Ook mannen hebben pijn.

01-12-2008 10:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou ik kunnen zeggen om de gigantische leegte, die jij in mij achterliet te vullen , en ondanks alles aan het positieve te blijven vasthouden? Jij was mijn maatje , mijn geliefde en bovenal de pijlers waarop ik de rest van mijn bestaan had willen opbouwen en nu ben je niet meer dan een pijnlijke schim uit het verleden die ik los zal moeten laten ,maar wat doet dat ongeloofelijk veel pijn om je grote liefde als los zand door je vingers te zien glippen.Ondanks al onze problemen had ik steeds het idee dat wij dichter en dichter naar elkaar toe aan het groeien waren , want een relatie is voor mij in voor en tegenspoed en dus werden de momenten die normaliter voor een breuk zouden zorgen voor ons juist het cement van onze relatie , maar soms is pure oprechte liefde blijkbaar niet genoeg om een leven te blijven duren. En nu , nu zijn we gevoelsmatig verder van elkaar af dan ooit en heb jij ervoor gekozen om je direct weer in een relatie te storten ,daarmee mij het gevoel gevend dat ik niets voor je betekend heb , maar in mijn hart zal ik de vrouw koesteren zoals ik die gezien heb en zal er altijd een speciaal plekje voor jou zijn want de echte momenten die wij beleefd hebben waar we een 2 eenheid waren , daarvan kan en wil ik niet geloven dat ze gelogen waren.

Als het eerste benevelde ochtendlicht

De grauwsluier van de nacht verdrijft

En de stralen van de nieuwe dag

Droom voor realiteit verruilt

Besef ik dat de plaats waar jij steeds lag

Nu slechts beslapen word door de vlagen van herinnering

Van hoe het had kunnen zijn

Jij was een roos tussen alle cactussen

Mooi maar prikkelbaar tegelijk

En ondanks al je doornen

Die mij wel degelijk hebben verwond

Ben ik blij met de littekens die jij achterliet

Want ze staan gekerfd in mijn hart en ziel

Als bewijs van de pure oprechte liefde

En de eenheid van 2 personen

Die ik bij jou heb gevoeld
anoniem_77402 wijzigde dit bericht op 01-12-2008 13:00
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
respect...

succes en sterkte..
Jaja, we zijn allemaal mensen. Liefdesverdriet is gewoon shit maar hoort er wel bij.

Voor jou is het een kwestie van tijd..Sterkte
heel veel sterkte!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
en ze leest mee?
Heb meteen een brok in mijn keel! (kunnen ook de hormonen zijn hoor).

Heel veel succes en sterkte gewenst!
Mannen hebben ook pijn, dat is toch een gegeven? Of wordt dat doorgaans ontkent?

Veel sterkte met de pijn die mannen en vrouwen allebei kunnen hebben en waar ze gelukkig ook weer overheen komen.

(f)

Veel sterkte, liefdesverdriet is ruk.
Liefdesverdriet sucks. Heel veel sterkte toegewenst.
Wat een mooie treffende beschrijving van je gevoel....je geeft een reflectie van je relatie die ik zelf geschreven zou kunnen hebben. Althans mijn gevoelens komen momenteel erg overeen met die van jou.

Blijkbaar kan het voor mannen net zo intens voelen als voor vrouwen. Goed om te lezen dat er ook mannen bestaan, die de principes van voor en tegenspoed nog wel letterlijk nemen en voor hun relatie willen vechten.

Heel veel sterkte in deze tijd.
quote:poeslief77 schreef op 02 december 2008 @ 15:17:

Wat een mooie treffende beschrijving van je gevoel....je geeft een reflectie van je relatie die ik zelf geschreven zou kunnen hebben. Althans mijn gevoelens komen momenteel erg overeen met die van jou.

Blijkbaar kan het voor mannen net zo intens voelen als voor vrouwen. Goed om te lezen dat er ook mannen bestaan, die de principes van voor en tegenspoed nog wel letterlijk nemen en voor hun relatie willen vechten.

Heel veel sterkte in deze tijd.Bedankt voor deze oprechte reactie. Ik heb misschien niet helemaal de juiste koptekst gebruikt want natuurlijk hebben en voelen ook mannen pijn , alleen word vaak de indruk gewekt dat het "ons mannen" allemaal niets doet en dat we van de 1 naar de ander fladderen.... nou zo werkt het bij deze man niet. Ik voel nog steeds een gigantische leegte en schaam me niet om te zeggen dat ik al menig traan gelaten heb om haar. Was het misschien maar gewoon een oppervlakkige en gelukkige relatie geweest dan had het niet zo diep gaan zitten ,maar we hebben in vrij korte tijd zoveel meegemaakt en zoveel ellende op ons pad gehad (en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat voornamelijk van haar kant kwam m b t haar vorige relatie en haar familie etc) dat het voor mij het bewijs was dat we alles aankonden. Ik was en ben niet op zoek naar een oppervlakkig iets , ik wilde al haar emoties , haar geluk maar ook haar pijn voelen want dat is in mijn ogen wat houden van is , ik ben namelijk niet iemand die bij de 1e de beste tegenslag ervandoor gaat , nee dan juist zet ik mijn schouders eronder en probeer haar zoveel mogelijk te helpen en te steunen ,mijzelf daar dikwijls bij vergetend...... en dan nu zou ze dat nadat we nog geen maand uit elkaar zijn allemaal met een ander delen ? Wat kan gevoel aan een mens vreten en ook al weet ik dat ik hier sterker uitkom , het feit dat ze haar lieve smsjes nu met een ander deelt en dat ik nooit meer naast haar wakker zal worden om daarna de broodjes in de oven te doen voor ontbijt op bed is een beeld dat ik deze kerst niet voor ogen had willen hebben.
[quote]mosproe schreef op 02 december 2008 @ 16:43:

[...]

Ik was en ben niet op zoek naar een oppervlakkig iets , ik wilde al haar emoties , haar geluk maar ook haar pijn voelen want dat is in mijn ogen wat houden van is , ik ben namelijk niet iemand die bij de 1e de beste tegenslag ervandoor gaat , nee dan juist zet ik mijn schouders eronder en probeer haar zoveel mogelijk te helpen en te steunen ,mijzelf daar dikwijls bij vergetend...... en dan nu zou ze dat nadat we nog geen maand uit elkaar zijn allemaal met een ander delen ?

@mosproe, je zegt het helaas al zelf, ik ben niet op zoek naar een oppervlakkige relatie. Maar ik kan alleen maar concluderen dat zij er met haar gevoel niet zo diep inzat als jij. Wanneer je na 1 maand al openstaat voor een nieuwe relatie! (ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie bij elkaar zijn geweest). Zij is jou niet waard, en idd ik denk ook dat jij veel meer energie in jullie relatie hebt gestopt dan zij dat ooit heeft gedaan. Daarbij jezelf behoorlijk hebt weggecijferd. En dat is het erg hard om daar nu achter te komen. Ik begrijp het gevoel en het onbegrip dat iemand waar je zo intiem mee bent geweest, je hele hart het gegeven, die gevoelens ineens met iemand anders wil en kan delen. Je hebt toch een bepaalde rouwperiode nodig om los te komen van iemand. Wat ik nu ga zeggen klinkt nu waarschijnlijk voor jou als een dooddoener, maar wanneer je diep bij jezelf nagaat en afvraagt wil ik wel een relatie met iemand die zich niet 100% geeft en zo snel opgeeft. Dan zou het antwoord waarschijnlijk nee zijn. Het getuigd bij mij van weinig 'guts' om bij de eerste de beste tegenslag de handdoek in de ring te gooien.

Ik denk dat je in je volgende relatie, je nooit meer moet wegcijferen voor die ander. Jij hebt net zoveel recht op liefde, aandacht en inzet als je partner. Misschien dat je de signalen eerder zult herkennen. Ik hoop namelijk dat dat in mijn geval ook op zal gaan.

Voor nu helpt dat helemaal niets, alleen tijd zal je liefdesverdriet doen slijten. En ik denk dat jezelf storten in een nieuwe relatie daar geen goed aan doet. Haar ''klap' komt nog wel. Zal zal dat gemis nog wel gaan voelen. maar dan is het te laat.............en heb jij hopelijk de ware al gevonden.
[quote]poeslief77 schreef op 02 december 2008 @ 23:31:

[quote]mosproe schreef op 02 december 2008 @ 16:43:

[...]

@mosproe, je zegt het helaas al zelf, ik ben niet op zoek naar een oppervlakkige relatie. Maar ik kan alleen maar concluderen dat zij er met haar gevoel niet zo diep inzat als jij. Wanneer je na 1 maand al openstaat voor een nieuwe relatie! (ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie bij elkaar zijn geweest). Zij is jou niet waard, en idd ik denk ook dat jij veel meer energie in jullie relatie hebt gestopt dan zij dat ooit heeft gedaan.

Ik begrijp dat het voor een buitenstaander zo lijkt , maar dat is ook het dubbele van het hele verhaal. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zo verschrikkelijk bang was om mij kwijt te raken dat ze er letterlijk ziek van kon worden. Door onze hele relatie heen heeft ze dat gevoel gehad en hoe vaak ik ook zei ( en keer op keer bewees ) dat zij de ware was en dat ik haar absoluut niet kwijt wilde ,ik kreeg dat niet uit haar hoofd. En dan krijg je een maand geleden nog een kaart waarop ze o.a schrijft ik wil je nooit meer kwijt uit mijn leven ,niet als partner of wat dan ook en al is het stuk van elkaars partner wezen er nu even niet ,je zit in mijn hart en mijn gevoel voor jou kan en wil ik niet kwijt want als ik jou in mijn armen heb en bij je ben ben ik pas thuis.... en dan een week later heeft ze een ander ? Ik kan daar niet bij en weiger te geloven dat dat niet oprecht was want anders word de baksteen in mijn maag alleen maar groter en groter. En ik ben voor haar blij dat ze een ander heeft die haar nu steunt en dat ze er niet alleen voor staat , maar toch hoop ik oprecht dat er een moment zal komen dat ze beseft wat wij hadden en dat ze dan ook het lef en respect zal hebben om dat te uiten.
Knap hoor..

En dit is ook het schuldgevoel wat ik nu heb nu ik een einde aan mijn relatie heb gemaakt. hij houdt nog van me en ik voel niks meer.. Ja als ik hem in zijn ogen kijk voel ik me schuldig om wat ik allemaal weer gedaan heb. Heb vele jaren gewerkt aan mijn relatie hij ook maar niet genoeg. Hij is nu tegen de muur aangelopen en wil er alles aan doen maar dat is heel moeilijk voor hem. Heb meerdere keren gevraagd of we samen hulp konden zoeken, zijn antwoord was altijd nee. En nu gaat hij ineens alleen, dan denk ik wel eens waarom nu wel? dat maakt het voor mij soms zo moeilijk..

Ik wens je veel sterkte en vind het knap dat je blij voor haar kan zijn, echt waar!!!

NB
[quote][message=2365455,noline]newbegin schreef op 03

Ik wens je veel sterkte en vind het knap dat je blij voor haar kan zijn, echt waar!!!

Ik ben blij voor haar omdat ik haar haar geluk gun , of dat nu met mij is of met een ander. Ze heeft duidelijk erg veel problemen en vlucht liever in weer een relatie waarin ze de problemen niet onder ogen hoeft te zien doordat ze verliefd is , dan dat ze samen met mij het gevecht voor haar geluk had aangegaan. Dus hoe gek het ook klinkt , het feit dat ik weet dat zij steun heeft en er niet alleen voor staat maakt de pijn voor mij een stukje dragelijker ,, want mijn liefde voor haar is niet zo maar verdwenen en dat zal moeten slijten tot ik het een plekje kan geven en me weer open kan stellen voor een vrouw. Daarom laat ik ook altijd een redelijke tijd tussen mijn relaties zitten omdat ik vind dat een nieuwe liefde mijn onvoorwaardelijke liefde en trouw verdiend want dat verdiend een geliefde , en dat kan niet als ik nog met een onverwerkte ex in mijn hoofd en hart zit.
quote:mosproe schreef op 03 december 2008 @ 11:30:

[quote][message=2365455,noline]newbegin schreef op 03

Ik ben blij voor haar omdat ik haar haar geluk gun , of dat nu met mij is of met een ander. Ze heeft duidelijk erg veel problemen en vlucht liever in weer een relatie waarin ze de problemen niet onder ogen hoeft te zien doordat ze verliefd is , dan dat ze samen met mij het gevecht voor haar geluk had aangegaan. Dus hoe gek het ook klinkt , het feit dat ik weet dat zij steun heeft en er niet alleen voor staat maakt de pijn voor mij een stukje dragelijker ,, want mijn liefde voor haar is niet zo maar verdwenen en dat zal moeten slijten tot ik het een plekje kan geven en me weer open kan stellen voor een vrouw. Daarom laat ik ook altijd een redelijke tijd tussen mijn relaties zitten omdat ik vind dat een nieuwe liefde mijn onvoorwaardelijke liefde en trouw verdiend want dat verdiend een geliefde , en dat kan niet als ik nog met een onverwerkte ex in mijn hoofd en hart zit.Maar de liefde je weer overkomt kan je er dan ook een lange tijd tussen laten zitten?
quote:newbegin schreef op 03 december 2008 @ 12:13:

[...]

Maar de liefde je weer overkomt kan je er dan ook een lange tijd tussen laten zitten?Hoe bedoel je dat precies ?
Ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat als 2 personen uit elkaar gaan , er nooit 1 de gehele schuldige is. Ook ik heb mijn fouten en heb misschien dingen gedaan of gezegd waardoor er twijfels bij mijn ex zijn ontstaan. Ik ben en blijf een man en zal daarom heel veel dingen van een vrouw niet begrijpen , zal soms niet snappen waarom zij zich druk maakt om (in mijn ogen) onbenullige dingen , maar als de basis goed is dan moeten deze verschillen van inzicht geen breekpunt in een relatie kunnen zijn. Ik heb niet iedere dag tegen haar gezegd dat ik van haar hield , maar de momenten dat ik het wel gezegd heb waren 100% eerlijk en oprecht en dat heb ik liever dan het iedere dag zeggen en het niet menen. En daar zal ik als man zijnde ook nooit in veranderen want bij mij is het : what you see is what you get ,dus je neemt me met mijn goede EN mijn minder goede kanten en probeert dat niet te veranderen want ik neem een partner ook met alle kanten en karaktertrekken die zij bezit omdat ik op het hele plaatje val .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven