Onderbuikgevoel in relatie wat niet weggaat
dinsdag 1 juli 2025 om 15:56
Hallo,
Ruim anderhalf jaar heb ik een relatie met een lieve man (ik 45, hij 55 jaar). En ja hij is echt wel lief voor me. We hebben het gezellig samen en hebben ook lol met elkaar. Toch zijn er dingen die een beetje aan me knagen. Zoals ik al zei, hij is zeker goed voor me, geeft me veel complimenten en we zeggen elke dag, in real life of per app, dat we van elkaar houden. Ik ben ook erg lief voor hem.
Maar waarom heb ik dan zo'n vreemd onderbuikgevoel wat maar niet weg wil gaan. In het begin van de relatie complimenteerde hij vaak actrices in films of series als we samen keken. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat ik dit niet steeds hoefde te horen, toen werd het zeker wel minder. Nog steeds draait z'n hoofd wel om naar vrouwen en maakt hij weleens opmerkingen over bijvoorbeeld hun borsten, maar dan meer in de trant van zo dat zal wel zwaar wegen, of als een vrouw haar topje goed doet zegt hij van "hijs ze maar op hoor". Nu doen denk ik veel mannen dat wel. Wat ik wel vreemd vind is dat hij over zijn nichtje van zestien tegen mij zei toen we daar geweest waren van ... is een flinke meid geworden hoor, stevige billen ook. En diezelfde avond begon hij over haar zus van 22 dat zij een doorschijnende jurk aanhad, of ik dat ook had gezien. Ik vond dat vreemd?
Wat ik soms moeilijk vind is dat als ik aangeef dat ik ergens behoefte aan heb in de relatie, bijvoorbeeld wat meer een avond echt tijd maken voor elkaar en fijn praten hij dan gelijk in de verdediging schiet. Ruzie is er eigenlijk niet want ik ben erg zacht van karakter maar ik durf niet goed meer aan te geven als ik iets wil of nodig heb want hij reageert dan erg overtrokken en dan lijkt het net alsof de relatie gelijk in gevaar komt. Want dan zegt hij gelijk van ik kan je dit niet bieden en dan zegt hij dat hij tijdens het piekeren dacht van dat ik maar iemand anders moet zoeken die mij wel kan bieden wat hij niet kan. (Ik vroeg niks bijzonders alleen eens wat meer tijd voor elkaar en fijn praten over alles).
Het is moeilijk uit te leggen. Ik voel me niet veilig om eens te zeggen wat ik nodig heb want dan wordt het een drama en lijkt het te voelen alsof hij het uit wil maken. Dus zeg ik vaak maar niks meer. Hij vat alles op als kritiek terwijl ik hem juist heel veel liefs zeg en complimenten geef, echt heel vaak.
Maar zelf heeft hij best vaak kritiek op mij, wel vaak verpakt in grapjes maar soms ook niet. Hij irriteert zich bijvoorbeeld als ik een paar keer achter elkaar iets zeg (gewoon uit enthousiasme doe ik dat bijvoorbeeld of om iets uit te leggen).
Hij lijkt zich steeds vaker aan me te irriteren.
Alsof hij mij wil veranderen ofzo. Gewoon van die opmerkingen die beleefd klinken maar toch laten doorschemeren dat hij mijn gedrag afkeurt. Hij vindt het niks dat ik veel liedjes ken van de radio en dan kijkt hij zo afkeurend en vraagt zich hardop af hoe het toch komt dat ik zoveel liedjes ken en wat ik toen toch allemaal deed in mijn leven.
Ook lijkt het alsof hij weinig empathie heeft. Een paar weken geleden had ik ontzettende migraine en was ik duizelig en misselijk dus ik ging op de vloer liggen, zeker wel een kwartier. Dat werkt het beste voor mij en ook tegen flauwvallen. Hij bleef gewoon tv kijken en vroeg een keer gaat het? Verder niets, hij kwam niet eens bij me kijken.
Of hij zegt dat ik extreem reageer als ik moet huilen om een doodgereden dier bijvoorbeeld. Soms ben ik wat emotioneel daar kan ik niks aan doen.
Hij wil altijd zijn gelijk hebben in een discussie of gesprek. Zowel met familie als met mij.
Sorry voor het lange bericht maar ik ga erg aan mezelf twijfelen of ik nou dingen verkeerd zie ja of nee. Ik zeg ook heel vaak sorry en hij nooit. Die blik van afkeuring ga ik vaker bij hem zien.
Soms voelt het alsof ik een kind ben als hij me toespreekt. Dan wil ik iets voorstellen om met zijn moeder te gaan doen en is hij het er niet mee eens "en heeft hij dat al een keer gezegd " terwijl ik iets anders bedoel. Dan snauwt hij gelijk van nou moet je eens ophouden met je we gaan dit of dat doen. Terwijl ik leuke dingen voorstel en mijn best ervoor doe.
Sorry voor dit lange bericht. Ik ben ook een beetje in de war. Hij geeft veel complimenten en is vaak lief maar soms lijken mindere dingen vanaf zijn kant in de relatie heel subtiel te gaan. Hij toont ook nooit zelfreflectie. Alles moet op zijn manier gaan lijkt het. Alsof hij twee kanten heeft want het is zeker niet altijd zo. Herkent iemand dit?
Ruim anderhalf jaar heb ik een relatie met een lieve man (ik 45, hij 55 jaar). En ja hij is echt wel lief voor me. We hebben het gezellig samen en hebben ook lol met elkaar. Toch zijn er dingen die een beetje aan me knagen. Zoals ik al zei, hij is zeker goed voor me, geeft me veel complimenten en we zeggen elke dag, in real life of per app, dat we van elkaar houden. Ik ben ook erg lief voor hem.
Maar waarom heb ik dan zo'n vreemd onderbuikgevoel wat maar niet weg wil gaan. In het begin van de relatie complimenteerde hij vaak actrices in films of series als we samen keken. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat ik dit niet steeds hoefde te horen, toen werd het zeker wel minder. Nog steeds draait z'n hoofd wel om naar vrouwen en maakt hij weleens opmerkingen over bijvoorbeeld hun borsten, maar dan meer in de trant van zo dat zal wel zwaar wegen, of als een vrouw haar topje goed doet zegt hij van "hijs ze maar op hoor". Nu doen denk ik veel mannen dat wel. Wat ik wel vreemd vind is dat hij over zijn nichtje van zestien tegen mij zei toen we daar geweest waren van ... is een flinke meid geworden hoor, stevige billen ook. En diezelfde avond begon hij over haar zus van 22 dat zij een doorschijnende jurk aanhad, of ik dat ook had gezien. Ik vond dat vreemd?
Wat ik soms moeilijk vind is dat als ik aangeef dat ik ergens behoefte aan heb in de relatie, bijvoorbeeld wat meer een avond echt tijd maken voor elkaar en fijn praten hij dan gelijk in de verdediging schiet. Ruzie is er eigenlijk niet want ik ben erg zacht van karakter maar ik durf niet goed meer aan te geven als ik iets wil of nodig heb want hij reageert dan erg overtrokken en dan lijkt het net alsof de relatie gelijk in gevaar komt. Want dan zegt hij gelijk van ik kan je dit niet bieden en dan zegt hij dat hij tijdens het piekeren dacht van dat ik maar iemand anders moet zoeken die mij wel kan bieden wat hij niet kan. (Ik vroeg niks bijzonders alleen eens wat meer tijd voor elkaar en fijn praten over alles).
Het is moeilijk uit te leggen. Ik voel me niet veilig om eens te zeggen wat ik nodig heb want dan wordt het een drama en lijkt het te voelen alsof hij het uit wil maken. Dus zeg ik vaak maar niks meer. Hij vat alles op als kritiek terwijl ik hem juist heel veel liefs zeg en complimenten geef, echt heel vaak.
Maar zelf heeft hij best vaak kritiek op mij, wel vaak verpakt in grapjes maar soms ook niet. Hij irriteert zich bijvoorbeeld als ik een paar keer achter elkaar iets zeg (gewoon uit enthousiasme doe ik dat bijvoorbeeld of om iets uit te leggen).
Hij lijkt zich steeds vaker aan me te irriteren.
Alsof hij mij wil veranderen ofzo. Gewoon van die opmerkingen die beleefd klinken maar toch laten doorschemeren dat hij mijn gedrag afkeurt. Hij vindt het niks dat ik veel liedjes ken van de radio en dan kijkt hij zo afkeurend en vraagt zich hardop af hoe het toch komt dat ik zoveel liedjes ken en wat ik toen toch allemaal deed in mijn leven.
Ook lijkt het alsof hij weinig empathie heeft. Een paar weken geleden had ik ontzettende migraine en was ik duizelig en misselijk dus ik ging op de vloer liggen, zeker wel een kwartier. Dat werkt het beste voor mij en ook tegen flauwvallen. Hij bleef gewoon tv kijken en vroeg een keer gaat het? Verder niets, hij kwam niet eens bij me kijken.
Of hij zegt dat ik extreem reageer als ik moet huilen om een doodgereden dier bijvoorbeeld. Soms ben ik wat emotioneel daar kan ik niks aan doen.
Hij wil altijd zijn gelijk hebben in een discussie of gesprek. Zowel met familie als met mij.
Sorry voor het lange bericht maar ik ga erg aan mezelf twijfelen of ik nou dingen verkeerd zie ja of nee. Ik zeg ook heel vaak sorry en hij nooit. Die blik van afkeuring ga ik vaker bij hem zien.
Soms voelt het alsof ik een kind ben als hij me toespreekt. Dan wil ik iets voorstellen om met zijn moeder te gaan doen en is hij het er niet mee eens "en heeft hij dat al een keer gezegd " terwijl ik iets anders bedoel. Dan snauwt hij gelijk van nou moet je eens ophouden met je we gaan dit of dat doen. Terwijl ik leuke dingen voorstel en mijn best ervoor doe.
Sorry voor dit lange bericht. Ik ben ook een beetje in de war. Hij geeft veel complimenten en is vaak lief maar soms lijken mindere dingen vanaf zijn kant in de relatie heel subtiel te gaan. Hij toont ook nooit zelfreflectie. Alles moet op zijn manier gaan lijkt het. Alsof hij twee kanten heeft want het is zeker niet altijd zo. Herkent iemand dit?
dinsdag 1 juli 2025 om 17:54
Ik zou dat onderbuikgevoel negeren, want daar luister je toch niet naar. Ik zou dan bij de feiten blijven. En die halen een paar anderen voor mij al aan. Ik zou daar goed naar luisteren.Mandine45 schreef: ↑01-07-2025 17:46Dat van die nichtjes vond ik ook raar maar hij is echt een lieve familie man en zal nooit aan iemand zitten. Echt nooit. Hij is ook geliefd door zijn nichtjes en neefjes.
Maar inderdaad, die opmerkingen vond ik wel vreemd. Dat zijn dus de kleine dingen die mij een onderbuikgevoel geven. Ik ga dan excuses voor hem bedenken. Dat nichtje in die doorschijnende jurk loopt er normaal gesproken heel bedekt bij, misschien dat het hem daarom opviel denk ik dan.
Vandaar dit topic ook, ik zou graag andermans mening hierover horen.
De ene keer noemt hij me de ware. Een week later hebben we het over kennisen waarbij het wat minder gaat omdat de sleur er volgens hen is ingekomen dan zegt hij van dat zou zelfs bij ons ook zomaar kunnen gebeuren.
Soms lijkt het alsof hij twee gezichten heeft. Maar zie ik dit nou verkeerd of niet vraag ik me af.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:55
Hij geeft soms een beetje mixed signals en dat is verwarrend. Hele lieve dingen doen en zeggen maar ook weer een milde afkeuring ergens over laten blijken. Pas geleden keek ik een meezing film, hij was in huis bezig met wat anders en zong ik weleens wat mee en dan kwam hij er soms bijzitten maar dan heel afkeurend kijken enzo en dat hij zelf nooit zo'n film zou opzetten. Dit klinkt misschien onschuldig maar hij lijkt dan een heel ander persoon ofzo.
Of als er heel even tijdens een film die we samen kijken een stukje van een liedje komt en ik zing een paar regels mee dan
zegt hij van je hoeft niet mee te zingen hoor. De ene keer is hij hoteldebotel van me en de andere keer kan hij weer weinig hebben. Zo verwarrend soms.
Of als er heel even tijdens een film die we samen kijken een stukje van een liedje komt en ik zing een paar regels mee dan
zegt hij van je hoeft niet mee te zingen hoor. De ene keer is hij hoteldebotel van me en de andere keer kan hij weer weinig hebben. Zo verwarrend soms.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:55
Echt zo boeiend wat zijn nichtje wel of niet aanheeft normaal gesproken.
Normaal gesproken wordt er niet gesproken over hoe bedekkend het nichtje al dan niet is.
Hij is veel te veel bezig met dat soort dingen.
Waarom ben jij nog met hem bezig?
Als jij in de supermarkt een Watermeloen ziet die half verrot is neem je die dan ook mee naar huis omdat hij ook nog een beetje goede kant heeft? Kan hoor. Moet jij helemaal zelf weten wat jij denkt dat goed genoeg is voor je.
Normaal gesproken wordt er niet gesproken over hoe bedekkend het nichtje al dan niet is.
Als jij in de supermarkt een Watermeloen ziet die half verrot is neem je die dan ook mee naar huis omdat hij ook nog een beetje goede kant heeft? Kan hoor. Moet jij helemaal zelf weten wat jij denkt dat goed genoeg is voor je.
Lorem Ipsum
dinsdag 1 juli 2025 om 17:58
Op het gevaar af dat ik nu op de man speel, maar was jij niet degene die het raar vond als een man meerijdt met een vrouw, in de auto? Over tuttig gesproken. Hou toch eens op met dat rare geoordeel joh, je wordt er echt niet leuker op zo.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 18:00
Het hoeft niet perse likkebaardendlekkere opmerkingen te zijn, he. Je kan zo’n opmerking op meerdere manieren lezen. ( verbazing, afkeuring )Razzmatazz schreef: ↑01-07-2025 17:54Gatver een 55 jarige vent die viezige opmerkingen over zijn 16 jarige nichtje maakt... En volgens jou is dat normaal ? Ik denk niet dat de ouders van het nichtje het daarmee eens zijn...
Ik zou er geen zin in hebben, zo'n vent
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:00
Oh en TO, je onderbuikgevoelens kloppen wel hoor. Dat meezingen en zo is nog tot daar aan toe maar trieste dingen als 'hijs ze maar op' zijn wat mij betreft echt een dealbreaker. En daar is niks tuttigs aan.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 18:02
dinsdag 1 juli 2025 om 18:05
Ik zou die gemixte signalen lekker laten voor wat ze zijn en de ranzige opmerkingen over al dan niet minderjarige tieten en konten serieus nemen. Dan kom je vanzelf al tot de conclusie dat dit een zielenpoot is die jouw aandacht helemaal niet waard is.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 18:05
De nichtjes waren er niet bij hè, we waren daar overdag en in de avond maakte hij de opmerkingen erover. Dat doorschijnende jurkje zou inderdaad verbazing kunnen zijn bianca alleen dan over het andere nichtje van zestien, dat zij een flinke meid is geworden en "ook stevige billen heeft" dat vond ik wel echt raar.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:07
Ik vind veel herkenbaar wat je zegt
En bij mij heeft het ca 10 jaar geduurd voor ik echt door had dat ik veel te lang dingen heb weggestopt. Ook omdat mijn man zowel goede als (hele) slechte kanten heeft. Dit maakt het zo moeilijk. Wij zijn zelfs ca 24 jaar getrouwd en nu wordt het waarschijnlijk een scheiding. Mijn verhaal is wel anders. Maar ik zou zeggen neem je gevoel serieus! En ga eventueel naar een therapeut om het helder te krijgen voor jezelf. Succes gewenst!
En bij mij heeft het ca 10 jaar geduurd voor ik echt door had dat ik veel te lang dingen heb weggestopt. Ook omdat mijn man zowel goede als (hele) slechte kanten heeft. Dit maakt het zo moeilijk. Wij zijn zelfs ca 24 jaar getrouwd en nu wordt het waarschijnlijk een scheiding. Mijn verhaal is wel anders. Maar ik zou zeggen neem je gevoel serieus! En ga eventueel naar een therapeut om het helder te krijgen voor jezelf. Succes gewenst!
dinsdag 1 juli 2025 om 18:16
Dat hij zei van "hijs ze maar op hoor" zei hij niet over zijn nichtjes. Maar we reden laatst met de auto op een parkeerterrein en toen trok een vrouw die daar liep aan haar topje. We kenden die vrouw niet.
Ik vind het jammer dat er zoveel reacties zijn over dat ik eerder een topic zou hebben geopend. Maar wel bedankt in ieder geval voor de serieuze reacties.
Ik vind het jammer dat er zoveel reacties zijn over dat ik eerder een topic zou hebben geopend. Maar wel bedankt in ieder geval voor de serieuze reacties.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:20
Ja, dat ie het lekker makkelijk vindt met jou, en dat ie je gebruikt. Want een man die echt voor je gaat die laat het ook merken, op de juiste manier.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:20
Ik word liever tuttig dan onderdanig genoemd, snap niet dat je (en BGB) daar zo over valt. Ik zie ook een Libelle-zomerweek vrouw voor me bij de berichten van TO (wat uiteraard natuurlijk helemaal haar bedoeling is...)Lady*Voldemort schreef: ↑01-07-2025 17:58Op het gevaar af dat ik nu op de man speel, maar was jij niet degene die het raar vond als een man meerijdt met een vrouw, in de auto? Over tuttig gesproken. Hou toch eens op met dat rare geoordeel joh, je wordt er echt niet leuker op zo.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:23
turquasi schreef: ↑01-07-2025 17:55Echt zo boeiend wat zijn nichtje wel of niet aanheeft normaal gesproken.

dinsdag 1 juli 2025 om 18:24
dinsdag 1 juli 2025 om 18:25
Volgens mij wil iedereen een partner die echte veiligheid biedt. Veiligheid is een beetje een therapeuten-woord maar ik bedoel dat je bij hem altijd helemaal jezelf kunt zijn, dat je weet dat hij ook de mindere dingen aan jou accepteert (en andersom) en dat je nooit met een knoop in je maag hoeft te zitten omdat je misschien weer iets stoms hebt gezegd of te enthousiast bent geweest. Oh: en dat je nooit een ‘onderbuikgevoel’ bij hem hebt. Deze man voldoet niet echt aan die voorwaarden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in