Ongelukkig

12-03-2017 15:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed op welke pijler dit het best past, relaties of psyche, dus ik plaats het maar even hier.

De laatste tijd voel ik me erg ongelukkig. Ik ben 24 jaar en mijn studie aan het afronden, daarnaast heb ik nog een bijbaan. Ik voel me de laatste tijd nergens op m'n gemak. Niet bij vrienden, niet bij familie, niet op school en niet op mijn werk. Ik ben onzeker en voel me in elk gesprek dom en sociaal onhandig. Ik denk dat dit alles voortkomt uit mijn onzekerheid over het feit dat ik nog nooit een relatie heb gehad, terwijl ik dat wel graag zou willen. Iedereen om mij heen heeft een fijne relatie, gaat trouwen of krijgt kinderen. Zij zijn allemaal geliefd door iemand. Er is nog nooit iemand geweest die van mij hield, mij mooi vond. En daar word ik erg onzeker van. Ik vind mezelf inmiddels ook niet leuk meer, lelijk, dom, niets waard. Totaal niet aantrekkelijk. En dit gevoel helpt daar dus ook niet bij.

Ik heb dates gehad die op niets uitliepen, ik ga regelmatig uit, zit op Tinder. Het levert allemaal niks op. Mijn vrienden doen allemaal leuke dingen met hun partners, gaan weekendjes weg, lekker uiteten en ik zit steeds vaker thuis. Niemand die meer tijd/zin heeft om met mij af te spreken.

Wat ik hiermee wil, weet ik niet zo goed. Van mij afschrijven, denk ik. Vragen om tips/ervaringen.
Dat is rottig. Hoe moeilijk het te geloven is; het komt allemaal wel.

Het is makkelijk gezegd maar het is zo.
Bam!!!!
De laatste tijd voel je je nergens op je gemak. Hoe was dit voorheen?

Begrijpelijk dat het lijkt alsof ie-ie-ie-iedereen van jouw leeftijd een relatie heeft maar dat is natuurlijk grote onzin...

Kun je een rode draad vinden waarom je tot nu toe geen relatie hebt gekregen? Ben je zelf wel verliefd op anderen geweest?

Als je je ongelukkig en onzeker voelt, straal je dat ook uit en dat is voor anderen niet aantrekkelijk. Dat is nu even een kip-en-ei-verhaal.
Er zijn vast genoeg forummers die veel sympathie zullen hebben. Ik hoor daar niet bij. Ik vind dat je zwelgt in zelf medelijden.

Verder kan ik je vertellen dat niets onaantrekkelijker is dan iemand die zichzelf niet de moeite waard vind. Dus zolang dat je houding is zal er niet veel veranderen ben ik bang.

Als laatste. Je bent 24. Niet alleen zijn heel veel mensen in nederland single uberhaupt, ook heel veel mensen op hun 24e.
Je betrekt de mislukkingen met daten op jezelf. Dat is een risico waarmee je jezelf in een neerwaartse spiraal gooit. Zorg eerst dat je veel steviger in je schoenen staat met de hier bekende "next" houding als het niet klikt.
quote:Ik voel me de laatste tijd nergens op m'n gemak. Niet bij vrienden, niet bij familie, niet op school en niet op mijn werk. Ik ben onzeker en voel me in elk gesprek dom en sociaal onhandig. Ik denk dat dit alles voortkomt uit mijn onzekerheid over het feit dat ik nog nooit een relatie heb gehad,En ik denk dat dit lulkoek is. Je voelt je nergens meer op je gemak omdat je nog nooit een relatie hebt gehad? Jij gelooft dat serieus? Kan hoor, maar dan hou je je volgens mij heel erg voor de gek. Echt, ga even wat dieper kijken en ga écht onderzoeken waarom je je nergens op je gemak voelt. Een relatie gaat hier echt niets, maar dan ook niets oplossen.
Ycjoo: Ik hoop het!

Zara: Ik ben altijd al onzeker geweest, maar bij vriendinnen en familie voelde ik me altijd op m'n gemak. Nu niet meer. Ik krijg continu vragen over of ik al een relatie heb en die heb ik dus nog steeds niet. En dat mega-onzekere gevoel daarover neemt nu steeds meer de overhand en uit zich in allerlei andere gevoelens van minderwaardig zijn.

Dwynwen: Misschien heb je gelijk, maar moet ik dan altijd maar sterk zijn? Op dit moment voel ik me er erg kut over dus open ik een topic. Ik weet dat een onzekere uitstraling niet helpt en probeer mijn onzekere gevoel ook altijd te verbergen. blijkbaar helpt dat niet. En zelfvertrouwen is nu eenmaal niet ergens te koop.
quote:S-Groot schreef op 12 maart 2017 @ 16:12:quote:Ik voel me de laatste tijd nergens op m'n gemak. Niet bij vrienden, niet bij familie, niet op school en niet op mijn werk. Ik ben onzeker en voel me in elk gesprek dom en sociaal onhandig. Ik denk dat dit alles voortkomt uit mijn onzekerheid over het feit dat ik nog nooit een relatie heb gehad,En ik denk dat dit lulkoek is. Je voelt je nergens meer op je gemak omdat je nog nooit een relatie hebt gehad? Jij gelooft dat serieus? Kan hoor, maar dan hou je je volgens mij heel erg voor de gek. Echt, ga even wat dieper kijken en ga écht onderzoeken waarom je je nergens op je gemak voelt. Een relatie gaat hier echt niets, maar dan ook niets oplossen.Ik ben altijd al onzeker geweest, maar ik heb echt het idee dat dit mijn onzekere gevoel erger maakt ja.
Ben je wel eens of vaak verliefd geweest en wat gebeurt er dan? Onderneem je dan actie en hoe is de reactie van de ander?

De dates die je hebt gehad: vond je die types leuk of was er geen wederzijdse klik?

Je bent je ervan bewust dat je heel selectief om je heen kijkt want er zijn ontzettend veel singles in Nederland, ook van 24 jaar?
quote:ooitverlegen schreef op 12 maart 2017 @ 16:11:

Je betrekt de mislukkingen met daten op jezelf. Dat is een risico waarmee je jezelf in een neerwaartse spiraal gooit. Zorg eerst dat je veel steviger in je schoenen staat met de hier bekende "next" houding als het niet klikt.Je hebt gelijk. Ik moet ook steviger in mijn schoenen komen te staan. Daar probeer ik ook aan te werken, maar dat is iets wat moeizaam gaat. Ik ben 5 jaar geleden al bij een psycholoog geweest om hierover te praten. En daarna heb ik een aantal jaar gehad waarin me zelfverzekerd voelde, maar op dit moment niet meer.
Wat onderneem je zelf allemaal om meer zelfvertrouwen te krijgen. Heb je hobby's, interesses, dingen waar je veel plezier uit haalt, waar je goed in bent?
quote:MrsDuck2 schreef op 12 maart 2017 @ 16:17:

[...]

Ik ben 5 jaar geleden al bij een psycholoog geweest om hierover te praten. En daarna heb ik een aantal jaar gehad waarin me zelfverzekerd voelde, maar op dit moment niet meer.Wat heb je toen allemaal geleerd en kun je die tips en trucs weer uit de kast halen en nu opnieuw toepassen?
Ga naar de kapper, koop nieuwe kleding en maak een afspraak bij een psycholoog.
quote:MrsDuck2 schreef op 12 maart 2017 @ 16:17:

[...]

Je hebt gelijk. Ik moet ook steviger in mijn schoenen komen te staan. Daar probeer ik ook aan te werken, maar dat is iets wat moeizaam gaat. Ik ben 5 jaar geleden al bij een psycholoog geweest om hierover te praten. En daarna heb ik een aantal jaar gehad waarin me zelfverzekerd voelde, maar op dit moment niet meer.En jouw conclusie is dat een relatie het nu allemaal gaat oplossen? Sorry, maar ik ga hierin mee met dwyn(oid) dat je nu zit te zwelgen. Ga wat aan die onzekerheid doen, zélf (evt. met professionele hulp) ipv de oplossing buiten jezelf te zoeken.
Je schrijft: "Ik vind mezelf inmiddels ook niet leuk meer, lelijk, dom, niets waard. Totaal niet aantrekkelijk."

Hier zit de clou.

Al doe je nog zo hard je best om dit te verbergen, dit straal je toch aan alle kanten uit.

Wat je niet benaderbaar/aantrekkelijk maakt voor een eventuele relatie.

Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken om aan je negatieve zelfbeeld te werken.

Ga eens langs je huisarts en leg het voor.

Vaak heeft de huisarts een praktijkondersteuner waar je eventueel bij terecht zou kunnen om hierover te praten.

En van daaruit verder kijken of er misschien vervolggesprekken kunnen komen met bv. een psycholoog.
Zara:

Ja ik ben een aantal keer verliefd geweest en heb bij sommigen geprobeerd om actie te ondernemen. Maar ik was dan volgens hen niet hun type of ze waren al verliefd op een ander, niet opzoek naar een relatie.

Om me zelfverzekerd te voelen draag ik kleding waarin ik me mooi voel, houd ik een lijstje bij van positieve dingen van een dag (geleerd van psycholoog) en ga ik zo vaak mogelijk naar buiten. Van binnen zijn word ik niet vrolijk.
Wat heb je bij de psycholoog nog meer geleerd?
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande adviezen eerst aan haar zelfbeeld te werken. Aan de andere kant kan ik mij ook goed in het gevoel van TO verplaatsen. Het heeft mij na vele jaren echt geholpen een eerste serieuze relatie te krijgen, die bevestiging is reëel. Niet iedereen rolt daar zomaar in.
quote:S-Groot schreef op 12 maart 2017 @ 16:22:

[...]

En jouw conclusie is dat een relatie het nu allemaal gaat oplossen? Sorry, maar ik ga hierin mee met dwyn(oid) dat je nu zit te zwelgen. Ga wat aan die onzekerheid doen, zélf (evt. met professionele hulp) ipv de oplossing buiten jezelf te zoeken.

Ja dat lees ik dus ook erg in de openingspost, dat blijkbaar een relatie de ultieme oplossing zal zijn. Maar iemand die zo erg met zichzelf in de knoop zit is verschrikkelijk relatie materiaal.

Wat verwacht je dat de relatie zal doen?

Kijk ik snap best dat als je tegen je zin single bent en men daar steeds naar vraagt dit vervelend is, maar om daar je hele leven door te laten beinvloeden is way over the top.

Er zijn in nederland meer dan 2 miljoen singles: http://mens-en-samenlevin ... ngles-single-blijven.html

En in steden als amsterdam zijn de helft van de mensen tussen de 25-40 vrijgezel.

Oftewel. Zo apart is jouw situatie niet.
quote:Pluisi schreef op 12 maart 2017 @ 16:21:

Ga naar de kapper, koop nieuwe kleding en maak een afspraak bij een psycholoog.Mee eens. Houd moed, het komt echt goed! Er is nix mis met single zijn, en twijfelen aan jezelf is ook heel normaal. Dat anderen zo druk & gelukkig lijken, dat lijkt maar zo. Van binnen zijn andere mensen ook niet steeds gelukkig en zelfverzekerd.
Het klinkt een beetje alsof jij denkt dat een relatie jou 'dus' gelukkig maakt. Zo werkt het niet; jij moet zelf als persoon redelijk tot goed in je vel zitten. Een relatie kan een aanvulling op je leuke tot redelijk leuke leven zijn, maar dan moet die relatie ook nog werken. Anders ben je alleen zelfs beter af.

Daarbij klink jij ook alsof je bij een relatie jezelf zal verliezen, juist omdat je zo onzeker bent. Dan kun je op de korte termijn wel een relatie hebben, maar op de lange termijn maak je jezelf daarmee ongelukkig omdat je grenzeloos bent, te graag wil. Een relatie vergt goede communicatie, onderhandelingsvaardigheden, weten wat voor jou wel of niet werkt en daar voor uit durven komen.

Leer autonomer te worden.
Andere link: http://mens-en-samenlevin ... n-relatie-gehad-tips.html
Ik snap jullie reacties over mijn zelfbeeld. En ik denk dat jullie daar ook zeker gelijk in hebben dat ik daaraan moet gaan werken. Maar ik zou zo graag eens willen dat een ander mij mooi vindt en ziet staan.
Door de gesprekken bij de psycholoog heb je een paar jaar zelfvertrouwen gehad. Dus nogmaals, wat heb je daar allemaal nog meer geleerd. Wat kun je nu allemaal weer toepassen?
Wat vinden jouw familie en vrienden leuk, bijzonder, sterk aan jou. Weet je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven