Ouderschapsplan en dreigende ex

17-02-2019 11:17 54 berichten
Een goede bekende heeft haar relatie verbroken. Die ging al lang slecht, veel pogingen ondernomen, therapie etc. Ze is op zoek naar een andere woning en er moet een ouderschapsplan worden gemaakt voor hun kind van 5. Haar ex is heel boos, ze had vorig jaar beloofd het nog een tijdje te proberen en nu trekt ze alsnog de stekker eruit. Hij stelt haar nu voor de keuze om af te zien van kinderalimentatie ‘anders gaat hij het haar heel moeilijk maken, want hij heeft ook gezag.’ Ik ken de man, en weet hoe hij met een eerdere ex omgaat, en dat is geen loos dreigement. Ik vermoed echter dat afzien van alimentatie niet gaat helpen in de omgang en communicatie.
Dus wat is wijsheid? Ik vind het heel lastig om te adviseren, omdat ik zelf misschien zou denken dat hij zijn 50 euro mag houden en ophoepelen (hij heeft al zoveel kinderen waarvoor hij betaalt, dat er weinig overblijft voor alimentatie).
tot hun 12e? tot hun 21e zul je bedoelen.
En voor toestemming voor van alles tot hun 18e.
-jolijn- schreef:
17-02-2019 13:48
tot hun 12e? tot hun 21e zul je bedoelen.
En voor toestemming voor van alles tot hun 18e.
Vanaf 12 jaar worden een aantal dingen toch echt makkelijker. Zo mag een kind zelf een id kaart aanvragen. Daarnaast krijgen kinderen zelf ook een mening over dingen.
Jane Doe schreef:
17-02-2019 13:39
Doet mijn ex ook. In de rechtbank zeer coöperatief , daarnaast is hij ook goed opgeleid met een goede functie, zeer redelijk en vooral een betrokken vader(in de rechtbank dan). Hij probeert me ook nog steeds te dwarsbomen, komt niet opdagen brengt kinderen niet naar feestjes,komt beloftes niet na en in feite valt het opvoeden met hem op de achtergrond niet mee. Maar toch hebben wij(ook de kids) er een weg in gevonden.

En dat snap ik dus niet hè. Ziet hij dan niet in dat hij het leven van de kinderen zuur maakt? Sowieso snap ik niet dat je de moeder (of vader) van je kinderen zo kan treiteren en dwarsbomen. Want al zou je je treiterijen beperken tot de andere ouder, ook daar zijn de kinderen de dupe van.

Mijn ex was ook heel coöperatief. Daarbuiten..pff. Ik heb hem uiteindelijk geblokkeerd op mijn telefoon en speciaal voor hem een e-mailadres aangemaakt. Ik werd gewoon gek van alle negatieve en gemene berichten en verwijten die ik kreeg. Zo kon ik zelf kiezen wanneer ik het las. Hij kon me wel bellen mocht er iets zijn met de kinderen maar de voicemail stond uit dus hij kon niks inspreken.

We zijn nu zeven jaar verder en het contact is redelijk normaal. We appen voornamelijk over de kinderen. Zeggen netjes hoi en dag tegen elkaar bij de wissels of maken een praatje zodat het voor de kinderen goed is. We zijn geen vrienden en ruziën wel, maar alleen over de app. Wat hier helpt is dat mijn man heel veel voor me relativeert.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-02-2019 13:11
Hier kon het echt absoluut niet, aldus de rechter...
Volgens een andere rechter wel. Is ook gebeurd. Nergens overeenstemming over te bereiken, een te hopeloze zaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven