Online daten

24-07-2021 17:21 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in scheiding met mijn man. Onze relatie was al heel lang niet goed. Emotioneel gezien heb ik al lang afstand van hem genomen. Op dit moment wonen we nog in 1 huis maar ik hoop binnenkort andere woonruimte te vinden.

Sinds een tijdje ben ik ook op zo'n dating site

Sinds kort praat ik daar veel met 1 man. Ik heb hem verteld hoe de situatie is, dus dat ik nog niet officieel gescheiden ben. En dat we nu nog in 1 huis wonen maar dat ik hoop snel andere woonruimte te vinden.

Het contact met hem is anders. Hij ziet het contact denk ik meer vriendschappelijk. Zo zijn de gesprekken wel begonnen.
Maar wel heel persoonlijke. Hij vertelt mij best persoonlijke dingen en ik hem andersom ook. We praten elke dag wel een uurtje of 2 met elkaar. Hij lijkt daarin ook oprecht geïnteresseerd. Als hij bij vrienden is zegt hij dat hij wel tussendoor kan praten met me.
Over seks gaat het nooit en lijkt hij ook niet in geïnteresseerd.
Hij vertelt mij dat hij hoopt iemand te vinden. En vertelt ook waar hij daarin onzeker is. Maar hoe ik het zie bedoelt hij echt dat hij iemand anders bedoelt om tegen te komen.

Door de dingen die we vertellen komen we er achter dat we heel veel dingen gemeen hebben. waarbij sommige dingen best apart zijn. Hij zegt weleens dat het lijkt dat het zo moest zijn dat we contact kregen met elkaar.

Hij zegt ook dat hij nieuwsgierig is naar mij en mij lief en een mooi persoon vindt. Maar dat hij mijn situatie respecteert en daarom nu niets met me gaat afspreken. Als ik echt vrijgezel ben en we hebben dan nog steeds fijn contact dan zou hij wel willen afspreken. Dat is hem goed recht natuurlijk.

Heel eerlijk gezegd vind ik het contact met hem wel erg fijn en ben ik heel benieuwd hoe het in het echt zou zijn. Hij lijkt mij namelijk echt wel de moeite waard. Nu gaat dat niet gebeuren.

Ik gun hem zeker dat hij iemand nog zou tegenkomen. Ik zou alleen stiekem willen weten hoe het tussen ons ook zou zijn in het echt als we elkaar zouden zien. Stel dat ik niet zomaar kan verhuizen en daar nog lang op moet wachten. Dat zou ik echt jammer vinden.

Heeft iemand dit ook weleens zoiets gehad als je eigenlijk nog niet officieel gescheiden bent?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet meegemaakt. Kan je niet echt advies geven
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-vrouw is 2 relaties begonnen terwijl we nog samenwoonden tot 1 van ons weg kon naar een andere woning.

Als JIJ vind dat je klaar bent voor een nieuwe relatie, waarom spreek je dan niet met hem af?
Alle reacties Link kopieren
Mijn (ex)man is drie jaar geleden weggegaan maar we zijn nog niet officieel gescheiden, het verschil is natuurlijk wel dat we niet meer in één huis wonen. Ik kan de reactie van de ander wel begrijpen en het is iig wel heel eerlijk van hem, misschien is hij bang dat je toch nog bij je man blijft en hij dus al een soort minnaar of korte rebound zou fungeren als hij daar geen zin in heeft. Ben je al wel bezig met woonruimte? Wil jij wel al afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je met je ex-partner afgesproken te daten zolang jullie nog in één huis wonen? Ik zou eerst uit respect dit goed afspreken met hem. Je hebt immer van hem gehouden.

Ik snap die man wel, ik zou ook niet staan te springen om iemand die nog bij haar ex-partner woont.

Het beste is alles eerst formeel te regelen en dan te gaan daten. Maar ja woonruimte is lastig nu.
Alle reacties Link kopieren
Eerst je boek 'huwelijk' sluiten en alles wat daarbij hoort afronden en dan pas iets nieuws beginnen. Logisch dat zo'n man niet iets begint met iemand die de eindjes nog niet eens heeft afgekant en waarbij hij mogelijk ook nog betrokken raakt bij een hoop ongewenste sores in de afwikkeling van de scheiding.
Leuk joh, in een prille relatie. O_o
Zou jij dat wel doen?

PS: of hoop je héél stiekem dat je hij je tegelijk ook maar de woonruimte verschaft waar je op zit te wachten? :roll:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp die man zeker ook goed.

Ik vraag me gewoon af hoe hij er in staat. Nu lijkt het erop alsof het contact vriendschappelijk is. Waar we het over hebben zou je inderdaad ook met vrienden kunnen bespreken.
Maar sommige gesprekken zijn echt wel persoonlijk. En veel raakvlakken.

Ook omdat hij zegt: zeg nooit nooit. Misschien als alles is afgerond dat we elkaar dan toch ontmoeten.

Ik vraag me af zou er een kansje zijn dat hij toch meer dan vriendschap ziet of echt alleen puur vriendschappelijk
Alle reacties Link kopieren
het is online, je kent die man niet, hebt hem nog nooit live ontmoet.
hij kan echt zo zijn, maar ook een faker.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dat noemen ze 'het paadje warm houden'.
Ik zou er m'n geld niet op inzetten.
Ik zeg ook regelmatig 'zeg nooit nooit', maar weet ook dat daar in feite maar weinig van terecht komt.
Het klinkt alsof je leuk bent voor de afleiding en de aandacht en dat streelt het ego uiteraard. Bij jou en bij hem. Maar niet meer dan dat.

Ik zou eerder m'n energie stoppen in het netjes afronden van je scheiding en het op eigen benen gaan staan. Dan kan je je des te eerder vrij en blij op de datingmarkt storten!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
26-07-2021 23:17
het is online, je kent die man niet, hebt hem nog nooit live ontmoet.
hij kan echt zo zijn, maar ook een faker.
Ook dit is waar. Je hebt in feite geen idee met wie je te maken hebt en hoe oprecht hij is.
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 27-07-2021 00:15
0.53% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
*Sikkepit* schreef:
26-07-2021 23:32
Dat noemen ze 'het paadje warm houden'.
Ik zou er m'n geld niet op inzetten.
Ik zeg ook regelmatig 'zeg nooit nooit', maar weet ook dat daar in feite maar weinig van terecht komt.
Het klinkt alsof je leuk bent voor de afleiding en de aandacht en dat streelt het ego uiteraard. Bij jou en bij hem. Maar niet meer dan dat.

Ik zou eerder m'n energie stoppen in het netjes afronden van je scheiding en het op eigen benen gaan staan. Dan kan je je des te eerder vrij en blij op de datingmarkt storten!
Eens. Het klinkt niet alsof hij hoopt op meer. En ik geef hem geen ongelijk. Ik kapte contact met mannen die in scheiding lagen of die nog bij een ex woonden altijd af.

Het hebben van vriendschappelijk contact is ook leuk. Tenzij het je in de weg gaat zitten , het je gaat frustreren. Dan is stoppen beter voor iedereen.
valentinamaria schreef:
26-07-2021 23:17
het is online, je kent die man niet, hebt hem nog nooit live ontmoet.
hij kan echt zo zijn, maar ook een faker.
Inderdaad. Vaak is het beeld in je hoofd mooier dan de werkelijkheid. En is er niks als je elkaar ziet.
Alle reacties Link kopieren
Koffieverkeerd schreef:
26-07-2021 23:46
Eens. Het klinkt niet alsof hij hoopt op meer. En ik geef hem geen ongelijk. Ik kapte contact met mannen die in scheiding lagen of die nog bij een ex woonden altijd af.
Ik ook. Vond dat altijd een heel slecht uitgangspunt en ook iets over die mannen zeggen. Dat ze al voordat ze hun vorige relatie goed en wel achter zich hadden gelaten al bezig waren met een potentiële nieuwe. Zo'n overlap vind ik geen goede basis om met zo'n man iets op te gaan bouwen. Daar zit ook iets tegenstrijdigs in en het voelt alsof je iets moet gaan vervangen wat ze niet kunnen missen in plaats van dat het om jou als individu gaat die de ander vanuit een vrij hart en zonder voorbehoud of bagage oprecht wil leren kennen.
Dus daar begon ik bij voorbaat al niet aan. :)
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan best een kopje koffie gaan drinken toch? Nu is hij alleen nog maar een droombeeld in je hoofd, misschien valt het in het echt tegen en dan ben je meteen klaar. Hoef je ook niet meer twee uur per dag te appen.

En als het in het echt ook leuk is kun je afspreken om het nog even op een laag pitje te houden totdat je op jezelf woont. Het lijkt een verstandige vent te zijn voor zover ik dat uit je beschrijving kan opmaken, zoiets moet toch te regelen zijn?
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
27-07-2021 00:22
Ik ook. Vond dat altijd een heel slecht uitgangspunt en ook iets over die mannen zeggen. Dat ze al voordat ze hun vorige relatie goed en wel achter zich hadden gelaten al bezig waren met een potentiële nieuwe. Zo'n overlap vind ik geen goede basis om met zo'n man iets op te gaan bouwen. Daar zit ook iets tegenstrijdigs in en het voelt alsof je iets moet gaan vervangen wat ze niet kunnen missen in plaats van dat het om jou als individu gaat die de ander vanuit een vrij hart en zonder voorbehoud of bagage oprecht wil leren kennen.
Dus daar begon ik bij voorbaat al niet aan. :)
Mooi gezegd :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Een online contact zegt helemaal niets over hoe het in het echt zou kunnen klikken. Neem het aan van iemand met veel (te veel) ervaring.

Hij zegt duidelijk hoe hij er in staat: zolang je niet helemaal los bent van je relatie zal er niet gedate worden. En groot gelijk heeft hij.
Ik zie het zo: ik ben helemaal vrij en heb mijn leven op de rit.
Waarom zou ik me dan miserie en drama op de hals halen met iemand die nog met haar ex samenwoont, blijkbaar niet makkelijk een eigen plek om te wonen kan hebben, middenin een stressvolle periode zit?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een keer wat gaan drinken kan toch wel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ga even voorbij aan de vragen hoe snel je andere woonruimte hebt en of het wel of niet slim is om zo snel na een huwelijk alweer te gaan daten en welke afspraken je met je man zou moeten maken over daten terwijl jullie nodig in 1 huis wonen.

Maar met redelijk wat online date ervaring zeg ik je dit: online contact zegt helemaal niets. Straks ontmoet je die man en ruikt hij raar, of praat hij op een manier die je stoort, of hoe dat dan ook biologisch werkt in die hersenen van ons: de klik kan er zomaar totaal niet zijn, hoe leuk de gesprekken ook zijn. Zowel van jouw als van zijn kant.
Daarom chat ik eigenlijk niet meer heel lang, dan krijg je maar hoge verwachtingen. Ik spreek liever zo snel mogelijk af, juist om te zien hoe het in het echt is.

Ik zou zeggen: ga pas actief worden op een datingsite als je ook echt wil daten.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
27-07-2021 08:26
Maar met redelijk wat online date ervaring zeg ik je dit: online contact zegt helemaal niets. Straks ontmoet je die man en ruikt hij raar, of praat hij op een manier die je stoort, of hoe dat dan ook biologisch werkt in die hersenen van ons: de klik kan er zomaar totaal niet zijn, hoe leuk de gesprekken ook zijn. Zowel van jouw als van zijn kant.
Ja, dat herken ik ook. :-D
Kon ik zwijmelen bij zo'n man vanwege de foto's, had ik er zulke leuke gesprekken mee en was er al een 'heel bijzondere' klik online, als ik die man dan in het echt ontmoette, wist ik soms al binnen een seconde dat 't 'm niet ging worden.
Lullig, maar waar.
Online contact zeg inderdaad niks, aantrekkingskracht en verliefd worden gaat via hele andere kanalen en draait om hele andere stofjes dan flirten via een schermpje. :rolling:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat wel klopt. Je weet niet hoe iemand in het echt is.

Hij zegt dat hij het meeste contact heeft met mij. Dat hij het raar vindt dat het contact zo goed is en we veel op elkaar lijken.
Maar hij zegt ook dat hij zich niet teveel aan onze gesprekken wil gaan hechten omdat ik nog niet helemaal alleen ben.

Hij zegt dat hij me wel zou willen ontmoeten maar alleen als alles is afgerond met het uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou helder dus.
Deze man wil pas in je investeren als als je alle oude banden verbroken hebt en klaar bent voor een nieuwe start. Zover ben je nog lang niet, zo te lezen.

En dan nog heb je geen enkele garantie dat het ooit iets met hem zal kunnen worden.

Je hoeft je in ieder geval niets af te vragen mbt hem maar vooral werk gaan maken van je scheiding en op eigen benen gaat staan. Zoveel is duidelijk.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is er nog steeds heel veel contact. We spreken elkaar elke dag veel en praten gaat makkelijk.

Hij zegt regelmatig dat het alleen vriendschappelijk is en verder geen bedoelingen heeft. Dat is dan in ieder geval duidelijk.

De laatste keer zei hij dat hij het contact heel leuk en gezellig vindt en hij mij een goed persoon vindt. Dat we veel raakvlakken hebben en heel veel met elkaar praten.
Ik zei dat ik dat ook vind.
Toen vroeg hij of ik het dan niet jammer vond dat ik het thuis nog niet heb afgerond. Dat vind ik ook.
Hij gaf als antwoord dat hij mij een goed persoon vindt en hoopt dat we nog lang op deze manier contact hebben of anders op wat voor manier dan ook. Dat hij mij zo waardeert en onze gesprekken ook.
Ik zei dat ik dat andersom ook zo vindt.

Toen zei hij dat het dan wel goed moet komen. En gaf er een knipoog bij.
Daarna begon hij over iets anders.

Ik vraag me nou af wat hij bedoelt. Bedoelt hij het nou vriendschappelijk of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft aan dat het alleen vriendschappelijk is en dat hij verder geen bijbedoelingen heeft. Dan is dat toch duidelijk? Hoe jammer het misschien ook is, ga niet teveel aan hem hechten.. Soms lijkt iets te mooi om waar te zijn. Veel mannen beloven gouden bergen op die datingsites. Totdat ze een andere dame matchen, zijn ze plots weg! Verwacht er niet te veel van zou ik zeggen, en bescherm jezelf een beetje. Je maakt al genoeg mee op dit moment.

Ik denk dat je eerst even alles moet regelen en verwerken. Als jullie dan nog steeds contact hebben, kun je altijd nog kijken of het wat kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de regels door lees ik dat als je weer zelfstandig je bent, hij wel meer dan vriendschappelijk contact wil.

Komt bij het is een datingsite. Kleine kans dat je daar dagelijks veel en hetmeest met iemand praat om het o zo leuke vriendschappelijke contact. Denk dat ie gewoon voorzichtig is.
Alle reacties Link kopieren
'Een goed persoon' klinkt niet alsof hij helemaal wild is van je.
Vrouw, rond eerst je scheiding af en ga dan eens serieus kijken. Waarom nu alweer iets nieuws willen? Ik snap die man wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven