Onaardige ouders
zaterdag 18 juni 2011 om 00:05
Waarom ga je niet op jezelf wonen? Je hebt de leeftijd en naar ik lees ook het geld er voor. Dan neem je afstand die je nu best nodig lijkt te hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 18 juni 2011 om 00:13
Wat ongelooflijk knap! Een universitaire studie, een bijbaan, vrijwilligers werk, een baan als model, het huis schoonhouden, eten koken en de was doen.
Ik denk dat je ouders gewoon jaloers zijn dat jij zoveel tegelijk kunt en dat zij naast hun eigen drukke baan nog niet eens de tijd vrij kunnen maken om het huis schoon te maken of de was te doen. Jij laat hen alleen maar een paar keer per week koken. Ik zou als ik jou was iets minder mijn best doen, misschien gaan ze je dan waarderen.
Ik denk dat je ouders gewoon jaloers zijn dat jij zoveel tegelijk kunt en dat zij naast hun eigen drukke baan nog niet eens de tijd vrij kunnen maken om het huis schoon te maken of de was te doen. Jij laat hen alleen maar een paar keer per week koken. Ik zou als ik jou was iets minder mijn best doen, misschien gaan ze je dan waarderen.
zaterdag 18 juni 2011 om 00:20
Ik denk dat je je moet gaan realiseren dat het nooit genoeg zal zijn voor je ouders. Wat je ook doet, al word je God, de waardering die je zoekt van je ouders zul je niet krijgen.
Vraag je eens af waar het onvermogen van jouw ouders om te tonen dat ze trots op je zijn vandaan komt. Misschien was hun eigen jeugd ook niet optimaal en hebben ze dit zelf ook nooit meegekregen.
En het huis uitgaan is ook een goed advies.
Vraag je eens af waar het onvermogen van jouw ouders om te tonen dat ze trots op je zijn vandaan komt. Misschien was hun eigen jeugd ook niet optimaal en hebben ze dit zelf ook nooit meegekregen.
En het huis uitgaan is ook een goed advies.
zaterdag 18 juni 2011 om 00:23
Als het je vriend zou zijn, zou iedereen hier 'run forest, run' roepen. Lijkt me in dit geval ook van toepassing. Meid, laat die nare mensen op hun eigen benen gaan staan. Ga een huisje/kamertje voor jezelf zoeken en ga eens lekker van je jeugd genieten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 18 juni 2011 om 00:25
Dank jullie wel voor jullie aardige woorden. Ik ben al op zoek naar woonruimte, helaas vlot dat niet zo.
Je hebt er denk ik gelijk in dat het in hun jeugd ook niet optimaal was.. Het is toch een opluchting dat het daar meer mee te maken heeft dan met mij. Soms ga je toch twijfelen als je ouders zo tegen je doen, hoe stom dat eigenlijk ook is als je er logisch over nadenkt..
Je hebt er denk ik gelijk in dat het in hun jeugd ook niet optimaal was.. Het is toch een opluchting dat het daar meer mee te maken heeft dan met mij. Soms ga je toch twijfelen als je ouders zo tegen je doen, hoe stom dat eigenlijk ook is als je er logisch over nadenkt..
zaterdag 18 juni 2011 om 00:29
Jullie zitten teveel op elkaars lip denk ik.
En je doet veel te veel je best voor alles.
In een normale relatie zou je goed zijn zoals je was, of je nou kassiere was bij de Lidl of topmodel zou worden. Je zou het respect van je ouders niet moeten verdienen, dat zou er standaard moeten zijn. (maar het is heel verdrietig als dat niet het geval is)
Als je zelfstandig woont en wat meer afstand hebt, komt er misschien een moment dat je een meer volwassen relatie met ze krijgt.
Vragen ze je trouwens om het huishouden te doen of doe je dat uit jezelf?
En je doet veel te veel je best voor alles.
In een normale relatie zou je goed zijn zoals je was, of je nou kassiere was bij de Lidl of topmodel zou worden. Je zou het respect van je ouders niet moeten verdienen, dat zou er standaard moeten zijn. (maar het is heel verdrietig als dat niet het geval is)
Als je zelfstandig woont en wat meer afstand hebt, komt er misschien een moment dat je een meer volwassen relatie met ze krijgt.
Vragen ze je trouwens om het huishouden te doen of doe je dat uit jezelf?
zaterdag 18 juni 2011 om 00:29
ik herken het.. maar ouders zijn gewoon mensen. Ik merk ook dat mijn vader het lastig vindt dat zijn dochter wel die universitaire studie doet die hij nooit heeft gedaan.
Hij vindt het ook lastig dat ik soms verbaal sterker kan zijn dan hij en wordt dan ook onaardig. Het is ook wel lastig om te zien denk ik dat je kind het allemaal goed voor elkaar heeft (zoals jij). Dat laat nog maar eens zien wat je zelf in je leven niet bereikt hebt (of anders had gewild). Bovendien botsen 3 volwassenen in 1 huis nou eenmaal wel eens..
Hij vindt het ook lastig dat ik soms verbaal sterker kan zijn dan hij en wordt dan ook onaardig. Het is ook wel lastig om te zien denk ik dat je kind het allemaal goed voor elkaar heeft (zoals jij). Dat laat nog maar eens zien wat je zelf in je leven niet bereikt hebt (of anders had gewild). Bovendien botsen 3 volwassenen in 1 huis nou eenmaal wel eens..
zaterdag 18 juni 2011 om 00:32
quote:carpediem10 schreef op 18 juni 2011 @ 00:25:
Soms ga je toch twijfelen als je ouders zo tegen je doen, hoe stom dat eigenlijk ook is als je er logisch over nadenkt..
Zo stom vind ik dat niet hoor, integendeel. Spreek eens uit naar je ouders hoezeer ze je kwetsen als ze weer zulke rotdingen tegen je zeggen. En het wordt inderdaad tijd om op jezelf te gaan wonen, laat je ouders hun eigen leven gaan leiden (en voor zichzelf zorgen) en ga jij ook genieten van je eigen plekje.
Maak van dat woonruimte zoeken gewoon een prioriteit nu!
Soms ga je toch twijfelen als je ouders zo tegen je doen, hoe stom dat eigenlijk ook is als je er logisch over nadenkt..
Zo stom vind ik dat niet hoor, integendeel. Spreek eens uit naar je ouders hoezeer ze je kwetsen als ze weer zulke rotdingen tegen je zeggen. En het wordt inderdaad tijd om op jezelf te gaan wonen, laat je ouders hun eigen leven gaan leiden (en voor zichzelf zorgen) en ga jij ook genieten van je eigen plekje.
Maak van dat woonruimte zoeken gewoon een prioriteit nu!
zaterdag 18 juni 2011 om 00:35
Klopt.. Ze hebben zelf nooit op de universiteit gezeten. Iets wat mij totaal niets kan schelen, maar misschien heb je gelijk dat het toch moeilijk is voor ze..
Over dat huishouden, dat vragen ze nooit. De reden is dat als ik net niet doe, het niet gebeurd. En ik kan helemaal niet tegen rommel of zo dus doe ik het.
Over dat huishouden, dat vragen ze nooit. De reden is dat als ik net niet doe, het niet gebeurd. En ik kan helemaal niet tegen rommel of zo dus doe ik het.
zaterdag 18 juni 2011 om 00:45
Nog eentje dan: als je in Nijmegen studeert, probeer Mooiland Maasland eens. Ik huur een huis met 4 slaapkamers en twee tuinen voor de prijs van een studentenkamer. En dan krijg je nog huursubsidie ook, dus eigenlijk de helft van de (hoogste) prijs van een studentenkamer. Even klikken op 'direct beschikbaar'. Veel studenten wonen in de (niet goed aangeschreven, gigantisch meevallende, gezellige) buurt waar ik woon. Je moet waarschijnlijk wel even wachten tot een eventuele renovatie klaar is. Bij ons duurde dit 3 maanden.
zaterdag 18 juni 2011 om 00:55
quote:Snormel schreef op 18 juni 2011 @ 00:05:
Het huis uitgaan. Dit verhaal klinkt zo assepoester-achtig dat ik er haast aan ga twijfelen. Maar als het klopt: gewoon wegwezen. Je hebt er ruimschoots de leeftijd voor en zo te horen ben je zelfs op een kamer van 12m2 beter af dan thuis.Ik dacht precies hetzelfde
Het huis uitgaan. Dit verhaal klinkt zo assepoester-achtig dat ik er haast aan ga twijfelen. Maar als het klopt: gewoon wegwezen. Je hebt er ruimschoots de leeftijd voor en zo te horen ben je zelfs op een kamer van 12m2 beter af dan thuis.Ik dacht precies hetzelfde
zaterdag 18 juni 2011 om 02:10
quote:patricia1987 schreef op 18 juni 2011 @ 00:45:
Nog eentje dan: als je in Nijmegen studeert, probeer Mooiland Maasland eens. (...) Even klikken op 'direct beschikbaar'. Valt wel tegen...:
Direct te huur
Er is 1 woning direct te huur.
Weverstraat 4GAR, Gennep
Garages (Garage)
¤ 40,65 per maand
-
Maar laat me raden jij heb 'm via-via gekregen...
Nog eentje dan: als je in Nijmegen studeert, probeer Mooiland Maasland eens. (...) Even klikken op 'direct beschikbaar'. Valt wel tegen...:
Direct te huur
Er is 1 woning direct te huur.
Weverstraat 4GAR, Gennep
Garages (Garage)
¤ 40,65 per maand
-
Maar laat me raden jij heb 'm via-via gekregen...
zaterdag 18 juni 2011 om 02:43
@ friia ik heb mijn woning niet via via gekregen. Ik kom uit de randstad, gewoon gereageerd (na 1,5 jaar 900 euro betaald te hebben voor een uitgebouwde schuur), daarvoor studentenhuis. Het punt was dat dew woning compleet afgleefd was, echt niet normaal. Bloed aan de radiatoren. Als je erdoor heen kijkt, en de mogelijkheden van zo'n woning ziet, wijs je deze niet af.
Mm is echt super wat dat betreft; van een compleet afgeleefd huis naar een super woning! We mochten zelfs de keuken, badkamer en toilet zelf uitzoeken qua tegels en kastjes/indeling ed. Wat wij zelf extra wilden (verlengd aanrecht bv) was echt goedkoop.
Alle plafonds, radiatoren en en deuren zijn nieuw geplaatst, zoals beloofd. We hebben geluk gehad dat niemand door de stank en zooi heen wilde/kon kijken.. Zo staan er nog drie woningen in onze straat! Volgens je link niet via direct wonen, maar geloof me, in zo'n staat heb je zelfs kans als je twintigste staat... Het komt goed, als je geduld hebt, wij hebben 2 maanden dubbele huur betaald uiteindelijk.
@TO ik was er van overtuigd dat je iemand was die ik kende, ben ook bijna klaar met master strafrecht. In adam heb ik helaas geen tips voor je, ik wens je veel succes!!!
Mm is echt super wat dat betreft; van een compleet afgeleefd huis naar een super woning! We mochten zelfs de keuken, badkamer en toilet zelf uitzoeken qua tegels en kastjes/indeling ed. Wat wij zelf extra wilden (verlengd aanrecht bv) was echt goedkoop.
Alle plafonds, radiatoren en en deuren zijn nieuw geplaatst, zoals beloofd. We hebben geluk gehad dat niemand door de stank en zooi heen wilde/kon kijken.. Zo staan er nog drie woningen in onze straat! Volgens je link niet via direct wonen, maar geloof me, in zo'n staat heb je zelfs kans als je twintigste staat... Het komt goed, als je geduld hebt, wij hebben 2 maanden dubbele huur betaald uiteindelijk.
@TO ik was er van overtuigd dat je iemand was die ik kende, ben ook bijna klaar met master strafrecht. In adam heb ik helaas geen tips voor je, ik wens je veel succes!!!