Partner wilt scheiden, zonder ooit iets aangegeven te hebben

30-06-2016 16:04 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man en ik zijn 7 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en we hebben een prachtig zoontje van 5 jaar. We hebben altijd een goede relatie gehad, met natuurlijk wel eens een ruzietje maar niets geks. Gek op elkaar, gek op ons zoontje, allebei een leuke baan, grote vriendengroep kortom geen vuiltje aan de lucht. De laatste paar maanden dacht ik zelfs dat onze relatie beter was dan ooit omdat mijn man steeds aangaf weer helemaal opnieuw verliefd te zijn (we waren paar dagen weggeweest samen), veel knuffelen, kusjes, en de sex was ook helemaal super. De laatste 3 weken was hij wel erg afwezig en ik heb meerdere keren aan hem gevraagd wat er was, of het iets met ons te maken had maar fit was absoluut niet het geval, hij had wat stress van het werk en als hij ergens mee zou zitten zou hij dit meteen vertellen. Goede vrienden van ons zijn een aantal maanden geleden uit elkaar gegaan en hij roept vanaf die tijd dit gaat ons nooit gebeuren hoor zolang we altijd eerlijk tegen elkaar zijn komt alles goed. Eergisteren ga ik op de bank zitten en zegt hij ineens ik moet met je praten. Ik zeg oke vertel maar en vervolgens komt eruit dat zijn gevoel voor mij helemaal weg is. Dat hij van me houdt als de moeder van z'n kind maar verder niets meer en dat hij hier al driekwart jaar mee in de rondte loopt. Dat hij nooit iets heeft gezegd omdat hij dacht dat dit erbij hoorde soms en dat het wel weer over zou waaien, maar dat zijn gevoel alleen maar minder en minder were tot het 0 was en nu kan hij niet meer doen alsof, hij wil uit elkaar. Geen therapie meer hij ziet geen enkele redding meer. Ik dacht echt dat ik flauwviel, ik kon alleen maar uitbrengen wat voor toneelstuk heb jij gespeeld je hebt me nooit iets laten merken sterker nog je hebt me wijsgemaakt dat onze relatie beter was dan ooit. En al die liefdesverklaringen, knuffels en alle sex dan? Zijn verklaring hiervoor is dat hij zo graag wilde geloven dat het weer goedkwam en dat hij er niet aan wilde dat dit het einde is dat hij dat zichzelf continu heeft wijsgemaakt in de hoop dat het dan ook echt beter werd. Ik heb meteen gevraagd of er een ander is, of gevoelens voor een ander en hij zweert op alles dat dat niet zo is, dat hij me dat nooit zou aandoen maar dat het puur zijn gevoel is. Ook geeft hij aan geen duidelijke reden te hebben, dat hij me een geweldige moeder vind en een goede vrouw dat hij niks kan opnoemen wat hij veranderd zou willen zien, maar dat hij zo gevochten heeft om z'n gevoel weer terug te halen en dat hij nu inziet dat dit niet langer meer kan. Ik ben echt in shock, vechten doe je met z'n tweeën hij heeft me nooit ingelicht over z'n gevoel of zelfs maar een hint gegeven, maar al die maanden een toneelstuk opgevoerd voel me zo belazerd Ik weet echt even niet meer hoe nu verder, ik ben zo gelukkig met mijn gezin, ik wil geen alleenstaande moeder zijn, ik hun mijn zoontje allebei zijn ouders (kom zelf uit een gebroken gezin maar ik was al 19). Daarnaast zijn al onze aparte vrienden nu 1 grote vriendengroep, mijn schoonmoeder is voor mij m'n tweede moeder, zeker nadat mijn moeder twee jaar geleden is overleden. Ik heb het gevoel dat ik alles in 1 klap kwijtraak.

Weet niet waar ik naar op zoek ben, misschien naar wat herkenning, tips enz enz. Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal (sorry) en alvast voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt geronimo, Chocol en Amand voor jullie berichten dat doet me goed
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou hij een ander moeten hebben? Dat wordt hier zo snel geroepen, hoeft niet zo te zijn.



Sterkte TO, echt rot voor je.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het raar vinden dat 'ie wél bereid is om 3/4 jaar te doen alsof er niks aan de hand is, maar niet bereid is om middels therapie te proberen de boel te redden...........
Oh dear, how sad, never mind.
Wat een ellendige situatie, ik heb helaas geen goed advies voor je, ik denk namelijk dat jij niets aan zijn gevoel kan veranderen. Wel wil ik je heel veel sterkte toewensen
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 30 juni 2016 @ 16:50:

Waarom zou hij een ander moeten hebben? Dat wordt hier zo snel geroepen, hoeft niet zo te zijn.



Sterkte TO, echt rot voor je. Als je het écht zo erg vindt, ben je toch bereid om er alles aan te doen om je huwelijk te redden? Dan ga je toch in relatietherapie?
Oh dear, how sad, never mind.
Uiteindelijk doet het er niet toe of er een ander is: hij wil niet verder met jou. Enorm kut voor jou, dikke knuffel!

Het enige wat je kunt doen is de breakup voor je zoontje zo soepel mogelijk te laten verlopen en voor je zoontje proberen om zo min mogelijk te blijven hangen in woede of wrok naar je man toe. En uiteindelijk ook voor jezelf.
quote:Hayek schreef op 30 juni 2016 @ 16:51:

[...]



Als je het écht zo erg vindt, ben je toch bereid om er alles aan te doen om je huwelijk te redden? Dan ga je toch in relatietherapie?Niet als je zeker weer dat dat niks zal veranderen aan je gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wel een hele dikke knuffel. Veel sterkte gewenst de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 30 juni 2016 @ 16:53:

[...]





Niet als je zeker weer dat dat niks zal veranderen aan je gevoel...Hoe kun je dat nou zeker weten zonder het te proberen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus het gedeelte wat ik ook totaal niet kan begrijpen hayek, hij geeft aan het vreselijk te vinden omdat hij niet wilde geloven dat dit gevoel klopte, dat het weer over zou gaan en dat hij nooit verwacht had op dit punt te komen omdat hij altijd zo gek geweest is op me. Voor zijn gevoel heeft hij drie kwart jaar gevochten, door leuke dingen te doen samen, zichzelf wijs te maken dat hij verliefd was enz enz. Maar vechten doe je niet alleen dat doe je met z'n 2en ik heb nooit een eerlijke kans gehad om samen te vechten want ik wist van niets en heb ook echt nooit wat gemerkt, terwijl ik heel gevoelig ben voor dat soort dingen. Hij zegt ik heb driekwart jaar geprobeerd m'n gevoel om te buigen ik zie niet in als het mij zelf niet lukt wat een therapeut dan wel kan doen. Hij is nu bij zijn ouders waar ik heel blij ben want die snappen er ook totaal niets van en die gaan echt nog vaak genoeg met hem praten, maar dwingen heeft geen zin en dat besef ik me heel goed.
Gelijk weer verliefd op een ander.... wat hebben jullie allemaal slechte ervaringen met mannen of zitten jullie te lang op dit forum?



Alles is al zo'n beetje gezegd, sterkte de aankomende tijd, wat er ook gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat heftig. Goed dat hij toch in therapie wil. Sterkte TO!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg!



speculaties als "hij heb een ander en dat soort nutteloze aannames heeft geen zin.



Ik zou proberen rustig te blijven TO, de situatie is zoals het is nu, wellicht komen jullie er samen nog uit.

Het is fijn dat het hoge woord er bij hem uit is en dat je weet waar je staat nu, hoe hart dit ook is.



Probeer het op een liefdevolle manier met elkaar op te lossen zodat jullie er beide een goed gevoel aan overhouden.



Veel sterkte in deze zware tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sheep12 schreef op 30 juni 2016 @ 17:16:

Gelijk weer verliefd op een ander.... wat hebben jullie allemaal slechte ervaringen met mannen of zitten jullie te lang op dit forum?



Alles is al zo'n beetje gezegd, sterkte de aankomende tijd, wat er ook gaat gebeuren. Ik ben zelf een man. En de enige reden die ik kan bedenken (even aannemend dat 'ie geen slappe zak is die eigenlijk helemaal niet z'n best wil doen om z'n huwelijk te redden) om geen relatietherapie te willen, is simpelweg dat er een ander is.
Oh dear, how sad, never mind.
Wat rot voor je

Sommige mensen zitten helaas zo in elkaar. Willen alleen hoogtepunten in hun leven, het klinkt rusteloos en impulsief.

Aan iemand die zo in het leven staat zou je eigenlijk je verdriet niet te lang aan mogen verspillen.

Ik vraag me altijd af of zo iemand wel begrijpt wat hij heeft en wegdoet.

En eenmaal zoiets gezegd is het vertrouwen sowieso weg. Vreemd maar gelukkig niet heel veel langer jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 juni 2016 @ 16:51:

[...]



Als je het écht zo erg vindt, ben je toch bereid om er alles aan te doen om je huwelijk te redden? Dan ga je toch in relatietherapie?Daar ben ik het mee eens. Als hij therapie niet wil proberen, is het een lamlul.
Life is short. Eat dessert first.
Ook maar eens geloept als dit dezelfde is als degene die je vlak voor het samenwonen dumpte zou ik er nu wel klaar mee zijn !
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 juni 2016 @ 16:34:

Ik geloof hem. Wat ongelofelijk kut voor je (en jullie allemaal, trouwens) Ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Samanthawho schreef op 30 juni 2016 @ 16:31:

Ik heb hem meerdere keren duidelijk gevraagd of er een ander is of gevoel voor een ander, dat hij het me nu eerlijk vertellen kan omdat iedereen verliefd kan worden op iemand anders, maar als hij nu liegt en ik er alsnog achter kom dat hij echt een groot probleem heeft.Met alle respect hoor, maareuh... heeft HIJ dan een groot probleem? O wacht effe, je denkt dat dat hem nog boeit?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:doornroosje9 schreef op 30 juni 2016 @ 16:50:

Waarom zou hij een ander moeten hebben? Dat wordt hier zo snel geroepen, hoeft niet zo te zijn.



Sterkte TO, echt rot voor je. Omdat veel mensen hier alles beter weten en altijd gelijk hebben
quote:Hayek schreef op 30 juni 2016 @ 16:51:

[...]



Als je het écht zo erg vindt, ben je toch bereid om er alles aan te doen om je huwelijk te redden? Dan ga je toch in relatietherapie?

Jij kennelijk.



Jij bent niet iedereen
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 juni 2016 @ 17:43:

[...]



Omdat veel mensen hier alles beter weten en altijd gelijk hebbenNee, we schrijven wat we dénken
quote:lindaatje1960 schreef op 30 juni 2016 @ 17:47:

[...]





Nee, we schrijven wat we dénken
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun jij of zijn ouders proberen om hem over te halen om toch samen relatietherapie te proberen?

8 jaar zet je niet zomaar bij het grof vuil en ik vind dat hij het aan jou en aan jullie zoontje verplicht is om het in ieder geval te proberen.

Voor nu een dikke
Aan het typen...............
Ik DENK ook dat er een ander is. Iets met veel scheidingen om mij heen en effe later blijkt er altijd een ander te zijn. Mag een aanname genoemt worden.



En waarom geen relatietherapie inderdaad? Misschien helpt het als er geen ander is.

Of anders kan het misschien helpen bij een vreemdzame afsluiting en waarbij je misschien wat duidelijkheid krijgt voor je scheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven