Op welke leeftijd date je een man met kinderen?
woensdag 4 juni 2025 om 09:30
Een vriendin van mij is 25 jaar en date met een wat oudere man die al 2 kinderen heeft uit een vorige relatie. Zijzelf heeft nog geen kinderen. En ze twijfelt heel erg of ze wel door moet gaan hiermee. Ik heb mijn mening gegeven en ik vind persoonlijk 25 te jong om al een relatie aan te gaan met een man die al kinderen heeft. Zelf ben ik begin 30 en zelfs ik zou mijzelf nog te jong vinden daarvoor. Als ik weer single was zou ik 35 wel een keerpunt vinden om toch voor een man met kinderen te gaan. En dan alleen als hij kinderen bij 1 vrouw zou hebben. Een man met meerdere kinderen bij meerdere vrouwen zou ik niet aankunnen. Wat denken jullie daarover? Wanneer is het een goede leeftijd om een man met kinderen te daten?
woensdag 4 juni 2025 om 09:40
woensdag 4 juni 2025 om 09:41
Daar is denk ik niet een regel voor te geven, het is van zoveel factoren afhankelijk. Voor mij persoonlijk zou het leeftijdsverschil denk ik bepalend zijn. Zijn het jonge kinderen of zijn ze zelf al bijna volwassen? Een man die al bijna opa is terwijl ik zelf nog geen kinderen heb, dat zou ik niet ideaal vinden denk ik. Als de kinderen nog jong zijn dan zou ik de relatie wel een kans willen geven, als ik die man heel leuk zou vinden.
Allemaal hypothetisch, want ik ben zelf al oma
Allemaal hypothetisch, want ik ben zelf al oma

woensdag 4 juni 2025 om 09:45
Vraag het Chantal Janzen... ze was op ongeveer dezelfde leeftijd toen ze iets kreeg met haar nu man en hij al 3 (dacht ik) kinderen had. Ze heeft wel eens aangegeven dat het best pittig was. Je vriendin zal zich moeten realiseren dat zijn kinderen een gegeven zijn waar je rekening mee moet houden in je plannen, uitstapjes, financiën etc. etc. Dat staat nog los van omgang met de ex en de kinderen zelf. De enige die kan besluiten of dat het haar waard is, is zijzelf.
woensdag 4 juni 2025 om 09:48
Ik zelf zou er behoorlijk op afknappen als een man al kinderen zou hebben en wij rond dezelfde leeftijd zijn. Zeker als je net een relatie hebt en je toch veel tijd met elkaar door wil brengen. Wat de meeste 20 jarige wel willen. En dat zijn tijd maar beperkt is omdat hij al kinderen heeft. Daarnaast zou ik graag op de eerste plaats komen te staan in een relatie zeker in het begin, maar als hij al kinderen gaat dat nooit lukken. Persoonlijk vind ik als je 25 bent je te veel drama op je hals haalt door een man met kinderen te daten.
woensdag 4 juni 2025 om 09:51
Conclusie: date geen man met kinderen.Fanta1996 schreef: ↑04-06-2025 09:48Ik zelf zou er behoorlijk op afknappen als een man al kinderen zou hebben en wij rond dezelfde leeftijd zijn. Zeker als je net een relatie hebt en je toch veel tijd met elkaar door wil brengen. Wat de meeste 20 jarige wel willen. En dat zijn tijd maar beperkt is omdat hij al kinderen heeft. Daarnaast zou ik graag op de eerste plaats komen te staan in een relatie zeker in het begin, maar als hij al kinderen gaat dat nooit lukken. Persoonlijk vind ik als je 25 bent je te veel drama op je hals haalt door een man met kinderen te daten.
En laat anderen dat lekker voor zichzelf bepalen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 4 juni 2025 om 09:53
woensdag 4 juni 2025 om 09:54
[....]
Jeetje waar bemoei je je mee. In plaats van dat je het leuk vind voor je vriendin dat ze iemand is tegengekomen waarmee ze een klik heeft, ga je haar even je ‘mening’ geven en je jezelf vergelijken met haar (want zelf zou je dat nooit doen).
En waarom ga je een mening aan vreemden vragen hierover?
Ze is toch geen klein kind meer?
Jeetje waar bemoei je je mee. In plaats van dat je het leuk vind voor je vriendin dat ze iemand is tegengekomen waarmee ze een klik heeft, ga je haar even je ‘mening’ geven en je jezelf vergelijken met haar (want zelf zou je dat nooit doen).
En waarom ga je een mening aan vreemden vragen hierover?
Ze is toch geen klein kind meer?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2025 12:50
Reden: OP quoten is niet toegestaan
Reden: OP quoten is niet toegestaan
54.10% gewijzigd
Levensgenieter

woensdag 4 juni 2025 om 09:55
woensdag 4 juni 2025 om 09:56
Dit zo ongeveer
Ik heb rond mijn 40e wat gedate en ik merkte toen dat ik het een drempel vond als een man kinderen van rond de 10 had, en geen drempel bij kinderen van 16+
Maar het is vooral eigen gevoel, als een man superleuk is ervaar je geen drempels denk ik
Coffee is never my cup of tea
woensdag 4 juni 2025 om 09:59
Ik zou überhaupt geen trek hebben in iemand met kinderen. Zeker niet als ze nog heel jong zijn en er dus ook een ex vol in beeld is. Je bent dan vanaf het begin onderdeel van andermans gezinsleven. Terwijl je geen zeggenschap hebt. Gaat je hechten aan kinderen (en andersom) Terwijl je zo weer kunt verdwijnen uit hun levens. Op jonge leeftijd zou ik mijn eigen gezinsleven willen vormgeven met iemand die daar volledig voor wil kan en wil gaan. En niet half omdat hij al een gezin heeft.
Op latere leeftijd zou ik minder problemen hebben met oudere of volwassen kinderen.
Op latere leeftijd zou ik minder problemen hebben met oudere of volwassen kinderen.
woensdag 4 juni 2025 om 10:01
Precies dit. 16+ kan maar dan niet samenwonen en geen eigen kinderwens meer hebben met zo'n partner.Marianneke schreef: ↑04-06-2025 09:56Dit zo ongeveer
Ik heb rond mijn 40e wat gedate en ik merkte toen dat ik het een drempel vond als een man kinderen van rond de 10 had, en geen drempel bij kinderen van 16+
Maar het is vooral eigen gevoel, als een man superleuk is ervaar je geen drempels denk ik
En hoe leuk iemand is. Je moet volledig kiezen voor partner en kinderen. En die drempel is er dus wel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in