Partner met een grootleeftijdsverschil
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:04
Jij bent leuk voor die momenten dat hij niet met vrienden ed is. En dat snap ik wel. Er is een gigantische generatiekloof, gecombineerd met het feit dat jij een onzeker meisje bent (en de meesten boven de 60 hun onzekerheid allang hebben laten varen). Dat past niet.
Het zou je vriend sieren hier open en eerlijk met je over te praten. Maar blijkbaar is het wederzijds respect niet zó groot.
Het zou je vriend sieren hier open en eerlijk met je over te praten. Maar blijkbaar is het wederzijds respect niet zó groot.
•
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:07
Ik denk dat dit soort dingen gewoon een probleem zijn met zo een enorm leeftijdsverschil. Jij past niet tussen zijn vrienden want die zijn de leeftijd van je ouders en hebben kinderen van jouw leeftijd of zelfs ouder. Tijdens een weekend onder elkaar zitten ze waarschijnlijk niet zo op een 'kind' te wachten. Maar als jouw vriend jou echt als zijn partner ziet snap ik niet dat hij niet harder zijn best doet bij zijn vrienden.
Maar na je stukje over brandwonden vraag ik me ook een beetje af of jij niet bij hem bent uit angst niets beters te kunnen krijgen? Dat zou verklaren waarom je het allemaal maar zo accepteert. Wilde je eigenlijk wel kinderen? Want je schrijft dat je geen kinderen met een oude man wil maar niet dat je ze helemaal niet wilde. Ik hoop dat je daar goed over nagedacht hebt. De kans is groot dat hij overlijd voor jij vijftig bent maar wel te oud om nog kinderen te krijgen. Ook zul je een groot deel van de mooiste jaren van je leven aan het zorgen zijn voor een bejaarde. Over tien jaar is hij 71 en het verschil tussen 60 en 70 is bij de meeste behoorlijk groot. Vanaf een jaar of 70 zijn de meeste mensen toch wel echt ouder en tot een stuk minder instaat dan daarvoor. Over tien jaar ben jij 34 en nog in de bloei van je leven. Over twintig jaar is hij 81 (als hij nog leeft) en dat is gewoon echt hoog bejaard en dan hebben de meeste ook echt zorg nodig. Dan ben jij pas 44 en kan en wil je waarschijnlijk nog een hoop doen. Ik denk dat het met de jaren ook juist een groter probleem gaat worden met jouw vrienden. Nu is hij wel ouder maar net als zij gewoon een volwassene, over tien jaar is hij een bejaarde tussen de dertigers. Ik zou er nog eens goed over nadenken of je echt een relatie wil met iemand die makkelijk je vader had kunnen zijn. Persoonlijk geloof ik niet in een relatie met bijna veertig jaar leeftijdsverschil. De kans dat die relatie gelijkwaardig is en blijft is minimaal. 15 jaar is echt een heel ander verhaal dan 37 jaar..
Maar na je stukje over brandwonden vraag ik me ook een beetje af of jij niet bij hem bent uit angst niets beters te kunnen krijgen? Dat zou verklaren waarom je het allemaal maar zo accepteert. Wilde je eigenlijk wel kinderen? Want je schrijft dat je geen kinderen met een oude man wil maar niet dat je ze helemaal niet wilde. Ik hoop dat je daar goed over nagedacht hebt. De kans is groot dat hij overlijd voor jij vijftig bent maar wel te oud om nog kinderen te krijgen. Ook zul je een groot deel van de mooiste jaren van je leven aan het zorgen zijn voor een bejaarde. Over tien jaar is hij 71 en het verschil tussen 60 en 70 is bij de meeste behoorlijk groot. Vanaf een jaar of 70 zijn de meeste mensen toch wel echt ouder en tot een stuk minder instaat dan daarvoor. Over tien jaar ben jij 34 en nog in de bloei van je leven. Over twintig jaar is hij 81 (als hij nog leeft) en dat is gewoon echt hoog bejaard en dan hebben de meeste ook echt zorg nodig. Dan ben jij pas 44 en kan en wil je waarschijnlijk nog een hoop doen. Ik denk dat het met de jaren ook juist een groter probleem gaat worden met jouw vrienden. Nu is hij wel ouder maar net als zij gewoon een volwassene, over tien jaar is hij een bejaarde tussen de dertigers. Ik zou er nog eens goed over nadenken of je echt een relatie wil met iemand die makkelijk je vader had kunnen zijn. Persoonlijk geloof ik niet in een relatie met bijna veertig jaar leeftijdsverschil. De kans dat die relatie gelijkwaardig is en blijft is minimaal. 15 jaar is echt een heel ander verhaal dan 37 jaar..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:25
Hij verwacht van jou dat je voor hem opkomt bij jou vrienden. Waarom doet hij dat andersom dan niet voor jou ??Vivaforumvolger schreef: ↑05-08-2017 13:50Als ik een verjaardag heb wilt hij mee gaan.... Ondanks dat de kaart alleen naar mij gericht is. Hij verwacht dan dat ik er wat van zeg bij mijn vrienden ....
Wat maakt dat je bij deze man wil blijven behalve je eigen onzekerheid ? Je snapt zelf vast wel dat jullie het door het leeftijdsverschil nooit makkelijk zullen hebben. Door de oordelen van anderen, de lichamelijke achteruitgang waardoor jij over een paar jaar in zijn bejaarde tempo gedwongen word als jullie samen iets willen gaan doen, sommige activiteiten zullen door zijn leeftijd misschien niet meer mogelijk zijn, onderschat ook de dubbele generatiekloof niet en je bent nog maar 24. Je hebt wel héél snel besloten dat je geen kinderen wilt. Wie zegt dat dat zo blijft ? Het lijkt mij waarschijnlijk dat je op zeker moment toch een kinderwens krijgt, en dan ?
Ik krijg het gevoel dat je uit dankbaarheid een relatie met hem bent aangegaan. Misschien vanuit de angst dat niemand anders je zal willen door je littekens ? Als dat zo is vind ik dat heel erg voor je TO. Dat kan echt anders. Investeer in dat geval je tijd en energie in jezelf door hieraan te werken, eventueel met professionele hulp.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:37
Heb jij wel goed gelezen? Ik heb hem ontmoet toen ik 17 was.alinea schreef: ↑05-08-2017 14:36Dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen een volwassen kerel met zo'n jong meisje, twee hele verschillende levensfasen.
Meisjes van zeventien zijn daar toch helemaal aan toe zo'n volwassen leven met een oudere kerel.
Zou het ook ok zijn voor je eigen dochter of kleindochter?
Ik was bijna 19 toen we een relatie kregen. EN met relatie bedoel ik dus ook samen seks hebben idd.
Intussen kennen wij elkaar 36 jaar en ben ik nog steeds heel tevreden met die 'oudere kerel' hoor.
Hij is een goede vader en een hele lieve opa voor onze kleinkinderen.
Mss vind jij dat pervers ofzo, maar dat is dan jouw probleem.
Mijn 'oudere kerel' is de man waarmee ik oud wil worden en in jouw ogen zal ik best wel héééééééél oud zijn met mijn 53 jaar. Kan mij niks schelen trouwens.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:43
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:44
Zou je het voor je eigen dochter of kleinkind ook ok vinden? Een oude kerel.Moemoe64 schreef: ↑05-08-2017 16:37Heb jij wel goed gelezen? Ik heb hem ontmoet toen ik 17 was.
Ik was bijna 19 toen we een relatie kregen. EN met relatie bedoel ik dus ook samen seks hebben idd.
Intussen kennen wij elkaar 36 jaar en ben ik nog steeds heel tevreden met die 'oudere kerel' hoor.
Hij is een goede vader en een hele lieve opa voor onze kleinkinderen.
Mss vind jij dat pervers ofzo, maar dat is dan jouw probleem.
Mijn 'oudere kerel' is de man waarmee ik oud wil worden en in jouw ogen zal ik best wel héééééééél oud zijn met mijn 53 jaar. Kan mij niks schelen trouwens.
Een tiener moet eerst toch alles rustig ontdekken met leeftijdsgenoten.
Het verhaal van to vind ik weer minder erg, iedereen boven de 20 moet zelf keuzes maken dan ben je al wel meer volwassen het enige is dat het me gewoon vies lijkt zo'n hijgende bejaarde bovenop je in bed.
Maar zo grote echte man al van dertig met zo'n meisje.. brrr
Ik zou over mijn nek gaan als mijn dochter ermee thuis kwam.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:45
Misschien gaat TO wel zelf bovenop.alinea schreef: ↑05-08-2017 16:44Zou je het voor je eigen dochter of kleinkind ook ok vinden? Een oude kerel.
Het verhaal van to vind ik weer minder erg, iedereen boven de 20 moet zelf keuzes maken dan ben je al wel meer volwassen het enige is dat het me gewoon vies lijkt zo'n hijgende bejaarde bovenop je in bed.
zaterdag 5 augustus 2017 om 16:54
Als je 19 ben bent is een man van rond 30 een oude kerel.alinea schreef: ↑05-08-2017 16:44Zou je het voor je eigen dochter of kleinkind ook ok vinden? Een oude kerel.
Als je 21 bent mag je met een man van 60 rollebollen, want dan ben je meer bij zinnen, al blijft het ranzig.
Interessante gedachtegang hou je er op na. Ik mis alleen het respect voor de persoonlijke keuzes van andere mensen.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:00
Ik vind het ongelijkwaardig, een meisje van 17 wordt eerder ingepalmd dan dat ze verliefd wordt en als ze al verliefd is dan zit ze in een andere fase.Merl0t schreef: ↑05-08-2017 16:54Als je 19 ben bent is een man van rond 30 een oude kerel.
Als je 21 bent mag je met een man van 60 rollebollen, want dan ben je meer bij zinnen, al blijft het ranzig.
Interessante gedachtegang hou je er op na. Ik mis alleen het respect voor de persoonlijke keuzes van andere mensen.
Hij leest de krant en gaat werken, zij kijkt nickelodeon en gaat naar school?
Die kloof is enorm.
En boven de 20 is je brein al wat meer ontwikkeld en ben je al tijdje uit huis en iets volwassener.
En toch meer gewend aan zelf nadenken.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:06
Troost je: na 36j zijn 'oude, hijgende man' en ik nog samen. EN jaaaaaaa: mijn oudste dochter heeft ook een langdurende relatie met een 'oudere, hijgende man'.alinea schreef: ↑05-08-2017 16:44Zou je het voor je eigen dochter of kleinkind ook ok vinden? Een oude kerel.
Wat maakt het uit hoe oud iemand is? Op liefde staat geen leeftijd.
En degenen die het afkeuren, zijn meestal mensen die zelf geen langdurende relatie kunnen onderhouden met de 'jonge vriend'.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:15
Mwha. Toen ik 17 was woonde ik op mijzelf en zorgde voor mijn eigen onderhoud. Op mijn 20e deed ik dat nog steeds, alleen toen samen met een partner van 32.alinea schreef: ↑05-08-2017 17:00Ik vind het ongelijkwaardig, een meisje van 17 wordt eerder ingepalmd dan dat ze verliefd wordt en als ze al verliefd is dan zit ze in een andere fase.
Hij leest de krant en gaat werken, zij kijkt nickelodeon en gaat naar school?
Die kloof is enorm.
En boven de 20 is je brein al wat meer ontwikkeld en ben je al tijdje uit huis en iets volwassener.
En toch meer gewend aan zelf nadenken.
Ik begrijp wat je bedoeld met het overzien van keuzes en dergelijke, maar om zo kort door de bocht te roepen dat iets echt niet kan, is het andere uiterste.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hebben al zijn vrienden ook zijn leeftijd? Dat maakt het denk ik wel ingewikkelder. Mijn vriend en ik s halen ook veel maar hij heeft veel wat jongere vrienden (ook oudere) mijn vrienden zijn ook van verschillende leeftijden. Daardoor is het minder een issue.
Als al zijn vrienden rond de 60 zijn kan ik me voorstellen dat dat eerder problemen oplevert en het langer duurt voor ze jou serieus nemen als zijn partner, hoe vervelend en onterecht misschien ook....
Als al zijn vrienden rond de 60 zijn kan ik me voorstellen dat dat eerder problemen oplevert en het langer duurt voor ze jou serieus nemen als zijn partner, hoe vervelend en onterecht misschien ook....
Moemoe64 schreef: ↑05-08-2017 17:06Troost je: na 36j zijn 'oude, hijgende man' en ik nog samen. EN jaaaaaaa: mijn oudste dochter heeft ook een langdurende relatie met een 'oudere, hijgende man'.
Wat maakt het uit hoe oud iemand is? Op liefde staat geen leeftijd.
En degenen die het afkeuren, zijn meestal mensen die zelf geen langdurende relatie kunnen onderhouden met de 'jonge vriend'.
Tsja, shoot me dan maar, maar als mijn 17-jarige dochter met een man van 50 in zee gaat, dan word ik daar echt niet blij van.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:17
Ik heb het van dichtbij gezien, een relatie met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil.
De man is nu overleden op 85 jarige leeftijd en de vrouw, nu 50, is alleen alleen achtergebleven met hun 20 jarige dochter.
Ze zijn tot zijn dood wel gelukkig met elkaar geweest, maar zij heeft het wel retezwaar gehad de afgelopen 10 jaar. Hij echt bejaard met bijbehorende kwalen en zij in de bloei van haar leven.
Ik zou het zelf niet willen, het vergt heeeeeeeeeel veel aanpassen en incasseren.
Maarja.. ze hielden wel echt van elkaar.
De man is nu overleden op 85 jarige leeftijd en de vrouw, nu 50, is alleen alleen achtergebleven met hun 20 jarige dochter.
Ze zijn tot zijn dood wel gelukkig met elkaar geweest, maar zij heeft het wel retezwaar gehad de afgelopen 10 jaar. Hij echt bejaard met bijbehorende kwalen en zij in de bloei van haar leven.
Ik zou het zelf niet willen, het vergt heeeeeeeeeel veel aanpassen en incasseren.
Maarja.. ze hielden wel echt van elkaar.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:18
karzou schreef: ↑05-08-2017 17:15Hebben al zijn vrienden ook zijn leeftijd? Dat maakt het denk ik wel ingewikkelder. Mijn vriend en ik s halen ook veel maar hij heeft veel wat jongere vrienden (ook oudere) mijn vrienden zijn ook van verschillende leeftijden. Daardoor is het minder een issue.
Heel eerlijk? Ik kan me dat wel voorstellen. Hier allemaal rond de 40 en zit er echt niet op te wachten als er ineens een 17-jarige mee zou gaan naar weekendjes weg enzo.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:19
Ik vind het niet normaal dat je na 1.5 jaar nog steeds niet meegevraagd wordt naar verjaardagen etc.
Dat weekend weg met vrienden, waar wel plaats is voor de vrouwen van zijn vrienden, maar niet voor jou is op zijn zachts gezegd toch wel een beetje vreemd.
Wat heeft deze man te verbergen?? Was zijn eigen vrouw misschien mee op dat weekend??
Misschien is er op de achtergrond een echtgenote.
Nu denk jij, ik heb zijn broers leren kennen, dus dat zit wel goed. Vergis je niet, mannen vinden het heel stoer om een vriendin te hebben en andere mannen zullen hem echt niet verraden bij zijn vrouw of vriendin.
En het hebben van brandwonden is echt geen reden om niet leuk gevonden te worden. Je bent meer dan je brandwonden en er zijn genoeg mannen die daar geen enkel probleem mee zullen hebben.
Dat weekend weg met vrienden, waar wel plaats is voor de vrouwen van zijn vrienden, maar niet voor jou is op zijn zachts gezegd toch wel een beetje vreemd.
Wat heeft deze man te verbergen?? Was zijn eigen vrouw misschien mee op dat weekend??
Misschien is er op de achtergrond een echtgenote.
Nu denk jij, ik heb zijn broers leren kennen, dus dat zit wel goed. Vergis je niet, mannen vinden het heel stoer om een vriendin te hebben en andere mannen zullen hem echt niet verraden bij zijn vrouw of vriendin.
En het hebben van brandwonden is echt geen reden om niet leuk gevonden te worden. Je bent meer dan je brandwonden en er zijn genoeg mannen die daar geen enkel probleem mee zullen hebben.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:55
Precies. Ik kan me er ook echt alles bij voorstellen dat een 24-jarig meisje nou niet bepaald welkom is op een weekend met gelijkgestemden die rond de 60 jaar zijn. Net als dat die 60-jarige bok nou niet bepaald welkom is op een weekend met een groep 24-jarigen.
In geval van een dergelijk enorm leeftijdsverschil lijkt het me geen vreemde keuze om voornamelijk apart met de eigen vrienden op te trekken.
zaterdag 5 augustus 2017 om 18:43
Bedankt voor jullie reacties. Zitten best veel goede adviezen tussen. Wat betreft mijn brandwonden. Ik ben er nu niet meer onzeker over, het ziet er wel heel vies uit naar mijn gevoel maar het hoort nu bij mij. Dus ik ben niet bang om een andere relatie aan te gaan. Alleen hou ik wel van deze man. En wil ik hieruit komen.... Maar ik ben bang dat wat hier eerder als is genoemd, dat ik alleen maar goed ben wanneer hij zich eenzaam voelt. We hebben het er vanavond over. Bedankt!!!!
zaterdag 5 augustus 2017 om 19:14
Leeftijd is ook niet alles.
Ik merk wel dat als ik jouw berichten lees TO, ik niet het idee krijg dat je gelukkig bent. En dat is veel belangrijker.
Het is mooi dat deze man je geholpen heeft om een beter gevoel over jezelf te krijgen, maar nu wordt het dan toch tijd om een leven op te bouwen waar je je echt goed bij voelt. Als dat met hem is is dat prima, maar zo niet: move on.
Ik merk wel dat als ik jouw berichten lees TO, ik niet het idee krijg dat je gelukkig bent. En dat is veel belangrijker.
Het is mooi dat deze man je geholpen heeft om een beter gevoel over jezelf te krijgen, maar nu wordt het dan toch tijd om een leven op te bouwen waar je je echt goed bij voelt. Als dat met hem is is dat prima, maar zo niet: move on.
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:06
Hoe zie je de toekomst voor je met deze man? Ik ben nu een dertiger en ik zou er niet aan moeten dènken dat ik een weekend weg zou moeten met mannen en vrouwen van rond de zeventig.
Wat heb ik in godsnaam gemeenschappelijk met die mensen?
Tips uitwisselen voor aanschaf van een elektrische fiets? Lekker samen klagen over impotentie en mijn laatste heupprothese?
Wat heb ik in godsnaam gemeenschappelijk met die mensen?
Tips uitwisselen voor aanschaf van een elektrische fiets? Lekker samen klagen over impotentie en mijn laatste heupprothese?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 5 augustus 2017 om 22:59
Ik wil zoveel zeggen, maar weet niet waar ik moet beginnen.Vivaforumvolger schreef: ↑05-08-2017 13:50Daar heb je helemaa, gelijk in! Ik ben 1,5 jaar samen met mijn 32 jaar oudere vriend ik 24 hij 61 . Hij heeft zijn eigen vrienden en ik die van mij. Mijn vrienden accepteren hem maar andersom is het wat moeizamer. Als er een verjaardag van een vriend van hem is wordt hij alleen uitgenodigd ... Hij zegt dat het tijd nodig heeft en hij het zelf ook niet leuk vindt . Als ik een verjaardag heb wilt hij mee gaan.... Ondanks dat de kaart alleen naar mij gericht is. Hij verwacht dan dat ik er wat van zeg bij mijn vrienden .... Hij is vorig weekend weg gegaan met z'n vrienden en de vrouwen daarvan... Ik wilde ook wel mee.. Maar er zou niet genoeg slaapruimte zijn ?? Dit voelde zo buiten gesloten... Uk ben 24 en misschien kan ik het niet begrijpen of ben ik sneller emotioneel omdat ik nog vrij jong ben. In m'n vorige relaties had ik dit niet en was alles gelijk.... Het voelt zo apart het gevoel ok buitengesloten te zijn. Iemand ervaring hiermee
zondag 6 augustus 2017 om 01:27
Ik ook niet, maar ik zou het zeker wel respecteren.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zondag 6 augustus 2017 om 01:35
OK, waarvan akte. Overigens is deze dame inmiddels 53 en al 36 jaar samen met haar man. Ze is al even geen puber meer (ze is zelfs al oma) dus vind je het zelf ook niet een beetje onbeleefd om haar toe te spreken alsof ze dat nog wel is?alinea schreef: ↑05-08-2017 16:44Zou je het voor je eigen dochter of kleinkind ook ok vinden? Een oude kerel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.