Partner doucht niet dagelijks...

23-05-2008 17:21 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,

Wat vinden jullie ervan als jullie vriend/vriendin/man/vrouw niet dagelijks doucht? Bij mij is het geval dat de mijne zelfs na een lange dag hard werken soms geen douche neemt :( ik vind het zelf erg onfris en voel me na een dag werken/of wat dan ook, vies, en wil dan lekker douchen om weer fris voor de dag te komen, hij denkt er echter anders over en skipt op zn tijd de dagelijkse douche vertel me jullie ervaringen en mening hierover aub!

thanx!
Ik gebruik wel bij elke douche een schone handdoek. Ik vind dat geen punt hoor; ik was die handdoeken allemaal zelf uit.

Trouwens... is het nou "douchen" of "zich douchen"? Volgens mij zonder "zich".
World of Warcraft: Legion
quote:mylenevalerie schreef op 23 mei 2008 @ 19:29:

Grappig om hier te lezen dat mensen het niet erg vinden als partner niet elke dag douched, maar wat zijn er wat woorden gevallen als iemand niet elke dag een schone handdoek gebruikt, om meer.Trouwens, als ik een partner krijg en wil dat ik minstens één keer per dag douche, doe ik daar niet moeilijk over.
Ik vind het erg afhankelijk van hoe erg er gezweet is en wat de bezigheden waren. als mijn vriend van kantoor thuiskomt, maakt het me bijv. niet uit, maar als hij de hele dag in huis/tuin bezig is geweest met klussen, dan zou ik het wel prettig vinden als hij even zou douchen.

W.b. of het goed of niet goed voor je is: douchen mag en kan zovaak je wil. Het is meer de zeep die je gebruikt die een natuurlijk vetlaagje van je huis afhaalt, waar je een heel erg droge/geirriteerde huis van kan krijgen. Zelf douche ik bijv. wel elke dag maar gebruik ik niet altijd zeep...
Maar wat voor TO belangrijker is denk ik dat jij het niet zo fris vindt dat je vriend af en toe de douche overslaat....

Ik denk dat je dat met hem moet bespreken en misschien dat je tot een compromis kan komen, dat hij dan extra deo gebruikt ofzo..
Extra deo?

Dat is goor! ; op een bezweet lichaam nog een keer eroverheen met die roller, dat stinkt des te meer :(
Ik vind het ook fijner en frisser als mijn partner elke dag doucht (doet hij dus ook) en vind dat je dat gewoon kan vragen. Kleine moeite voor hem, lijkt me.
quote:deb83 schreef op 23 mei 2008 @ 20:58:

W.b. of het goed of niet goed voor je is: douchen mag en kan zovaak je wil. Het is meer de zeep die je gebruikt die een natuurlijk vetlaagje van je huis afhaalt, waar je een heel erg droge/geirriteerde huis van kan krijgen. Zelf douche ik bijv. wel elke dag maar gebruik ik niet altijd zeep...Mmm, als je huis droog en geirriteerd raakt, dan zou ik toch even een aannemer bellen voor wat passend kitwerk.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind het vreselijk als mijn man een dagje niet doucht, en dan zijn gezicht 's ochtends ook niet lekker wast.

Als ik hem dan 's avonds een paar kusjes op zijn wang of voorhoofd geef, ruik je de mufheid gewoon.

(helemaal bij zijn voorhoofd als zijn haar wat vettig is, en dat is al zo als hij 1 dagje niet doucht)

Maar als ik dat zou zeggen, zou hij zich een vréselijke viespeuk vinden, en dat vind ik dan ook weer zielig, want dat is ook weer overdreven.

Hij doet vaak of ie geen tijd had om te douchen. (maar wel tot 5 minuten voor ie weg moet in bed blijven liggen)

Of wat ik ook niet snap is als ie na het douchen zijn shirt van die dag weer gewoon aandoet, en zegt "maar die heb ik gisteren schoon aangetrokken!" (en dan zo'n verontwaardigd gezicht erbij)

Ook zou ik graag zien dat hij zijn tanden wat langer poetst, hij is vaak binnen een minuutje klaar.

Dan kun je nooit overal geweest zijn, en móet je dus wel uit je mond ruiken.

Maar ik weet van mezelf dat ik een beetje een pietlut ben, en wil er niet zo over zeiken, dat vind ik ook weer sneu voor hem.

Het is allemaal niet echt vies (want ook kantoorwerk) maar echt stralen van frisheid is het ook niet!

En een lekker luchtje is ook helemaal niet zo lekker op een ongewassen huid.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:bettypage schreef op 24 mei 2008 @ 03:39:

Ook zou ik graag zien dat hij zijn tanden wat langer poetst, hij is vaak binnen een minuutje klaar.

Dan kun je nooit overal geweest zijn, en móet je dus wel uit je mond ruiken.Uit de mond ruiken hoeft niet altijd aan slecht gepoetste tanden liggen (het is niet een reden om je tanden slecht te poetsen). Het wordt dan tijd dat hij zijn tong poetst (met tongschraper, tandenborstel of theelepel).
Hans, het kan ook zijn dat je ontstoken tandvlees hebt, en dat komt door slechte hygiène.
Lijkt me nogal per persoon te schelen (zweet je veel? Hoe penetrant is je natuurlijke lichaamsgeur?) en van het werk dat je hebt gedaan (dagje kantoor? Lange wandeling? Bakstenen gesjouwd?) en de temperatuur... Soms kan je goed een paar dagen niet douchen, soms ga je beter voor twee keer per dag.

TO: je merkt dat niemand het met elkaar eens is en dat de norm ligt op 'je mag niet stinken' en niet op 'je moet x maal per x uur onder de douche hebben gestaan'. Ergo: als jij vind dat je partner stinkt zeg je dat tegen hem, want dat is niet aanvaardbaar. Als hij niet stinkt maar het een idée fixe van je is dat iedereen 1x per dag moet douchen, kan je beter een hobby gaan zoeken...
Mijn man nam tot voor kort ook dagelijks een douche totdat hij op allerlei plekken eczeem kreeg. Op doktersadvies nu om de dag douchen en het probleem is gelukkig verholpen. En hij ruikt toch altijd even fris. Ik douche zelf ook niet iedere dag want mijn huid droogt er gigantisch vanuit en dan zit ik onder de rode vlekken.

Vroegah gingen we met z'n allen 1x (!) per week onder de douche en voor de rest was het het betere washandjeswerk, maar stinken deden we echt niet (en nee, dat was niet in 1950...). Overigens was er in de huizen waar wij toentertijd woonden (De Pijp in Amsterdam) vaak niet eens een douche aanwezig. Die heeft mijn vader er ooit zelf nog ingebouwd in de keuken.
Ik douche om de 1 of 2 dagen en de andere dagen was ik gezicht, oksels en private parts bij de wasbak. Heb nooit bijgehouden hoe lang ik dezelfde handdoek gebruik, maar ik denk minstens 3 dagen. Ik zal dat andere topic dan maar niet gaan lezen.

Mijn argumenten om minder te douchen zijn: waterbesparing (vind ik geen kulargument en 5 minuten douchen is echt lang hoor! hoeveel liter water is dat wel niet), geldbesparing en beter voor m'n huid.

Vroegah thuis douchten we idd 1x per week, de rest met de washand. Dat was in de jaren tachtig.

Verder helemaal eens met Vaire.
.
Ben verbaasd om te lezen hoeveel mensen het heel normaal vinden om alleen te poedelen aan de wasbak..brrr.. maar goed.. 2 each his own! Alleen jammer dat je het zelf vaak niet merkt als je minder fris bent.

Weinig dingen zo lekker als douchen..2x per dag.. heerlijk...en idd schone handdoeken (wit en groot en zacht) en iedere dag alles schoon qua kleding. Mijn lief is ook heel erg schoon, mijn SV is dat niet altijd maar die stop ik gewoon eerst in bad.. vind ie heerlijk... no complaints.
In de jaren 80 douchte ik ook al elke dag.

Ik sta er van te kijken, 1 keer per week douchen en de rest van de week aan de wastafel.

Dat vind ik echt ONTZETTEND RANZIG.
Ik ook, zit echt vol verbazing te lezen...
Ik kan het me zelf ook niet meer voorstellen dat we 1x per week douchten. Maar toch vind ik het niet vies of zo. Het was niet zo dat we onszelf niet wasten. Wassen bij de wasbak of douchen, maakt in mijn optiek niet zoveel uit. Niet wassen, dat is minder fris.

Volgens mij is het ook een kwestie van gewenning, als je elke dag doucht, zul je je sneller minder fris voelen als je eens een dag overslaat.

Ik vind de hygiene tegenwoordig wel wat doorgeschoten hoor, maar goed, ieder z'n eigen norm. Het hoeft van mij niet allemaal steriel te zijn - dan ben je nog niet gelijk ranzig. En daarbij, de een zweet en ruikt meer dan de ander.
In de jaren 80 moest ik elke dag in bad van mams..
Waarom ligt de norm trouwens pas bij daadwerkelijk "stinken"?

Je moest eens weten hoeveel ranzige bacterien er per dag op je lichaam komen!
.
quote:scarabee schreef op 25 mei 2008 @ 10:14:

Ik kan het me zelf ook niet meer voorstellen dat we 1x per week douchten. Maar toch vind ik het niet vies of zo. Het was niet zo dat we onszelf niet wasten. Wassen bij de wasbak of douchen, maakt in mijn optiek niet zoveel uit.

Dat maakt in mijn optiek wel heel veel uit.

Als je je wast aan de wstafel, was je dan ook je voeten? Dat is toch alleen maar ontzettend onhandig aan een wastafel? Dan is 5 minuten douchen veel voordeliger en minder tijdrovend.

Of sla je je voeten dan de hele week lekker over???

.
Mijn man poetst zijn tong ook altijd, maar dat zit ook bij dat ene minuutje inbegrepen. Dat vind ik gewoon te kort.

Maar vandaag heb ik hem flink laten schrobben en poetsen, hij heeft zelfs gestookt en geflost!

Dan ruikt hij neutraal, dus geen tandvleesproblemen gelukkig.

Nu die douche nog even een dagelijks ritueel laten worden..
het is hier binnen beter dan buiten
Per nacht verlies je door zweten ongeveer een liter vocht, dat in je lakens belandt. Als je daar de hele nacht tussen ligt en dan niet doucht voor je gaat werken......vind ik echt ontzettend vies.

Ik douche elke morgen en bijna elke avond, met een kapje over mijn haar, ik was mijn haar een keer of drie per week. En pak elke dag schone kleren, alles gaat na één dag in de was. Als mijn partner niet elke dag zou douchen, kwam ie mijn bed niet in!

Ik heb een nieuwe collega die dat volgens mij niet doet en ze draagt ook gerust vijf dagen hetzelfde shirt. Ik wil dus niet naast haar zitten want ze stinkt! Daar ben ik echt heel vies van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven