onzeker, help!

22-03-2012 07:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumlezers,

Ik heb mij hier aangemeld met de hoop dat jullie mij een stapje de goede richting in kunnen helpen.

Ik ben een meid van 25 jaar. Ik ben naar vrienden, familie, collega's toe een gezellige meid die houd van kletsen, altijd in is voor een grapje en op zijn tijd lekker gek doen.

Naar onbekende mensen, of naar mensen die ik niet goed ken toe ben ik altijd wat stiller, verlegen, gespannen en voel me nooit zo op mijn gemak. Ik weet dan niet goed wat voor houding ik dan moet aangeven.

Maar als ik deze mensen eenmaal een aantal keer heb gezien dan is dat eigenlijk zo over en ben ik gewoon lekker ontspannen en gezellig

Nu is het zo dat ik 3 weken geleden met een jongen heb afgesproken (via internet). Ik praatte al een tijdje met hem en we hadden op een gegeven moment zoiets van "we moeten maar een keer wat afspreken" Het was niet eens al een date bedoeld maar gewoon voor de gezelligheid.

Toen ik eenmaal bij hem was, was ik weer stil, onzeker, verlegen en wist mij geen houding aan te geven. Wat baal ik daar van zeg!

Het is namelijk een leuke jongen en hij praat juist heel veel.

Uiteindelijk toen ik naar huis ging hadden we gezoend en wat voelde dat goed zeg!

Toen ik thuis was, kreeg ik nog een paar leuke berichtjes dat hij het leuk en gezellig vond en mij graag nog een keer zou willen zien.

Ik vond (vind) hem ook helemaal leuk dus daar zei ik geen nee tegen

Hij zei wel dat ik wat stil was, en hoopte niet niet dat ik mij ongemakkelijk heb gevoeld. Ik vertelde toen dat ik altijd wat terughoudend ben bij mensen als ik ze nog niet echt ken.

Maar goed vervolgens 2 dagen later weer afgesproken, de week erop weer en afgelopen weekend weer. MAAR ik voel mij nog steeds niet op mijn gemak?!

Dit heb ik dus echt nog nooit gehad, dat ik mij nog steeds zo onzeker voel na een aantal keer. Ik baal hier echt zo van, want ik merk ook aan hem dat hij zich afvraagt waarom ik steeds zo stil ben. Over sms/msn ben ik wel gewoon open en gezellig en praat ik genoeg. Vervolgens als ik hem dan weer zie, klap ik weer dicht.

Vorig weekend toen ik bij he was vroeg hij ook: Ben je bij vriendinnen ook zo stil? En juist als hij er over begint wordt ik nog onzekerder en stiller.

Ik heb mijzelf al vaker de vraag gesteld, hoe komt dit? Ik heb dat normaal gesproken nooit als ik iemand al een aantal keer heb gezien.

Hij is heel zeker van zichzelf en zegt ook echt wat hij vind/denkt. Misschien dat ik mij daardoor wat op de achtergrond plaats?

Wat kan ik hier aan doen? Ik merk namelijk aan hem dat hij wat minder enthousiast wordt om af te spreken en en praat ook een stuk minder via sms/msn. Logisch ook, want zo gezellig ben ik niet als we samen zijn.

Ik vind hem echt heel erg leuk (dat zal er misschien ook mee te maken hebben) en ik wil de volgende keer als ik hem zien gewoon een leuke, gezellige avond hebben.

Wat moet ik hier mee? Ik hoop dat jullie mij een stukje de goede richting in kunnen helpen met tips of misschien dat iemand hetzelfde heeft en kan vertellen hoe hij/zij hier mee om gaat.

Alvast bedankt!
Verzin een paar onderwerpen met vragen waar je het over kunt hebben. Films, het melkwegstelsel, brazilliaans koken.. Van alles. Als je 'back up' materiaal hebt voor het moment dat het stil valt, voel je je waarschijnlijk ook minder onzeker.

En anders ga je gewoon weer met hem zoenen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 22 maart 2012 @ 07:36:

Verzin een paar onderwerpen met vragen waar je het over kunt hebben. Films, het melkwegstelsel, brazilliaans koken.. Van alles. Als je 'back up' materiaal hebt voor het moment dat het stil valt, voel je je waarschijnlijk ook minder onzeker.

En anders ga je gewoon weer met hem zoenen

Dat zoenen zit wel goed haha, maar ik wil wel meer dan alleen dat ;)

Ik probeer ook steeds dingen te verzinnen om over te praten, alleen loopt dit al snel vast omdat ik het op dat moment niet meer weet. Ik vraag wel dingen aan hem, maar echt "gesprekken" zijn er niet. Tenminste vanuit zijn kant wel, hij praat genoeg..
Volgens mij probeer je veel te geforceerd om leuk of spontaan over te komen, en klap je daardoor juist dicht. Ik snap dat je hem leuk vindt, maar tegelijkertijd ben je daardoor misschien wel veel te bang om iets raars te zeggen of te doen. Probeer gewoon jezelf te zijn, zoals je ook bij vriendinnen zou doen, dan kom je veel natuurlijker over en vindt hij je waarschijnlijk ook leuker dan wanneer je niet uit je woorden kunt komen.
quote:yvonjaspers schreef op 22 maart 2012 @ 07:46:

Volgens mij probeer je veel te geforceerd om leuk of spontaan over te komen, en klap je daardoor juist dicht. Ik snap dat je hem leuk vindt, maar tegelijkertijd ben je daardoor misschien wel veel te bang om iets raars te zeggen of te doen. Probeer gewoon jezelf te zijn, zoals je ook bij vriendinnen zou doen, dan kom je veel natuurlijker over en vindt hij je waarschijnlijk ook leuker dan wanneer je niet uit je woorden kunt komen.

Klopt helemaal wat jij zegt.

Steeds als ik naar hem toe ga zeg ik dat ook tegen mijzelf. Alleen als ik eenmaal weer bij hem ben, lukt dat niet meer.

Ik baal er zo van (en dat maakt het misschien wel nog erger) omdat ik merk dat hij minder enthousiast wordt. Ik wil gewoon de eerst volgende keer dat als ik hem zie dat het echt een leuke avond wordt! En dat hij weer net zo enthousiast wordt als na de eerste keer toen wij elkaar zagen. Ik denk persoonlijk namelijk dat als ik de volgende keer weer zo "dood" ben dat hij er misschien wel mee stopt..
Lastig. Hoe harder je het probeert des te harder je dichtklapt waarschijnlijk. Tenminste, zo werkt het bij mij wel. Is het misschien een idee om anders gewoon een keer een activiteit te gaan ondernemen samen? Ga een dagje naar de dierentuin, indoorklimmen, midgetgolfen, ik noem maar wat. Grote kans dat de gesprekken dan wel vanzelf op gang komen omdat je je dan ergens anders op kunt concentreren en dus niet zo bezig bent met wat hij van je denkt. En anders kunnen jullie het hebben over wat jullie zien (bijvoorbeeld in de dierentuin kun je iets over de dieren zeggen, dat gaat dan vanzelf). En als je een keer zo’n dagje uit hebt gehad ben je daarna waarschijnlijk minder gespannen, waardoor het een volgende keer allemaal net wat soepeler gaat.
quote:yvonjaspers schreef op 22 maart 2012 @ 08:00:

Lastig. Hoe harder je het probeert des te harder je dichtklapt waarschijnlijk. Tenminste, zo werkt het bij mij wel. Is het misschien een idee om anders gewoon een keer een activiteit te gaan ondernemen samen? Ga een dagje naar de dierentuin, indoorklimmen, midgetgolfen, ik noem maar wat. Grote kans dat de gesprekken dan wel vanzelf op gang komen omdat je je dan ergens anders op kunt concentreren en dus niet zo bezig bent met wat hij van je denkt. En anders kunnen jullie het hebben over wat jullie zien (bijvoorbeeld in de dierentuin kun je iets over de dieren zeggen, dat gaat dan vanzelf). En als je een keer zo’n dagje uit hebt gehad ben je daarna waarschijnlijk minder gespannen, waardoor het een volgende keer allemaal net wat soepeler gaat.

We waren afgelopen week naar de film geweest en toen ging het wel wat beter ja. Dan heb je wat om over te praten. Daarna waren we weer naar zijn huis gegaan en als we dan weer saampjes op de bank zitten, slaat de stilte weer toe vanuit mijn kant.

Zoals ik al aangaf zijn het niet echt date's, maar meer gewoon gezellig bij hem langsgaan. Iets ondernemen samen zit er nog niet echt in. Als ik dat zou willen, zou ik er eerst voor moeten zorgen dat hij weer net zo enthousiast wordt als in het begin, want ik weet zeker dat er meer in zit als ik mij meer open stel en als we samen kunnen lachen en gesprekken kunnen voeren.

Ik merk namelijk dat het steeds minder wordt..
Naar de film vind ik dat weer niet zo’n goed voorbeeld. Dan zit je een paar uur zwijgend naast elkaar en spreek je elkaar nog niet echt. Een dierentuin of pretpark is dan toch beter.

Maar waarom zou je niet zoiets met hem kunnen ondernemen? Als het ‘gewoon’ een vriend is kun je toch ook wel dat soort uitstapjes met hem maken? Van samen op de bank hangen krijgt hij geen leuker beeld van je, dus je moet toch iets anders verzinnen, voor hij helemaal afknapt.
quote:yvonjaspers schreef op 22 maart 2012 @ 08:24:

Naar de film vind ik dat weer niet zo’n goed voorbeeld. Dan zit je een paar uur zwijgend naast elkaar en spreek je elkaar nog niet echt. Een dierentuin of pretpark is dan toch beter.

Maar waarom zou je niet zoiets met hem kunnen ondernemen? Als het ‘gewoon’ een vriend is kun je toch ook wel dat soort uitstapjes met hem maken? Van samen op de bank hangen krijgt hij geen leuker beeld van je, dus je moet toch iets anders verzinnen, voor hij helemaal afknapt.

Onder de film zelf niet echt nee, maar de weg er naar toe / naar huis en wat drinken was al een stuk beter.

Hij is niet echt een type om naar een dierentuin, pretpark, stad of iets te gaan. Ik ben bang dat dat 'm gaat worden.

Hij is vrij druk met sporten en studie. Als ik hem zie is het meestal savonds/snachts een paar uurtjes.
Ik denk dat je je na al die keren nog steeds niet op je gemak voelt bij hem omdat je hem wel erg leuk vindt! Tegenover je vriendinnen en collega's hoef je je niet meer te 'bewijzen' en kun je helemaal jezelf zijn, maar tegenover hem wil je je het liefst van je beste kant laten zien. Daardoor ben je er te veel mee bezig en je te bewust van je gedrag waardoor het alleen maar minder goed gaat.

Ik heb alleen helaas geen tips voor je. Als ik onzeker ben word ik namelijk niet verlegen maar ga ik heel gek doen. Gekke grapjes maken en steevast teveel zeggen. Ook niet erg aantrekkelijk waarschijnlijk, haha!

Kun je hem niet opmde een of andere manier duidelijk maken dat ie je zo verlegen maakt omdat je hem erg leuk vindt? Verlegen klinkt lief, beter dan onzeker. En je zegt dat je wel goed kan schrijven met hem, wat dacht je van een lief berichtje in de vorm van een kaartje, sms'je of zo?

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop voor jou dat er een mooie relatie in zit!
Actief daten, iets wat jij leuk vindt. Hij vindt jou leuk dus past hij zich wel aan. Jij wordt daardoor losser en dat zal hem verrassen. Doe iets waarbij je zo min mogelijk stil zit. En als je dan toch stil zit ga je gewoon zoenen, werkt altijd.
quote:naima1981 schreef op 22 maart 2012 @ 09:19:

Ik denk dat je je na al die keren nog steeds niet op je gemak voelt bij hem omdat je hem wel erg leuk vindt! Tegenover je vriendinnen en collega's hoef je je niet meer te 'bewijzen' en kun je helemaal jezelf zijn, maar tegenover hem wil je je het liefst van je beste kant laten zien. Daardoor ben je er te veel mee bezig en je te bewust van je gedrag waardoor het alleen maar minder goed gaat.

Ik heb alleen helaas geen tips voor je. Als ik onzeker ben word ik namelijk niet verlegen maar ga ik heel gek doen. Gekke grapjes maken en steevast teveel zeggen. Ook niet erg aantrekkelijk waarschijnlijk, haha!

Kun je hem niet opmde een of andere manier duidelijk maken dat ie je zo verlegen maakt omdat je hem erg leuk vindt? Verlegen klinkt lief, beter dan onzeker. En je zegt dat je wel goed kan schrijven met hem, wat dacht je van een lief berichtje in de vorm van een kaartje, sms'je of zo?

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop voor jou dat er een mooie relatie in zit!

Ik denk dat een combinatie is van dat ik hem idd heel erg leuk vind en dat hij juist heel erg zeker en direct is.

Ik ben bang dat als ik tegen hem zeg dat ik hem heel erg leuk vind dat hij daar een soort van "schrikt"

Hij heeft aangegeven dat hij mij wel een leuke meid vind maar ik moet geen verwachtingen van hem hebben. Dit bedoelde hij verder niet rot, maar zoals ik al aangaf, hij is heel direct.

Ondanks dat hij dit zegt, weet ik ook dat hij er wel voor open staat als de "klik"er is. Maar dan zou er wel wat moeten veranderen van mijn kant.

Als we samen zijn, liggen we altijd lekker samen op de bank heel knus, zoenen, dus dat zit wel goed.
'Geen verwachtingen hebben'? Dat vind ik zo'n rare opmerking.

Maar on topic: Zou je anders eens kunnen afspreken met nog iemand erbij, een vriendin bij wie je je erg op je gemak voelt bijvoorbeeld. Of dat hij eens langskomt terwijl jij met collega's/studiegenoten een borrel drinkt op het terras.
quote:hekje schreef op 22 maart 2012 @ 09:39:

'Geen verwachtingen hebben'? Dat vind ik zo'n rare opmerking.

Maar on topic: Zou je anders eens kunnen afspreken met nog iemand erbij, een vriendin bij wie je je erg op je gemak voelt bijvoorbeeld. Of dat hij eens langskomt terwijl jij met collega's/studiegenoten een borrel drinkt op het terras.Hmm dat zou idd een optie zijn, maar denk lastig om het te realiseren. Overdag zie m sowieso al nooit. Tevens kennen wij elkaar nog amper en om dan nu al met andere erbij af te spreken..
iemand nog meer tips of ideeën?
Het begin van het verhaal lijkt op het begin van mij en mijn vriend, alleen had ik geen verwachting en dat scheelde denk ik. Hierdoor hoefde ik niet bang te zijn dat hij "afknapte" op mijn ware ik. Met succes want hij vond mij hierdoor juist leuk en na een tijd leuk afgesproken zijn we bij elkaar gekomen. Ik vertel het verhaal zodat je begrijpt dat niets leuker is dat iemand op je valt zoals je bent. Niet bang zijn dat iemand afknapt. En als iemand afknapt dan pas je helaas niet bij elkaar, maar je bent dan in ieder geval wel jezelf geweest.

Succes
De eerste keer nadat we hadden afgesproken was hij erna heel enthousiast. Hij vond het leuk, en het voelde goed bij hem toen we gezoend hadden. Hij zei gelijk dat hij mij weer wilde zien. De keren erna werd hij steeds minder enthousiast en begon minder te praten.

Ik heb deze week al 2 keer een hint opgegooid en allebei de keren zei hij dat hij het leuk vind, maar dat hij weinig tot geen tijd heeft. Ik ben dus bang dat het voor hem al klaar is.

Ik weet ook zker dat als ik niet zo stil, onzeker, verlegen enz was geweest dat wij nu op een heel ander punt stonden..

Voorlopig laat ik hem even en wacht ik op een reactie vanuit zijn kant.

Als ik nog een kans krijg om hem te zien, moet ik er echt voor zorgen dat het een leuke gezellige avond wordt, anders is het echt klaar denk ik..
Ik moet ook altijd loskomen voordat ik los ga. Daarna ben ik van het; Gooi je haar los ...

Met een date heb ik één keer meegemaakt dat ik inderdaad niet losser werd naarmate de tijd vorderde, blijkbaar was het mijn type niet. Ik ben toen gestopt met daten, waarom zou ik me door die ongemakkelijke periode heen worstelen als ik zelf al merkt dat het langer duurt dan normaal?

Hij vond het jammer. That's the way life goes. Ik geloof dat hij er echt heel snel ook weer overheen was, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Omdat ik verliefd ben..

En ik zeker weet dat het wat kan worden als ik mij meer open stel en gezelliger overkom, ipv een stil meisje op de bank.
Erg herkenbaar.

Zo frustrerend als je niet kan uitten terwijl je wel wil. Er zitten dan soort remmingen in je.

Kun je niet een keertje met hem een terrasje pakken of naar een restaurant gaan en dat je dan wat wijntjes drinkt

Niet teveel natuurlijk maar dat je dan net wat losser bent. Dan weet je dat je het ook kan en dat helpt misschien voor de volgende afspraak om je relaxter te voelen.
Vanavond heb ik weer met m afgesproken! Hij was een beetje moe en vroeg of ik gewoon naar zijn huis wilde komen.

Geen probleem zei ik

Mja ik zit nu al weer te stressen omdat ik m vanavond ga zien!

Wat kan ik nu het beste wel en het beste niet doen?
Flesje wijn meenemen? Geen idee of hij daar wel trek in heeft als hij al wat moe is maar het zou kunnen dat het jou wat losser maakt misschien?

Bedenk maar dat hij toch weer met je af wil spreken, hij vindt je dus leuk. Hoe leuk is nog niet duidelijk maar dat zal de tijd wel leren! Zet hem op, niet te geforceerd of gemaakt, probeer te onthouden dat hij je in ieder geval de moeite waard vindt om zijn avond mee door te brengen.
quote:Snubbel schreef op 24 maart 2012 @ 18:43:

Flesje wijn meenemen? Geen idee of hij daar wel trek in heeft als hij al wat moe is maar het zou kunnen dat het jou wat losser maakt misschien?

Bedenk maar dat hij toch weer met je af wil spreken, hij vindt je dus leuk. Hoe leuk is nog niet duidelijk maar dat zal de tijd wel leren! Zet hem op, niet te geforceerd of gemaakt, probeer te onthouden dat hij je in ieder geval de moeite waard vindt om zijn avond mee door te brengen.

Ik moet nog terug rijden dus helaas geen wijntje..

Hij zou idd niet met mij afspreken als hij het niet leuk vond. Ik merk alleen wel dat het steeds minder wordt, qua contact en hij is niet meer zo enthousiast. Daarom moet ik er voor zorgen dat het vanavond een hele leuke avond wordt

Opzich is daar ook niet vel voor nodig maar wel even een duw in de goede richting!
Je ogen telkens half dichtknijpen en een goede vriendin over hem heen fantaseren dan?

Je kunt het! Niet teveel blijven denken dat het enthousiasme zijnerzijds minder is geworden, hij spreekt nogsteeds af! Misschien is hij in het algemeen wat moeier en lijkt het daardoor wel zo dat het steeds minder wordt, misschien denk jij dat ook wel alleen maar door je onzekerheid.

Je gaat er gewoon een hele leuke avond van maken! De zon schijnt de hele week al, heel niet gek dus om aan vakantie te denken, heb je niet een paar leuke vakantie verhalen? Of dat je hem verteld waar je heel graag een keer heen zou gaan en waarom?

Succes en heel veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven