Onzeker na herpes

09-10-2011 19:14 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn ex-partner genitale herpes gekregen, (een leuk cadeau was dat, maar niet heus ) dat is nu ongeveer 10 maanden geleden.

We zijn inmiddels een aantal maanden uit elkaar en ik verlang naar een nieuwe relatie. Ik heb al een tijdje geen aanval gehad, maar ik voel me enorm onzeker om een nieuwe relatie te beginnen. Ik ben bang dat hij me vies zal vinden of af zal wijzen hiervoor wat ik nog zou begrijpen ook.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben meegemaakt? En hoe vertelde je je nieuwe partner dat je herpes hebt? En wat voor reacties kreeg je?

Groetjes van een bange en onzekere meid....
Ksjenia; meer mensen dragen wel dat virus dan er mensen zijn die het niet hebben.

Maar de meeste tijd heb je er geen last van en veel mensen weten niet eens dat ze het hebben.
Dus zo dramatisch is het nu ook weer niet..
@pinks gebruik jij de virusremmende medicijnen?

Ik heb gehoord dat het niet goed is om ze langdurig te gebruiken omdat je er recistent voor kunt worden (of zo iets) en dat is de reden waarom ik ze alleen gebruik als ik de aanval heftiger vind (en dat is de laatste tijd dus gelukkig niet meer)
quote:Ksenija schreef op 09 oktober 2011 @ 20:32:

Dus zo dramatisch is het nu ook weer niet..

nee misschien dus toch niet, maar geloof me het is best even een schok als je er achter komt dat je een soa hebt en dan ook nog 1 die nooit over gaat.

@Pinks echt super dat je hier je verhaal durft te doen
Hier nog iemand!

Eerste aanval is idd erg killing! Ik heb het door orale seks gekregen.Hij had,voordat we wat met elkaar kregen,met een meid gezoend die een goed gecamoufleerde koortlip had. Op die manier heb ik het gekregen. Hij heeft zelf nooit een uitbraak gehad en het virus is dus ''verborgen'' bij hem.

Zelf heb ik ongeveer elk half jaar een aanval. Dan hebben we uiteraard ook geen seks,want daar moet ik dan niet aan denken! Meestal krijg ik die aanvallen in periodes van stress of slechte weerstand. Ik zou me niet al te druk maken over een nieuwe relatie. Wat pinks al zei,je bent niet vies of eng.
quote:_Merel_ schreef op 09 oktober 2011 @ 20:34:

[...]

nee misschien dus toch niet, maar geloof me het is best even een schok als je er achter komt dat je een soa hebt en dan ook nog 1 die nooit over gaat.

@Pinks echt super dat je hier je verhaal durft te doen

Nee, dat begrijp ik volledig.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit niet wil zeggen dat je nooit een relatie zult krijgen met iemand die het accepteert.
quote:mrjm83 schreef op 09 oktober 2011 @ 20:36:

Hier nog iemand!

Eerste aanval is idd erg killing! Ik heb het door orale seks gekregen.Hij had,voordat we wat met elkaar kregen,met een meid gezoend die een goed gecamoufleerde koortlip had. Op die manier heb ik het gekregen. Hij heeft zelf nooit een uitbraak gehad en het virus is dus ''verborgen'' bij hem.

Zelf heb ik ongeveer elk half jaar een aanval. Dan hebben we uiteraard ook geen seks,want daar moet ik dan niet aan denken! Meestal krijg ik die aanvallen in periodes van stress of slechte weerstand. Ik zou me niet al te druk maken over een nieuwe relatie. Wat pinks al zei,je bent niet vies of eng.Dat lijkt me ook balen als je via een koortslip krijgt. Jouw vriend heeft gelukkig geen moeite om met je te vrijen, mijn ex wilde soms niet met me vrijen omdat ik de herpes had (die ik van hem had gekregen!) en hij bang was dat dat bij hem de soa weer zou activeren Dan voelde ik me echt vies.... Misschien dat daar het gevoel vandaan komt en de angst om een nieuwe relatie te krijgen die me niet accepteert
Mijn vriend heeft zich vreselijk schuldig gevoeld. Ik neem hem niets kwadelijk,het is wel flink balen natuurlijk.

Mijn vriend kijkt inderdaad niets anders tegen mij aan en soms kijkt hij even voor me hoe erg de ''schade'' is als ik weer eens een pijnlijke aanval heb. Vlak erna zegt hij altijd: ga maar lekker rustig liggen,ik doe dit of dit wel. Echt super lief.

Wat achterlijk van je ex vriend om zo te reageren! Tuurlijk moet je voorzichtig zijn als je een aanval hebt,maar van knuffelen heeft hij het niet gelijk aan zn tampeloeris zitten!

Ik denk dat als ik in jouw'n situatie zou zitten en een leuke vent ontmoet het er in de loop van tijd over zou hebben,wanneer jullie seks met elkaar zouden hebben ofzo. Wel zou ik het vrij luchtig brengen denk ik,niet een te groot drama van maken zodat het dan voor hem ook niet te beladen overkomt. Uiteraard wel duidelijk stellen wat het inhoudt etc.
@MRJM dat is denk het beste wat ik kan doen, het zo luchtig mogelijk brengen. Wat lief van jouw vriend dat hij zo reageert. Dat botte bij mijn ex is dan ook 1 van de redenen dat het uit is gegaan.
Ja daar ben ik ook heel erg blij om

Als je in de toekomst een man tegenkomt en hij reageert bekrompen of afwijzend,dan is hij het je ook niet waard. Ik denk maar zo,er worden zelden mensen gedumpt om een koortslip,waarom dan wel daarom gedumpt worden?

Hoe dan ook,ik wens je wel veel succes,want het is en blijft een kl*te virus!
@MRJM ja dat is het rare, het is eigenlijk hetzelfde als een koortslip, alleen dan op en andere plek

Bedankt nog!
Hahaha! Zo heb ik het mijn vriend voor het eerst verteld.

Ik zei: Ehm,ik heb wat van jou gekregen waar ik niet zo blij mee ben. Hij: Wat dan?!

Ik zei: Ik heb koortslippen gekregen van jou.

Hij fronst en zegt: Huh? Maar ik zie niets. Waarop ik zei: Deze lippen zijn voor de meesten niet zichtbaar,alleen voor jou.

Hij schrok verschrikkelijk en voelde zich vreselijk schuldig.

Zo heb ik het toen gebracht. Wel erg moeilijk natuurlijk om het te zeggen,maar het kwam er gewoon uit op de manier waarop ik het dus gedaan heb.
.
quote:_Merel_ schreef op 09 oktober 2011 @ 20:32:

@pinks gebruik jij de virusremmende medicijnen?

Ik heb gehoord dat het niet goed is om ze langdurig te gebruiken omdat je er recistent voor kunt worden (of zo iets) en dat is de reden waarom ik ze alleen gebruik als ik de aanval heftiger vind (en dat is de laatste tijd dus gelukkig niet meer)

Nee, want ik heb totaal geen last. Ik dacht dat je een lage onderhoudsdosis kon slikken. Resistentie lijkt me hier niets mee te maken hebben, want genezen kan je het toch niet.

Maar ik zou zeggen: praat erover met je huisarts. Schaam je er niet voor, zeker niet voor je arts.
http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1024036883

Goeie info; over wanneer ze een onderhoudsdosering aanraden en ook nog eens de cijfers: 12.000 mensen per jaar raken besmet. Moet je nagaan dus, hoeveel mensen dit virus hebben.

Naar plaatje overigens, dat had van mij dan weer niet gehoeven
Ik lees ook cijfers, dat van de mensen boven de 25 zo tussen de 40 en 60% het virus bij zich dragen. Veel mensen hebben nog nooit een uitbraak gehad.

De kans dat een potentiele partner het ook heeft is dus best groot.
Hoi

Ita so common sickness...there is medicine for you and your coming.....partner...take it easy,enjoy your life.
Ik wist echt niet dat het zo vaak voor komt! Dat is nieuw voor mij.

Tja het zal, als het zo ver is niet gemakkelijk zijn om het te vertellen, maar ik denk dat ik het verhaal van de "koortslip" maar ga gebruiken. Dat kent iedereen en dat vind niemand eng ofzo.
quote:mrjm83 schreef op 09 oktober 2011 @ 20:36:

Hij heeft zelf nooit een uitbraak gehad en het virus is dus ''verborgen'' bij hem.

Mijn ex had dit dus ook, hij had nooit eerder klachten gehad maar hij vertelde dat hij anderhalf jaar voor mij eenmalig had gevrijd zonder condoom en denkt dat hij het toen heeft opgelopen. Hij kreeg waarschijnlijk een aanval omdat hij griep had gehad en zijn weerstand was slecht op dat moment. Maar ook toen had hij dus nauwelijks klachten, alleen wat pijn bij het plassen.
@pinks dat is goeie website, heel heldere uitleg
@finland: je bent dus echt niet de enige! Het is inderdaad niet echt iets dat je tijdens de koffiepauze op tafel gooit...
En ja het is zover: ik heb iemand leren kennen en vind hem erg leuk. Ik weet nog niet of het echt iets gaat worden, maar de HG is voor mij ineens weer een actueel onderwerp

En dan heb ik ook nog eens de laatste tijd meer last van aanvallen.

Ik heb het hem nog niet verteld maar ik wil hier ook niet al te lang mee wachten, dan is het minder pijnlijk als hij niet accepteert....

hmmm voel me een beetje dippig hierdoor.
quote:Ksenija schreef op 09 oktober 2011 @ 20:08:

Ik ben zelf nogal anti-bacterieel en zou me er niet goed bij voelen.Is een virus soa, geen bacterie soa. Die laatsten zijn makkelijk te genezen, mits mensen zich regelmatig laten testen en ze snel naar een arts gaan bij symptomen.
quote:_Merel_ schreef op 09 november 2011 @ 22:34:

En ja het is zover: ik heb iemand leren kennen en vind hem erg leuk. Ik weet nog niet of het echt iets gaat worden, maar de HG is voor mij ineens weer een actueel onderwerp

En dan heb ik ook nog eens de laatste tijd meer last van aanvallen.

Ik heb het hem nog niet verteld maar ik wil hier ook niet al te lang mee wachten, dan is het minder pijnlijk als hij niet accepteert....

hmmm voel me een beetje dippig hierdoor.

Je hebt idd pech gehad, kan gebeuren, ook als je erg zorgvuldig bent. N**ken met condoom betekent geen 100% veiligheid, verre van.

Voor diegene aan wie je het vertelt kan het uitmaken of het voor hem de eerste keer is dat hij het hoort: ik heb ook eens een vriendin gehad die GH had, moest ik ook erg aan wennen, veel info online gezocht, met zo'n info lijn gebeld etc.

Stel ik zou weer een vrouw ontmoeten die dat heeft, dan zou ik er nu veel meer ontspannen mee om kunnen gaan.
Niet druk om maken...

Ten eerste moet je je beseffen dat vanaf 21 jaar 80% van de mensen drager is van het virus. Dat kan dus ook zo zijn dat iemand het draagt maar nooit een uitbraak krijgt. Deze kan het wel weer doorgeven. Al met al is het zoooo besmettelijk maar ook zo veel voorkomend en ben jij degene waar ze het hebben kunnen vaststellen maar je bent een van de heeeeeeel velen! Als jouw toekomstige partner hierdoor geen sex met je wilt kan hij beter vrijgezel blijven.. Stel dat hij iemand tegenkomt die het draagt maar geen uitbraak heeft, die kan het ook doorgeven...

Ik heb namelijk een keer door een huisarts een SOA test laten doen en deze had ook herpes in het bloed laten testen. Uitslag was positief en ik helemaal in paniek. Bleek ook nog recente besmetting maar ik had echt nergens iets gehad, bij mond of genitalien. Blijkbaar ben ik dus zo'n drager die nooit uitbraak heeft. Heb de GGD gebeld en zei gaven aan dat ze daarom ook nooit bloedtesten doen op herpes want...het zegt niets over waar de besmetting zou zijn, kan overal zijn in je lichaam, en bijna iedereen zou positief getest worden. Ze vonden het ook een onzinnige test van de huisarts als je dit test alleen in bloed zonder symptomen. Ik wilde toch eerlijk zijn naar vriend. Hij was heel relaxed en zei dat als gewoon weg gaat niet erg is toch? Mooiste was bij navraag dat waarschijnlijk ik het van hem heb want hij heeft vaker koorstlip....ik nooit en sinds toen ook nooit gehad...hij wel..hahaha...ik zoen hem dan gewoon hoor...heb het toch al het virus

Laat anders je toekomstige partner met de GGD bellen voor uitleg... Tegen mij zeiden ze; als je daar zo bang voor bent om dat op te lopen tijdens je leven kun je beter nooit meer sex hebben met iemand of zelfs maar uit een glas drinken en op een hutje op de hei gaan zitten...

Toch begrijp ik je schrik maar maak je niet gek..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven