Omgang jongste kind

23-09-2019 11:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb uiteindelijk maar een account aangemaakt omdat ik met een lastige vraag zit .

Ik zal proberen de situatie zo kort mogelijk de beschrijven .

Ik heb een relatie van 20 jaar achter de rug waarin ik 3 kinderen heb gekregen .

Het begon al onrustig na ons 2e kind werdt geboren .
Ex werdt steeds chagereiniger en had nooit ergens zin in , keek weinig naar zijn kroost om en kon alleen maar klagen en schelden ook op de kinderen waardoor een breuk ontstond en we een jaar uit elkaar zijn geweest .

In dat jaar betuigde die veel spijt en wilde zijn leven beteren en zo jong en naïef als ik was gaf ik hem nog een 2e kans en 2 jaar later werdt ons 3e kind geboren. Vanaf de eerste dag dat ik zwanger was sloop zijn oude gedrag er weer in .
Ik heb in de jaren dat mijn oudste kinderen klein waren hun altijd afgeschermd voor de negatieve gedachtegang van hun vader en zoveel mogelijke positieve aandacht gegeven maar het mocht niet baten .

Mijn middelste kind kreeg op haar 13e een ernstige depressie met suïcidaal gedrag en zelf verminking als gevolg .

God zij dank zijn we hier uitgekomen maar de oorzaak was bekend , vader heeft er een groot aandeel in gehad met zijn narcistische gedrag en wil tot de dag van vandaag zijn aandeel niet herkennen en noemt het aanstellerij .

Het was een zware tijd waar ik er alleen voor stond met me kinderen en toen we er weer bovenop krabbelde kwam het besef dat het zo niet meer te doen was en zette ik een punt achter de relatie .

Nu een jaar later hebben
Me kinderen de rust weer hervonden en zijn gelukkiger dan ooit en ik ook .

Maar nu wil de vader dus alleen omgang met de jongste van 10 en niet met de 2 van 16 en 17 want die zijn naar zijn zegge oud genoeg en bovendien geeft hij de schuld van de breuk aan de middelste .

Ex betaald niet omdat ik er voor heb gekozen om bij hem weg te gaan maar wil wel alle rechten mbt tot de jongste .

Ik heb hem nooit een haar breed in de weg gelegd mbt tot de omgang maar nu loopt hij mij zwart te maken bij de jongste en daardoor wil zij niet meer naar haar vader .

Jullie snappen het al , wat is wijsheid .
De handschoen oppakken en het gevecht aangaan of me tijd nog 2 jaar uitzitten om te wachten tot ze 12 is
Smile11 schreef:
23-09-2019 11:40
Mijn middelste kind kreeg op haar 13e een ernstige depressie met suïcidaal gedrag en zelf verminking als gevolg .
God zij dank zijn we hier uitgekomen maar de oorzaak was bekend , vader heeft er een groot aandeel in gehad met zijn narcistische gedrag en wil tot de dag van vandaag zijn aandeel niet herkennen en noemt het aanstellerij .

Misschien heeft moeder ook wel een aandeel gehad door 20 jaar lang bij een man te blijven die zij omschrijft als narcist en waarvan zij weet dat hij al van begins af aan chagrijnig en negatief tegen de kinderen was?
chocolol schreef:
23-09-2019 12:16
Misschien heeft moeder ook wel een aandeel gehad door 20 jaar lang bij een man te blijven die zij omschrijft als narcist en waarvan zij weet dat hij al van begins af aan chagrijnig en negatief tegen de kinderen was?
Dit geeft het wel goed weer.

Overigens klinkt vader helemaal niet als een narcist, maar als een eikel.
Nog stommer dus om daar 20 jaar aan te verspillen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Met 12 worden de kinderen gehoord, maar maken zij nog geen keuze. Dat doet nog steeds de rechter als ouders er samen niet uit komen.

Daarnaast, als de kinderen recht hebben op geld, heeft hij dat gewoon te betalen.

Strijd aangaan om het welzijn van de kinderen lijkt mij in de meeste gevallen verstandig.
TO is zelf tot de conclusie gekomen dat haar vent een eikel is en is dus gaan scheiden.
Er zijn legio mensen (M/V), alleen al te lezen op dit forum, die tegen beter weten in te lang bij een nare partner blijven hangen of waarvan hun wederhelft geleidelijk aan steeds vervelender wordt. Het is ontzettend menselijk (maar vaak onverstandig) om hoop te houden op betere tijden. Beetje raar om iemand zoiets menselijk te verwijten. Gedane zaken nemen geen keer, dus waarom nog eens extra inwrijven ? Heel bijzonder.

Je ex wil alleen de jongste zien, maar jongste wil niet meer naar haar vader ?
Wat is nu precies je vraag TO ?
chocolol schreef:
23-09-2019 12:16
of de depressie had zich ook zonder rare vader(&moeder) wel geuit

Onze oudste had een zware depressie als puber en wij zijn vrij leuke, lieve ouders
Als zij niet wil dan zou ik afwachten tot hij naar de rechter stapt.
lilalinda schreef:
23-09-2019 12:54

Onze oudste had een zware depressie als puber en wij zijn vrij leuke, lieve ouders
Het kan er al in zitten maar de situatie (een eikel als vader en een moeder die hen daaraan blootstelt) helpt natuurlijk totaal niet mee.
Doe een melding bij Veilig Thuis.
lilalinda schreef:
23-09-2019 12:54

Inderdaad, dat zou ook nog kunnen. Dus dat TO het grotendeels afschuift op haar ex vind ik persoonlijk wel weer typisch.
Francien2019 schreef:
23-09-2019 12:52
TO is zelf tot de conclusie gekomen dat haar vent een eikel is en is dus gaan scheiden.
Er zijn legio mensen (M/V), alleen al te lezen op dit forum, die tegen beter weten in te lang bij een nare partner blijven hangen of waarvan hun wederhelft geleidelijk aan steeds vervelender wordt. Het is ontzettend menselijk (maar vaak onverstandig) om hoop te houden op betere tijden. Beetje raar om iemand zoiets menselijk te verwijten. Gedane zaken nemen geen keer, dus waarom nog eens extra inwrijven ? Heel bijzonder.

Nou TO schrijft dat ze eerder ook al eens is terug gegaan naar die gast, dus wel goed dat ze beseft dat zijzelf ook aandeel had in de relatie (van vader en moeder). Daarnaast is het wel heel typisch gedrag dat nu hij haar ex is, hij ineens alleen maar negatief is en slechte dingen heeft. Of TO ziet haar eigen aandeel niet, of TO kan niet haar eigen grenzen en het welzijn van de kinderen bewaken. Dus dit lijkt me nou bij uitstek iets wat best genoemd mag worden zodat ze er van kan leren en niet weer dezelfde fouten maakt.
Godzijdank maakt moeder vader dan weer niet zwart. ......Oh wacht :wtf:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven