Ongeschreven Regels van het Daten

14-01-2020 12:43 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Graag zou ik de ongeschreven regels van het daten willen leren kennen. Laatst heb ik met een jongen een date gehad. Die eindigde met 3 zoenen en zo van we spreken elkaar nog wel. Inmiddels is het 2 dagen geleden en we hebben elkaar nog niet gesproken.

Ik weet eigenlijk ook niet zo heel goed wat ik nu van hem vond, want ik heb hem maar 2,5u gezien en na die tijd wist ik eigenlijk nog niet precies wat het nu voor iemand was. Zelf zou ik misschien daarom nog een tweede date willen.

Maar aangezien hij voorstelde om elkaar nog even te spreken en niet mee wachtte tot ik de trein genomen had, denk ik dat hij geen zin heeft in een tweede date (anders had hij allang iets laten weten toch???).
-> Als dat zo is, had ik alleen al wel liever via die datingsapp gehoord. Hey, ik denk niet dat we echt een klik hadden. Is toch eigenlijk raar??

Of is het normaal om dan ineens gewoon nooit meer iets van jezelf te laten horen? Het enige dat ik weet is dat hij het gezellig vond en ik ook.
Alle reacties Link kopieren
‘We spreken elkaar nog wel’ betekent toch in iedere context: ‘we spreken elkaar misschien ooit nog wel als we elkaar toevallig tegenkomen, maar ik ga er geen moeite voor doen om die toevalligheid tot stand te brengen’?
Je denkt dat hij denkt - dat is een verkeerde insteek. Waarom moet hij als eerste iets laten horen? Dat kun je best zelf ook doen.

Hé dinges, ik vond het erg leuk. Heb je dit weekend zin om te gaan stappen oid. Mag hij de bal inkoppen van waar bijvoorbeeld.

En er zijn geen ongeschreven regels. Je kunt gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
14-01-2020 12:46
‘We spreken elkaar nog wel’ betekent toch in iedere context: ‘we spreken elkaar misschien ooit nog wel als we elkaar toevallig tegenkomen, maar ik ga er geen moeite voor doen om die toevalligheid tot stand te brengen’?
Het was meer zoiets van we spreken elkaar nog wel even
Sommige mensen vinden dat wel het makkelijkst. Zeker als je een keer een date hebt gehad die geen genoegen neemt met “ ik voelde geen klik” en blijft zeuren wat ie/zij verkeerd gedaan heeft, dat je na 1 date iemand niet kent en dat die persoon vindt dat ie recht heeft op een 2e date.

En omdat “ ik vind je in het echt wat tegenvallen” niet erg aardig overkomt, zeggen de meeste mensen dan : “ ik spreek e nog wel eens”. Op naar de volgende date met een nieuwe match dus.
Er zijn geen ongeschreven regels.

En ja tegenwoordig is ghosten heel normaal. Ik vind het aso maar het komt veel voor.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
14-01-2020 12:47
Je denkt dat hij denkt - dat is een verkeerde insteek. Waarom moet hij als eerste iets laten horen? Dat kun je best zelf ook doen.

Hé dinges, ik vond het erg leuk. Heb je dit weekend zin om te gaan stappen oid. Mag hij de bal inkoppen van waar bijvoorbeeld.

En er zijn geen ongeschreven regels. Je kunt gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Ik vond het zelf niet super leuk, maar hij leek me nogal zenuwachtig. Daarom zou ik hem misschien nog wel een tweede kans willen geven. Ik heb namelijk nu echt nog geen idee wie hij is.

Daarom wachtte ik eigenlijk liever op iets van hem. Bij hem wist ik ook niet of hij me zag zitten ja of nee. Hij noemde het wel gezellig. Maar daarna was hij vrij vlot weg
Luci_Morgenster schreef:
14-01-2020 12:50
Er zijn geen ongeschreven regels.
Dit.
En ga vooral niet alle uitspraken nog eens analyseren, over het algemeen zijn mannen vrij duidelijk. Zorg dat jij dat ook bent.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
14-01-2020 12:51
Ik vond het zelf niet super leuk, maar hij leek me nogal zenuwachtig. Daarom zou ik hem misschien nog wel een tweede kans willen geven. Ik heb namelijk nu echt nog geen idee wie hij is.

Daarom wachtte ik eigenlijk liever op iets van hem. Bij hem wist ik ook niet of hij me zag zitten ja of nee. Hij noemde het wel gezellig. Maar daarna was hij vrij vlot weg
niet trekken aan een dood paard
je gevoel schreeuwt dat dit hem niet is
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-01-2020 12:50
Sommige mensen vinden dat wel het makkelijkst. Zeker als je een keer een date hebt gehad die geen genoegen neemt met “ ik voelde geen klik” en blijft zeuren wat ie/zij verkeerd gedaan heeft, dat je na 1 date iemand niet kent en dat die persoon vindt dat ie recht heeft op een 2e date.

En omdat “ ik vind je in het echt wat tegenvallen” niet erg aardig overkomt, zeggen de meeste mensen dan : “ ik spreek e nog wel eens”. Op naar de volgende date met een nieuwe match dus.
Oke dit snap ik wel:). Hij heeft me overigens nog niet gedelete als match op tinder. Daarom weet ik niet of hij een reactie van mij eerst verwacht ofzo. Aangezien hij betaald had?
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
14-01-2020 12:49
Het was meer zoiets van we spreken elkaar nog wel even

Dat is hetzelfde. Het is een nette manier om te zeggen dat hij geen initiatief gaat nemen om contact tot stand te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
14-01-2020 12:56
Dat is hetzelfde. Het is een nette manier om te zeggen dat hij geen initiatief gaat nemen om contact tot stand te brengen.
Oh haha, wat erg eigenlijk. Dacht dat hij het nog wel een beetje gezellig vond.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-01-2020 12:50
Er zijn geen ongeschreven regels.

En ja tegenwoordig is ghosten heel normaal. Ik vind het aso maar het komt veel voor.
Haha, heeft dat tegenwoordig ook al een naam:)
Aangezien je zegt dat hij zo nerveus was dan kan het ook best zijn dat hij bang is het eerste contact te leggen.
parasol2000 schreef:
14-01-2020 12:54
Oke dit snap ik wel:). Hij heeft me overigens nog niet gedelete als match op tinder. Daarom weet ik niet of hij een reactie van mij eerst verwacht ofzo. Aangezien hij betaald had?


Geen ongeschreven regel.
Deze kun je laten zitten, dat wordt niks.
En ja, het komt vaak voor dat je niks meer hoort na een date. Dan bloedt het dood. Als je allebei niks meer laat horen is het duidelijk.

Er zijn geen ongeschreven regels al zullen er best mannen zijn die die wel hanteren. Elke 3-4 dagen iets laten horen bv. Je moet gewoon doen wat goed voelt. Als iets goed zit loopt dat vanzelf want dan voel je elkaar prima aan.
Ik vind dat laten betalen door mannen wel echt iets raars.

Split de volgende keer.

En jij kan ook een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
14-01-2020 13:02
Aangezien je zegt dat hij zo nerveus was dan kan het ook best zijn dat hij bang is het eerste contact te leggen.
Ja, daar twijfel ik dus ook een beetje aan. Maar ik vond het ook wel gek dat hij zo snel wegging na de date. Weet wel dat hij die avond zou gaan eten met zijn ouders. Misschien had hij daarom toen zo'n haast.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-01-2020 13:04
Ik vind dat laten betalen door mannen wel echt iets raars.

Split de volgende keer.

En jij kan ook een berichtje sturen.
Dat was ook mijn voorstel, maar dat mocht ik niet doen.
Roepen dat je het gezellig vond is makkelijk en netjes. Maar als je met alle mannen op tweede date moet met wie je het gezellig vond, kun je je werk wel opzeggen. Gezellig is niet genoeg.
Hoe oud ben je? Even voor mijn beeld. Heb je al relaties gehad?
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:05
Ja, daar twijfel ik dus ook een beetje aan. Maar ik vond het ook wel gek dat hij zo snel wegging na de date. Weet wel dat hij die avond zou gaan eten met zijn ouders. Misschien had hij daarom toen zo'n haast.
haast (ouders wellicht als smoes) en hij roept: we zien elkaar nog

dat schreeuwt echt: Waaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil niet verder!!!
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:05
Ja, daar twijfel ik dus ook een beetje aan. Maar ik vond het ook wel gek dat hij zo snel wegging na de date. Weet wel dat hij die avond zou gaan eten met zijn ouders. Misschien had hij daarom toen zo'n haast.
Dit. Dat hij ook niet goed weet hoe nu verder. Ik zou hem datgene laten weten wat je hier zegt. En dan maar afwachten. Maar ben je enthousiast of vind je het prima om hem nooit meer te zien?
parasol2000 schreef:
14-01-2020 13:05
Dat was ook mijn voorstel, maar dat mocht ik niet doen.
Gewoon toch doen.

Dat niet mogen is gewoon raar.
lilalinda schreef:
14-01-2020 13:08
haast (ouders wellicht als smoes) en hij roept: we zien elkaar nog

dat schreeuwt echt: Waaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil niet verder!!!
Ik had laatst een tweede date. Ik wist al dat ik niet verder wilde en wilde naar huis. Ik had dus ook haast en toen hij zei dat we het nog eens over konden doen riep ik: " is goed" en weg was ik. Dus ik denk dat Lilalinda gelijk heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven