Partner met een grootleeftijdsverschil

05-08-2017 13:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag viva lezers

Ik ben hier nieuw, en opzoek naar andere dames die ook in een relatie zitten met een groot leeftijdsverschil.
Een leeftijdsverschil van 10-15 jaar vind ik bijna verwaarloosbaar, zeker als je beide boven de 30 bent. Mijn ex scheelt 11 jaar met zijn vrouw. Zij was zeg maar het groene blaadje dat na mij kwam. Destijds piepjong en student, maar nu zijn ze gewoon in dezelfde levensfase.
Moemoe64 schreef:
07-08-2017 14:58
Ok, waarvan akte.
Volgens jou gaan dus zowat alle jaren hard tellen, vanaf 30-67. Vreemd genoeg niet tussen halverwege 40 en 53?
EN dat jij iets kortstondig gehad hebt is iets heel anders dan de dames die hier schrijven over hun jarenlange relatie met een oudere man.
Dat maakt wel uit. Ik heb van zeer nabij een stel meegemaakt met bijna 13 jaar verschil. Dat ging goed tot hij ergens midden/eind 70 een bejaarde werd en zij een vlotte dame van middelbare leeftijd.

Zij nog fit genoeg om van alles te gaan doen, hij wilde en kon niks meer. Zijn hele leven gereisd voor zijn werk en nu was hij er klaar mee, zijn gezondheid liet het ook niet meer toe.

Ze zijn samen gebleven tot zijn dood. Maar het verschil was op het laatst enorm.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tornacense schreef:
07-08-2017 16:17
Zolang het maar werkt voor jullie.
13 jaar vind ik bovendien niet zo overdreven veel.
Het lijkt misschien veel als je 17 en 30 bent, maar als je 30 en 43 bent valt het al nauwelijks meer op.

Een leeftijdsverschil van 20 à 25 jaar wordt soms moeilijker.
Als vrouw is je man soms ouder dan je eigen ouders, er zijn soms kinderen in 't spel die bijna even oud zijn als jezelf, er zijn tout court vaak stiefkinderen en een ex in 't spel met alle bijhorende problemen, ...
En bij 30 jaar of meer wordt het echt wel moeilijk omdat je in 2 verschillende werelden leeft.

Maar alles tot pakweg 15 jaar verschil vind ik toch echt niet "schrikwekkend" of "je jeugd vergooien".
Afhankelijk ook hoe je er zelf instaat en hoe "jong" de andere partner is en reageert.
(De ene 30-jarige wil binnen de 2 jaar kinderen en een huis, de andere heeft iets van "dat kan op mijn 37ste ook nog wel".)
Volledig eens!

Trouwens, men spreekt hier over de jaren waarin onze "oudere man" gaat aftakelen. Mijn vriend had al fysieke problemen op zijn 30ste... dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Dat kan je ook overkomen in een relatie zonder leeftijdsverschil.

Ik weet dat er jaren komen dat ik nog meer dan nu voor mijn vriend ga moeten zorgen. Maar dat doe ik met heel veel liefde. Het idee dat ik hem zou verlaten puur en alleen omdat hij ouder is en gezondheidsproblemen heeft is onvoorstelbaar. Hier op viva zijn er genoeg dames die zeggen dat het een dealbreaker zou zijn. Maar hij staat altijd voor mij klaar, steunt mij in alles wat ik doe, zou de wereld op z'n rug dragen voor mij, is mijn beste vriend en luisterend oor, razend knap, mijn minnaar en partner in crime,... waarom zou ik dat in godsnaam weggooien omwille van zoiets banaal als een leeftijdsverschil van 16jr, wat gezondheidsproblemen en de mogelijkheid dat ik jong alleen achter blijf? Liever 5 jaar gelukkig met mijn vriend dan een leven lang settelen voor een "verstandige keuze".

Ik ben hopeloos romantisch geloof ik :P
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 19:54
0.10% gewijzigd
BWitched schreef:
07-08-2017 18:26
Dat maakt wel uit. Ik heb van zeer nabij een stel meegemaakt met bijna 13 jaar verschil. Dat ging goed tot hij ergens midden/eind 70 een bejaarde werd en zij een vlotte dame van middelbare leeftijd.

Zij nog fit genoeg om van alles te gaan doen, hij wilde en kon niks meer. Zijn hele leven gereisd voor zijn werk en nu was hij er klaar mee, zijn gezondheid liet het ook niet meer toe.

Ze zijn samen gebleven tot zijn dood. Maar het verschil was op het laatst enorm.
Het verschil tussen mijn opa en oma qua gezondheid was ook enorm. Oma was super fit, opa kwakkelde al jaren. Ze scheelden alleen wel maar 1 jaar in leeftijd. Leeftijd zegt niet alles.
MN-- schreef:
07-08-2017 19:51
Het verschil tussen mijn opa en oma qua gezondheid was ook enorm. Oma was super fit, opa kwakkelde al jaren. Ze scheelden alleen wel maar 1 jaar in leeftijd. Leeftijd zegt niet alles.
Natuurlijk zegt leeftijd niet alles, maar dit soort dingen ga je wel krijgen op termijn. Of dat een reden is om er niet aan te beginnen weet ik niet. Het zou mij er niet van niet weerhouden, denk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mijn man is 24,5 jaar ouder. We zijn nu 4,5 jaar samen en hebben geen last van het leeftijdsverschil. Bij ons is het eerder andersom, ik heb lichamelijk het meeste ongemak van ons twee. Ik hou van oude (rock) muziek, hij van trance.

Hij is nu 60, maar draagt modieuze kleding. Iedereen schat hem dan ook zo'n 15 jaar jonger.
We hebben samen een dochtertje van bijna 3 jaar. Mijn ouders zijn maar ongeveer 5 jaar ouder dan mijn man, maar zien hoe gelukkig we samen zijn, en hebben er geen problemen mee.

Qua vrijetijdsbesteding zitten we op één lijn, willen beide samen met ons gezin zijn. Praten erg veel en hebben verder weinig nodig. Heerlijk.

Ik moet zeggen dat toen bleek dat we elkaar meer dan gewoon leuk vonden, nadat we al 3/4 jaar samen werkten. Heb ik wel letterlijk gezegd dat ik er over na moest denken. Ik had nog een kinderwens, voor hem was dat eigenlijk een afgesloten hoofdstuk. Maar na een aantal goede, fijne gesprekken toch ervoor gegaan. Als ik over de toekomst nadenk krijg ik het soms wel benauwd. Maar de gedachte dat je in leven en liefde nooit geen zekerheid krijgt heeft me toen wel geholpen. En daarbij liever kort echte liefde gekend, dan helemaal niet.
Ik dacht eerst dat het Virginia. Van Peter-Jan was die de OP postte. Maar nee dus.
Ik ben geen ervaringsdeskundige, ik scheel maar een jaar met mijn man. Als ik in de situatie van TO zou zitten dan zou mijn man bijna 90 jaar zijn..... Tsja. Ik geloof niet dat dat mijn ding zou zijn. In een relatie moet er ook lichamelijke aantrekkingskracht zijn en is dat er bij een vrouw van rond de vijftig voor haar echtgenoot van bijna 90? Waarschijnlijk ben je dan meer mantelzorger lijkt mij?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Nog zo'n stelletje mer 24.5 jaar verschil ;-)

Afbeelding
creativeguy schreef:
08-08-2017 20:53
Nog zo'n stelletje mer 24.5 jaar verschil ;-)

Afbeelding
Donald Trump en Melania schelen ook zoveel.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
MinkeDeWit schreef:
07-08-2017 16:55
Het gaat niet om gunnen. Ik gun ze nog veel jaren samen. Echter bij de start van hun relatie was die niet gelijkwaardig. Dat kan ook niet want er zit een heel leven verschil tussen. Zij thuiswonend verlegen meisje, net puber-af, en hij met een jarenlang huwelijk achter de rug. Dat heb ik haar niet verteld of misschien wel ooit eens in bedekte termen. Inmiddels is het gewoon een leuk stel, zij werkend, hij gepensioneerd en huisman, met een aantal puberkinderen.
Mijn man die dus 16 jaar ouder is ziet zijn pensioen al helemaal zitten. Gaat ie lekker de kinderen naar school brengen, huishouden etc, beetje golfen. Haha...
Tja, mijn keuze zou het niet zijn. Mijn nicht heeft al jaren een relatie met iemand die 27 jaar ouder is. Het is wel echt een leuke man en het is ook echt een leuk stel. Best wel aan elkaar gewaagd volgens mij.

Al snap ik ook wel weer dat vrouwen van 60 geen zin hebben om vriendenweekenden door te brengen met iemand van 24.
SweetFirefly schreef:
08-08-2017 20:57
Donald Trump en Melania schelen ook zoveel.
Dan vind ik het echtpaar Macron wel veel leuker dan die proleet met die ordinaire snol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven