Ouderenmishandeling

28-12-2025 08:54 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is absurd maar ik kan wel wat tips gebruiken. Mijn broer (bijna 55) stuurt nare mails of appjes naar onze vader. Beetje dreigend soms en erg kwetsend. Onze vader is niet meer de jongste, parkinson en genoeg meegemaakt in het leven. Ik zie mijn broer nooit meer omdat ik zijn gedrag niet accepteer. Vader is te lief. Vlak voor kerst weer geëscaleerd en pa heeft 113 moeten bellen om rustig te worden.

We hebben Gmail al geblokkeerd, maar dan komt het in spam en blijft 30 dagen in spambox. Vader kan het niet laten om spam te checken met leesrisico als gevolg. Telefoonnummer geblokkeerd en hele app geschiedenis verwijderd.

Maar wat kan ik nog meer doen. Vader is bang dat het om kan slaan naar fysieke dreiging en onveilig gevoel in huis en wil het hierbij laten. Ik wil mijn broer het liefst laten weten dat hij voor eens en altijd op moet houden. Ik weet nl zeker dat over een half jaar er weer voorzichtig contact wordt gelegd, bijgelegd om het na een jaar weer te laten exploderen.
Ik vind dat hij mijn vader emotioneel mishandeld en heb daar heel veel moeite mee.

Wat kan je nog meer doen qua preventie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maakt dat jij het oudermishandeling noemt? Ik lees eigenlijk 2 mensen die een slechte jeugd hebben gehad waarbij er 1 recent weer keihard is afgewezen met kerst notabene terwijl hij niemand om zich heen heeft. Jij kan je makkelijk bij je slechte jeugd neerleggen maar je kan niet zeggen dat iedereen dat dan maar moet doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven