Ongeinspireerd leventje
maandag 25 mei 2009 om 12:39
Weet niet of dit de juiste pijler is maar goed, hier mijn verhaal:
Ik woon samen met mijn vriendje en als wij vrij hebben dan vervallen we meestal in het volgende:
- internet (forum, msn, hyves etc.)
- computerspelletjes
- tv kijken
- boek lezen
- schoonmaken / opruimen
We zijn ons dan eigenlijk alleen maar 'de tijd aan het opvullen' lijkt het. We gaan wel vaker de stad in, maar echte shopfans zijn wij niet en om nu de hele dag op een terras te zitten... (hoewel ik het heerlijk vind om daar te lunchen bijvoorbeeld) Het gaat dan al snel ook in de centen lopen (hier een hapje, daar een drankje, oh zullen we vanavond daar gaan eten?)
Als vrienden langskomen is het ook vaak een ongeinspireerde bende haha. We hangen in de banken en kletsen wat.
Klinkt niet al te vrolijk he? Zijn we wel hoor, maar ik wil wat inspiratie opdoen hier.
Wat doen jullie in een vrij weekend (of op vrije dagen / avonden)?
Ik woon samen met mijn vriendje en als wij vrij hebben dan vervallen we meestal in het volgende:
- internet (forum, msn, hyves etc.)
- computerspelletjes
- tv kijken
- boek lezen
- schoonmaken / opruimen
We zijn ons dan eigenlijk alleen maar 'de tijd aan het opvullen' lijkt het. We gaan wel vaker de stad in, maar echte shopfans zijn wij niet en om nu de hele dag op een terras te zitten... (hoewel ik het heerlijk vind om daar te lunchen bijvoorbeeld) Het gaat dan al snel ook in de centen lopen (hier een hapje, daar een drankje, oh zullen we vanavond daar gaan eten?)
Als vrienden langskomen is het ook vaak een ongeinspireerde bende haha. We hangen in de banken en kletsen wat.
Klinkt niet al te vrolijk he? Zijn we wel hoor, maar ik wil wat inspiratie opdoen hier.
maandag 25 mei 2009 om 12:45
quote:LadyX schreef op 25 mei 2009 @ 12:39:
Sporten, bios, theater, wandelen, fietsen, met de hond op stap, bij vrienden eten of zij bij ons, familiebezoek, shoppen (ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, want misschien vind je dit wel oudbollig
Verder ook computeren, schoonmaken, wassen etc.
Wij hebben ook een tijd gehad dat we veel thuis op de bank bleven plakken met ieder een laptop op schoot, en dat irriteerde ons allebei heel erg. Daarom proberen we er nu echt op uit te gaan, en nu het langer licht is gaat dat natuurlijk ook makkelijker. Ff naar het strand, vaste afspraak met vriendin om te sporten en door de hond 'moeten' we ook de deur ook.
Sporten, bios, theater, wandelen, fietsen, met de hond op stap, bij vrienden eten of zij bij ons, familiebezoek, shoppen (ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, want misschien vind je dit wel oudbollig
Verder ook computeren, schoonmaken, wassen etc.
Wij hebben ook een tijd gehad dat we veel thuis op de bank bleven plakken met ieder een laptop op schoot, en dat irriteerde ons allebei heel erg. Daarom proberen we er nu echt op uit te gaan, en nu het langer licht is gaat dat natuurlijk ook makkelijker. Ff naar het strand, vaste afspraak met vriendin om te sporten en door de hond 'moeten' we ook de deur ook.
maandag 25 mei 2009 om 12:45
Euhm sporten? 1x in de maand een damesavond (ik ga dan met vriendinnen uit studententijd of uit eten of bij iemand eten en heul veul wijn erbij:)). Reizen, naar sportwedstrijden gaan of concerten of musea. Met dit heb ik mijn vrije tijd aardig ingevuld en kom ik soms een beetje tijd te kort.
Waar houden jij, je vriend en je vrienden van?
Waar houden jij, je vriend en je vrienden van?
maandag 25 mei 2009 om 12:50
tja, daar komt het bij ons ook wel op neer, afgewisseld met weekendjes weg, afspraken met vrienden en familie, shoppen, in de tuin prutsen/ om huis prutsen.
Maareuh, het stoort mij niet en ik hoef eerlijk gezegd ook niet groots en meeslepend te leven.
we moeten wel meer bewegen en willen elke avond na het eten gaan lopen. Dat is tot nu toe 1 keer gelukt
Maareuh, het stoort mij niet en ik hoef eerlijk gezegd ook niet groots en meeslepend te leven.
we moeten wel meer bewegen en willen elke avond na het eten gaan lopen. Dat is tot nu toe 1 keer gelukt
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
maandag 25 mei 2009 om 12:51
Je moet vooral dingen gaan doen waar je je prettig bij voelt. En niet omdat het 'moet". Wij zitten ook graag thuis, echt huismussen zijn we haha! Een dag shoppen is ook niet aan ons uitbesteedt. "s avonds een stuk gaan wandelen is trouwens wel heerlijk of eens een met een paar vrienden bbqen.
Ook gezellig! Geniet wel samen van je eigen dingen ! Succes
Ook gezellig! Geniet wel samen van je eigen dingen ! Succes
maandag 25 mei 2009 om 13:05
Met hemelvaart hebben we een keer heerlijk de hele dag thuis gezeten. Dan gaan we lekker potje kaarten met een borreltje en hapjes erbij, muziekje op... En 's avonds hebben we met zijn tweetjes uitgebreid gegourmet.
En anders gaan we op de brommer naar het strand. Leuke stadjes bezoeken, terrasje pakken, rondje hardlopen of gewoon met vrienden wat gaan eten of drinken.
En anders gaan we op de brommer naar het strand. Leuke stadjes bezoeken, terrasje pakken, rondje hardlopen of gewoon met vrienden wat gaan eten of drinken.
maandag 25 mei 2009 om 13:07
Met mijn vriendje heb ik úren in het park gelegen, op een kleedje, boekje erbij, mp3-speler, snacks en drinken binnen handbereik en dan maar een beetje ouwehoeren en genieten van de zon. Met dit weer helemaal super! Of zwemmen, of poolen, of een wandelroute doen. Of ouderwetsch scrabbelen. Zijn veel leuke varianten mee te bedenken 
Helaas is het sinds vrijdag uit, dus ik ga vandaag in mijn uppie op m'n kleedje zitten
Helaas is het sinds vrijdag uit, dus ik ga vandaag in mijn uppie op m'n kleedje zitten
anoniem_60684 wijzigde dit bericht op 25-05-2009 13:26
Reden: oh ja, zwemmen, poolen, wandelen
Reden: oh ja, zwemmen, poolen, wandelen
% gewijzigd
...
maandag 25 mei 2009 om 13:14
Zonder gekheid.
Wat is er mis mee? Dit is denk wat het gros van de Nederlanders doet in hun vrije tijd. E.e.a. afgewisseld met een uitje of dagje weg. Dat kan natuurlijk van alles zijn.
Naar familie, bij vrienden eten of ze te eten vragen, een avondje pokeren, een avond naar de kroeg, picknicken, naar het zwembad, een stuk fietsen of wandelen, de hele dag in bed liggen en niet van elkaar af kunnen blijven, etc.
Ik denk wel dat als je je nu al verveeld samen, dat dat niet echt een lang leven beschoren is.
Hebben jullie ook een leven apart van elkaar? Doen jullie ook dingen met anderen?
Wat is er mis mee? Dit is denk wat het gros van de Nederlanders doet in hun vrije tijd. E.e.a. afgewisseld met een uitje of dagje weg. Dat kan natuurlijk van alles zijn.
Naar familie, bij vrienden eten of ze te eten vragen, een avondje pokeren, een avond naar de kroeg, picknicken, naar het zwembad, een stuk fietsen of wandelen, de hele dag in bed liggen en niet van elkaar af kunnen blijven, etc.
Ik denk wel dat als je je nu al verveeld samen, dat dat niet echt een lang leven beschoren is.
Hebben jullie ook een leven apart van elkaar? Doen jullie ook dingen met anderen?
maandag 25 mei 2009 om 13:23
maandag 25 mei 2009 om 13:24
Uitslapen, sex, lekkere broodjes halen met allerlei soorten beleg en dan zelf klaarmaken, sporten, fietsen, wildkamperen in de ardennen (tentje mee en klaar, kost niks), ergens een (zeil)bootje huren, lekker gaan varen en aanleggen bij een eilandje enzo, waterskien, surfen, wakeboarden, klimmen, weer boodschappen doen voor het avondeten en dan bijvoorbeeld zelf pizza maken of wraps en dan met allemaal verschillende bakjes en schaaltjes, savonds flesje wijn en filmpje, of lekker met zn 2-en (of met meer vrienden) op stap de kroeg in......of als dat te duur wordt gewoon inderdaad lekker een kleed mee en een paar flesjes wijn en in het park gaan liggen.
Pffff heb nu alweer zin in het komende (lange!!) weekend:-)
Pffff heb nu alweer zin in het komende (lange!!) weekend:-)
maandag 25 mei 2009 om 13:37
Als het mooi weer is lekker naar een park of bos, eerst thuis broodjes smeren en een kleedje mee. Heerlijk!
Als het niet zulk mooi weer is spelletjes doen! scrabbel of zo iets hahah soms voelen we ons echt burgelijk hoor met zn 2, maar ik geniet er wel van! als je achter de computer zit, dan leuke liedjes of filmpjes bekijken samen ofzow..
Lekker eten koken en samen opeten met kaarsjes aan.
en s'avonds een leuke film kijken.
óf erg vroeg naar bed samen en héél laat weer opstaan! vind ik af-en toe ook zo relaxed
Als het niet zulk mooi weer is spelletjes doen! scrabbel of zo iets hahah soms voelen we ons echt burgelijk hoor met zn 2, maar ik geniet er wel van! als je achter de computer zit, dan leuke liedjes of filmpjes bekijken samen ofzow..
Lekker eten koken en samen opeten met kaarsjes aan.
en s'avonds een leuke film kijken.
óf erg vroeg naar bed samen en héél laat weer opstaan! vind ik af-en toe ook zo relaxed
maandag 25 mei 2009 om 13:53
Op zaterdagochtend doen mijn vriend en ik samen het huishouden, daarna gaan we vaak de stad ff in en de boodschappen die we de vorige dag vergeten zijn alsnog halen.
Daarna kruip ik vaak ff een uurtje of wat achter de computer om een spelletje te spelen. Dan eten en na het eten met de hond naar de polder om haar lekker te laten rennen. Wat we daarna doen hangt er een beetje van af of de kinderen thuis zijn of niet... Maar meestal gaan we tv kijken of computeren. En zondag beetje uitslapen, weer met de hond lopen, computeren, boekie lezen, eten maken. Heel gewone dingen dus.
En als het heel mooi weer is ga ik lekker in de tuin werken en mn lief gaat dan een boekie lezen en naar zijn hardwerkende vrouw kijken Hij houdt niet van tuinieren, wel van mij...
Daarna kruip ik vaak ff een uurtje of wat achter de computer om een spelletje te spelen. Dan eten en na het eten met de hond naar de polder om haar lekker te laten rennen. Wat we daarna doen hangt er een beetje van af of de kinderen thuis zijn of niet... Maar meestal gaan we tv kijken of computeren. En zondag beetje uitslapen, weer met de hond lopen, computeren, boekie lezen, eten maken. Heel gewone dingen dus.
En als het heel mooi weer is ga ik lekker in de tuin werken en mn lief gaat dan een boekie lezen en naar zijn hardwerkende vrouw kijken Hij houdt niet van tuinieren, wel van mij...
maandag 25 mei 2009 om 13:59
Je moet/mag gewoon doen wat je zelf prettig vind. Ik heb altijd drukke werkweken, mijn vriend ook. Dus wij vinden het heerlijk om in het weekend lekker thuis te zijn, te vrijen, samen te koken, te kletsen, samen stil een boekje te lezen, van muziek te genieten, even het centrum in te lopen en soms wat af te spreken met vrienden en vriendinnen. Wandelen en fietsen doen we vrijwel elk weekend. Het hoeft toch niet perse spectaculair of bijzonder te zijn? Ik vind dit heerlijk zo.
maandag 25 mei 2009 om 14:05
Wij gaan vaak lekker met vrienden eten en dan trivianten. Als de lol groot genoeg is, spelen we een spel waarin je dingen moet raden, waar we vaak niet uitkomen omdat we hikken van het lachen. Weet niet of je van spelletjes houdt, wenn ja, dan wil ik best even uitleggen hoe dat spel werkt. Wenn nicht, dan laat ik het, want is wel even typen denk ik
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
maandag 25 mei 2009 om 14:23
Leuke reacties, bedankt!
Het is ook zo dat hier ook niks mis mee is, maar af en toe bekruipt me het gevoel van: ik wil eens wat anders!! haha.
En begrijp me niet verkeerd, we hebben het heel leuk samen hoor. En we gaan ook wel vaker een dagje of weekendje weg of naar de bios / dierentuin whatever..
Misschien moet ik ook maar tevreden zijn en niet zo de drang hebben om telkens iets te 'moeten'.
Heb in ieder geval al wat leuke tips voorbij zien komen. Ga ook maar eens wat gezelschapsspelletjes aanschaffen. Ben ik helemaal voor in!!
Het is ook zo dat hier ook niks mis mee is, maar af en toe bekruipt me het gevoel van: ik wil eens wat anders!! haha.
En begrijp me niet verkeerd, we hebben het heel leuk samen hoor. En we gaan ook wel vaker een dagje of weekendje weg of naar de bios / dierentuin whatever..
Misschien moet ik ook maar tevreden zijn en niet zo de drang hebben om telkens iets te 'moeten'.
Heb in ieder geval al wat leuke tips voorbij zien komen. Ga ook maar eens wat gezelschapsspelletjes aanschaffen. Ben ik helemaal voor in!!
maandag 25 mei 2009 om 15:47
maandag 25 mei 2009 om 15:57
Lezen, sporten, wandelen, concert, praten, uitgebreid boodschappen doen en dan lekker koken, computeren, studeren, uitslapen, op bezoek, schoonmaken.
Als je je leven een beetje saai vindt kun je natuurlijk meer leuke dingen plannen. Gewoon aan elkaar vragen: wat zullen we gaan doen zaterdag? Of: wat wilde je nu al maanden of jaren doen maar is er nog niet van gekomen?
Als je je leven een beetje saai vindt kun je natuurlijk meer leuke dingen plannen. Gewoon aan elkaar vragen: wat zullen we gaan doen zaterdag? Of: wat wilde je nu al maanden of jaren doen maar is er nog niet van gekomen?
maandag 25 mei 2009 om 16:53
Naar het bos, naar het zwembad, naar de speeltuin -wel handig als je dan een paar kinderen bij je hebt-, naar het strand, naar iets wat er in de stad gratis wordt georganiseerd van muziek of zo.
Als stelletje zou je ook nog wandel- of fietstochten kunnen gaan doen. Naar de ijsbaan in de winter. In een krielklein tentje gezellig een nachtje kamperen.
Pff, genoeg te doen lijkt me zo.
Als stelletje zou je ook nog wandel- of fietstochten kunnen gaan doen. Naar de ijsbaan in de winter. In een krielklein tentje gezellig een nachtje kamperen.
Pff, genoeg te doen lijkt me zo.
maandag 25 mei 2009 om 16:56
Je kunt met heel weinig heel veel leuke dingen doen.
Juist die low-profiledingen maken vaak dat je dichter tot elkaar komt.
Het is heel leuk om naar de bios ofzo te gaan of een bordspelletje te doen, maar is het niet veel leuker om wat avontuurlijkers te doen?
Als ik je goed begrijp is dat juist wat je wil, wat meer actie en leven in de brouwerij.
Ga een keer iets geks doen, iets waar je ook op elkaar aangewezen moet zijn. Een weekend met je tent op je rug ergens heenrijden, of nog leuker, liften...
Of ga samen een nieuwe sport beoefenen of de tango leren dansen, zoiets?
Juist die low-profiledingen maken vaak dat je dichter tot elkaar komt.
Het is heel leuk om naar de bios ofzo te gaan of een bordspelletje te doen, maar is het niet veel leuker om wat avontuurlijkers te doen?
Als ik je goed begrijp is dat juist wat je wil, wat meer actie en leven in de brouwerij.
Ga een keer iets geks doen, iets waar je ook op elkaar aangewezen moet zijn. Een weekend met je tent op je rug ergens heenrijden, of nog leuker, liften...
Of ga samen een nieuwe sport beoefenen of de tango leren dansen, zoiets?