Opbiechten?
zondag 28 mei 2017 om 14:14
Gisteren kreeg ik een berichtje van een vriend van mij dat ie mij als smoes heeft gebruikt om een nachtje ergens anders te slapen. (Lees: scharrel). Maar zijn plannetje was niet helemaal gelukt omdat ie tijdens te terugreis zijn schoonzusje tegenkwam omdat die in de bus stapte waar hij uit kwam. Zusje heeft dat meteen aan vriendin ge-apt en dat vertelde die vriend aan mij. Hij zei, mocht ze je contacten zeg dan dat ik bij jou was, want dat had ik verteld.
Dus nu moet ik gaan liegen omdat hij buiten de deur zn pleziertjes heeft. Ik heb zelf zoiets ik zeg nix ik weet van nix. Aan de andere kant denk ik, ik zeg dat hij mij als snoes heeft gebruikt en dat ie ergens anders was. Wat is wijsheid in deze? Liegen of de waarheid?
Dus nu moet ik gaan liegen omdat hij buiten de deur zn pleziertjes heeft. Ik heb zelf zoiets ik zeg nix ik weet van nix. Aan de andere kant denk ik, ik zeg dat hij mij als snoes heeft gebruikt en dat ie ergens anders was. Wat is wijsheid in deze? Liegen of de waarheid?
zondag 28 mei 2017 om 14:24
Zoiets dacht ik dus ook. Als zij het niet vertrouwd en mij alsnog bericht dan zou ik het wel vertellen. Maar dan loop ik waarschijnlijk met het geweten rond dat ik een relatie kapot maak. En dat is dan niet door mijn toedoen maar door zijn gelieg.
En idd, ben er ook niet blij mee om op deze manier gebruikt te worden in een vriendschap
zondag 28 mei 2017 om 14:29
Ja dat vind zij wel goed, we gaan regelmatig stappen en dan slaapt hier op de bank, dat weet ze ookstrikjemetstippels schreef: ↑28-05-2017 14:25Als het een goede vriend is zou ik dit keer mee doen, maar de volgende keer absoluut niet.
Vindt zij het wel normaal/goed dat haar man bij jou blijft slapen dan?
zondag 28 mei 2017 om 14:36
zondag 28 mei 2017 om 14:44
Ik zou hem even bellen en uitleggen dat je je hier niet voor laat gebruiken. Geef tegen hem aan dat je hem 2-3 dagen de kans geeft om aan haar de waarheid te vertellen omdat anders jij het doet. Leer de mensen om je heen af dat jij voor van alles en nog wat te gebruiken bent. Er is een reden waarom hij denkt dat jij hier aan mee doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 28 mei 2017 om 15:03
zondag 28 mei 2017 om 15:05
Ik heb zelf nooit de intentie gegeven dat ie mij hiervoor mocht/kon gebruiken. Sterker nog, ik wist niet eens dat ie eens scharrel had tot ie het mij gisteren vertelde. Bleek dat ie mij al vaker als smoes had gebruikt onder het mom samen stappen en slapen. Dit doet hij als zijn vriendin nachtdienst heeft en daardoor nachtjes weg kan. Heb hem al duidelijk gemaakt dat ie mij er buiten moet houden. Heb genoeg aan mn hoofd om ook nog eens bezig te zijn met "problemen" van anderenviva-amber schreef: ↑28-05-2017 14:44Ik zou hem even bellen en uitleggen dat je je hier niet voor laat gebruiken. Geef tegen hem aan dat je hem 2-3 dagen de kans geeft om aan haar de waarheid te vertellen omdat anders jij het doet. Leer de mensen om je heen af dat jij voor van alles en nog wat te gebruiken bent. Er is een reden waarom hij denkt dat jij hier aan mee doet.
zondag 28 mei 2017 om 15:25
Dit.Fee-de-Goede schreef: ↑28-05-2017 14:19Ik lieg niet voor mensen en ik wens ook niet voor andermans geile karretje gespannen te worden.
Dat zou ik terug appen.
zondag 28 mei 2017 om 15:38
Dit is, voor mij, het enige juiste om te doen. Andersom zou je het vreselijk vinden toch om dit als vriend te hebben? Dat meisje verdient de waarheid! Ik zou geen eens normale vrienden met iemand kunnen zijn die deze dingen doet. Nog een ander er voor op laten draaien ook! Ik zou alleen zeker niet op mijn geweten willen hebben dat een niet wetend persoon het bed moet delen met iemand die ook met andere het bed deelt. Straks loopt die viezerik nog wat op ook.viva-amber schreef: ↑28-05-2017 14:44Ik zou hem even bellen en uitleggen dat je je hier niet voor laat gebruiken. Geef tegen hem aan dat je hem 2-3 dagen de kans geeft om aan haar de waarheid te vertellen omdat anders jij het doet. Leer de mensen om je heen af dat jij voor van alles en nog wat te gebruiken bent. Er is een reden waarom hij denkt dat jij hier aan mee doet.
zondag 28 mei 2017 om 15:39
Dan heb je toch de juiste dingen gedaan. Ik zou wanneer men jou op de man af vraagt de waarheid vertellen. Verder zou ik geen initiatief ondernemen.
Hoe goed is die vriendschap nou eigenlijk?
Hoe goed is die vriendschap nou eigenlijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 28 mei 2017 om 15:48
Ik heb vroeger wel eens een vriendinnetje gedekt, maar dat was onder hele andere omstandigheden. Zij had ouders met nogal strenge ideeen, dus 'sliep ze bij mij' terwijl ze eigenlijk bij haar (prima) vriendje was. En ze had het van tevoren aan mij gevraagd, en me niet gewoon voor het blok gezet door me al in te zetten zonder dat ik dat wist.
Dus ik had een keuze, en ze bedroog geen andere partner, en deed ook geen rare dingen. Dan wil ik iemand best helpen. In jouw geval: hell no. Je partner helpen bedriegen, mooi niet. En er bij betrokken worden zonder dat ik dat weet, doei! En dan mag jij zeker wel weer vrolijk met zijn vriendin op de bank zitten? Ik zou daar echt heel onvriendelijk voor bedanken.
Dus ik had een keuze, en ze bedroog geen andere partner, en deed ook geen rare dingen. Dan wil ik iemand best helpen. In jouw geval: hell no. Je partner helpen bedriegen, mooi niet. En er bij betrokken worden zonder dat ik dat weet, doei! En dan mag jij zeker wel weer vrolijk met zijn vriendin op de bank zitten? Ik zou daar echt heel onvriendelijk voor bedanken.
zondag 28 mei 2017 om 16:38
nausicaa schreef: ↑28-05-2017 15:48Ik heb vroeger wel eens een vriendinnetje gedekt, maar dat was onder hele andere omstandigheden. Zij had ouders met nogal strenge ideeen, dus 'sliep ze bij mij' terwijl ze eigenlijk bij haar (prima) vriendje was. En ze had het van tevoren aan mij gevraagd, en me niet gewoon voor het blok gezet door me al in te zetten zonder dat ik dat wist.
Mee eens. Strenge ouders: ja. Vreemdgaan: absoluut niet. Al helemaal niet als ik de vriend/vriendin van diegene "ken" en diegene dus vroeg of laat nog ooit onder ogen moet komen op bv een verjaardag of zo.
En eens met de rest: als zijn vriendin jou niks vraagt zou ik zelf niks zeggen (tenzij het ook een vriendin van jou is). Maar als ze wel een berichtje stuurt zou ik gewoon eerlijk zijn. En datzelfde zou ik tegen je vriend zeggen, en er meteen bijzeggen dat je niet als dekmantel gebruikt wil worden om vreemd te gaan. Ik zou zelf ook wat afstand nemen denk ik. Niet enkel om het vreemdgaan, maar om het feit dat hij jou ongevraagd als dekmantel gebruikt voor zijn pleziertjes en jij nu dus met de shit zit. Daar zou ik best pissig om zijn.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''