ouwderwets?

20-05-2008 14:36 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar een lat-relatie, 1 jaar samenwonen, en sinds kort geregistreerd partnerschap dacht ik mn vriend wel zo een beetje te kennen.

We zijn beiden gehuwd geweest, hij was 4 jaar alleen en ik 1 jaar toen we elkaar leerden kennen.

Het hoofdstuk ex-partners was afgesloten dacht ik.

Tot mn verbazing vond ik deze week in zijn kledingkast, tussen wat papieren naaktfoto's van zijn ex.

Ik kan je wel vertellen dat ik hier niet blij mee was.

Volgens mijn partner reageer ik overgevoelig en had ik niks in zijn kast te zoeken.

Wat ik ermee aanmoet weet ik nog steeds niet, is dit een relatie anno 2008 en ben ik dan ouwderwets?

Ik ben 45 en hij 47 en grrrrrrr ik voel me boos en verdrietig.

Graag zou ik eens horen hoe jullie hierover denken.

Ps. de foto's heeft hij inmiddels weggegooit, heeft hij me toch gezegd, hij wist niet dat ie ze nog had....zo vertelde hij toch.

Groetjes, fengshui
Laat me raden ; je hebt nu vast geen zin om jullie eigen naaktreportage te gaan maken ?

Misschien zou het je " goed doen " om een héle mooie serie foto's te laten maken ( hoeft niet erotisch ) die hij wél heel trots op kan hangen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Feng shui komt misschien heel onschuldig op dat plekje in de kast. Laat net het hemd vallen waardoor ze moet bukken en haar oog valt op de foto. En als hij dan na confrontatie zegt dat ze daar niets te zoeken had? Huh? Ten eerste hebben ze samen een huis, en als hij privacy wil kan dat misschien wel, maar dan had hij het wel aan moeten geven, en niet ineens als hij vind dat zij binnen zijn terrein treedt. Misschien valt daar best met haar over te praten.
ex...het woord zegt het al......ex.............hij is nu met jou
quote:toffifee schreef op 20 mei 2008 @ 15:00:

Feng shui komt misschien heel onschuldig op dat plekje in de kast. Laat net het hemd vallen waardoor ze moet bukken en haar oog valt op de foto. En als hij dan na confrontatie zegt dat ze daar niets te zoeken had? Huh? Ten eerste hebben ze samen een huis, en als hij privacy wil kan dat misschien wel, maar dan had hij het wel aan moeten geven, en niet ineens als hij vind dat zij binnen zijn terrein treedt. Misschien valt daar best met haar over te praten.Ze lagen gewoon op de bovenste plank, het verbaasde me omdat hij altijd zegt dat hij de fase met haar al lang afgesloten heeft. Als het gewone foto's geweest waren had ik het ook niet erg gevonden.
Wat vind je nou eigenlijk erg ?

Dat ze ooit zulke foto's hebben gemaakt , dat die foto's bewaard zijn gebleven , dat hij niet heeft durven / willen zeggen dat hij ze nog had ( en misschien kan ik daar nog aan toevoegen dat een reden zou kunnen zijn omdat hij ze dan waarschijnlijk weg zou " moeten " gooien ) ? Een van de drie , of alles ?
nee OUDERWETS

zo schrijf je het ...
Hij heeft de foto's inmiddels weggegooid, kennelijk zijn ze dus niet belangrijk voor hem. Is er voor jou dan nog een probleem?

Ikzelf zou de opmerking dat ik 'niets in zijn kast te zoeken' heb erger vinden dan vergeten naaktfoto's van een ex.

Ik hou niet van stiekeme plekken waar je dingen bewaart die je man/partner niet mag zien. (Behalve verrassingen voor verjaardagen ).
Mijn vriend heeft ook spullen in de kast liggen met volgens mij ook foto's. Dat zijn zijn spullen en ook al wonen we samen ik heb niets in die spullen te zoeken. Ik ga er dus ook niet in kijken.

En eerlijk gezegd zou ik pislink worden als hij in mijn foto's/spullen zou gaan kijken zonder het eerst aan me te vragen.
quote:nagtegaaltje schreef op 20 mei 2008 @ 15:50:

nee OUDERWETS

zo schrijf je het ...Spuit 11 wil ook wat te posten hebben....
quote:absoluteEinstein schreef op 20 mei 2008 @ 15:55:

En eerlijk gezegd zou ik pislink worden als hij in mijn foto's/spullen zou gaan kijken zonder het eerst aan me te vragen.Dat is in dit geval niet gebeurd. Ze zag de foto's toevallig.
Ik zou me er niet al te druk om maken. Als hij ze echt stiekem had willen bewaren, al dan niet voor dubieuze doeleinden, had je ze nooit gevonden.
quote:fengshui schreef op 20 mei 2008 @ 14:49:

[...]

niets in zijn kast te zoeken.....waar moet ik dan zijn overhemden laten...

Dan is het toch niet ZIJN kast maar gewoon DE kast?

En verder eens met Fleurtje. Waarom alles weggooien als je een nieuwe relatie begint?
quote:toffifee schreef op 20 mei 2008 @ 15:58:

[...]

Spuit 11 wil ook wat te posten hebben....En nagtegaal is ook niet met een g
quote:Star schreef op 20 mei 2008 @ 18:21:

En nagtegaal is ook niet met een g

Maar goed... ik vraag me af: zag je ze nu pas voor het eerst? Lagen ze daar al die tijd al in't zicht? Of niet?

Ik vind niet dat partners spullen van ex'en allemaal moeten weggooien of ritueel verbranden. Het is een onderdeel van je leven geweest (je relatie met ex) en het is aan jezelf wat je ermee doet (bewaren, juist wél ritueel verbranden, etc).

Ik zou het echter nou niet bepaald leuk vinden als ik zou ontdekken dat vriend nog wekelijks de naaktfoto's van ex bekijkt.

Persoonlijk heb ik geen spullen die mijn vriend niet zou mogen zien (en voor zover ik weet is dat andersom ook het geval) en verstop ik niets...
Peas on earth!
tja, prima dat iedereen recht heeft op z'n privacy en al dat soort dingen. Sommige dingen horen wat mij betreft toch echt tot het verleden hoor. Gaat het om een geposeerde foto? Een met een seksuele bedoeling? Of staat ze er toevallig bloot op, zo van, op het strand in je blootje zonnen.

Van zo'n geposeerde foto zou ik het ook absoluut niet waarderen dat hij die zou bewaren, en ik zou pislink zijn als ik ze zou vinden.
Dus geposeerde foto's moeten weg en blote strandfoto's mogen blijven , Krokus ?

Zoooo , mochten mijn partner en ik ooit ( ik schat " nooit " ) uit elkaar gaan om welke reden dan ook , heeft die arme man heel wat weg te gooien ....................of te verstoppen
Adviseer 'm vast even z'n foto's dan niet vooraan in z'n toekomstige kledingkast te leggen
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 mei 2008 @ 19:29:

Adviseer 'm vast even z'n foto's dan niet vooraan in z'n toekomstige kledingkast te leggen

Zou ik niet allang op zijn netvlies gebrand staan ? Hij kan me uittekenen in ale standen .

Maar waar zouden vrouwen nooit nooooooooooooit kijken ? Ik gok op de gereedschapskist of onder het reservewiel .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2008 @ 19:33:

[...]

Maar waar zouden vrouwen nooit nooooooooooooit kijken ? Mensen die foto's van exen vinden, zullen altíjd foto's van exen vinden.
quote:fleurtje schreef op 20 mei 2008 @ 19:35:

[...]

Mensen die foto's van exen vinden, zullen altíjd foto's van exen vinden.Wow ! Wat een wijze uitspraak , ben er stil van ........ dit is gewoon ...... zó enorm waar !
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2008 @ 19:33:

[...]

Zou ik niet allang op zijn netvlies gebrand staan ? Hij kan me uittekenen in ale standen .

Maar waar zouden vrouwen nooit nooooooooooooit kijken ? Ik gok op de gereedschapskist of onder het reservewiel .

Tussen computermeuk, tussen voetbal-/computerblaadjes

Reservewiel ook een hele goeie! , wel een beetje genant als je dan bij lekke band de wegenwacht belt en die foto ertussenuit fladdert als de wegenwachtman de band verwisselt
Peas on earth!
Waarom ben je nu precies boos en verdrietig? Omdat hij ze niet eerder had weggegooid of omdat je geconfronteerd wordt met zijn ex?

Ik vind wel dat als je samenwoont je gewoon in de kasten moet kunnen kijken. Het is ook jouw huis en dan mag je toch gewoon overal komen?
In een relatie hoor je wel privacy te hebben, bepaalde dingen zijn privé en hoeft de partner niet te zien. Als het zijn kast is, heb je er niets te zoeken, net zomin als hij dat in jouw privéspullen heeft.
quote:feeks schreef op 20 mei 2008 @ 19:53:

In een relatie hoor je wel privacy te hebben, bepaalde dingen zijn privé en hoeft de partner niet te zien. Als het zijn kast is, heb je er niets te zoeken, net zomin als hij dat in jouw privéspullen heeft.

Feeks, in een relatie *hoor* je geen privacy te hebben, maar *mag* je die hebben als je dat samen afspreekt. Dat is iets wat de partners samen moeten bepalen. Mijn man en ik willen niets voor elkaar verbergen. Ik heb helemaal geen privé-spullen en heb daar ook totaal geen behoefte aan. Mijn man mag alles zien, als dat niet zo was, zou er volgens mij iets niet goed zijn in mijn relatie.

Als beide partners wél geheimen voor elkaar willen hebben, kunnen ze dat natuurlijk samen afspreken en dan hebben ze inderdaad niets in elkaars kast te zoeken (of op andere plekken waarvan ze afgesproken hebben dat die privé zijn).

Als iemand foto's van een ex of een andere vrouw /man voor zijn partner verbergt, dan is er kennelijk iets wat die partner daarover niet mag weten. En dat vind ik niet eerlijk, zoals ik vreemdgaan ook niet eerlijk vind.
het is niet een kwestie van geheimen hebben of dingen verbergen, maar een kwestie dat een mens een bepaalde vorm van privacy nodig heeft. Tuurlijk mag hij alles zien, maar bepaalde dingen zijn privé en dan kan hij t vragen, hij hoeft bijvoorbeeld niet mijn smsjes aan vriendinnen te zien, dat is iets tussen haar en mij. Als ik een prachtige 8 heb gedraaid, hoeft hij dat niet te weten. Hij vind bijv zijn portemonee privé, ik kan alles van hem krijgen, maar hij wil niet dat ik er zo in ga zitten, net zoals hij, ondanks dat ik t ok vind, niet in mn tas duikt als hij n kauwgompje wil.

En de man in kwestie verborg de foto's niet, hij had ze in zijn kast liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven