Partner wil stappen met een vriendin van hem

17-12-2009 02:34 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen

Sinds 2 en een halve maand heb ik een hele lieve vriend.

Alleen...

Ik weet dat hij een goede vriendin heeft waarmee hij soms dingen onderneemt, nu ben ik jaloers aangelegd en eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk dat hij deze dingen met haar doet en dit weet hij ook, want dat heb ik hem duidelijk gemaakt.

Vanavond belde hij mij op (hij woont in Limburg ik in Drenthe) en vertelde mij dat hij aankomende maandag tot dinsdag bij haar wil zijn. Dus dit betekent dat hij bij haar blijft slapen.

Hij heeft gezegd dat er helemaal niets gebeurt, dat er nog nooit wat is gebeurt en dit ook niet zal gebeuren. Hij heeft daar wel vaker geslapen. Er zijn een aantal problemen, ik ken haar niet, ik weet niet hoe de band is tussen die twee en mij is niet gevraagd om mee te gaan, omdat hij haar al een tijdje niet heeft gezien en dus even als vrienden onder elkaar samen willen praten en dingen ondernemen. Hij neemt een slaapmatje mee enz,

Ik weet het niet hoor... moet ik dit wel toestaan? Ik wil het hem niet verbieden enz, heb ook duidelijk gezegd dat ik er veel moeite mee heb, maar hij zegt dat hij superveel van me houdt en ik hem kan vertrouwen, maar ik vind het allemaal nog wel pril om elkaar te vertrouwen met dit soort dingen..

WIe kan me helpen?

LIefs Onzeker meisje
tja.. je kent hem nog niet erg lang zeg je. Hij is wel eerlijk, als je vertrouwen zo slecht is nu en je woont ook nog eens een behoorlijk eind uit elkaar denk ik dat het moelijk is..

Ik zou hem vertrouwen.
Denk ik
Sorry maar JIJ hebt een probleem met jaloers zijn en nu wil je hem niet toestaan om zijn maatje te zien?

Denk dat je iets moet gaan doen aan die jaloezie anders ben je hem straks kwijt en bedenk je ook.. hij kent haar waarschijnlijk al langer dan hij jou kent.. Denk je niet dat als ie iets met haar had willen doen, dat ie dat dan allang gedaan had?

En waarom zou je mee moeten? Laat ze lekker op stap gaan en bijkletsen en stel volgende keer een groepsuitje voor zodat je haar kan leren kennen. Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een hele leuke meid, anders was hij er niet mee bevriend toch?

Anyways, succes
Mijn mening, mijn keuze.
Ik heb zelf jarenlang een relatie gehad met mijn vriend met 200km afstand. En dit soort dingen horen daar bij, wen er maar aan.

Bij een relatie met zo'n grote afstand hoort een groot vertrouwen, als je dat niet kunt opbrengen dan denk ik niet dat de relatie toekomst heeft.

Dat betekent mi niet dat er nooit eens een keertje naar een ander gekeken mag worden hoor. Het vertrouwen waar ik het over heb, is het vertrouwen dat jij erin hebt dat hij het beste met je voor heeft.
Ik heb mijn man maar 1 keer gevraagd om iets niet te gaan doen met een ander. En ik heb het idee dat je zulks ook eigenlijk maar 1 keer kan permiteren. Het is misschien niet handig om dat bij de eerste de beste te doen.
"Hij neemt een slaapmaatje mee". Wat bedoel je daarmee?

Dat is eigenlijk iets wat ik eerst zou willen weten voordat ik hier op inga. Anders is het redelijk koffiedik kijken..
quote:Wakker schreef op 17 december 2009 @ 03:33:

"Hij neemt een slaapmaatje mee". Wat bedoel je daarmee?

Dat is eigenlijk iets wat ik eerst zou willen weten voordat ik hier op inga. Anders is het redelijk koffiedik kijken..

