Oom in ziekenhuis..

21-11-2011 22:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry als dit niet de juiste plaats is..

Een oom die ik pas vorig jaar voor het eerst ontmoet heb, door omstandigheden, ligt momenteel in het ziekenhuis..

Hij heeft een zwakke gezondheid en heeft het mede daardoor financieel moeilijk, weinig directe steun ook (gescheiden, kinderen wonen ver).

Ik ga hem bezoeken maar kan niet goed bedenken wat mee te nemen.

Hij neemt niet graag "liefdadigheid" aan en is nogal op zichzelf.

Zijn situatie raakt me erg, ik wil heel graag helpen, maar weet niet goed hoe.

Heeft misschien iemand tips?
Een boek/tijdschriften om ieg de tijd wat door te komen?
Hangt van zijn ziekte af.

Als het kan, wat lekkers te eten en te drinken en wat te lezen of te puzzelen of te bellen.

Of bedoel je iets anders?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik denk dat je bezoek alleen al heel erg op prijs gesteld wordt.
Bezoek komt er zowiezo..

Wat lekkers dacht ik ook, maar weet nog niet goed wat hij lust?
Heb je misschien foto's van zijn familie? Dat is wel leuk om mee te nemen. Verder zou ik voor een boek gaan, iets neutraals, voetbalcollumns of youp van 't hek of zo (die laatste niet, maar zoiets )

Als hij ziek is mag hij misschien e.e.a niet hebben? Dan is het voor hem fijn om voor bezoek iets lekkers te hebben, maar kan hij er niets mee. Misschien kun je langs een banketbakker gaan voor goede bonbons zodat hij voor bezoek wat heeft?
Ben je er al een keer geweest? Heeft hij alle 'standaard ziekenhuis' spullen? Anders zijn sloffen misschien ook wel fijn. Dat is toch meestal iets wat een vrouw of kinderen zouden regelen.
Wat dacht je van een mooie plant, eventueel met bloemetjes, in een mooie pot? Bos bloemen kan ook, maar een plant is iets neutraler dan een bos bloemen, wat je misschien eerder zou geven aan iemand waar je een wat hechtere band mee hebt. Aan de andere kant is een plant ook wat bijzonderder, heb je er langer plezier van en fleurt een (ziekenhuis)kamer wat op
voortbordurend op een plant: een "herfststukje" is misschien ook leuk
Doluca,bij ons mag je in het ziekenhuis op bepaalde afdelingen geen bloemen of planten mee brengen.

Ik weet niet of het overal zo is...
Een boek! In het ziekenhuis liggen is behoorlijk saai en een boek kan dan goede afleiding zijn.
@ schaffel, dat wist ik niet! Eerst even checken dus idd. Maar lijkt me wel een uitzondering toch? Ik heb al vele planten het ziekenhuis binnengesleept
@Doluca,ik heb ook al vele planten en bloemen het ziekenhuis binnen gebacht,maar dit is iets van ongeveer de laatste 2 jaar hier bij ons en dan op bepaalde afdelingen,zoals de chemo afdeling.

@Sorcha,een boek of puzzelboek,als hij daar van houdt is ook een optie.
Een luisterboek. Als hij ziek is kan hij erg vermoeid zijn, lekker met je ogen dicht naar een verhaal kunnen luisteren is dan heel fijn.

Sluit me overigens aan bij de opmerking dat hij in ieder geval het bezoek vast erg op prijs zal stellen.
Als hij 't financieel moeilijk heeft, heeft hij misschien geen geld om de tv/internet van 't ziekenhuis te betalen?
een zelf gebakken cake?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven