Op welke leeftijd date je een man met kinderen?

04-06-2025 09:30 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriendin van mij is 25 jaar en date met een wat oudere man die al 2 kinderen heeft uit een vorige relatie. Zijzelf heeft nog geen kinderen. En ze twijfelt heel erg of ze wel door moet gaan hiermee. Ik heb mijn mening gegeven en ik vind persoonlijk 25 te jong om al een relatie aan te gaan met een man die al kinderen heeft. Zelf ben ik begin 30 en zelfs ik zou mijzelf nog te jong vinden daarvoor. Als ik weer single was zou ik 35 wel een keerpunt vinden om toch voor een man met kinderen te gaan. En dan alleen als hij kinderen bij 1 vrouw zou hebben. Een man met meerdere kinderen bij meerdere vrouwen zou ik niet aankunnen. Wat denken jullie daarover? Wanneer is het een goede leeftijd om een man met kinderen te daten?
Solomio schreef:
04-06-2025 09:55
Ik begrijp sowieso niet dat bepaalde dingen aan leeftijd gekoppeld zijn.

Zou ze op haar 35e wel een man met kinderen 'mogen' daten? En waarom dan wel en nu niet?
Omdat de meeste 20ers die ik ken niet die rol van stiefouder aankunnen. Vind het ook zo ''zonde'' dat je je jeugd verspilt aan een man die al een gezin heeft en misschien daardoor met jou geen gezin meer wil vormen. Want als de relatie serieus wordt gaat het wel die kant op.
Gewoon helemaal niet aan beginnen. Er zijn genoeg mannen zonder kinderen.
Fanta1996 schreef:
04-06-2025 10:02
Omdat de meeste 20ers die ik ken niet die rol van stiefouder aankunnen. Vind het ook zo ''zonde'' dat je je jeugd verspilt aan een man die al een gezin heeft en misschien daardoor met jou geen gezin meer wil vormen. Want als de relatie serieus wordt gaat het wel die kant op.
Je vult een hoop in en je doet een hoop aannames.
Hou het lekker bij jezelf.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Gelden dit soort regels eigenlijk andersom ook?

Hannah Arendt
Solomio schreef:
04-06-2025 10:06
Gelden dit soort regels eigenlijk andersom ook?
Ik vind het sowieso erg ''verdacht'' als jonge mannen een relatie willen met een vrouw die kleine kinderen heeft.
Fanta1996 schreef:
04-06-2025 10:08
Ik vind het sowieso erg ''verdacht'' als jonge mannen een relatie willen met een vrouw die kleine kinderen heeft.
Verdacht? Waarom?
There is always something happening, and it's usually right now
Ik denk dat het minder met leeftijd te maken heeft, en meer met "wat wil je in het leven".

Toen ik 25 was, wilde ik graag een man ontmoeten om mee te trouwen en kinderen te krijgen. Kinderen van een ander paste echt niet in dat plaatje, iemand die veel ouder was dan ik ook niet. Als het iemand is voor de fun, waarom niet. Maar serieuze relatie? nee.

Met een man met kinderen zijn er namelijk maar twee opties:
optie 1) Hij zet de kinderen altijd op de eerste plek en dus kom jij altijd 2e/3e plek (wat makkelijker te accepteren is als het je eigen kinderen zijn!)
optie 2) Hij is een slechte vader en dus iemand die ik nooit zou willen daten

Daarentegen, als je zelf al kinderen hebt uit een eerste huwelijk, gescheiden, en je gaat weer daten, zou ik het logischer vinden. Je hebt allebei kinderen dus je hebt wat met elkaar gemeen. En je bent niet meer op zoek naar iemand om een nieuw gezin mee te stichten.

Daartussenin... tja als je al 10+ jaar op zoek bent naar de ideale man en je vind 'm niet, dan moet je wat eisen loslaten. Maar ik zou het mezelf eigenlijk nooit zien doen, tenzij ik de hoop had opgegeven om zelf kinderen te krijgen en dan wel stiefmoeder zou willen worden.

Toch zou ik nooit tegen een vriendin zeggen: daar ben je te jong voor. Eerder: hoe zie je de toekomst dan voor je, en is dat een toekomst die je zou willen?
Fanta1996 schreef:
Huh? Ik vind het vooral bijzonder dat jij blijkbaar boordevol (voor)oordelen zit en enorm op anderen let.

Hannah Arendt
Fanta1996 schreef:
Ik denk niet dat een man dat bewust doet maar dat de kans nou eenmaal best groot is dat een vrouw jonge kinderen heeft als hij zoekt in de leeftijdscategorie die vaak een (heel) stuk onder zijn eigen leeftijd zit.

Dus gescheiden man van 45 met kinderen van 16 en 18, wil daten met vrouwen van 28-38 en stuit dan op gescheiden vrouwen met kleuters.

Hij had beter kunnen daten in de categorie 42-52.
Nooit, gewoon altijd te jong voor.
Nee grapje :) Wat heeft leeftijd ermee te maken?
Ik zou er op die leeftijd niet op zitten te wachten, maar nu nog niet.
Ik wil gewoon nooit een relatie met een man met kinderen, ongeacht mijn leeftijd nu, (en heb zelf ook nog eens kinderen ) dat mag ook he :-D
Maar dat kan je vriendin vast zelf beslissen, jouw voorkeuren hoeven de hare niet te zijn.
Grobbekuiken_ schreef:
04-06-2025 10:10
Verdacht? Waarom?
Ik ken geen mannen van in de 20 die een vrouw willen die al kinderen heeft. Zelfs in de 30 willen ze dat liever niet. Als er mannen zijn die expliciet zeggen dat ze willen daten met vrouwen die al kinderen hebben zou ik dat heel ''verdacht'' vinden. Zelfde als ze graag foto's van je kinderen willen zien. Dat vertrouw ik allemaal niet.
Fanta1996 schreef:
Koekoek
Dala schreef:
04-06-2025 10:28
Ik denk niet dat een man dat bewust doet maar dat de kans nou eenmaal best groot is dat een vrouw jonge kinderen heeft als hij zoekt in de leeftijdscategorie die vaak een (heel) stuk onder zijn eigen leeftijd zit.

Dus gescheiden man van 45 met kinderen van 16 en 18, wil daten met vrouwen van 28-38 en stuit dan op gescheiden vrouwen met kleuters.

Hij had beter kunnen daten in de categorie 42-52.
Ze heeft het over jongere mannen die verdacht zouden zijn, niet over gescheiden 40-ers.
Mijn vijver is sowieso 45+ maar een man met jonge kinderen zou ik dan echt voorbij laten gaan, hoe leuk ook. Mijn eigen partner heeft al een kleinkind. Ik ben ook wat aan de jonge kant om oma te zijn, maar vind het wel heel leuk om een dagje met hem op te trekken.
Grobbekuiken_ schreef:
04-06-2025 10:30
Ze heeft het over jongere mannen die verdacht zouden zijn, niet over gescheiden 40-ers.
Ik kan me niet voorstellen dat een single 30'er zonder kinderen liever een vrouw date (van eigen leeftijd) mét jonge kinderen dan eentje zonder. Is toch helemaal niet handig?
Fanta1996 schreef:
04-06-2025 10:29
Ik ken geen mannen van in de 20 die een vrouw willen die al kinderen heeft. Zelfs in de 30 willen ze dat liever niet. Als er mannen zijn die expliciet zeggen dat ze willen daten met vrouwen die al kinderen hebben zou ik dat heel ''verdacht'' vinden. Zelfde als ze graag foto's van je kinderen willen zien. Dat vertrouw ik allemaal niet.

Wie heeft het over expliciet? Die ken ik dan weer niet, wel jonge mannen die een leuke dame tegenkwamen die al een kind had en met wie ze bewust, inclusief kind en alles wat daarbij kwam, een relatie zijn aangegaan. Zonder allerlei ranzige ideeën en vooroordelen zoals jij die bij voorbaat al lijkt te hebben.
Wat een bijzonder topic. Stel je bent 25 (man, vrouw maakt niet uit). Je ontmoet iemand van 28 waarmee het heel erg klikt, maar die heeft toevallig kinderen. Dan mag je er niet mee daten? En is dat zelfs verdacht?

Je hoeft toch niet gelijk de rol als stiefouder op je te nemen? En dat op de eerste plaats staan, klinkt ook best kinderachtig.
Dala schreef:
04-06-2025 10:36
Ik kan me niet voorstellen dat een single 30'er zonder kinderen liever een vrouw date (van eigen leeftijd) mét jonge kinderen dan eentje zonder. Is toch helemaal niet handig?
Dat zal best en ieder zijn of haar voorkeur, maar het gebeurt gewoon. Ook als iemand het onvoorstelbaar vindt.
Ik vind het dan weer raar dat het kennelijk allemaal zo raar is.
Pelle schreef:
04-06-2025 10:40
Wat een bijzonder topic. Stel je bent 25 (man, vrouw maakt niet uit). Je ontmoet iemand van 28 waarmee het heel erg klikt, maar die heeft toevallig kinderen. Dan mag je er niet mee daten? En is dat zelfs verdacht?

Je hoeft toch niet gelijk de rol als stiefouder op je te nemen? En dat op de eerste plaats staan, klinkt ook best kinderachtig.
Dit dus.
Pelle schreef:
04-06-2025 10:40

Toen ik 25 was, zou ik wel op de eerste plaats willen staan als ik een relatie had.
Fanta1996 schreef:
04-06-2025 09:48
Ik zelf zou er behoorlijk op afknappen als een man al kinderen zou hebben en wij rond dezelfde leeftijd zijn. Zeker als je net een relatie hebt en je toch veel tijd met elkaar door wil brengen. Wat de meeste 20 jarige wel willen. En dat zijn tijd maar beperkt is omdat hij al kinderen heeft. Daarnaast zou ik graag op de eerste plaats komen te staan in een relatie zeker in het begin, maar als hij al kinderen gaat dat nooit lukken. Persoonlijk vind ik als je 25 bent je te veel drama op je hals haalt door een man met kinderen te daten.
Dan doe jij het niet. En ik zou ook niet zo sterk jouw mening opdringen. Je klinkt nogal veroordelend.

Ik wil(de) nooit daten met een man met (kleine) kinderen. Ik heb daar gewoon niet zoveel mee. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken maar met mijn persoonlijkheid. Nu date ik sowieso helemaal niet meer. 😉

Maar als andere mensen geen moeite hebben met andermans kinderen, helemaal prima. Ik zou zeggen, voor mij gaat het niet werken maar voor jou kan dat heel anders zijn.
mousse28 wijzigde dit bericht op 04-06-2025 10:47
0.14% gewijzigd
Zijn daar regels voor dan?
Ik had al een dochter van toen drie toen ik voor het eerst uitging met mijn nu man (we waren toen beiden vijfentwintig), hij heeft daar nooit een probleem van gemaakt.
Los daarvan vijftien jaar later zijn we nog samen en hebben we ook twee kids er samen bij.

Als ze het niet ziet zitten breekt ze het af...en sorry maar je leest alsof je je mening een feit wil maken..
Fanta1996 schreef:
04-06-2025 10:29
Jemig, wat een bizarre denkwijze heb jij.
Als ik de wens heb om een gezin te stichten wil ik dat met iemand die 100% tijd en aandacht heeft voor mij en ons gezin. Die ook zelf een duidelijke kinderwens heeft. Niet met iemand die alles al eens heeft meegemaakt, die zijn tijd, geld en prioriteiten moet verdelen. En waarvan maar de vraag is of hij zelf nog meer kinderen wil. Ik zie in de praktijk dat een jongere vrouw die wens heeft. En dat de man wel moet instemmen vanwege de relatie. Maar zijn wens was allang vervuld.

Heb je beiden al kinderen dan speelt dat probleem veel minder.
Ik ben zelf geen voorstander van een tweede leg en ook niet van opnieuw samenwonen als je kinderen nog thuis wonen.
Dus bij mij heeft het meer te maken met de leeftijd van de kinderen en of je ook onder 1 dak wil gaan wonen en de eventuele kinderwens van jezelf.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven