Onbegrip vanuit mijn vriend

13-08-2011 23:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb al een hele week ruzie met mijn vriend. Het gaat om allemaal kleine onbenulligheden zoals:

-Ik kook 7x per week voor mijn vriend. Nu was ik van de week een uur later thuis, dus ik vroeg of hij alvast wilde beginnen, maar dit was teveel gevraagd. Hij zuchtte en zei uiteindelijk; kunnen we het niet samen doen? Op een rottoon. Toen zei ik: laat maar zitten, ik doe het wel als ik thuis kom.

-Als we ruzie hebben en hij gaat weg... en ik ben aan de telefoon als hij thuis komt, dan is hij boos dat ik niet meteen ophang.

-Hij laat spullen rondslingeren. En als ik dat 1x doe, dan krijg ik commentaar.

WE willen de ruzies wel elke keer samen uitpraten, maar het lukt niet. Het is werkelijk waar altijd mijn fout (terwijl toch echt 2 mensen samen ruzie maken), hij vind dat ik altijd zeur.

Van huisuit is hij erg verwend (moeder deed alles voor hem). Ik doe dit ook (koken, huishouden, wassen ect.). omdat ik minder werk dan hem. dit was ook de afspraak toen we 2 maanden geleden gingen samenwonen.

Omdat het altijd mijn schuld is volgens hem, voel ik mij onbegrepen en dit maakt mij hysterisch (ik ga dan een soort van schreeuwen, gillen en huilen). Ik weet dat ik dit absoluut niet moet doen. Hij helpt niet om het oplossen en hij zorgt ervoor dat het escaleert.

Vanavond was het echt erg, knallende ruzie, hard gegil en hij ging alleen naar een verjaardag (nadat hij een uur had zitten x-boxen) en ik zit nu bij een vriendin. Ik heb dingen gezegd (lelijke woorden) waar iks pijt van heb. Hij zei ook dat hij vanvond niet thuis slaapt en dat ik over mijn gedrag moet nadenken. maar hij snapt niet dat hysterie komt door zijn gedrag.

Hkerkent iemand dit? en wie heeft er tips om rustig te blijven, als alles jou schuld is in zijn ogen tijdens een ruzie.
To, ik vind eigenlijk dat jij vooral degene bent die eens zou kunnnen kijken naar wat je kunt verbeteren.

Je basishouding (je schoonmoeder niet uitnodigen omdat JIJ boos bent op je vriend), is kinderachtig gedrag.

Je woont nu samen, ben 26 jaar, dus gedraag je daar ook naar.

Je baalt hiervan, dus doe er dan wat aan.

En idd..je vriend werkt zich kapot en krijg een schreeuwend, hysterisch, gillend en ontevreden partner terug als hij doodmoe thuiskomt. Waar is het begrip van jouw kant?
Waar precies was hij dan boos over? Heb je doorgevraagd?
Ok...

Ik lees alleen maar...hij was boos, ik was boos, boos, boos, boos.

Tuurlijk is dat voor jullie allebei niet leuk, maar je moet daaruit zien te komen! Allicht dat hij nu even niet zo blij is.

Volgens mij zit het zo; jouw vriend blijft rustig en laat zich de huid volschelden door een hysterische vriendin. Jij wordt daar nog bozer van en voila...herrie in de tent. Voornamelijk door jou, volgens mij.
Jij gaat gillen en hij gaat sporten of naar zijn moeder. Slim van hem. Knap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jullie hebben een communicatieprobleem. Dat is duidelijk.

Een tip is misschien om dit te bespreken als je geen ruzie hebt. Dan ga je er rustig voor zitten, bespreek dit vanuit jouw kant. Ik voel me....dat vind ik vervelend omdat en krijg ik het gevoel dat...Dus je houdt het bij jezelf.

Mijn man en ik hebben ook wel eens oplopende ruzie en dat is alles behalve fijn. Onze afspraak is dat we op een bepaald moment, wanneer een van ons het gevoel heeft dat het niets meer wordt, even uitelkaar gaan. Even afstand. En na een uur komen we weer terug. Vaak is het dan weer rustig en kunnen we op een normale toon met elkaar praten, wat voor meer begrip aan weerskanten zorgt.

Verder wil ik je adviseren om het niet allemaal op jezelf te betrekken;

Je negerende schoonmoeder --- haar zaak

Je vriend die zucht en op een rottoon praat --- zijn zaak (en ik zou hebben gezegd: Ja, is goed, we koken samen! Het is niet nodig om voor hem de deuren weer dicht te slaan)

En wie weet is het wat om de gemaakte afspraken nog eens onder de loep te nemen!
quote:new_in_town schreef op 14 augustus 2011 @ 00:09:

missvivaesque: bedoel je dan hoe TO denkt of hoe vriend in elkaar zit?

Iets zal er moeten veranderen. En hem zie ik het niet doen.

Maar dat is mijn ervaring.

Dus als TO iets wil veranderen zal ze bij zichzelf moeten beginnen (hé verdraaid, dat lijkt wel een spreekwoord!)
quote:missvivaesque schreef op 14 augustus 2011 @ 00:16:

[...]

Iets zal er moeten veranderen. En hem zie ik het niet doen.

Maar dat is mijn ervaring.

Dus als TO iets wil veranderen zal ze bij zichzelf moeten beginnen (hé verdraaid, dat lijkt wel een spreekwoord!)Okay, ik snap je. Ik heb je post anders gelezen. Ik zal 'm nog wel even quoten om uit te leggen.
quote:Julus schreef op 14 augustus 2011 @ 00:12:

Ok...

Ik lees alleen maar...hij was boos, ik was boos, boos, boos, boos.

Tuurlijk is dat voor jullie allebei niet leuk, maar je moet daaruit zien te komen! Allicht dat hij nu even niet zo blij is.

Volgens mij zit het zo; jouw vriend blijft rustig en laat zich de huid volschelden door een hysterische vriendin. Jij wordt daar nog bozer van en voila...herrie in de tent. Voornamelijk door jou, volgens mij.

Daar gaat het hier ook over hè...

Als de nuances aangebracht zouden worden (hij is echt wel lief, leuk en aardig), zou de OP wel erg lang worden. En dat weten we eigenlijk ook allemaal wel, dat er ook mooie kantjes aan zitten. Tenminste, anders waren zen iet gaan samenwonen neem ik aan.
quote:problemgirl schreef op 14 augustus 2011 @ 00:04:

[quote]new_in_town schreef op 13 augustus 2011 @ 23:56:

[...]

We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Hartstikke top dat TO ook iets zegt over haar eigen gedrag (zie ik lang niet altijd heel vaak niet in topics op deze pijler).

Dat ze vaak genoeg slikt en redelijk is, is een aanname. Misschien een goede vraag voor TO?[/quote

het is zo.. als er een conflict is bekijk ik eerst objectief wat er aan de hand is, hij geeft zijn eigen mening.. waar altijd uit blijkt dat hij vind dat ik fout zit.

En omdat ik dat oneerlijk vind raak ik geirriteert en ga ik harder praten en vervolgens schreeuwen.

natuurlijk zit ik wel is fout en dat geef ik ook toe.. alleen hij heeft nog nooit sorry gezegd of toegegeven dat hij fout zit.

Ik kan hier (vetgedrukte woorden) twee dingen in lezen.

1) vriend vindt dat TO altijd fout zit en zegt nooit sorry. Vriend = lul.

2) of TO denkt zwart-wit en in extremen.

Ik vermoed dat 2 (ook) aan de hand is. Let maar op het taalgebruik van TO in haar posts. Bovendien heb ik nog niet veel begrip richting haar vriend gelezen.
Bedankt,

natuurlijk heb ik begrip voor hem en sta ik niet te schreeuwen als hij thuis komt.

Dit zijn meer kleine dingetje die tussendoor gebeuren...

Het is vaak ook gezellig en leuk en alleen deze week leek wel als het ene ding voorbij was gelijk het volgende "ding"begon..

Ik zal morgen is rustig met hem gaan praten.. en die time out.. tussendoor is een goede tip..die ga ik toepassen.

bedankt
TO, veel succes ermee. Ik hoop dat jullie gesprek morgen goed zal verlopen.

Bagatelliseer het niet te veel hè?! Het zijn geen kleine dingetjes, maar behoorlijke ruzies waarin jullie elkaar niet horen. Hij door weg te lopen, jij door te schreeuwen.
up
Het is een kunst om rustig te blijven als jouw partner begint te mopperen en negatief te doen en vooral wanneer je weet dat jij gelijk hebt.

Negeren werkt het beste, werkt ook bij honden.

Als hij uitgeraasd is, dan kan je praten. Blijf bij je eigen gevoel en ga niet vingertje wijzen of met verwijten aankomen.

Okay, ik zal hier posten. Bedankt. Ik had namelijk nog geen F5 gedrukt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 14 augustus 2011 @ 10:20:

Het is een kunst om rustig te blijven als jouw partner begint te mopperen en negatief te doen en vooral wanneer je weet dat jij gelijk hebt.

Als hij uitgeraasd is, dan kan je praten. Blijf bij je eigen gevoel en ga niet vingertje wijzen of met verwijten aankomen.

Okay, ik zal hier posten. Bedankt. Ik had namelijk nog geen F5 gedrukt.

Een blafband werkt ook erg goed.
quote:Jaja007 schreef op 14 augustus 2011 @ 10:20:

Als hij uitgeraasd is, dan kan je praten.

Zou ook een tip aan vriend kunnen zijn:

Als zij uitgeraasd is, dan kan je praten.

(ik weet alleen niet of TO genegeerd worden erg gaat waarderen)
quote:missvivaesque schreef op 14 augustus 2011 @ 10:22:

[...]

Een blafband werkt ook erg goed.Ik zie een gat in de markt.
TO: waar ga je vandaag met je vriend over praten? Over de 'dingetjes' of over jullie communicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven