onzeker in vriendschap

28-11-2011 22:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi forumers,

hopelijk kunnen jullie advies of ervaringen met me delen hierover.

Ik heb namelijk 2 vriendinnen, waarvan 1 mn best friend is.

En vaak ben ik heel erg onzeker of ze me nog wel leuk en gezellig vinden, ik heb soms het idee dat mn ene vriendin probeert om ook bf te worden met mijn bf, en dat tenkoste van mij...

zo zijn ze afgelopen zaterdag met zn vieren gaan eten, en wij zijn niet mee gevraagd, t was een of andere actie maar wij hadden best gewoon daarbij kunnen zitten...

want hiervoor deden we dat soort dingen ook gewoon gezellig met zn allen, of als ik moest werken dan bijv hun...

Maar ja dit alles heeft me mega onzeker gemaakt, ik heb t niet helemaal durven bespreken , maar via de chat wel een beetje.

mn bf reageerde op zich wel lief, maar omdat mn andere vriendin ook op de chat zat denk k gelijk weer ; o nu hebben ze t vast met elkaar over mij, over hoe stom ik ben.....

ik weet t, klink als onzekere 15jarige , ben inmiddels 2x zo oud..

vroeger ben ik ook door mn bf van toen flink gedumpt en dat heeft flinke wonden achter gelaten

en omdat mn ene vriendin dan ineens zo iets achter mn rug om regeld wordt ik onzeker en bang.....

heb een aantal jaren terug vanwege iets compleets anders een aantal x een psycholoog bezocht, en daarbij een boek van de ret methode gehad, en daarmee ga ik nu echt aan de slag,

anders wordt ik nog paranoïde als dit door bljift gaan...

nu mijn vraag aan jullie, wie herkent zich hierin, of heeft tips om hier beter mee om te gaan???

liefs miek
bf ? what the f ?
Waarom moet jij overal bij zijn? Het kan toch dat zij gewoon een keertje met zijn vieren wat wilde doen, zonder jou? Dat maakt echt niet dat ze jou opeens niet meer aardig vinden..
Best Friend boterblommetje. A la Paris Hilton
Je bent 30 en dat dit???

Oh my fucking god....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het is toch BFF? Of loop ik weer achter?
de chat, bf... Je klinkt inderdaad als een puber.
Ok even een iets meer volwassen reactie

waarom zou jij overal bij moeten zijn?

Toch juist leuk als vriendinnen het ook met elkaar kunnen vinden?

Wat is er voor vreselijks aan dat ze ook afspreken zonder jou erbij?

Want als dat echt een doodzonde is ben ik wel heel slecht bezig namelijk

Ik heb namelijk een aantal vriendinnen waar ik dingen als groep mee doe, maar ook dingen zonder de anderen erbij

En ja....soms hebben we het dan ook nog wel eens over ze...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Best Friend Forever
ja ster ik begrijp wat bf is (zo'n enorm fossiel ben ik ook niet )

verbaas me alleen vreselijk dat iemand van 30 op deze manier praat en denkt.
Afspreken zonder TO is één ding, maar er staat 'met z'n vieren', dus blijkbaar met partners erbij. Dan vind ik het ook wel flauw dat ze TO niet uitnodigen, het is dan toch al met een stel.
Hier snap ik ook niks van.
Wat is dat toch met vrouwen die zich altijd meteen buitengesloten voelen? Soms kom je impulsief op een idee en denk je er even niet bij na iemand te bellen...

En als je echt denkt dat er wat mis is, vraag je het toch gewoon?
Mijn advies: relax. Je bent leuk genoeg. En als het om de een of andere reden met deze vriendinnen misloopt, dan zijn er nog genoeg anderen. Maar het loopt waarschijnlijk helemaal niet mis. Echt meissie, relax.

Je kunt van een vriendin geen exclusiviteit verwachten. Als mensen andere vrienden erbij krijgen dan wil dat niet zeggen dat ze jou ineens niet meer moeten.

Wat hierboven gezegd wordt: Relax.

En bespreek vooral je twijfels niet met je vriendinnen.

Daar zit niemand op te wachten. Hou het probleem waar het is; bij jezelf.
Realiseer je maar dat het heerlijk rustig is om niet overal bij te hoeven zijn. Daar ben ik nog steeds elke dag dankbaar voor: dat ik dat ontdekt heb... Heerlijk.
quote:lionlily schreef op 28 november 2011 @ 22:45:

Realiseer je maar dat het heerlijk rustig is om niet overal bij te hoeven zijn. Daar ben ik nog steeds elke dag dankbaar voor: dat ik dat ontdekt heb... Heerlijk.

Jaaa, zo na je 30e komt dat besef inderdaad.

Bij mij dan.

Heerlijk!

Mijn beste vriendin is 10 jaar jonger dan ik, en ik heb het met haar hier wel eens over gehad.

Ze keek me toen heel jaloers aan en zei "ik kan niet wachten tot ik dat ook krijg".

Daar hebben we erg om gelachen.
Ik herken het wel. Ben destijds op het schoolplein met een ander meisje op het klimrek gaan spelen en toen werd dat mijn bf.
Tsja dat krijg je Murdoch. Mocht je ex-bff wel nog op je feestje komen?
Ja maar ze mocht niet naast mij zitten en ik had haar cadeautje als laatste uitgepakt. Maar toen zei een andere f dat zij had gezegd dat ik stom was. Maar ik had dus al lekker een nieuwe bff dus dat kon mij niks schelen.
Summer wij zijn toch ook BFF's...
quote:Yvonne77 schreef op 28 november 2011 @ 22:25:

Het is toch BFF? Of loop ik weer achter?Ja dat dacht ik ook! Mij is verteld dat bf staat voor boyfriend en niet voor best friend.
Miekje, jij denkt te veel, maar vraagt te weinig. Kom voor jezelf op en vraag waarom zij jullie niet hadden uitgenodigd. Geen verwijten, gewoon een open vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven