Opmerking valt verkeerd
dinsdag 3 juli 2018 om 11:28
Man wil heel graag een motor. Ik heb dat liever niet. Ik vind het eng, gevaarlijk. Je bent een stuk kwetsbaarder en daarbij niet alleen afhankelijk van je eigen rijkunsten maar ook die van een ander.
Toch wil man heel graag een motor. Dat snap ik. Ik snap echt dat iemand graag motor wil rijden. Hij had er een toen we elkaar leerden kennen. Die heeft hij echter weggedaan nadat hij een keer onderuit gegaan is op de snelweg tijdens een file(rare manoeuvre van andere weggebruiker, auto). Hij zat er niet lekker meer op. Daarbij wilde hij graag een andere auto. Dit geld is daar toen voor gebruikt.
Maar nu rijdt zijn broer. Dit heeft t natuurlijk enorm aangewakkerd. Snap ik ook. Er wordt steeds meer naar motors gekeken, op marktplaats. Hij vraagt constant wat ik van een of ander model vind. Ik vind het heus mooi, maar ik zie man er liever niet op. En dat merkt hij ook wel.
Hij ging er gisteren op door en maakte uiteindelijk de opmerking dat hij niet met mij
getrouwd zou zijn als hij had geweten dat ik hem dit zou verbieden.
Ik heb mijn man nooit iets verboden. Ik heb voorheen wel gezegd dat er wat mij betreft geen motor meer in komt, maar dat was voordat hij er serieuzer over werd. Zijn opmerking heeft me behoorlijk gekwetst en boos gemaakt. Uiteindelijk weet ik best dat ik het toch niet tegenhou(en eerlijk, ik vind het ook wel stoer). Maar ik vind het wél heel eng en ik moet erg wennen aan het idee dat hij wil weer rijden.
Maar dat hij ons huwelijk blijkbaar minder belangrijk vindt dan een hobby doet even flink zeer. Kan ook PMS zijn, maar ik weet nu even niet wat ik ermee moet. Man heeft uiteindelijk wel excuses voor de opmerking gemaakt, maar ik geloof niet dat hij begrijpt wat zo'n opmerking doet.
Toch wil man heel graag een motor. Dat snap ik. Ik snap echt dat iemand graag motor wil rijden. Hij had er een toen we elkaar leerden kennen. Die heeft hij echter weggedaan nadat hij een keer onderuit gegaan is op de snelweg tijdens een file(rare manoeuvre van andere weggebruiker, auto). Hij zat er niet lekker meer op. Daarbij wilde hij graag een andere auto. Dit geld is daar toen voor gebruikt.
Maar nu rijdt zijn broer. Dit heeft t natuurlijk enorm aangewakkerd. Snap ik ook. Er wordt steeds meer naar motors gekeken, op marktplaats. Hij vraagt constant wat ik van een of ander model vind. Ik vind het heus mooi, maar ik zie man er liever niet op. En dat merkt hij ook wel.
Hij ging er gisteren op door en maakte uiteindelijk de opmerking dat hij niet met mij
getrouwd zou zijn als hij had geweten dat ik hem dit zou verbieden.
Ik heb mijn man nooit iets verboden. Ik heb voorheen wel gezegd dat er wat mij betreft geen motor meer in komt, maar dat was voordat hij er serieuzer over werd. Zijn opmerking heeft me behoorlijk gekwetst en boos gemaakt. Uiteindelijk weet ik best dat ik het toch niet tegenhou(en eerlijk, ik vind het ook wel stoer). Maar ik vind het wél heel eng en ik moet erg wennen aan het idee dat hij wil weer rijden.
Maar dat hij ons huwelijk blijkbaar minder belangrijk vindt dan een hobby doet even flink zeer. Kan ook PMS zijn, maar ik weet nu even niet wat ik ermee moet. Man heeft uiteindelijk wel excuses voor de opmerking gemaakt, maar ik geloof niet dat hij begrijpt wat zo'n opmerking doet.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:07
dinsdag 3 juli 2018 om 12:11
miss_musica schreef: ↑03-07-2018 12:10Niet. Dat schreef ik toch. Ik snap heus wel dat ik het niet tegenhou. Verbieden was zijn woordkeuze. Iets negeren en hopen dat het overwaait is niet hetzelfde als verbieden.
Hoewel ik vind dat ik best een mening mag hebben over een aanschaf van circa 6-7000 euro. Want het moet uiteraard wel een Harley zijn. Prima, daar kom ik best overheen.
miss_musica wijzigde dit bericht op 03-07-2018 12:11
0.24% gewijzigd
dinsdag 3 juli 2018 om 12:11
dinsdag 3 juli 2018 om 12:15
Nee, ze is degene die in haar up hun kindje groot moet brengen en zijn gebroken hartje troost als 'ie z'n papa mist, mocht papa zich te barsten rijden op z'n motor. Die motor die neem ik aan gekocht is van hun gezamenlijke geld.
Me dunkt dat ze hier zeker iets in te zeggen heeft!
dinsdag 3 juli 2018 om 12:19
Heb je het zo ook gebracht naar hem toe? 'Lieve schat, ik ben gewoon bang om je kwijt te raken en het risico is groter op een motor. Ik wil jou niet kwijt omdat ik zoveel van jou hou en onze zoon je nodig heeft.'miss_musica schreef: ↑03-07-2018 11:57Daar gaat het niet om. Hij is een heel goede vader, die ik graag nog heel lang om me heen heb.
Ik zou er ook niet zo blij mee zijn hoor. Maar mijn opa is ook overleden op de motor, wat nogal een impact heeft gehad op de familieverhoudingen. En hoe goed en rustig je man ook zal rijden, er hoeft maar 1 idioot in een auto te zitten en het risico is groter.
En ja, dat is met de auto natuurlijk ook zo, maar dan heb je iets meer blik om je heen ter bescherming.
Lastig.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:22
Wat overdreven. Het leven zit nu eenmaal vol met risicos. Als je daar niet van houdt moet je niet aan koters beginnen.mater_matuta schreef: ↑03-07-2018 12:15Nee, ze is degene die in haar up hun kindje groot moet brengen en zijn gebroken hartje troost als 'ie z'n papa mist, mocht papa zich te barsten rijden op z'n motor. Die motor die neem ik aan gekocht is van hun gezamenlijke geld.
Me dunkt dat ze hier zeker iets in te zeggen heeft!
Ik zou nog ff lekker doorsparen en het uit mijn eigen zak bekostigen als ik hem was hoeft hij dat gezeur ook niet aan te horen.
Dat weet hij echt wel. Is wel vaker ter sprake gekomen.Pijnboompitje25 schreef: ↑03-07-2018 12:19Heb je het zo ook gebracht naar hem toe? 'Lieve schat, ik ben gewoon bang om je kwijt te raken en het risico is groter op een motor. Ik wil jou niet kwijt omdat ik zoveel van jou hou en onze zoon je nodig heeft.'
Ik zou er ook niet zo blij mee zijn hoor. Maar mijn opa is ook overleden op de motor, wat nogal een impact heeft gehad op de familieverhoudingen. En hoe goed en rustig je man ook zal rijden, er hoeft maar 1 idioot in een auto te zitten en het risico is groter.
En ja, dat is met de auto natuurlijk ook zo, maar dan heb je iets meer blik om je heen ter bescherming.
Lastig.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik gun het hem echt enorm, maar zou hem liever een andere hobby aansmeren.
Je schrijft dat je z'n rijstijl vertrouwt, heb je hem dat ook gezegd? Ik vind het behoorlijk ingewikkeld om je partner echt iets te verbieden. Dat zou mij ook tegenstaan. Zijn opmerking is niet juist, maar misschien voelt hij zich zodanig beperkt in zijn handelen dat het voor hem wel zo voelt.
De vader van mijn buikbaby rijdt ook motor. Al jaren en jaren. Ik vertrouw zijn rijstijl. Vertrouw hem op motorvakantie met z'n vrienden. Vertrouw simpelweg op het feit dat hij ook graag blijft leven.
De rondjakkerende idioten die opvallen zijn degenen die de percentages opkrikken. Niet de brave huisvaders die zondags rijden op een chopper.
De vader van mijn buikbaby rijdt ook motor. Al jaren en jaren. Ik vertrouw zijn rijstijl. Vertrouw hem op motorvakantie met z'n vrienden. Vertrouw simpelweg op het feit dat hij ook graag blijft leven.
De rondjakkerende idioten die opvallen zijn degenen die de percentages opkrikken. Niet de brave huisvaders die zondags rijden op een chopper.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:23
Ik rij ook motor, en ik heb mn motor rijbewijs al bijna net zo lang als dat voor de auto.
En met motor rijden is t precies t zelfde als auto rijden. Je kunt normaal en beheerst rijden, of als n idioot gaan scheuren. Rij je normaal is er meestal niets aan de hand, heb in al die jaren nog nooit n ongeval gehad met de motor...met de auto wel
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt joh. Gun m lekker zn hobby.
En met motor rijden is t precies t zelfde als auto rijden. Je kunt normaal en beheerst rijden, of als n idioot gaan scheuren. Rij je normaal is er meestal niets aan de hand, heb in al die jaren nog nooit n ongeval gehad met de motor...met de auto wel
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt joh. Gun m lekker zn hobby.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:24
Nogmaals, mijn man heeft het woord verbieden genoemd. Dat komt niet van mij uit en dat ga ik ook niet doen. Ik ben er alleen niet blij mee en dat mag hij weten ook. En dat vindt hij dan weer niet leuk. Jammer dan.
In de auto is ook doodeng dan? Mijn man heeft nog nooit een ongeluk gehad met de motor, wel met de auto...
dinsdag 3 juli 2018 om 12:25
miss_musica schreef: ↑03-07-2018 12:24Nogmaals, mijn man heeft het woord verbieden genoemd. Dat komt niet van mij uit en dat ga ik ook niet doen. Ik ben er alleen niet blij mee en dat mag hij weten ook. En dat vindt hij dan weer niet leuk. Jammer dan.
Moet je overal blij mee zijn dan? Je man is volwassen neem ik aan?
dinsdag 3 juli 2018 om 12:26
De opmerking zit ik het meest mee in mijn maag. Het is lief dat zoveel mensen me proberen gerust te stellen. Dat neemt niet weg dat mijn man ons huwelijk heeft gereduceerd tot minder dan een hobby. En dat zal hij heus niet gemeend hebben, sommige dingen zeg je gewoon niet. Bovendien wil ik gewoon niet op die manier klem gezet worden.Lucifer2018 schreef: ↑03-07-2018 12:24Eens. En die opmerking is gewoon laag. Ik zou daar echt van over mijn nek gaan.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:29
Hier heb ik dus al uitgebreid over gegoogeld de laatste weken. Ik doe echt mn best om aan het idee te wennen. Maar daar kan ik dus geen cijfers over terugvinden helaas.Merl0t schreef: ↑03-07-2018 12:22Je schrijft dat je z'n rijstijl vertrouwt, heb je hem dat ook gezegd? Ik vind het behoorlijk ingewikkeld om je partner echt iets te verbieden. Dat zou mij ook tegenstaan. Zijn opmerking is niet juist, maar misschien voelt hij zich zodanig beperkt in zijn handelen dat het voor hem wel zo voelt.