Ongelukkig

12-03-2017 15:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed op welke pijler dit het best past, relaties of psyche, dus ik plaats het maar even hier.

De laatste tijd voel ik me erg ongelukkig. Ik ben 24 jaar en mijn studie aan het afronden, daarnaast heb ik nog een bijbaan. Ik voel me de laatste tijd nergens op m'n gemak. Niet bij vrienden, niet bij familie, niet op school en niet op mijn werk. Ik ben onzeker en voel me in elk gesprek dom en sociaal onhandig. Ik denk dat dit alles voortkomt uit mijn onzekerheid over het feit dat ik nog nooit een relatie heb gehad, terwijl ik dat wel graag zou willen. Iedereen om mij heen heeft een fijne relatie, gaat trouwen of krijgt kinderen. Zij zijn allemaal geliefd door iemand. Er is nog nooit iemand geweest die van mij hield, mij mooi vond. En daar word ik erg onzeker van. Ik vind mezelf inmiddels ook niet leuk meer, lelijk, dom, niets waard. Totaal niet aantrekkelijk. En dit gevoel helpt daar dus ook niet bij.

Ik heb dates gehad die op niets uitliepen, ik ga regelmatig uit, zit op Tinder. Het levert allemaal niks op. Mijn vrienden doen allemaal leuke dingen met hun partners, gaan weekendjes weg, lekker uiteten en ik zit steeds vaker thuis. Niemand die meer tijd/zin heeft om met mij af te spreken.

Wat ik hiermee wil, weet ik niet zo goed. Van mij afschrijven, denk ik. Vragen om tips/ervaringen.
quote:MEFunny schreef op 13 maart 2017 @ 10:02:

Ik begrijp je wel...

Ik ben 31 en vrijgezel. In mijn familie met vele neven en nichten zit iedereen aan de langdurige relatie, zelf de jongste. Het is elke keer weer met goede moed er naar toe gaan, net zoals bij mijn vrienden.

Maarja, ZIJ kunnen er niks aan doen dat ik vrijgezel ben.

En gek genoeg vind ik het op het moment ook niet zo heel erg.

Een jaar geleden heb ik mijn relatie verbroken, en besefte mij van het weekend dat ik al een jaar lang geen ruzie heb gehad, dat gaf mij een goed besef dat het voor mij goed is om alleen te zijn, of iig niet met mijn ex te zijn.

Ik ga erop uit, sporten, reizen, weekenden weg, uitjes... met het mooie weer lekker naar buiten.

Gister ben ik heel de dag met mijn tuin aan de slag gegaan, was echt lekker. Vorig jaar had ik daar de mentale puf niet eens voor.

Ga vooral dingen doen waar JIJ blij van word, en een psycholoog is zeker geen slecht idee. Het draait in eerste instantie om jouw zelfbeeld en je houding ten opzichte van "het leven" en die verander je niet 1.2.3.Ik kan me voorstellen dat het verbreken van je relatie je veel lucht kan geven, waardoor je nu positief naar je single status kunt kijken. Wat goed dat je zoveel leuks doet! Dat ga ik ook doen
Ik voel me juist erg onzeker na het verbreken van mijn relatie. Was altijd best zeker van mijzelf dat ik een leuke jongen was, maar nu weet ik dat even niet meer. Ben 25 nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven