Oude vlam

30-10-2018 20:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 10 jaar geleden was er een jongen in mijn leven, hij hield echt van mij, maar het is nooit iets geworden. Ik was te jong en wist niet wat ik wilde, het contact is verwaterd. Altijd moest ik nog aan hem denken, hoe het zou zijn geweest. Ik heb jaren verdriet gevoeld en nog oude foto's bekeken. Maar ik kon hem niet meer vinden. Nu 10 jaar later, hoorde ik via via via dat het goed met hem gaat en dat hij sinds een paar jaar een vriendin heeft. Ik was zo blij om eindelijk een teken van leven te krijgen, maar ook ben ik verdrietig omdat hij niet (meer) beschikbaar is. Ik was er altijd zeker van, dat als ik iets zou horen, al is het via via, dat ik meteen contact zou zoeken. Zouden jullie nog steeds contact zoeken, ook al heeft diegene inmiddels een relatie? Zo ja, hoe pak je dat aan? Zo nee, hoe ga je om met het verdriet van iets wat niet zo heeft mogen zijn?
Uh romantiseer je het niet teveel? Hij heeft een vriendin en jij hebt overduidelijk romantische bedoelingen. Waarom blijf je zo in het verleden hangen?
Ik heb eigenlijk geen idee of ik die gevoelens nog steeds zou hebben als ik hem nu voor me zou zien staan. Dat zou kunnen, misschien ook niet.
Nee, laat hem met rust.
Laat hem met rust, hij is bezet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lekker met rust laten.
Jaren verdriet over een liefde die nooit echt van de grond is gekomen?
vivautrecht85 schreef:
30-10-2018 20:57
Jaren verdriet over een liefde die nooit echt van de grond is gekomen?
Geen idee, ik heb echte relaties gehad van meer dan 5 jaar waar ik niet zo mee heb gezeten.
Laat hem met rust.
Niet doen.
Gewoon verder gaan met je leven en in de realiteit blijven
Gewoon vragen hoe het nu met hem gaat.....
Zo. Meen je dit?
Jezelf voor de voeten van een bezette man gooien is zo ongeveer het laagste wat je kunt doen.
10 jaar na dato ook nog eens.
Laat gaan joh.
Je hebt hem al 10 jaar niet meer gezien. Misschien vind je hem niet eens meer knap of klikt het niet meer. En hij heeft al jaren een nieuwe relatie. Gewoon verder gaan met je leven en hem met rust laten.
Geen contact zoeken. Je zou zijn vriendin maar zijn, zou je zelf ook niet tof vinden.
tja, wil je zijn leven overhoop halen? Het gaat goed met hem. Wat heeft hij eraan? Voor zijn vriendin is het iig niet fijn. En voor jezelf: zie je het zitten om iets te beginnen met iemand op deze manier?
Hield je ook van hem? Of wil je contact omdat hij zoveel van jou hield? Het klinkt als het laatste en dan zeg ik: niet doen
Ik wil benadrukken dat ik hem echt niet meteen ga afpakken van zijn vriendin of iets dergelijks, daarvoor zou er een diepere band moeten zijn als elkaar na 10 jaar weer eens te spreken. En ik neem ook niet aan dat hij dat zomaar zou willen.
anoniem_264611 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 23:17
12.94% gewijzigd
Verder zeg ik ja, ik hield ook van hem. Wat we hadden was grotendeels mentaal / platonisch, maar daarom juist van grotere waarde voor mij (achteraf bezien). Achteraf zou je dus ook kunnen zeggen dat het een hechte vriendschap was.
Maar wat hoop je dan te bereiken als je contact opneemt? Wil je gewoon een leuke babbel of verwacht je dat het verder gaat?
susann123 schreef:
30-10-2018 23:12
Verder zeg ik ja, ik hield ook van hem. Wat we hadden was grotendeels mentaal / platonisch, maar daarom juist van grotere waarde voor mij (achteraf bezien). Achteraf zou je dus ook kunnen zeggen dat het een hechte vriendschap was.
Waarom zie je dat nu pas in?
Volgens mij ben je niet helemaal happy in je leven en probeer je dat op te vullen door terug te grijpen naar ervaringen en mensen uit het verleden.
TardisBlue schreef:
30-10-2018 23:17
Maar wat hoop je dan te bereiken als je contact opneemt? Wil je gewoon een leuke babbel of verwacht je dat het verder gaat?
Eigenlijk gewoon een leuke babbel, ik ben geïnteresseerd in hoe het nu met hem gaat. Nu ik min openingsbericht teruglees komt het wat ongelukkig over, dat ik 'verdriet heb dat hij nu bezet is' bedoel ik meer mee dat het wat lastiger is om de stap te zetten, wie weet heeft hij een vriendin die achterdochtig is, of iets dergelijks. Als hij single was zou die stap wat makkelijker zijn. Ik bespring hem echt niet meteen nee.
Soulsista schreef:
30-10-2018 23:18
Waarom zie je dat nu pas in?
Volgens mij ben je niet helemaal happy in je leven en probeer je dat op te vullen door terug te grijpen naar ervaringen en mensen uit het verleden.
Dat zou kunnen, hoewel ik wel al die jaren aan hem heb gedacht, maar nooit meer iemand sprak die ik naar hem kon vragen. Nu is dat wel per ongeluk gebeurd, dus nu komt het wat meer naar boven.
susann123 schreef:
30-10-2018 23:10
Ik wil benadrukken dat ik hem echt niet meteen ga afpakken van zijn vriendin of iets dergelijks, daarvoor zou er een diepere band moeten zijn als elkaar na 10 jaar weer eens te spreken. En ik neem ook niet aan dat hij dat zomaar zou willen.
susann123 schreef:
30-10-2018 23:26
Eigenlijk gewoon een leuke babbel, ik ben geïnteresseerd in hoe het nu met hem gaat. Nu ik min openingsbericht teruglees komt het wat ongelukkig over, dat ik 'verdriet heb dat hij nu bezet is' bedoel ik meer mee dat het wat lastiger is om de stap te zetten, wie weet heeft hij een vriendin die achterdochtig is, of iets dergelijks. Als hij single was zou die stap wat makkelijker zijn. Ik bespring hem echt niet meteen nee.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Ik denk dat hij intussen een dikke bierpens en kontwol heeft. :lol:

Heeft ie ook geen facebook ofzo?
Laat hem met rust. Die zit echt niet op jou te wachten.
susann123 schreef:
30-10-2018 23:10
susann123 schreef:
30-10-2018 23:26
Zoals eerder al is opgemerkt: je zegt dat je hem niet METEEN gaat bespringen of afpakken. Interessante woordkeuze. Dat is met andere woorden op lange termijn dus wel een mogelijkheid in jouw hoofd. Je zegt gewoon te willen weten hoe het nu met hem gaat - maar uit de titel van je topic, je verhaal en je woordkeuze is op te maken dat je een verborgen agenda hebt. Ergens wil je immers wel weten of jullie nog die romantische klik hebben. Daar kan ik inkomen, er zijn veel mensen die "Wat als...?" denken als ze terugkijken naar hun verleden. Toch moet je hem vergeten: hij heeft intussen iets opgebouwd met zijn vriendin. Contact met hem opnemen, kan daar verandering inbrengen en dat is niet eerlijk naar zijn relatie toe. Ik zou er niet van gediend zijn als een oude vlam ineens contact opnam met mijn vriend, "om eens bij te praten". Je moet doen wat juist is, namelijk hen in alle rust gelukkig laten zijn.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven