Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Ik bedoel ook niet dat er geen reden is voor liefdesverdriet hoor, ook al denk ik dan dat jullie misschien niet zo goed bij elkaar passen... Het verdriet is er, je liefde voor hem is er... dat is gewoon echt.
ik heb ook wel eens gedacht, we passen niet perfect bij elkaar, maar we kennen elkaar dan ook nog niet vreselijk lang dacht ik dan, dus dat komt nog wel. heb het nooit als belemmering gezien, dat we zo anders zijn, meer als een uitdaging
Ik zou eerst een beginnen met dat woord verlatingsangst overboord te gooien, want dat is hier helemaal niet van toepassing. Ik zou hier eerder denken aan "geschonden vertrouwen" of iets dergelijks. Geef er zelf maar een naam aan.

Ik geloof echt dat hij een geweldige vent is. Je houdt niet voor niets van hem. Natuurlijk wil je niets liever dan hem terug, hem weer in je armen hebben en weer die intimiteit en dat vertrouwde voelen. Het doet gewoon heel veel pijn. Daar valt helaas niks aan te doen. Tijd, ja tijd.... daar heb je nu niets aan...

Ik vind dat je hem wel kwalijk kunt nemen dat hij het contact niet afkapte. Zeggen dat ze hem altijd kon bellen is daar een eind van verwijderd. Dat hij zelf niet belde is fijn, maar zij kon dus wel altijd bellen. Hij kan geen anderen kwetsen maar hij wist wel dat hij jou daarmee kwetste. En hij kwetst jou nu ook, heel diep zelfs. Dat had misschien wel voorkomen kunnen worden als hij wat harder tegenover haar was geweest.
Ga in therapie!
Je hoeft natuurlijk ook niet perfect bij elkaar te passen, ieder mens is anders, het zou wel heel bijzonder zijn als je echt overal hetzelfde over zou denken. Maar als er vrij grote verschillen zijn, is het wel goed om dan allebei ongeveer even veel water bij de wijn te doen zodat de zaak een beetje in balans bijft (ik hoop dat ik dit begrijpelijk overbreng...)
ik denk dat dat ook helpt.

denk dak maar eens bindingsangst ga ontwikkelen...;-)

zo gaat het de hele avond al...emotionele breuk en dan weer een rustig moment met zelfs tijd voor humor[/quote]

Maar seriously, heeft je vriend geen bindingsangst?
Ga in therapie!
geschonden vertrouwen, is hoe de psych het ook noemde, maar verlatingsangst is iets makkelijker uit te leggen zonder direct alles op tafel te gooien zeg maar, wilde nieteens over de breuk TOEN beginnen hihi. maar dat terzijde.

je hebt volkomen gelijk wat het contact met de ex betreft. heb ik hem ook wel eens uitgelegd zoals jij het nu stelt dubiootje...maar als ze dan begon te huilen aan de telefoon dan kon hij het niet over zijn hart verkrijgen om hard te zijn zeg maar
hij heeft geen bindingsangst hoor. hij is heel erg devoted en al snel vrij serieus...sokken, scheerspul enzo staat hier gewoon en we hadden het al regelmatig over onze toekomst en in die gesprekken nam hij vaak het voortouw, dus van bindingsangst is bij hem geen sprake.

ik denk dat hij zichzelf te vroeg wil beschermen voor lastige situaties en daarom nu het bijltje erbij neer heeft gegooid
ik bedoel: ik ben een enorme vechter wat relaties en gevoelens aangaat en hij...hij blokkeert dan juist en kiest voor zichzelf zeg maar
Ik denk meer aan het feit dat jullie een breuk hadden waarvoor de oorzaak bij hem lag en dat hij toen terugging naar zijn ex. Ik heb ergens het gevoel alsof het feit dat jij in therapie bent gegaan er wel eens mee te maken kan hebben.
Ga in therapie!
ik snap je niet helemaal geloof ik
Juist als een ex zou gaan huilen aan de telefoon, zou ik het wel gepast vinden eigenlijk van hem als hij haar eens duidelijk uitlegde dat hij nu met jou is en dat het tussen haar en hem over is. Beter voor haar, want dan heeft zij duidelijkheid, beter voor jou want dan kun jij die onzekerheid beter achter je laten en beter voor hem omdat hij dan niet meer geclaimd wordt door zijn ex. Toch? Maar goed, is misschien wel een beetje zakelijk benaderd door mij als buitenstaander...
quote:Lalein schreef op 23 september 2007 @ 02:20:

je hebt volkomen gelijk wat het contact met de ex betreft. heb ik hem ook wel eens uitgelegd zoals jij het nu stelt dubiootje...maar als ze dan begon te huilen aan de telefoon dan kon hij het niet over zijn hart verkrijgen om hard te zijn zeg maarKlinkt bekend, ik heb ook een lief die zo is (totaal andere situatie) die geen grenzen kan aangeven aan anderen maar dus wel aan mij. Alsof hij het alleen bij mij durft. Want ondertussen zit jij wel te huilen nu. Door hem. Jou kwetst hij wel.
Ga in therapie!
gelijk heb je lemmy en geloof me, dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt...dus zie hier, iets wat HIJ niet aan zichzelf veranderd kreeg.

pfff enof ik zit te huilen hierom...en ben doodsbang wat er gaat gebeuren als ex hem weer eens belt...kopje koffie hier...praatje daar...hij wil haar niet kwetsen...aaaaah daar moet ik even niet mee bezig zijn
Ik snap het zelf ook niet helemaal meer, het is een beetje vroeg Laat die bindingsangst maar ff zitten. Maar het is wel erg toevallig dat hij juist nu jij serieus je problemen aanpakt (datgene wat hém dwarszat) besluit op te stappen. Heb je verteld hoe die sessie bij de psych verlopen was? En dat het helemaal geen verlatingsangst was? Misschien voelde hij wel aankomen dat er dingen gingen gebeuren waar hij niet op zat te wachten. Confronterende dingen, situaties waarin hij op zijn verantwoordelijkheid wordt aangesproken bijvoorbeeld. Want jij hebt toch ook problemen met bepaald gedrag van hem?
Ga in therapie!
ik heb hem de hele sessie uit de doeken gedaan...verteld dat de psych ook denkt dat het door de breuk van toen kwam en een gebrek aan vertrouwen. dat nam hij allemaal heel goed op en hij was superlief en ook blij voor me dat eraan gewerkt wordt. heb hem nog gevraagd offie het niet eng vindt dat zijn vriendin psychisch even in de knoop zit...hij zei van niet, maar begin nu te denken dat hij het misschien niet aankan, een vriendin die eigenlijk psychisch een beetje de griep heeft
Ga in therapie!
nu ik terugdenk...de psych had als opdracht meegegeven dat we elkaar duidelijk laten weten "ik ben er om 8 uur" en niet "tot vanavond een keer" en hij vond dat niet direct nodig, maar deed het voor mijn gemoedsrust, wat ook de insteek was.
Zou hij ook zo tegen jou doen dan? Als het tussen jullie echt uit blijkt te zijn, en jij belt hem, hebt hem nodig, dat hij dan altijd voor jou klaar blijft staan - zelfs als hij t.z.t. een nieuwe vriendin zou hebben?

Zo ja, dan verwacht ik dat die evt. nieuwe relatie ook geen toekomst heeft...

Zo nee, dan denk ik dat hij met die ex toch een hechtere band heeft (gehad) dan hij wilde toegeven...
nou, hij was 1.5 jaar met die ex en nu, incl. breuk 8 maanden met mij dus misschien was hun band iets sterker...

het eerste wat hij zei was ook dat ik hem ALTIJD kan bellen. en dat zal ik misschien ook doen als ie een nieuwe relatie heeft, met de hoop dat die nieuwe vriendin (moet er niet aan denken!!!! een nieuwe vriendin) net zo reageert als mij, zodat hij in gaat zien dat het echt aan hem ligt...snappie?
Lalein, ik ga slapen.

Ik zit hier een beetje met mijn wazige hoofd mee te lezen, maar ik weet je niet goed raad te geven.

Hoop dat je ook probeert te slapen, wat bijtanken van een heftige dag. Morgen zal weer moeilijk zijn, maar je kan dit aan.

Zorg goed voor jezelf, geef je verdriet de ruimte. Maar wees niet te hard naar jezelf, probeer soms wat afstand te nemen.
Of een vriendin die bezig is haar zaakjes beter op een rijtje te krijgen, psychisch gezien. Misschien is dat wel veel bedreigender?

Lalein, ik ga naar bed!! Schrijf je morgenochtend nog even hoe het gaat? Ik wens je een redelijk rustige nacht toe!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
bedankt voor jullie luisterende oren en lieve woorden. ik voel me rustig nu, dus ga in bed liggen met een boek en wachten tot de oogjes vanzelf dicht vallen,

slaap lekker
slaap lekker lieve Lalein!
Ga in therapie!
Kom je morgen even vertellen hoe het met je is? Welterusten

Lieve Lemmy en Dubiootje
Dan lijkt het me toch best een probleem dat bij hem ligt, dat hij zijn exen niet los kan laten, zeg maar... ook voor hem zou het beter zijn om een relatie echt helemaal af te sluiten voordat hij aan een nieuwe begint, toch?

En ik snap ook wel wat Dubio zegt, dat hij misschien wel het gevoel kreeg dat zijn eigen gedrag indirect ook onder de loep gelegd zou worden nu jij in therapie bent....

Moeilijk allemaal hoor... ik wens je heel veel sterkte, ik moet afhaken nu. Ik hoop dat je nog een beetje rust krijgt vannacht en dat je een beetje opknapt van een nachtje ''er over slapen". Laat nog eens wat van je horen!

Liefs en succes ermee!

Dubio en Iseo, jullie ook lekker slapen he? Welterusten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven