeps-onvriendelijke opmerkingen gaat, dan zeg ik er wel wat van. Al is het maar dat het een onsmakelijk onderwerp is en dat ik het over iets leukers wil hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven