Ooit uitgemaakt? Tips please..
woensdag 14 juli 2010 om 21:46
Heey Viva'ers.
Voor iedereen die het ooit heeft heeft uitgemaakt:
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Nam de ander het goed op en hebben jullie nu als vrienden nog contact?
Ik wil het namenlijk uitmaken, maar mijn vriend woont verweg. Ik ga binnenkort sowieso naar hem toen, dit is al langer afgesproken. Het probleem is echter dat hij ook bijna een feest geeft, en ik vind het zo lullig om het dan net daarvoor te dumpen, maar vlak daarna ga ik op vakantie, en als ik het dan toch uitmaak, dan het liefst voor mijn vakantie.. maar om nou later helemaal daarna toe te gaan om het te vertellen is niet echt handig, maar via sms of internet is ook een beetje slap.. Any advice?
P.s. Ik heb het nog niet over twijfels gehad, dus hij ziet het niet aankomen ofzo,, auww weet niet hoe ik het hem ooit moet vertellen..
Voor iedereen die het ooit heeft heeft uitgemaakt:
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Nam de ander het goed op en hebben jullie nu als vrienden nog contact?
Ik wil het namenlijk uitmaken, maar mijn vriend woont verweg. Ik ga binnenkort sowieso naar hem toen, dit is al langer afgesproken. Het probleem is echter dat hij ook bijna een feest geeft, en ik vind het zo lullig om het dan net daarvoor te dumpen, maar vlak daarna ga ik op vakantie, en als ik het dan toch uitmaak, dan het liefst voor mijn vakantie.. maar om nou later helemaal daarna toe te gaan om het te vertellen is niet echt handig, maar via sms of internet is ook een beetje slap.. Any advice?
P.s. Ik heb het nog niet over twijfels gehad, dus hij ziet het niet aankomen ofzo,, auww weet niet hoe ik het hem ooit moet vertellen..
woensdag 14 juli 2010 om 22:09
woensdag 14 juli 2010 om 22:31
Als je het netjes wilt doen: bellen, vragen of je langs kunt komen morgen (bv vrijdag bellen) omdat je even met hem wilt praten. Dan merk je wel hoe hij reageert, maar is hij in elk geval voorbereid. En mss 'raadt' hij wel wat er aan de hand is, en is langsgaan daarna niet meer nodig.
En anders dus wel langsgaan, het uitleggen, en daarna weer terug naar huis. Ja, is lange reis om relatie t beeindigen, maar doe je t wel op een nette manier.
In elk geval niet eerst 5 dagen gezellig doen, en het daarna uitmaken!
Succes!
En anders dus wel langsgaan, het uitleggen, en daarna weer terug naar huis. Ja, is lange reis om relatie t beeindigen, maar doe je t wel op een nette manier.
In elk geval niet eerst 5 dagen gezellig doen, en het daarna uitmaken!
Succes!
donderdag 15 juli 2010 om 11:54
Mailen/bellen is weinig respectvol en kan aan twee kanten het knagende gevoel geven dat er iets niet correct is afgesloten. Na 3 maanden mag je ook denk ik wel van een relatie spreken, ook al is het kortstondig. Neem de tijd om het te vertellen.
(Nada Surf - Popular)
Three important rules for breaking up
Don't put off breaking up when you know you want to
Prolonging the situation only makes it worse
Tell him honestly, simply, kindly, but firmly
Don't make a big production
Don't make up an elaborate story
This will help you avoid a big tear jerking scene
If you wanna date other people say so
Be prepared for the boy to feel hurt and rejected
Even if you've gone together for only a short time,
And haven't been too serious,
There's still a feeling of rejection
When someone says she prefers the company of others
To your exclusive company,
But if you're honest, and direct,
And avoid making a flowery emotional speech when you break the news,
The boy will respect you for your frankness,
And honestly he'll appreciate the kind of straight forward manner
In which you told him your decision
Unless he's a real jerk or a cry baby you'll remain friends
(Nada Surf - Popular)
Three important rules for breaking up
Don't put off breaking up when you know you want to
Prolonging the situation only makes it worse
Tell him honestly, simply, kindly, but firmly
Don't make a big production
Don't make up an elaborate story
This will help you avoid a big tear jerking scene
If you wanna date other people say so
Be prepared for the boy to feel hurt and rejected
Even if you've gone together for only a short time,
And haven't been too serious,
There's still a feeling of rejection
When someone says she prefers the company of others
To your exclusive company,
But if you're honest, and direct,
And avoid making a flowery emotional speech when you break the news,
The boy will respect you for your frankness,
And honestly he'll appreciate the kind of straight forward manner
In which you told him your decision
Unless he's a real jerk or a cry baby you'll remain friends
donderdag 15 juli 2010 om 12:39
quote:Letgo schreef op 14 juli 2010 @ 22:07:
Vandaag nog gedaan...we moeten praten...de rest ging vanzelf
Eigenlijk klopt dat 'we moeten praten' niet echt... Uiteindelijk praat jij, heb jij je besluit al genomen en kan hij alleen maar luisteren. Bij 'we moeten praten' zou je denken dat hij nog oplossingen aan kan dragen of zoiets.
Dus beter: "Ik moet je wat vertellen"
ofzo...
TO: Of je het face to face moet doen, of dat het ook telefonisch kan weet jij het best denk ik, jij kent hem het best en weet waarschijnlijk beter dan wij hoe hij gaat reageren.
Ik persoonlijk zou het nooit over telefoon uitmaken, maar als jij denkt dat het wel zou kunnen dan zou ik er ook geen zes uur voor gaan reizen.
Sterkte ermee... want het is gewoon niet leuk.
Liefs
Vandaag nog gedaan...we moeten praten...de rest ging vanzelf
Eigenlijk klopt dat 'we moeten praten' niet echt... Uiteindelijk praat jij, heb jij je besluit al genomen en kan hij alleen maar luisteren. Bij 'we moeten praten' zou je denken dat hij nog oplossingen aan kan dragen of zoiets.
ofzo...
TO: Of je het face to face moet doen, of dat het ook telefonisch kan weet jij het best denk ik, jij kent hem het best en weet waarschijnlijk beter dan wij hoe hij gaat reageren.
Ik persoonlijk zou het nooit over telefoon uitmaken, maar als jij denkt dat het wel zou kunnen dan zou ik er ook geen zes uur voor gaan reizen.
Sterkte ermee... want het is gewoon niet leuk.
Liefs
donderdag 15 juli 2010 om 17:02
quote:wolkje8 schreef op 15 juli 2010 @ 16:49:
Altijd face to face, bellen is zo laf.
Nouja als je hem pas weer ziet voor een feest dat leuk en belangrijk voor hem is en je bent pas 3 maanden bij elkaar vind ik het wel een ander verhaal.
Bij mij is het dus gister uitgegaan...ook via de telefoon. Was niet echt de bedoeling. Ik had hem gemaild dat ik wilde afspreken omdat ik iets met hem wilde bespreken. Hij belde gelijk met de vraag of ik het wilde uitmaken. Ik zei nog dat ik hem liever persoonlijk sprak, maar hij zei gelijk dat hij het onzin vond om daarvoor al die kilometers te rijden. Dus zo geschiedde het over de telefoon.
Dus ik vind dat je al best kan laten doorschemeren dat je iets met hem wil bespreken. Dan is het aan hem of hij dat gelijk via de telefoon wil doen of dat gesprek wil laten wachten tot de geplande datum. Persoonlijk vind ik dat als je die knoop eenmaal hebt doorgehakt dat het dan maar beter zo snel mogelijk kan gebeuren. Uitstel maakt het alleen maar erger. Hij voelt zich aan het lijntje gehouden. En jij moet mooi weer spelen terwijl je eigenlijk al weet dat je wil stoppen.
Altijd face to face, bellen is zo laf.
Nouja als je hem pas weer ziet voor een feest dat leuk en belangrijk voor hem is en je bent pas 3 maanden bij elkaar vind ik het wel een ander verhaal.
Bij mij is het dus gister uitgegaan...ook via de telefoon. Was niet echt de bedoeling. Ik had hem gemaild dat ik wilde afspreken omdat ik iets met hem wilde bespreken. Hij belde gelijk met de vraag of ik het wilde uitmaken. Ik zei nog dat ik hem liever persoonlijk sprak, maar hij zei gelijk dat hij het onzin vond om daarvoor al die kilometers te rijden. Dus zo geschiedde het over de telefoon.
Dus ik vind dat je al best kan laten doorschemeren dat je iets met hem wil bespreken. Dan is het aan hem of hij dat gelijk via de telefoon wil doen of dat gesprek wil laten wachten tot de geplande datum. Persoonlijk vind ik dat als je die knoop eenmaal hebt doorgehakt dat het dan maar beter zo snel mogelijk kan gebeuren. Uitstel maakt het alleen maar erger. Hij voelt zich aan het lijntje gehouden. En jij moet mooi weer spelen terwijl je eigenlijk al weet dat je wil stoppen.
donderdag 15 juli 2010 om 17:04
quote:Thila schreef op 15 juli 2010 @ 12:39:
[...]
Dit is een beetje mierenneuken op woorden vind ik. Mijn letterlijke bewoording was 'ik wil wat met je bespreken'. Uiteindelijk maakt het niet uit want de persoon in kwestie weet vaak gelijk wel hoe laat het is.
[...]
Dit is een beetje mierenneuken op woorden vind ik. Mijn letterlijke bewoording was 'ik wil wat met je bespreken'. Uiteindelijk maakt het niet uit want de persoon in kwestie weet vaak gelijk wel hoe laat het is.
donderdag 15 juli 2010 om 17:10
Zomaareenvent, toevallig bij dat concert geweest een paar dagen geleden? Tjee, Nada Surf, jaren niet aan gedacht en opeens is het overal!
Sorry voor deze off topic.
Ik zeg ook: bellen. Soms maakt afstand het lastig om het face to face te doen. Mijn laatste relatie ging ook uit over de telefoon. Nou heb ik er nog serieus over gedacht om toch maar dat vliegtuig in te stappen om het 'in het echt' uit te praten, maar 8 uur vliegen om gedumpt te worden vond ik ook weer zo wat... Dus de telefoon vind ik heus niet altijd respectloos.
Respectloos is: via een sms. Of gewoon je facebookrelatiestatus veranderen
Bel die jongen op, zeg dat je niet naar hem toe komt voor die 5 dagen omdat je gevoelens veranderd zijn. Zeg sorry, en dat het niet aan hem lag.
Sorry voor deze off topic.
Ik zeg ook: bellen. Soms maakt afstand het lastig om het face to face te doen. Mijn laatste relatie ging ook uit over de telefoon. Nou heb ik er nog serieus over gedacht om toch maar dat vliegtuig in te stappen om het 'in het echt' uit te praten, maar 8 uur vliegen om gedumpt te worden vond ik ook weer zo wat... Dus de telefoon vind ik heus niet altijd respectloos.
Respectloos is: via een sms. Of gewoon je facebookrelatiestatus veranderen
Bel die jongen op, zeg dat je niet naar hem toe komt voor die 5 dagen omdat je gevoelens veranderd zijn. Zeg sorry, en dat het niet aan hem lag.
I only get one shot at life - so I shoot to kill