Partner wilt amper compromissen sluiten

04-06-2019 10:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor jullie tips en het luisteren.
Dit topic is nu afgesloten voor mij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2019 12:52
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
96.64% gewijzigd
Ik zou naar mijn familie gaan en mijn man naar de zijne
Tja, dan past hij blijkbaar niet bij jou en jij niet bij hem. Dan zou ik maar even goed gaan nadenken of je bij elkaar moet blijven, als dit je nu al zo tegenstaat. Hij klinkt niet sympathiek. En jij klinkt drammerig. Maar je kunt hem niet veranderen, besef dat goed.
In dit geval van de verjaardag zou ik gewoon naar opa gaan en dan gaat hij maar naar neefje. Zelfs na vele jaren samenwonen hebben wij zoiets nog wel gedaan.

Maar als mijn vriend zijn koophuis boven mijn geluk zou stellen, zou ik denk ik voor mijn eigen geluk gaan, hoewel daar vast nog meer uitleg bij is dan dat je hier zo kort vertelt.
Je zegt dat je meer 'geeft' dan hij. Dit hoeft natuurlijk niet op een weegschaaltje. Maak voor jezelf duidelijk wat jij belangrijk vindt en of je hiermee compromissen kunt krijgen (woonplek kan best een lastige zijn)
Later is nu
lilalinda schreef:
04-06-2019 10:53
Ik zou naar mijn familie gaan en mijn man naar de zijne
Zo lossen wij het ook op ja.

Verder klinkt het niet echt als een liefdevolle relatie.
Bah wat een egoist. Jou voorstel is heel redelijk, en anders ga jij naar opa en hij naar zn neefje.
Denk nog maar eens heel goed na, want zn huis en familie gaan blijkbaar voor jou. Hij houdt het meeste van zichzelf, dan zn huis, zn familie en ergens onderaan kom jij.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
04-06-2019 10:55
Bah wat een egoist. Jou voorstel is heel redelijk, en anders ga jij naar opa en hij naar zn neefje.
Denk nog maar eens heel goed na, want zn huis en familie gaan blijkbaar voor jou. Hij houdt het meeste van zichzelf, dan zn huis, zn familie en ergens onderaan kom jij.

Nou, TO zet zich hier ook wel heel erg als slachtoffer neer, naar mijn gevoel. Hij zal ook wel goede dingen hebben. Vindt z'n familie belangrijk, bijvoorbeeld. Dat kan ook als positief gezien worden.

En als je niet wil verhuizen, geldt voor beide, moet je geen relatie op afstand beginnen. Je kunt er op wachten dat dat problemen op gaat leveren. Als TO wel verhuist, welke 'compromissen' moeten daar dan tegenover staan? Ik vind het vaag.
Later is nu
Ik zou gewoon naar de verjaardag van opa gaan en als ik neefje een leuk kind zou vinden ook naar die verjaardag maar dan wel gewoon om 16:00 vertrekken.
Vriend kan dan meegaan of niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
In een relatie sluit je konstant compromissen. Je denkt altijd: waar wordt de ander gelukkig van? Het is geven en nemen, maar altijd meer geven. Als je dat allebei doet, heb je zelden onenigheid.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
04-06-2019 11:02
In een relatie sluit je konstant compromissen. Je denkt altijd: waar wordt de ander gelukkig van? Het is geven en nemen, maar altijd meer geven. Als je dat allebei doet, heb je zelden onenigheid.

Klopt. Maar TO geeft hier 2 voorbeelden. Als hij nooit compromissen sluit, wat doet ze dan überhaupt nog bij hem. Hij zal vast ook wel eens wat voor haar doen.

En allebei meer geven dan nemen, dat wordt een lastige, denk ik?
Later is nu
Ik zou lekker naar opa gaan en hem in zijn up naar neefje laten gaan.
Geen drama van maken.

En daarna in alle rust goed heroverwegen of ik met zo'n man een toekomst op wil/kan bouwen..

Sterkte!
het is geven en nemen
vaak meer geven dan nemen

je kunt ook tot 17 naar neefje , dan is het afgelopen en dan naar opa
je kunt ook apart
je kunt ook vechten / strijden
wil je dit
Ik snap het probleem niet zo, je zit toch niet letterlijk aan elkaar vast? Hij kan naar neefje en is aansluitend welkom bij je opa.
Jij kan ook naar neefje maar vertrekt wanneer je naar je opa moet. Gewoon met eigen vervoer desnoods.

En je gaat natuurlijk niet bij hem intrekken als jullie het over dit soort dingen al zo oneens zijn, lijkt me logisch toch...
Lorem Ipsum
Vind dat je helemaal gelijk hebt zoals ik het lees.

Je hebt een goed voorstel en alternatief door naar beide verjaardagen te willen.
Het antwoord van vriend vind ik slecht gekozen en flauw.

Zou in de middag het neefje bezoeken zoals je zegt en dan daarna zeker naar je opa gaan.
Als jouw vriend niet mee wil dan is dat erg jammer maar dan bevestigd dit wel weer waar jij niks mee kan.
Opzich kunnen zulke dingen prima natuurlijk dus dat je partner niet altijd mee hoeft te gaan maar zoals je het beschrijft lijkt het niet alsof vriend erg aan je denkt in deze.
Ik ben er in een relatie voor dat een ander geen dingen moet doen om de ander te plezieren. Dan wordt je een people-pleaser . Het leven is te kort om dingen te doen die je niet leuk vindt, verplicht elkaar dan ook niet daartoe . Dus als jij naar je opa zijn verjaardag wil en je vriend wil naar zijn neefje dan is dat zo .
Mijn schoonvader ligt momenteel in het ziekenhuis, ik ga er pas heen als het echt noodzakelijk is . Mijn partner weet de reden en probeert daar ook niks aan te veranderen .
Als je een volwassen persoon bent dan respecteer je elkaar en elkaars keuzes, je kan wel uitspreken wat je graag zou willen maar laat de ander zelf beslissen.
Je bent niet elkaars vader of moeder dat je elkaar dingen moet gaan opleggen .
Het leven moet leuk zijn en geen drama .
Als dit wel het geval is dan past je partner mischien wel niet bij je .
Leg elkaar geen dingen op net zoals jouw familie belangrijk is voor jou is zijn familie belangrijk voor hem . Dus gelijkwaardig, maak er geen strijd van dat het ene belangrijker is dan het andere .
En ik zou mij ook niet laten manipuleren om te moeten kiezen tussen mijn relatie of mijn familie .
Ik ga dat gesprek nog geeneens aan . Omdat het nergens op slaat . Je familie is een andere band dan een relatie .
Waarom is er de behoefte bij jullie om dingen naast elkaar af te meten ?
Als iets voor jou belangrijk is waarom moet dit dan ook zo voor hem zijn ?
Wees een individu en geen Siamese tweeling.
Als jij naar je opa wil gaan laat dat dan niet afhangen van je vriend .
En als je vriend naar zijn neefje wil dan laat hem gewoon gaan, bepaal niet voor hem wat er belangrijk moet zijn in zijn leven .
Ik vind dat getuigen van weinig respect en inlevingsvermogen in elkaars wensen .
alles is energie
Geen compromissen is geen relatie. Ooit ga je daar toch door afhaken. Dat ga je niet volhouden. En met zo'n man kan je ook geen kinderen opvoeden, mocht je dat graag willen.

Een serieus gesprek hierover starten.

Krijg het idee dat je nog niet helemaal klaar bent om afscheid van hem te nemen, maar dit punt zal alleen groeien. Wanneer je lang bij iemand blijft in de hoop op beter, ga je teleurgesteld worden. En spijt krijgen dat je zoveel tijd aan iemand hebt verspild.
Dreamer schreef:
04-06-2019 10:59
Nou, TO zet zich hier ook wel heel erg als slachtoffer neer, naar mijn gevoel. Hij zal ook wel goede dingen hebben. Vindt z'n familie belangrijk, bijvoorbeeld. Dat kan ook als positief gezien worden.

En als je niet wil verhuizen, geldt voor beide, moet je geen relatie op afstand beginnen. Je kunt er op wachten dat dat problemen op gaat leveren. Als TO wel verhuist, welke 'compromissen' moeten daar dan tegenover staan? Ik vind het vaag.
Ik vertel waar ik mee zit, niet wat er allemaal goed gaat. Je schrijft meestal niet wat op het vivaforum wat er goed gaat als je advies wilt op een situatie waardoor je last ervaart.

Ja hij heeft zeker ook goede punten. Familie is heel belangrijk voor hem en dat vind ik ook zeker een pluspunt. Ik ben niet voor niets smoorverliefd op hem, en wil graag elke minuut bij hem zijn.
Wat hij gezegd heeft in het verleden en nu dit zegt en geen compromis wilt sluiten doet mij gewoon pijn. Want een relatie is geven en nemen. En niet alleen nemen en niks geven.
Ik vind het gewoon onsympathiek en niet netjes als je partner dat dan wel tot op heden altijd doet voor de ander, maar de ander niet.

Dat u vindt dat ik een slachtoffer rol op mij neem vind ik ook niet bepaald sympathiek. Ik weet dat ieder verhaal twee kanten heeft, maar nu vraag ik om tips en ervaringen voor mij. Ik wil namelijk het beste voor mijn partner, maar ook voor mijzelf.
Hij kan blijkbaar prima compromissen sluiten als het hem uitkomt. Anders zat hij niet in een relatie terwijl hij betwijfelt of jullie genoeg bij elkaar passen.
Madeliefjees schreef:
04-06-2019 11:02
Ik denk altijd eerst waar wordt ik gelukkig van .
Ik ben van mening dat je er pas voor een ander kan zijn als je eerst goed voor jezelf zorgt .
En de ander zou dat ook moeten doen . Je zelf weg cijferen voor de ander is nooit goed naar mijn mening .
alles is energie
Hij klinkt niet zo leuk hoor
Hij vindt familie erg belangrijk zeg je, geldt dat ook voor jou familie?
En hoe gaan jullie met elkaars familie om verder?
Vandaar mijn reactie . Stop met de hele tijd te geven. Want wat hij doet zou jij ook moeten doen . Zorg eerst goed voor je eigen behoeftes .
Hij zorgt wel goed voor zichzelf in dat opzicht . Neemt niet weg dat bepaalde uitspraken niet leuk zijn van hem .
Maar ik zie het als een vis die wordt uitgeworpen en jij hapt .
Negeer gewoon die kinderachtige uitspraken .
Ga gewoon lekker alleen naar je opa en laat hem zijn eigen keuze maken .
Waarom moet hij perse mee naar jouw opa ? En waarom moet jij perse mee naar zijn neefje ?
Ik snap zulke punten van strijd echt niet.
alles is energie
CatLover1995 schreef:
04-06-2019 11:16
Ik vertel waar ik mee zit, niet wat er allemaal goed gaat. Je schrijft meestal niet wat op het vivaforum wat er goed gaat als je advies wilt op een situatie waardoor je last ervaart.

Ja hij heeft zeker ook goede punten. Familie is heel belangrijk voor hem en dat vind ik ook zeker een pluspunt. Ik ben niet voor niets smoorverliefd op hem, en wil graag elke minuut bij hem zijn.
Wat hij gezegd heeft in het verleden en nu dit zegt en geen compromis wilt sluiten doet mij gewoon pijn. Want een relatie is geven en nemen. En niet alleen nemen en niks geven.
Ik vind het gewoon onsympathiek en niet netjes als je partner dat dan wel tot op heden altijd doet voor de ander, maar de ander niet.

Dat u vindt dat ik een slachtoffer rol op mij neem vind ik ook niet bepaald sympathiek. Ik weet dat ieder verhaal twee kanten heeft, maar nu vraag ik om tips en ervaringen voor mij. Ik wil namelijk het beste voor mijn partner, maar ook voor mijzelf.
Maar hij is goed en lief en aardig, dus kennelijk sluit hij wel eens een compromis. Alleen nu niet, en dat trek jij hier, voor mijn gevoel, nu door in 'nooit' en 'altijd'.

Als hij echt nooit nooit compromissen sluit, dan weet je waar je staat en is dit niet het enige probleem.
En die verjaardag zie ik niet eens als een echt groot probleem. Je zit niet aan elkaar vast, gaat elk naar eigen familie en klaar.
Later is nu
Donna1971 schreef:
04-06-2019 11:21
Hij vindt familie erg belangrijk zeg je, geldt dat ook voor jou familie?
En hoe gaan jullie met elkaars familie om verder?
Mijn familie aan een kant, de kant van mijn opa is niet zo hecht met mij dan. Komt door de geschiedenis betreft mijn vader. Zie ik amper. Zou het toch wel leuk vinden als hij mijn familie aan die kant ook een keer zou ontmoeten. Dat gebeurt dus alleen op de verjaardag van mijn opa.

Zijn familie vind ik echt gezellig. Gaan wij ook heel vaak naar toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven