Partner doucht niet dagelijks...

23-05-2008 17:21 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,

Wat vinden jullie ervan als jullie vriend/vriendin/man/vrouw niet dagelijks doucht? Bij mij is het geval dat de mijne zelfs na een lange dag hard werken soms geen douche neemt :( ik vind het zelf erg onfris en voel me na een dag werken/of wat dan ook, vies, en wil dan lekker douchen om weer fris voor de dag te komen, hij denkt er echter anders over en skipt op zn tijd de dagelijkse douche vertel me jullie ervaringen en mening hierover aub!

thanx!
quote:Zamirah schreef op 25 mei 2008 @ 11:56:

[...]

Dat maakt in mijn optiek wel heel veel uit.

Als je je wast aan de wstafel, was je dan ook je voeten? Dat is toch alleen maar ontzettend onhandig aan een wastafel? Dan is 5 minuten douchen veel voordeliger en minder tijdrovend.

Of sla je je voeten dan de hele week lekker over???

Nee, ik schreef dat we vroeger 1x per week douchten. Nu douch ik om de dag of om de twee dagen. Of ik mijn voeten was op een 'wasbak-dag' hangt er van af hoe schoon ze zijn. Op zweterige zomerdagen waarop ik sandalen draag, was ik ze wel ja. Maar ik sla ze ook wel eens over. In ieder geval drie keer per week. Armen en benen worden ook niet vies of zweterig op een doorsnee dag. Waarom zou ik de huid daar dan uitdrogen met water en zeep? Dat de reclame ons allerlei douchegels en bodylotions opdringt, is niet vanuit een hygienische norm, dat is puur commercie.

Je merkt in dit forum dat de norm nogal verschilt. Persoonlijk vind ik mezelf niet vies als ik gewoon een kantoordag draai en thuis wat rondloop. Ik zweet dan amper en mijn kleren ruiken ook nog gewoon naar kleren (ik gebruik ook geen bedwelmende wasverzachters).

Iedere dag douchen, schone kleren en schone handdoeken vind ik persoonlijk overdreven en uit hygienisch oogpunt niet nodig. Ik vind het ook fijner als iemand neutraal of gewoon naar mens ruikt ipv naar wasverzachter, deo en parfum.

Maar ieder z'n eigen mening.
Om misverstand te voorkomen: ik draag iedere dag wel schoon ondergoed en schone sokken/kousjes. Truien, shirtjes en jurkjes gaan na 2 keer dragen in de was. Broeken na drie keer. Tenzij ze echt vies zijn (en met vies bedoel ik moddervlekken, gras, olie, weet ik veel en niet alleen maar 'gedragen') dan was ik ze eerder.
Gadverdamme.
Am Yisrael Chai!
Dat "wassen" vind ik trouwens ook echt een wassen neus hoor, ik zie het altijd bij mijn zoontje, als ik hem bij de wasbak was ( en wassen bij de wasbak is bij ons dat hij alsnog van top tot teen ingezeept en nat is en mijn badkamer erbij, zwaar onhandig dus), dan heeft hij alsnog viezigheid op zijn nageltjes, of in de plooitjes van zijn vingertjes ofzo. En echt, ik was aan de wasbak een stuk grondiger dan ik andere mensen zie doen, bij sommigen is het washandje zelfs nauwelijks nat en worden idd plekken als voeten enzo overgeslagen.

Niet douchen is gewoon goor, en mensen die niet douchen ruiken ook altijd muf.
Am Yisrael Chai!
Ik douche bij voorkeur elke dag en was mijn haar om de dag. Als ik een dagje heb zonder lichamelijke inspanning en niet het huis uitkom kan ik het weleens overslaan mits het niet te warm is die dag. Daarentegen douche ik standaard langer dan 5 minuten (maar zonder zeep). Met haren wassen erbij kan het wel 20 minuten duren!

Mijn bovenkleding doe ik meerdere dagen mee, onderkleding (en sokken) uiteraard niet. Zodra het muf wordt verdwijnt het meteen in de was, bijvoorbeeld op een warme actieve dag is alle kleding die je draagt na 1 dag vies (of zelfs halverwege de dag al, bijv. ondergoed). Op een warme zomerdag is twee keer per dag douchen dus ook wel lekker, terwijl dat in de winter echt niet nodig is (behalve als je gesport hebt uiteraard).

Kortom, het hangt dus erg van de dag af en de bezigheden op die dag!
Ook zo enorm smerig: naar een dameswc gaan direct nadat er iemand anders is geweest. Kun je precies ruiken dat degene voor je geen doucher is, dan ruikt het naar ongewassen kut (excuse my french).
Am Yisrael Chai!
Volgens mij zijn de douche-freaks hier nog het fanatiekst in hun betoog en in hun kritiek op mensen die er andere waspatronen op nahouden.

Om wat tegengas te geven: volgens mij zijn jullie behoorlijk gehersenspoeld door de douchegelreclames en door de drang om je beter (in dit geval schoner) te voelen dan anderen.

Als je geen zwaar lichamelijk of smerig werk doet en niet extreem hard zweet ben je echt niet gelijk ranzig als je om de dag doucht.

Veel mensen krijgen last van huidproblemen als ze elke dag douchen (en niet alleen van zeep - ook van het uitdrogende effect van water). Houd daar eens rekening mee. Ook het milieu is er echt niet bij gebaat als je denkt dat je minstens elke dag moet douchen om je beter te voelen. Dat geldt natuurlijk helemaal voor de mensen die elke dag hun kleren wassen - geef het geld wat je zou besparen aan wasmiddel, water en nieuwe kleding (want die slijt natuurlijk ook extra hard) liever aan mensen die zich jouw waspatroon bij lange na niet zouden kunnen veroorloven, al zouden ze het willen (en die zijn er ook in NL!).
Volgens mij zijn er nog best veel mensen die hun haar niet elke dag nat willen hebben onder de douche, maar wel elke dag douchen.

Op je hoofd heb je toch ook zweet- en talgkliertjes?

Ik heb het 2 keer geprobeerd (haar opgestoken) maar halverwege het douchen moet het toch onder die straal anders voelt het niet fris.

Ik ben me er van bewust dat het behoorlijk decadent is, elke dag zo'n warme douche met dure douchespullen.

Ik laat die kraan daarom zo kort mogelijk aanstaan, maar denk altijd aan mensen in ontwikkelingslanden die nooit kunnen douchen.

Dan weet je ook wel dat dit allemaal aangeleerd en ingepraat is.
het is hier binnen beter dan buiten
Je kunt douchen en douchen, wassen en wassen. Je kunt gewoon kort douchen, met 2 minuten ben je al lang schoon en dan gebruik je echt niet veel meer water dan wanneer je je aan de wastafel wast.

Maar je bent wel opgefrist.

Wat wassen betreft : al mijn shirtjes gaan na één dag in de was. Gewoon op een kort programma, om op te frissen. Ik wil niet dat iemand me ruikt.

En ik geef de voorkeur aan alle mensen die lekker naar een ouderwets zeepje ruiken of een milde douchecreme in plaats van naar oud zweet van twee dagen...
Overigens douchten mensen vroeger veel minder, Nataschenka dat klopt, maar ze stonken ook veel meer.

Iemand die elke dag doucht is geen douchefreak, dat is gewoon een schoon mens, niet beter maar wel schoner.
quote:LadyChatterley schreef op 25 mei 2008 @ 00:40:

Ben verbaasd om te lezen hoeveel mensen het heel normaal vinden om alleen te poedelen aan de wasbak..brrr.. maar goed.. 2 each his own! Alleen jammer dat je het zelf vaak niet merkt als je minder fris bent.

Weinig dingen zo lekker als douchen..2x per dag.. heerlijk...en idd schone handdoeken (wit en groot en zacht) en iedere dag alles schoon qua kleding. Mijn lief is ook heel erg schoon, mijn SV is dat niet altijd maar die stop ik gewoon eerst in bad.. vind ie heerlijk... no complaints.Nou en ik ben verbaasd om dit te lezen. 2x per dag douchen, steeds een schone handdoek, elke dag alles schoon qua kleding? Daar begrijp ik dus niks van, is echt heel erg overdreven. Wat zul jij een was hebben zeg en een energie- en waterrekening. Lekkere verspilling allemaal. En dit heeft in mijn ogen niets meer met hygiëne of schoon zijn te maken, maar alles met smetvrees.
Hier nog zo'n 'viespeuk' die niet elke dag onder de douche gaat. Gewoon, omdat ik het niet nodig vind. Ik heb een kantoorbaan en transpireer niet of nauwelijks. Ik trek elke dag schone bovenkleding, ondergoed en sokken aan. Alleen broeken kunnen wat langer mee. Uiteraard was ik me wel elke dag (en niet alleen mijn gezicht). Wat ik vies vind, is niet elke keer een schone handdoek gebruiken. Als ik douche (ongeveer 2 á 3x per week)gebruik ik 2 handdoeken (1 voor mijn haar en 1 grotere voor mijn lichaam) en gaan meteen de was in. Met vier personen gebruiken we heel wat handdoeken, maar daar hebben we tegenwoordig gelukkig een wasmachine (en als het moet een droger) voor. Als ik eens lichamelijke arbeid doe of het heel warm is, waardoor ik toch wat transpireer, stap ik uiteraard meteen onder de douche. Ik voel me nooit vies en heb ook nog nooit van mijn lief gehoord dat ik vies ben. En voor de sex zorg ik er uiteraard ook voor dat ik schoon ben waar het moet, lijkt me logisch!
quote:Roelfien schreef op 25 mei 2008 @ 15:34:

[...]

Nou en ik ben verbaasd om dit te lezen. 2x per dag douchen, steeds een schone handdoek, elke dag alles schoon qua kleding? Daar begrijp ik dus niks van, is echt heel erg overdreven. Wat zul jij een was hebben zeg en een energie- en waterrekening. Lekkere verspilling allemaal. En dit heeft in mijn ogen niets meer met hygiëne of schoon zijn te maken, maar alles met smetvrees.Nou dan zit ik liever op kantoor met mevrouw Smetvrees, daarvan weet ik zeker dat ze niet vanonder haar okseltjes onwelriekende dampen de lucht in walmt....overigens zoek ik ook nog een werkster met smetvrees, iemand interesse?
quote:bettypage schreef op 25 mei 2008 @ 15:25:

Ik laat die kraan daarom zo kort mogelijk aanstaan, maar denk altijd aan mensen in ontwikkelingslanden die nooit kunnen douchen.

Mijn vader komt uit een ontwikkelingsland, in de tropen, en daar zijn ze juist veel schoner op hun lichaam dan in NL.
Ik zweet echt nooit, maar douche toch elke dag. Vind ik ook een non-argument, want die muffe slaaplucht die mensen om zich heen hebben hangen die is veel viezer dan wat zweet in mijn ogen. Als je schoon bent ruikt zweet ook helemaal niet, net zoals je vagina niet ruikt als je schoon bent. Je gaat pas ruiken doordat je (voordat je begint te zweten dus) niet gedouchet bent, niet door het zweten an sich.

Soms komt er 's ochtends weleens iemand naast me zitten in de trein en dan ruik je aan hun haar dat ze niet gedouchet zijn, dan hangt daar die slaaplucht nog zo in, brrrr. Ik vraag me dan altijd af of mensen dat zelf niet ruiken, zelfs bij kleine kindjes ruik je dat al, terwijl die over het algemeen helemaal niet snel viezig ruiken, laat staan bij volwassenen. Ik weet nog goed dat ik toen ik zwanger was daar heel vaak heel erg misselijk van werd, ik heb sowieso een nogal goed reukorgaan, maar in mijn zwangerschap stond ik echt te kokhalzen dan.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 mei 2008 @ 14:48:

Ook zo enorm smerig: naar een dameswc gaan direct nadat er iemand anders is geweest. Kun je precies ruiken dat degene voor je geen doucher is, dan ruikt het naar ongewassen kut (excuse my french).Ja, inderdaad, gedverdemme.
quote:Zamirah schreef op 25 mei 2008 @ 16:15:

[...]

Mijn vader komt uit een ontwikkelingsland, in de tropen, en daar zijn ze juist veel schoner op hun lichaam dan in NL.Ik wou het net zeggen! Bij mijn oma was geen warm water en ook niet altijd stromend water, maar mooi dat ik als kind twee keer per dag moest "baden". Als het water het weer eens niet goed deed moest je met emmers ijskoud water in de weer. En in de regentijd sloopte er altijd wel iemand een stuk uit de regenpijp, dan kon je buiten onder de regenpijp douchen, dan leek het hele erf wel een soort schuimbad van alle zeep. Met Sunlightzeep, en 1 keer per week moest je ook tandenpoetsen met houtskool (naast het poetsen met tandpasta uiteraard). En je tong heel hard poetsen, leerden wij ook al van kinds af aan (mijn zoontje doet het overigens ook).
Am Yisrael Chai!
Zo heb je ook mensen die liggen twee weken in het zelfde beddengoed. Bah. Die hebben dezelfde muffe lucht om zich heen hangen.
Ieuw, ja, Zamirah, weet precies wat je bedoelt! Ik vind bij mij thuis al na een dag of 3 dat je kussensloop zo naar slaap gaat ruiken, dat is idd precies die lucht.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 mei 2008 @ 14:48:

Ook zo enorm smerig: naar een dameswc gaan direct nadat er iemand anders is geweest. Kun je precies ruiken dat degene voor je geen doucher is, dan ruikt het naar ongewassen kut (excuse my french). Zo erg, maar waar!
Ik douche twee keer per dag, of ik moet de hele dag thuis op de bank hebben gelegen, dan douche ik alleen sochtends en kruip zo het bed in.

Ik houd van het water over me heen, helemaal ingezeept zijn met een goed product wat weer lekker wordt afgespoeld.

Bodylotion erop.. niks geen droge huid.

Ik veroordeel/beoordeel mensen niet die minder vaak douchen. Dat verwacht ik dus ook terug. Ik heb geen smetvrees, ik voel me hier gewoon lekker fris bij.

Kan me niet voorstellen om me te wassen aan een wastafel, heb echt het idee dat het dan niet 'fris' is.. Maarja iedereen zn ding.
Ik ben echt super verbaasd over de reacties. Het is namelijk juist heel slecht voor je huid en je afweer om zo vaak te douchen. Maar waarom is het eigenlijk nodig? Je wordt toch niet vies van een dag op kantoor zitten? En zoals al meer is gezegd, nog niet zo lang geleden was 1 a 2 x per week douchen normaal, ipv 1 a 2 x per dag! Dat vind ik echt absurd vaak. En dan niet alleen voor je huid, maar ook voor alle handdoeken die je moet wassen en al het water dat je met douchen (en wassen) gebruikt. (ik gebruik mijn handdoeken ook meerdere keren, je bent toch schoon als je je afdroogt, waar zou die handdoek dan vies van moeten worden??) Iedereen doet zn best om het milieu te sparen, maar er is nog niet gedacht aan wat minder vaak douchen.

Dan over je huid. Je huid heeft een natuurlijke talglaag en ook bacterien die niet onhygienisch zijn, maar juist bijdragen aan je afweer. Ze voorkomen dus dat je ziek wordt en er je huid reageert er op als die natuurlijke bescherming verdwijnt (oa eczeem) Bovendien ruik je helemaal niet muf als je een dagje niet doucht! Ik ken genoeg mensen die om de dag, of nog minder vaak, douchen en die ruiken heerlijk fris hoor. Doe gewoon een lekker parfummetje of goede deo op. Mensen ruiken muf als ze oa (binnenshuis) roken, veel knoflook eten en veel koffie drinken. Ik vind het ook vies als mensen muf ruiken, maar ik ben er van overtuigd dat dat niet komt omdat ze toevallig die ochtend niet onder de douche hebben gestaan. Als je vaak doucht ga je juist meer zweten en talg produceren en heb je ook het gevoel/idee dat je niet fris bent als je een dagje niet doucht.

Niet dat het niet heerlijk is om regelmatig en lekker lang te douchen. Dat vind ik natuurlijk ook Ik verbaas me er gewoon over dat het 'vies' is als je niet elke dag doucht.
Het is misschien niet 'vies' maar je ruikt het toch echt!!! Ik wel in ieder geval. En dan geen zweet, maar zo'n muffe slaaplucht. Daar ga ik dus echt van over mijn nek!! (behalve als het van

mijn eigen man zou zijn).

En een dag niet gedoucht betekent ZEKER geen sex, ik word al misselijk bij het idee.

Vroeger douchten we inderdaad minder.
Dat men vroeger niet zo vaak douchte vind ik een kulargument. Alsof vroeger alles top was en dat dus de graadmeter is.

Ik moet 's ochtends echt douchen voordat ik me ergens vertoon. Allereerst word ik anders amper wakker en daarnaast idd de slaaplucht van me afwassen. Lekker fris de dag beginnen! Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet douche. Vaak 2 keer per dag, sowieso 's ochtends en 's avonds na het sporten of voor het eventueel uitgaan o.i.d. Ik snap werkelijk niet dat blijkbaar veel mensen de moeite nemen om zich bij wasbak te wassen. Lijkt mij veel meer tijd kosten en wat een gedoe zeg! Stap even voor een paar minuten onder de douche en klaar ben je! Ik ben echt verbaasd, ik dacht dat wassen bij de wasbak inmiddels behoorlijk passe was, maar niet dus...
Mijn vriend gaat trouwens iedere dag 2 keer onder de douche. Altijd 's ochtends en hij sport iedere dag, dus uiteraard ook altijd na het sporten onder de douche. Hij is dan ook altijd hartstikke fris en ik vind dat erg prettig. In de zomer gaat hij ook gerust nog een keer extra als ie heeft zitten zweten op een terrasje ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven