Onduidelijk
zaterdag 25 december 2010 om 10:42
Ik heb een dilemma...
Ik kreeg gevoelens en was verliefd op een man.
Wat zeg meneer?
'' Nee, ik heb geen gevoelens. '' ( Vond ik vreselijk om te horen, heb dagen gehuild )
2 weken geleden elkaar weer gesproken
Ik heb tegen hem gezegd, ik vind het niet erg dat er geen relatie is ontstaan, maar dat je geen gevoelens hebt, ( dus 0,0) , dit horen heeft mij pijn gedaan, omdat we toch 8 maanden lang regelmatig hebben afgesproken en gezellige tijd hebben gehad.
En ja hoor meneer maakt een hele schema, waar ik niks van snap...
Cultuur verschil << --------------------------- >> 0,0
Leeftijdsverschil ( 10 jaar)
Ervarings verschil
- Veel problemen meegemaakt
- diverse keren bedrogen door vriendinnen
Hij zegt:'' Ik heb '' Nee '' Gezegd om die verschillen, en jij maakt er meteen 0,0 van. Als die verschillen er niet waren, dan was jouw punt ( 0,0 ) ook anders geweest. Sommige dingen zeg ik nu eenmaal om zelf bescherming. Wat mijn laatste ex mij heeft geflikt, kan ik de volgende keer niet aan, dan zal ik een paar medicijnen slikken en dan ben ik dood. Ik ben nu niet klaar voor een relatie. ''
Hierop zeg ik: '' Ja maar, het gaat mij nu niet om een relatie, dat je geen gevoelens hebt na al die tijd heeft mij pijn gedaan ''
Weer het zelfde antwoordt: '' Ik heb '' Nee, geen gevoelens '' gezegd om die verschillen tussen ons. En je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. ''
Heeft hij nou wel of geen gevoelens? ( ik hoef never nooit een relatie met hem vanaf nu, alleen het laatste gesprek is nog steeds onduidelijk voor mij, ik heb het gevoel dat hij bepaalde dingen niet letterlijk kan zeggen.)
Na het laatste gesprek, kreeg ik nog een mailtje van hem '' Ik mis je wel ''
Hierop heb ik gezegd: '' Waarom mis je mij dan? ik mis je omdat ik gevoelens voor je had/heb, dat was bij jou niet het geval ''.
Zijn antwoordt: '' Ik mis je aanwezigheid, grapjes, gezelligheid etc. ''
Hij wil ook nog gewoon vrienden blijven ( we hebben nu geen contact, omdat ik het niet wilde)
Zou hij toch stiekem gevoelens hebben?
'' Eh voor degene die zeggen: '' Je was gewoon een makkelijke wip of sex relatie '' Ik ben niet met hem naar bed geweest in die 8 maanden, dus makkelijk was ik dan niet denk ik?
Ik kreeg gevoelens en was verliefd op een man.
Wat zeg meneer?
'' Nee, ik heb geen gevoelens. '' ( Vond ik vreselijk om te horen, heb dagen gehuild )
2 weken geleden elkaar weer gesproken
Ik heb tegen hem gezegd, ik vind het niet erg dat er geen relatie is ontstaan, maar dat je geen gevoelens hebt, ( dus 0,0) , dit horen heeft mij pijn gedaan, omdat we toch 8 maanden lang regelmatig hebben afgesproken en gezellige tijd hebben gehad.
En ja hoor meneer maakt een hele schema, waar ik niks van snap...
Cultuur verschil << --------------------------- >> 0,0
Leeftijdsverschil ( 10 jaar)
Ervarings verschil
- Veel problemen meegemaakt
- diverse keren bedrogen door vriendinnen
Hij zegt:'' Ik heb '' Nee '' Gezegd om die verschillen, en jij maakt er meteen 0,0 van. Als die verschillen er niet waren, dan was jouw punt ( 0,0 ) ook anders geweest. Sommige dingen zeg ik nu eenmaal om zelf bescherming. Wat mijn laatste ex mij heeft geflikt, kan ik de volgende keer niet aan, dan zal ik een paar medicijnen slikken en dan ben ik dood. Ik ben nu niet klaar voor een relatie. ''
Hierop zeg ik: '' Ja maar, het gaat mij nu niet om een relatie, dat je geen gevoelens hebt na al die tijd heeft mij pijn gedaan ''
Weer het zelfde antwoordt: '' Ik heb '' Nee, geen gevoelens '' gezegd om die verschillen tussen ons. En je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. ''
Heeft hij nou wel of geen gevoelens? ( ik hoef never nooit een relatie met hem vanaf nu, alleen het laatste gesprek is nog steeds onduidelijk voor mij, ik heb het gevoel dat hij bepaalde dingen niet letterlijk kan zeggen.)
Na het laatste gesprek, kreeg ik nog een mailtje van hem '' Ik mis je wel ''
Hierop heb ik gezegd: '' Waarom mis je mij dan? ik mis je omdat ik gevoelens voor je had/heb, dat was bij jou niet het geval ''.
Zijn antwoordt: '' Ik mis je aanwezigheid, grapjes, gezelligheid etc. ''
Hij wil ook nog gewoon vrienden blijven ( we hebben nu geen contact, omdat ik het niet wilde)
Zou hij toch stiekem gevoelens hebben?
'' Eh voor degene die zeggen: '' Je was gewoon een makkelijke wip of sex relatie '' Ik ben niet met hem naar bed geweest in die 8 maanden, dus makkelijk was ik dan niet denk ik?
zaterdag 25 december 2010 om 11:22
quote:Angelaatje1970 schreef op 25 december 2010 @ 11:20:
[...]
tja dan zou ik zeggen... geen contact meer . maar dan ook helemaal niksMee eens! Wanneer jouw gevoel qua verliefdheid zwaarder aanvoelt dan het willen van vriendschap, moet je er radicaal mee stoppen anders open je over 2 maanden weer een topic, dat hij nog steeds niet wil
[...]
tja dan zou ik zeggen... geen contact meer . maar dan ook helemaal niksMee eens! Wanneer jouw gevoel qua verliefdheid zwaarder aanvoelt dan het willen van vriendschap, moet je er radicaal mee stoppen anders open je over 2 maanden weer een topic, dat hij nog steeds niet wil
zaterdag 25 december 2010 om 11:24
quote:thesecret schreef op 25 december 2010 @ 11:22:
Je hoeft GEEN relatie met hem? Vanaf dit moment niet meer dus, maar eerst wel. En wat Kier zegt, misschien is 't met een vriendschap doorgaan prima te doen, en wie weet dat er toch nog ooit iets uitbloeit?
nee dat gaat dus niet, want TO spreekt zichzelf tegen!
Eerst wil ze geen relatie met hem vanaf nu, maar een gewone vriendschap kan ze niet aan omdat ze teveel voelt!
Dus wil ze toch meer en dan kan een vriendschap niet, omdat ze dan met verkeerde motiven in de vriendschap stapt.
Je hoeft GEEN relatie met hem? Vanaf dit moment niet meer dus, maar eerst wel. En wat Kier zegt, misschien is 't met een vriendschap doorgaan prima te doen, en wie weet dat er toch nog ooit iets uitbloeit?
Eerst wil ze geen relatie met hem vanaf nu, maar een gewone vriendschap kan ze niet aan omdat ze teveel voelt!
Dus wil ze toch meer en dan kan een vriendschap niet, omdat ze dan met verkeerde motiven in de vriendschap stapt.
zaterdag 25 december 2010 om 11:32
quote:Kier_V schreef op 25 december 2010 @ 11:24:
[...]
Dus wil ze toch meer en dan kan een vriendschap niet, omdat ze dan met verkeerde motiven in de vriendschap stapt.Ohja.. Dan weet ik het ook niet meer
[...]
Dus wil ze toch meer en dan kan een vriendschap niet, omdat ze dan met verkeerde motiven in de vriendschap stapt.Ohja.. Dan weet ik het ook niet meer
zaterdag 25 december 2010 om 11:54
Je vraag: "Heeft hij toch gevoelens voor mij?"
Antwoorden:
Ja, als goed vriendin, hij vindt je aardig en mist de gezelligheid met jou.
Nee, hij is niet verliefd op je en heeft in dat opzicht geen gevoelens voor je.
Er zijn genoeg mannen, die een beetje om de hete pot heen draaien. Hij is duidelijk naar je geweest en bovendien niet verantwoordelijk voor jouw gevoel van gekwetst zijn.
Advies: laat hem los.
Antwoorden:
Ja, als goed vriendin, hij vindt je aardig en mist de gezelligheid met jou.
Nee, hij is niet verliefd op je en heeft in dat opzicht geen gevoelens voor je.
Er zijn genoeg mannen, die een beetje om de hete pot heen draaien. Hij is duidelijk naar je geweest en bovendien niet verantwoordelijk voor jouw gevoel van gekwetst zijn.
Advies: laat hem los.
Only dead fish go with the flow
zaterdag 25 december 2010 om 12:10
zaterdag 25 december 2010 om 13:05
quote:Aranea schreef op 25 december 2010 @ 10:51:
1. ik kan je verhaal nauwelijks volgen (maar dat kan aan mij liggen)
2. volgens mij was je gewoon een een makkelijke wip.
3. next...............
Eens, kon het stuk ook niet volgen en heb ook niet alles gelezen, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit. Als een man zegt geen gevoelend voor je te hebben, is het klaar. Gewoon, vergeten die hap. Verdere uitleg is dan niet eens nodig.
Klinkt trouwens allemaal wel een beetje sneu, je vindt echt wel een man die helemaal voor je gaat, en met minder moet je ook gene genoegen nemen. Zo simpel is het.
1. ik kan je verhaal nauwelijks volgen (maar dat kan aan mij liggen)
2. volgens mij was je gewoon een een makkelijke wip.
3. next...............
Eens, kon het stuk ook niet volgen en heb ook niet alles gelezen, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit. Als een man zegt geen gevoelend voor je te hebben, is het klaar. Gewoon, vergeten die hap. Verdere uitleg is dan niet eens nodig.
Klinkt trouwens allemaal wel een beetje sneu, je vindt echt wel een man die helemaal voor je gaat, en met minder moet je ook gene genoegen nemen. Zo simpel is het.
zaterdag 25 december 2010 om 14:25
Pipp, ik lees heel duidelijk in je verhaal dat deze 'meneer' dolgraag een relatie met je wil , snel trouwen en dan een paar koters op de wereld wil zetten. Hij kan niet wachten want hij barst van gevoelens voor jou!
Lees je eigen verhaal nogeens en wat denk je zelf? Wanneer iemand duidelijk zegt geen gevoelens voor je te hebben waarom ga je ze dan bij hem zoeken. Als de bank geen geld meer heeft ga je daar toch ook niet meer pinnen?
Lees je eigen verhaal nogeens en wat denk je zelf? Wanneer iemand duidelijk zegt geen gevoelens voor je te hebben waarom ga je ze dan bij hem zoeken. Als de bank geen geld meer heeft ga je daar toch ook niet meer pinnen?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
zaterdag 25 december 2010 om 14:39
zaterdag 25 december 2010 om 14:53
ehm, ik denk dat ik onduidelijk ben geweest...
Hij heeft eerst gezegd: '' Nee, ik heb geen gevoelens '' Nou prima dan, jammer.
Tijdje geen contact gehad...
Krijg ik een mailtje met : '' Ik mis je wel ''.
Dus er volgt een gesprek. Ik zeg tijdens dat gesprek:
'' Jij hebt zelf gezegd: '' Nee, ik heb geen gevoelens '' daarom is het contact ook beindigd.
Tijdens dat gesprek kwam hij dus met dat schema van.. : '' Ik heb Nee, gezegd om die verschillen, niet om die 0,0. Wie zegt dat het 0,0 is? Alleen om mezelf te berschermen, omdat ik niet nog een gedoe op dit moment aan kan heb ik dat gezegd. ''
Dus mijn vraag was aan jullie, zou hij dan stiekem toch gevoelens hebben, maar dit niet kunnen toegeven?
Hij heeft eerst gezegd: '' Nee, ik heb geen gevoelens '' Nou prima dan, jammer.
Tijdje geen contact gehad...
Krijg ik een mailtje met : '' Ik mis je wel ''.
Dus er volgt een gesprek. Ik zeg tijdens dat gesprek:
'' Jij hebt zelf gezegd: '' Nee, ik heb geen gevoelens '' daarom is het contact ook beindigd.
Tijdens dat gesprek kwam hij dus met dat schema van.. : '' Ik heb Nee, gezegd om die verschillen, niet om die 0,0. Wie zegt dat het 0,0 is? Alleen om mezelf te berschermen, omdat ik niet nog een gedoe op dit moment aan kan heb ik dat gezegd. ''
Dus mijn vraag was aan jullie, zou hij dan stiekem toch gevoelens hebben, maar dit niet kunnen toegeven?
zaterdag 25 december 2010 om 15:24
Ik zou echt heel hard moeten lachen als mannen met schema's aan zouden komen, dat als eerste
Als tweede, iemand was op zoek naar de WvW (zoe motto)
Als derde, en hier raak je me even kwijt.
Je wilt geen relatie, das mooi, hij ook niet
Maar je wilt ook geen vrienden zijn want daarvoor voel je teveel voor hem
Als je diepe gevoelens voor iemand hebt wil je toch juist WEL een relatie?
in mijn ogen spreek je jezelf toch ernstig tegen.
Maar als antwoord op je vraag of hij gevoelens voor je heeft
Nee, niet op een amoureuze manier
Wel als vrienden waarschijnlijk
Als ik mijn vriendinnen een tijd niet heb gezien wil ik ook nog wel eens zeggen dat ik ze mis...
Als tweede, iemand was op zoek naar de WvW (zoe motto)
Als derde, en hier raak je me even kwijt.
Je wilt geen relatie, das mooi, hij ook niet
Maar je wilt ook geen vrienden zijn want daarvoor voel je teveel voor hem
Als je diepe gevoelens voor iemand hebt wil je toch juist WEL een relatie?
in mijn ogen spreek je jezelf toch ernstig tegen.
Maar als antwoord op je vraag of hij gevoelens voor je heeft
Nee, niet op een amoureuze manier
Wel als vrienden waarschijnlijk
Als ik mijn vriendinnen een tijd niet heb gezien wil ik ook nog wel eens zeggen dat ik ze mis...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 25 december 2010 om 18:54
quote:Anna_69 schreef op 25 december 2010 @ 18:05:
Ze wil geen relatie met meneer want hij voelt niet hetzelfde als zij... en vriendschap is weer te weinig, het is dus een ego dingprecies, wil geen relatie meer met hem omdat hij niet hetzelfde voelt. Voor vriendschap voel ik net te veel. Hij wil wel vriendschap.
Ze wil geen relatie met meneer want hij voelt niet hetzelfde als zij... en vriendschap is weer te weinig, het is dus een ego dingprecies, wil geen relatie meer met hem omdat hij niet hetzelfde voelt. Voor vriendschap voel ik net te veel. Hij wil wel vriendschap.
zondag 26 december 2010 om 02:22
Zelf vind ik het wel een slim plan om hem naar aanleiding van wat hij heeft gezegd en waar jij wel een "misschien toch wel" in ziet te overtuigen dat ie toch eigenlijk echt wel voor jou voelt wat jij wil dat ie voor jou voelt. Tuurlijk niet erbij zeggen dat dit is wat jij wil.
Is 't te volgen want als ik het teruglees, moet ik wel goed lezen wat er staat. Het klopt wel en hopelijk mijn laatste slimme plan (!!!) van dit jaar!!
En gelukkig heb je hier al het enige zinnige advies gekregen: als je geen vrienden wil of kunt zijn, stoppen met contact en met jezelf gek maken.
Is 't te volgen want als ik het teruglees, moet ik wel goed lezen wat er staat. Het klopt wel en hopelijk mijn laatste slimme plan (!!!) van dit jaar!!
En gelukkig heb je hier al het enige zinnige advies gekregen: als je geen vrienden wil of kunt zijn, stoppen met contact en met jezelf gek maken.