Slaapmatje, voor op te slapen dus. Dat ze niet bij elkaar in bed kruipen.

Als mijn relatie van twee maanden mij iets zou verbieden wat ik voor die relatie ook al jarenlang deed (en wat de "voorwaarden" van de relatie niet zou schenden) dan zou ik daar in ieder geval niet blij van worden.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Mijn mening: niet zo zeuren! Je hebt het over toestaan. Ben jij zijn moeder of zijn baas? Nee je bent zijn vriendin. En jouw jaloezie is jouw probleem niet die van hem. Of wil je dat hij voortaan overal toestemming voor gaat vragen? Vraag jij ook toestemming als je gaat stappen met een vriend?

Dus blijven ademhalen en je vriend gewoon een leuke avond gunnen met een goede vriendin. Als hij haar wil neuken kan hij dat elke avond doen. Daar gaat hij vast geen aparte melding van maken.
Jij hebt daar helemaal niks over te zeggen in feite. Wat Maroetje al zegt, toestemming vragen is niet aan de orde. Hij meldt het netjes aan je zodat je er rekening mee kunt houden. Wat wil je nog meer?

Je begeeft je op glad ijs als je nu al zo spastisch hierover gaat doen. Je hebt toch geen reden om hem niet te vertrouwen?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Vooral het zinnetje... moet ik het toestaan of niet. Je hebt niets toe te staan natuurlijk. Vertrouwen is wel belangrijk natuurlijk anders kun je beter direct stoppen.

Stel: er gebeurt wel wat. Dan weet je het toch en dan heeft je relatie toch ook geen zin meer. Dan valt de schade na 2,5 maand nog mee.
Hij had je er ook helemaal niets over kunnen vertellen. Jullie wonen niet samen, dus jij zou helemaal niet weten dat hij niet thuis zou slapen als ie jou dat niet zelf had verteld. De kans is dus groot dat ie idd de waarheid over zijn vriendschap met die vrouw vertelt en als je daar moeilijk over gaat lopen doen, dan is het snel einde relatie.
Eens met elninjoo. Als je nu te moeilijk doet is de kans groot dat hij het je de volgende keer gewoon niet meer vertelt.
The time is now
quote:LittleFlower schreef op 17 december 2009 @ 02:34:

Hallo mensen

Sinds 2 en een halve maand heb ik een hele lieve vriend.

Alleen...

Ik weet het niet hoor... moet ik dit wel toestaan? Ik wil het hem niet verbieden enz, heb ook duidelijk gezegd dat ik er veel moeite mee heb, maar hij zegt dat hij superveel van me houdt en ik hem kan vertrouwen, maar ik vind het allemaal nog wel pril om elkaar te vertrouwen met dit soort dingen..

WIe kan me helpen?

LIefs Onzeker meisjeSorry hoor, maar denk je nou werkelijk dat je hem na net 2 maanden "relatie"iets kunt verbieden? (voor zover je elkaar in een relatie iets kunt verbieden). Als je dat bij mij zou proberen dan zou je zo op de stoep staan;
Ik krijg het idee trouwens dat TO nog erg jong is en niet al te veel ervaring heeft met volwassen relaties.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:LittleFlower schreef op 17 december 2009 @ 02:34:

Hij heeft gezegd dat er helemaal niets gebeurt, dat er nog nooit wat is gebeurt en dit ook niet zal gebeuren. Hij heeft daar wel vaker geslapen. Er zijn een aantal problemen, ik ken haar niet, ik weet niet hoe de band is tussen die twee en mij is niet gevraagd om mee te gaan, omdat hij haar al een tijdje niet heeft gezien en dus even als vrienden onder elkaar samen willen praten en dingen ondernemen. Hij neemt een slaapmatje mee enz,

Waarom geloof je dit niet als hij dit zegt? Hij heeft toch nog nooit een relatie met haar gehad, en nu wel met jou? En zijn er problemen in haar leven, of heb jij er problemen mee?

Als je elkaar de eerste 2 maanden al niet vertrouwd hierin, waarom zou je het over 2 jaar dan wel doen? Als iemand mij niet zou vertrouwen, zou ík niet verder hoeven in de relatie.

Partner ???? Na een "relatie" van 2 maanden ???

Sorry noem me maar blond maar na 2 maanden vind ik dat je nog niet kan praten van een relatie.

Hooguit een beginnende relatie.
Hai Little Flower,

Waarom maak je je zorgen?

Waarom ben je jaloers, heb je daar een reden voor? Iets met vorige relaties of zo?

Je vriend was al vrienden met deze vriendin voor hij met jou omging. Hij gaat uit met een vriendin, niet met zíjn vriendin, want dat ben jij.

Je vindt het moeilijk schrijf je maar het is me niet geheel duidelijk waarom je het moeilijk vindt. Is dat omdat je je buitengesloten voelt of ben je daadwerkelijk bang dat hij met haar naar bed gaat?

Een relatie op zo'n afstand en dan jaloers zijn is niet ideaal. Je zou je in de toekomst nog wel veel vaker zorgen kunnen maken. Heb je daar al over nagedacht? Hoe ga je daar mee om als het nu al fout gaat? Hoe is dat dan over een paar maanden, of over een jaar? Mag hij dan niet meer met zijn vrienden omgaan, terwijl jij in Drenthe zit (net als ik trouwens) en hij helemaal in Limburg? Dan isoleer je hem, dat kun je toch niet maken? Zou jij dat andersom ok vinden?

Probeer even niet alleen aan jezelf te denken maar ook aan hem, aan de toekomst en de lange termijn. Een relatie is ook een soort investering. Als je investeert in iets waar je geen vertrouwen in hebt dan kun je het beter niet doen.

Wat denk jij daarvan?
Als hij liever een relatie met haar zou willen (en zij met hem) was hij nooit met jou geweest nu.

Als hij vreemd ging met haar zou hij daar niets over zeggen. Jij zit 200 kM verder, en merkt het toch niet.

Uit het feit dat er nooit iets gebeurd is tot op heden kan je wel afleiden hoe close ze in ieder geval niet zijn.

Gewoon niet moeilijk over doen. Verder eens met Leo.
Wil je je nieuwe vriend waar je 2 maand verkering mee hebt iets verbieden?

Vertrouw je hem niet? Haar niet? Of ezelf?
Dit lijkt me een redelijk kansloze relatie als jij er zo in staat. Jullie wonen ver van elkaar en jij hebt moeite hem te vertrouwen. Die combinatie werkt over het algemeen niet.

Je vraagt of je het hem moet toestaan, maar je hebt hem niks toe te staan. Kom op zeg, je bent zijn moeder niet. Je kunt je beter afvragen of jij kan leren om hem te vertrouwen en zijn vriendschappen te accepteren of niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik sluit me bij iedereen aan.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik ook. Jij bent net in the picture en daarom moet hij een lange vriendschap met iemand aan de kant zetten? Doe ff normaal.
Ook ik sluit me aan bij de rest :-)

Jaloezie is niet sexy, zeuren al helemaal niet en iets verbieden is een totale afknapper.
quote:granny71 schreef op 17 december 2009 @ 07:45:

Partner ???? Na een "relatie" van 2 maanden ???

Sorry noem me maar blond maar na 2 maanden vind ik dat je nog niet kan praten van een relatie.

Hooguit een beginnende relatie.

In een ander recent topic heeft een jongeman het over zijn relatie met zijn vriendin. Ze kennen elkaar twee maanden en hebben nu sinds 2 weken een relatie.

Imho is het vragen om problemen als je zo snel al vindt dat je een relatie hebt en daar de gemiddelde relatie do's en dont's aan ophangt, maar goed, het schijnt de trend te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven