Opmerking valt verkeerd
dinsdag 3 juli 2018 om 11:28
Man wil heel graag een motor. Ik heb dat liever niet. Ik vind het eng, gevaarlijk. Je bent een stuk kwetsbaarder en daarbij niet alleen afhankelijk van je eigen rijkunsten maar ook die van een ander.
Toch wil man heel graag een motor. Dat snap ik. Ik snap echt dat iemand graag motor wil rijden. Hij had er een toen we elkaar leerden kennen. Die heeft hij echter weggedaan nadat hij een keer onderuit gegaan is op de snelweg tijdens een file(rare manoeuvre van andere weggebruiker, auto). Hij zat er niet lekker meer op. Daarbij wilde hij graag een andere auto. Dit geld is daar toen voor gebruikt.
Maar nu rijdt zijn broer. Dit heeft t natuurlijk enorm aangewakkerd. Snap ik ook. Er wordt steeds meer naar motors gekeken, op marktplaats. Hij vraagt constant wat ik van een of ander model vind. Ik vind het heus mooi, maar ik zie man er liever niet op. En dat merkt hij ook wel.
Hij ging er gisteren op door en maakte uiteindelijk de opmerking dat hij niet met mij
getrouwd zou zijn als hij had geweten dat ik hem dit zou verbieden.
Ik heb mijn man nooit iets verboden. Ik heb voorheen wel gezegd dat er wat mij betreft geen motor meer in komt, maar dat was voordat hij er serieuzer over werd. Zijn opmerking heeft me behoorlijk gekwetst en boos gemaakt. Uiteindelijk weet ik best dat ik het toch niet tegenhou(en eerlijk, ik vind het ook wel stoer). Maar ik vind het wél heel eng en ik moet erg wennen aan het idee dat hij wil weer rijden.
Maar dat hij ons huwelijk blijkbaar minder belangrijk vindt dan een hobby doet even flink zeer. Kan ook PMS zijn, maar ik weet nu even niet wat ik ermee moet. Man heeft uiteindelijk wel excuses voor de opmerking gemaakt, maar ik geloof niet dat hij begrijpt wat zo'n opmerking doet.
Toch wil man heel graag een motor. Dat snap ik. Ik snap echt dat iemand graag motor wil rijden. Hij had er een toen we elkaar leerden kennen. Die heeft hij echter weggedaan nadat hij een keer onderuit gegaan is op de snelweg tijdens een file(rare manoeuvre van andere weggebruiker, auto). Hij zat er niet lekker meer op. Daarbij wilde hij graag een andere auto. Dit geld is daar toen voor gebruikt.
Maar nu rijdt zijn broer. Dit heeft t natuurlijk enorm aangewakkerd. Snap ik ook. Er wordt steeds meer naar motors gekeken, op marktplaats. Hij vraagt constant wat ik van een of ander model vind. Ik vind het heus mooi, maar ik zie man er liever niet op. En dat merkt hij ook wel.
Hij ging er gisteren op door en maakte uiteindelijk de opmerking dat hij niet met mij
getrouwd zou zijn als hij had geweten dat ik hem dit zou verbieden.
Ik heb mijn man nooit iets verboden. Ik heb voorheen wel gezegd dat er wat mij betreft geen motor meer in komt, maar dat was voordat hij er serieuzer over werd. Zijn opmerking heeft me behoorlijk gekwetst en boos gemaakt. Uiteindelijk weet ik best dat ik het toch niet tegenhou(en eerlijk, ik vind het ook wel stoer). Maar ik vind het wél heel eng en ik moet erg wennen aan het idee dat hij wil weer rijden.
Maar dat hij ons huwelijk blijkbaar minder belangrijk vindt dan een hobby doet even flink zeer. Kan ook PMS zijn, maar ik weet nu even niet wat ik ermee moet. Man heeft uiteindelijk wel excuses voor de opmerking gemaakt, maar ik geloof niet dat hij begrijpt wat zo'n opmerking doet.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:31
het is wel gevaarlijk hoor: Gecorrigeerd naar aantal gereden kilometers waren motorrijders 18 keer vaker dodelijk slachtoffer van een ongeval in Europa (European Transport Safety Council).
dinsdag 3 juli 2018 om 11:32
Weet ik. Maar ik zie ook regelmatig berichten over dodelijke ongelukken mbt motoren. Motorrijders vormen 18 % van de dodelijke verkeersslachtoffers, terwijl ze maar 2 % van de weggebruikers vormen. Dat zijn cijfers die ik niet zomaar van me af kan zetten. Dit is namelijk wel mijn man en de vader van mijn zoontje.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:32
dinsdag 3 juli 2018 om 11:34
Als hij excuses heeft gemaakt, dan zou ik laten rusten. En als er nooit naardere dingen gezegd worden, dan heb je volgens mij een erg fijne relatie.
Verder vind ik angst een slechte raadgever. Als mijn man zou willen motor rijden, abseilen, hiken in onherbergzaam gebied, paragliden etc: ik laat de afweging van de risico's aan hem. Maar misschien lukt jou dat niet.
Verder vind ik angst een slechte raadgever. Als mijn man zou willen motor rijden, abseilen, hiken in onherbergzaam gebied, paragliden etc: ik laat de afweging van de risico's aan hem. Maar misschien lukt jou dat niet.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:35
Bedoelt hij het eigenlijk niet algemeen: ik was niet met jou getrouwd als je mij dingen/hobby gaat verbieden? Wantdaar kan ik best inkomen, ik wil ook niet getrouwd zijn met iemand die mij dingen verbiedt.
Hier lijkt mij een compromis op zijn plaats: hij mag motor rijden, jij hoeft daar niet enthousiast over te zijn.
Hier lijkt mij een compromis op zijn plaats: hij mag motor rijden, jij hoeft daar niet enthousiast over te zijn.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:36
dinsdag 3 juli 2018 om 11:36
volgens mij heeft TO kinderen met deze man, dat vind ik wel, dat je samen gevaren mag afwegen.
In mijn vriendenkring is trouwens stoppen-met-motorrijden-als-de-kinderen-komen heel normaal. Zo'n beetje 50% van mijn motorrijdende vrienden is ermee gestopt
dinsdag 3 juli 2018 om 11:37
dinsdag 3 juli 2018 om 11:40
het probleem bij motorrijden zijn vooral de anderen. Je bent kwetsbaar.winters schreef: ↑03-07-2018 11:36Je moet ook een beetje vertrouwen in je man hebben.
Mijn man wilde ook graag zijn motorrijbewijs halen. En toen hij die had kwam er een motor.
Tuurlijk vind ik het wel eng omdat je inderdaad kwetsbaar bent, maar ik vertrouw er ook op dat hij gewoon normaal rijd. En dat doet hij ook.
Dan kun je nog zo rustig aan doen, of goede motorrijder zijn, je kunt van de weg gereden worden.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:43
Maar ik zie ook vaak motorrijders die veel te hard en roekeloos rijden. Ik woon buiten de bebouwde kom aan een smalle weg met veel bochten waar je 60 mag, daar scheuren ze regelmatig met 120 langs en dan door de binnenbocht, of ff snel nog even iemand inhalen met kans op tegenliggers. Ik ga er vanuit dat de man van TO de kans op een ongeluk al verkleint door normaal te rijden.
Natuurlijk ben je kwetsbaarder op een motor, dat weet ik, maar om nou geen motor te gaan rijden omdat je vrouw het gevaarlijk vindt, gaat mij wel een beetje te ver.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:47
je houdt in een relatie rekening met elkaars gevoelens. En je bent samen verantwoordelijk voor het groot brengen van je kinderen.pamelacourson schreef: ↑03-07-2018 11:43
Natuurlijk ben je kwetsbaarder op een motor, dat weet ik, maar om nou geen motor te gaan rijden omdat je vrouw het gevaarlijk vindt, gaat mij wel een beetje te ver.
Risico's verminderen is best een goed idee hoor.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:54
Tuurljk, maar je gaat een ander toch niet iets ontzeggen wat hij of zij graag wil?
Ik heb ooit een heel heftig ongeluk gehad met paardrijden. Als mijn man zou zeggen dat ik niet meer zou mogen paardrijden... Ik weet niet, maar ik zou dan ook niet met het getrouwd zijn. Hij doet ook dingrn die ik liever niet heb, maar zo gaat dat.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:55
We hebben 1 zoontje. Er is een actieve wens voor een tweede. Als we nog net zo vruchtbaar zijn als destijds hebben we volgende zomer een baby. En hij wil volgende zomer de motor kopen. Geen goede timing wat mij betreft. Ik ben zonder hormonen al best bezorgd(dat weet ik heus wel), maar ik vind dat echt geen goede timing.
Overigens zou hij een chopper willen. Zo'n stevige zeg maar. Hij is een rustige rijder, geen racer. Ik vertrouw zijn rijstijl wel.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:55
Dit dus. De opmerking is onnodig.
Maar verbieden van een hobby ook. Jij bent bang en haalt als argument een eerder ongeluk erbij. Jaren geleden heb ik een auto ongeluk gehad? Niet meer rijden dan? Het is absurd om hem het motorrijden te verbieden. Je kan hem wel vragen veilig te rijden.
Zoals anderen al zeggen, angst is een slechte raadgever. En je kinderen noemen, omdat jij bang bent, vind ik echt een no go.
Alsof hij ineens een slechte vader is als hij wel gaat rijden.